Onoplosbaar voet probleem?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:33

“Fijn” dat de fysio het met je eens was en je op spreekuur kan bij een revalidatiearts :) hoe eerder er wat aan gedaan wordt hoe beter je ermee om kan leren gaan. Vervelend dat je huid zo raar voelt, daar heb ik geen tips voor...
Ik heb volgens mij 4 maanden gewacht voor ik terecht kon in het revalidatiecentrum.

Overigens had ik nog niet gereageerd op je vraag richting mij zie ik nu!

Voor die crème heb ik wel gevraagd bij de revalidatiearts, maar dat leek haar nog steeds geen goed idee. Ze weet niet hoe het litteken erop gaat reageren... Ondanks dat het geen vers litteken meer is is het wel een erg bewerkelijk litteken, soms is het nauwelijks zichtbaar en soms is het helemaal dik en paars en steekt het verschrikkelijk.
Onder begeleiding bewegen heb ik zeker gedaan, ik heb nog regelmatig fysio gehad. Inmiddels heb ik dat dus niet meer.

Sinds ik weer gewoon werk sinds een jaar en daarbij veel moet staan, is m’n voet wel een stuk sterker geworden. Ik heb me in dat jaar 1x ziekgemeld omdat ik gewoon niet meer kon staan.. in het begin werkte ik op paracetamol en soms tramadol, later heb ik nog een tijdje cbd olie gebruikt en nu helemaal niks meer. En ik heb van november 2015 tot ik denk april 2018 dus met een kruk gelopen (eerst uiteraard met twee) en dat doe ik nu ook niet meer. Ookal betekend dat dat ik soms moet staan in de trein en al een paar x bijna out gegaan ben van de plotselinge opkomende stekende pijn :')

Hier slaap ik dus regelmatig mee ‘s nachts (of nouja hoor ik regelmatig mee te slapen)

Afbeelding

Vooral fijn als het weer zo gevoelig is dat ik gewoon m’n voet niét lekker neer kan leggen.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 17:01

Sterkte Maaike! Ik hoop dat ze iets vinden wat ze snel kunnen verhelpen :)

@ Warboel: Oef. Dan is het duidelijk inderdaad!
Mijn voet kan ook afentoe niet comfortabel worden, hoe ik het ook probeer. Mega frustrerend is dat. Erg zuur dat het zo blijft bij jou :( .

En 4 maanden wachttijd?? Wat een ellende!

Ik ben nu alweer zenuwachtig voor mijn volgende fysio behandeling, want ik heb net afgelopen nacht voor het eerst weer een nachtje kunnen doorslapen =/ .
Mijn heupen deden zo´n pijn dat als ik erop gleed in mijn slaap, ik meteen weer wakker schrok.
Overdag vond ik ze wel meevallen hoor, maar ´s nachts..

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:11

Nou vandaag bij de directeur fysio geweest, hij durfde niks aan mijn voet te doen. Hij zei dat hij het veel had gezien, ook toen hij in het ziekenhuis werkte, en dat hij verwacht dat de revalidatie arts eerst bloedvatverwijdende medicijnen wilt geven en een zenuwblok wilt zetten in mijn voet. Sowieso de bloedvatverwijdende medicijnen leken hem essentieel.
Ik vond vandaag een heel goede dag. Maar er was dus wel wat zuurstof tekort daar, aangezien mijn teennagels enzo wat blauw waren. Volgens de fysio kunnen we het de vernieling in brengen door hard te trainen bij zulk zuurstof gebrek. Ik heb m toen maar ff een foto van gisteravond laten zien, en daar schrok hij nogal van :o Het was vandaag oprecht een goede dag.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 18:28

Ik weet niet of er iemand op updates zit te wachten maar ik wil weer iets van me af schrijven.
Vandaag kreeg ik zomaar terwijl ik gewoon op een stoel zat ongelooflijke zenuwpijn in mijn voet. Ik heb in paniek mijn moeder gebeld en direct naar de huisartsenpost/eh gegaan, en heb nu gabapentine en diclofenac gekregen..
Maar ik ben heel bang dat dit weer terug gaat komen.

