Maagproblemen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:05

Melkproducten neutraliseren je maagzuur, en om daarvoor te compenseren gaat je maag extra maagzuur aanmaken. Dus tijdelijk heb je verzachting, maar vervolgens krijg je ‘m harder terug.

Daarnaast succes TS! Ik hoop dat er wat uitkomt met de onderzoeken :j

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 10:29

Klopt, maar er is verder niks wat werkt helaas. De vla is tot nu toe het beste.

Heb gewoon nu de hele dag door last, alleen maar boeren waarvan een deel ook pijn doet terwijl ik met medicatie alleen afentoe last had in de nacht... er is ook niks aan te doen...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 11:07

Ik heb letterlijk na alles wat ik eet maagpijn. Ik heb met wakker worden wel last maar niet zo erg als het is na iets eten... net 2 kleine spelt pannekoekjes gegeten (van de appie) en heb weer echt erge pijn. Morgen eindelijk dat onderzoek en zaterdag na de ph meeting eindelijk weer medicijnen... het vreet gewoon je energie weg deze pijn...

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:02

:(:) het einde is in zicht TS. Nog even doorbijten...Leef met je mee..

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:12

Ik heb niet alles gelezen
Sorry
Maar ben je al getest op de heliobacter bacterie?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 12:28

LibertyLucky schreef:
Ik heb niet alles gelezen
Sorry
Maar ben je al getest op de heliobacter bacterie?

Alle bacteriën zijn uitgesloten volgens de mdlarts.

Net even gaat tanken in centrum den haag, zon 10 min rijden (scheelt 5 cent per liter :+ ) en de rit was een hel. Hele tijd pijn, brandend gevoel, oprispingen en boeren... enige wat ik heb gegeten of gedronken is die 2 pannekoekjes en 1 bakje koffie (had daarvoor al erge pijn)...

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:49

LibertyLucky schreef:
Ik heb niet alles gelezen
Sorry
Maar ben je al getest op de heliobacter bacterie?


Ja zo klinkt het wel. En is niet altijd makkelijk te vinden
Heb je een ademtest gedaan?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 17:24

Ik stink niet uit Mn mond lol.

Nee geen ademtest voor zover ik weet? Gastroscopie, bloedonderzoek, ontlasting onderzoek , echo en dan morgen de ph meeting

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:34

Klinkt vreemd, maar als ik mega last krijg van zuur en opboeren, dan neem ik een tablet van Glucovitaal voor "spastische darm". Binnen 5 minuten nergens meer last van.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:35

lifaya schreef:
LibertyLucky schreef:
Ik heb niet alles gelezen
Sorry
Maar ben je al getest op de heliobacter bacterie?

Alle bacteriën zijn uitgesloten volgens de mdlarts.

Net even gaat tanken in centrum den haag, zon 10 min rijden (scheelt 5 cent per liter :+ ) en de rit was een hel. Hele tijd pijn, brandend gevoel, oprispingen en boeren... enige wat ik heb gegeten of gedronken is die 2 pannekoekjes en 1 bakje koffie (had daarvoor al erge pijn)...


Koffie is natuurlijk funest, ik zou voorlopig de koffie vervangen door pepermunt thee, of gember thee..

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 17:44

De pijn had ik al voor de koffie. Is niet erger geworden daarna. Ik krijg bij alles wat ik inneem pijn, of het nou melk, water, koffie, brood, noten, pasta of wat dan ook is. Maar koffie is uiteraard niet goed voor de maag. Drink maar 1 bakkie per dag over het algemeen, op vroege ochtenddiensten 2. Nu neem ik of geen of 1 bakkie. Roken doe ik nu bijna niet meer omdat dit ook pijn doet. Laten we zeggen van 1 pakje sigaretten naar 4/5 sigaretten per dag gegaan...zij het niet minder.

Ga vanavond naar Mn ouders en zal dan gemberthee nemen

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:50

lifaya