Hoewel de pijn met iets van 5 minuten weg was, ben ik nu 3 uur later nog steeds aan het bijkomen := . Overal spierpijn, kramp, tril me een ongeluk! Kramp in mijn kaak, knoop in mijn maag afgewisseld met honger. Koortsachtig. Nat van het zweet. En watten in mijn hoofd, maar dat effect ken ik van de diclofenac..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:20

Jemig wat super naar Sintara. Goed dat je naar de eh bent gegaan. Klinkt heel naar!
Dat van de fysio in t bericht ervoor klinkt ook nog niet heel gunstig. Wanneer moet je naar de revalidatie arts?

Pfff wat zijn kapotte voeten toch naar.

Ik moet morgen naar t ziekenhuis voor een MRI van mn voet. Ben heel erg benieuwd wat er uit komt.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 12:29

Succes morgen!

Mijn pijnstillers zijn erg fijn. De diclo heeft de zwelling veel beter verminderd dan de ibu deed en ik ben heerlijk dronken op 't moment. Wel een tikje duizelig.. Volgens de huisarts mag ik gewoon autorijden zo maar ik durf het niet aan. Waarschijnlijk went het wel na een tijdje..
Ik hoop alleen maar dat die pijn van gister nooit meer terug komt.

Ik kan pas over twee weken naar de revalidatie arts. Wel heb ik direct de dag erna een afspraak bij die fysio directeur. Ik wil zo snel mogelijk a. Een echte diagnose en b. een plan van aanpak

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:21

Wat naar joh dat je zoveel pijn hebt -O- wel goed dat je naar de SEH gegaan bent. En dat de medicijnen helpen!

Ik heb op het moment weer een paar erg slechte dagen -O- echt veel pijn, elke stap voelt als een mes in m’n voet gewoon. Moet werken tot 21:15 vanavond, denk dat ik zo even in de groep gooi of er iemand voor me in kan vallen.

Helaas mag ik bijna niks sterkers dan paracetamol op het moment, ik slik antidepressiva en die hebben veel interactie met pijnstillers -O- dus slik nu 4x per dag 1000 mg paracetamol, haalt wel een beetje de scherpe randjes er vanaf maar doet verder vrij weinig :\ baal echt heel erg.

Kwam deze afbeelding nog tegen, zo accuraat:

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 16:01

Inderdaad :( Ik zou met paracetamol echt mijn bed niet meer uit komen.. Wat een horror. Maar sommige antidepressiva schijnen ook te helpen tegen crps pijn. Kan je die niet krijgen (vast te simpel gedacht :P )

Met mijn huidige medicijnen kan ik 'gewoon' lopen! Bizar. Wel is er iets goed fout aan mijn knie, en ik voel vanalles trekken en rekken en krampen enzo. Maar ik doe het toch maar.. Ergens was ik bang dat ik die spieren allang kwijt zou zijn, en ik dénk dat het goed is om ze weer afentoe te gebruiken (maar dat weet ik niet zeker).
Laatst bijgewerkt door Sintara op 19-10-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:13

Ik hoop dat je situatie snel verbetert Sintara, want wat een gekl##t zo zeg.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 16:25

Dankje, het is echt idioot he? Het is niet helemaal eerlijk misschien maar ik neem het de fysio wel kwalijk..
Dit is hoe mijn voet er woensdag uitzag. Ik zeg altijd dat het voelt alsof ik op scherpe kiezels loop op een tegelvloer. Maar ik loop eigenlijk op vochtbulten :=

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:27

Word je er niet depressief van?

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 16:47

Nee, wel wat somber soms. Afentoe zit ik te bedenken wat voor rondje ik zal gaan hardlopen, of dat ik een stukje ga wandelen ofzoiets. Ik had gister zelfs zin om te gaan shoppen en dat vind ik niet eens echt leuk! xd En dan is het wel een domper als ik weer doorkrijg dat ik dat allemaal helemaal niet kan.

Maar ik plan gewoon veel leuke dingen, met vrienden, verzorgpaardjes en bv de bokt reiningles. Vooruit blijven kijken :j .

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:10

Hopelijk kun je de moed er op die manier wat inhouden.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:19

Klopt, sommige antidepressiva werkt ook tegen zenuwpijn :j ik heb nu deze (Sertraline) omdat ik die eerder geslikt heb, wellicht is het verstandig om nog eens te kijken om te wisselen. Ben alleen een beetje bang voor de bijwerkingen :o daar ben ik wel gevoelig voor namelijk, ben 2 weken duizelig geweest met deze en ik heb weken met enorme pupillen gelopen B-)

Ik word er dus wel depressief van :\ niet alleen om die stomme CRPS hoor, er speelt wel meer, maar als het dan weer zo k#t gaat als deze week... oh man daar word ik toch zo verdrietig van soms :=

Ik wil nu ook douchen maar dat doet zo’n pijn dat warme water op slechte dagen dat ik er gewoon tegenop zie. Maar wil echt m’n haar wassen en gewoon even lekker douchen, maar kan er niet echt van genieten :x
Daarna lekker naar bed met Netflix <3

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:43

Bij niet genezende wondjes is het erg aan te raden bloedsuiker te bepalen ivm mogelijk diabetes, krijg je ook allerlei voetproblemen van incl. verminderde doorbloeding en dus koude voeten.
En als ik je verhaal goed begrijp was pijn/klachten na hak op voet weg voordat je ging hardlopen en zijn er tijdens het hardlopen nieuwe pijnklachten ontstaan?
Intensief sporten en zeker als je te fanatiek voor jouw lijf begint geeft overbelastingsklachten als shin splints of wat vroeger marsvoet/marsfractuur heette. Daar zijn pijnklachten in voet, voorkant scheenbeen en knie typisch voor en bij doorlopen kan dat heel lang duren voordat het genezen is. Er zit nogal eens een ontsteking door irritatie bij, maar het kan ook spieren en zenuwen afknellen en dus beschadigen. Een verkeerde beugellengte en/of zithouding bij paardrijden kan trouwens ook deze klachten veroorzaken (pijn bij het rijden is bij zo'n probleem ook niet gek.
Of een peesblessure in de voet, dan kan lopen op ongelijk terrein wel eens permanent onmogelijk worden.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:58

Mijn vrouw heeft voor het hardlopen met voetproblemen heel veel baat gehad bij een goede sport podoloog.
Hier wordt de voet helemaal gescand, je looppatroon wordt gefilmd, je trainingsmethode wordt doorgenomen en aan de hand daarvan worden er steunzolen gemaakt.
Ondertussen loopt ze helemaal klachten vrij.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 16:20

Ik heb het hardlopen alleen wel extreem rustig opgebouwd en er is met mri en op foto's helemaal niets verkeerds gevonden. Ook de fysio's voelen er allemaal helemaal niets verkeerds in. Een marsfractuur is dus echt helemaal uitgesloten..

@Warboel, ik herken het douche probleem helemaal. Ik ga nu telkens op de douchebak zitten (die is wat verhoogd) en douche me dan snel af met de douchekop in mijn hand. Mijn voet doe ik met een washandje afentoe. Warm water is er echt helemaal niet fijn op :(

Mijn knie gaat trouwens weer en stuk beter inmiddels, maar ik heb wel wat koorts/ verhoging..

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 22:20

De gabapentine lijkt echt veel voor me te doen, had ik nooit zo verwacht.

Ik ben nog steeds een beetje ongecoördineerd en werk voor de zekerheid maar thuis, maar: mijn voet doet nog steeds eigenlijk géén pijn! (paar krampjes enzo, maar dat is goed te doen). Ik loop er gewoon op, zonder krukken of manken, en hij ziet er toch wel steeds iets beter uit.. Ik heb vandaag fotos gemaakt en voor de zekerheid ook mn voeten eens gekruist zodat ik zeker weet dat het niet de lichtinval is die het verschil maakt :D

Koorts is ook gezakt.
Vandaag wilde ik alleen iets uit het onderste keukenkastje pakken en dat ging niet. Omgevallen, naar een stoel moeten kruipen, mezelf omhoog gehezen met niet meer meewerkende knieën.. En die deden pas weer normaal na een minuutje of wat. Bij normaal gebruik gaat de knie goed, geen pijn meer alleen wat dik en iets roder. Maar ook mijn voet redde het niet hoor, die was deels ook de reden van het omvallen.

Conclusie: op mijn hurken zitten moet ik dus NIET doen _O- .

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:40

Poeh, als ik het lees voel ik die verschrikkelijke pijn weer. Ik heb zo’n 13 jaar geleden mijn voet zwaar verstuikt en kreeg daarna ook dystrofie. Het was verschrikkelijk. Doordat ik niet kon bewegen kilo’s aangekomen. Toen ik eindelijk bij de revalidatiearts kwam, moest ik afvallen, omdat mijn voet door het ontstane overgewicht ook nog eens overbelast werd. Het was in de eerste instantie een ramp, want ik moest weer bewegen met alle pijn. Maar uiteindelijk is het wel langzaam maar zeker verbeterd. Als ik lang moet staan, dan heb ik wel snel weer last en na overbelasting voel ik soms in de verte nog die felle pijn, maar verder is het al jaren vrij rustig gelukkig en denk ik er nog weinig aan. Ik hoop dat jij over een tijdje ook geen grote beperkingen er meer aan hebt. Voor nu wens ik je sterkte.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 22:52

Wat naar dat je er nog steeds afentoe last van hebt :(

Ik mag volgende week naar de revalidatie arts, maar ik ben er heel zenuwachtig voor! Die wil waarschijnlijk aan mijn voet zitten en dat mag niet := :oo . Maarja, ik zal wel moeten..

Mijn fysio vraagt ook telkens waarom ik zo zenuwachtig ben. Nou, omdat jullie me elke keer zo ontzettend veel pijn doen misschien?? |o

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:41

Het is nu erg prima om mee te leven voor mij hoor. Heb regelmatig maanden dat ik er niet aan denk en ik geen beperking daarin voel. Alleen als ik dus een avond moet staan bij een concert ofzo voel ik het nog, maar echt lang niet zo heftig als toen.

Heel veel sterkte/succes bij de revalidatie arts volgende week! Maar ik voel met je mee hoor, die pijn is horror.. Y;(

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:02

Als ik aan mijn revalidatie denk wordt ik zo weer misselijk, een herinnering aan de pijn.. dat praat je vast geen moed in. Maar ik ben echt enorm geholpen in het revalidatie centrum en maak nu nog steeds mini stapjes vooruit! :)

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:49

Ja hier hetzelfde, het doet pijn maar ze hebben me wel heel goed geholpen! :)

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 18:06

Ik ben wel heel benieuwd wat ze dan precies bij jullie hebben gedaan. Mobiliteit testen en spieren oprekken ofzo?

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 18:12

Ik slik voor de zekerheid nog fluimucil, maar ik merk er eerlijk gezegd helemaal niks van. De Gabapentine is ook iets bloedvat verruimend en dat merk ik wel..

Oh ik heb trouwens nog een update, want ik heb weer met mijn huisarts gesproken.
Ze was heel positief over alles en dacht zelfs dat de gaba misschien wel DE oplossing zou zijn. Dat weet ikzelf niet zo.. Ik denk dat als ik zou stoppen het direct net zo erg zal zijn als ervoor.

Maar goed, ik hou het op deze manier wel vol tot volgende week in elk geval :D Vandaag ben ik zonder handen de trap op en afgelopen, zonder bang te zijn om om te kukelen. De bijwerkingen nemen met ups en downs af blijkbaar.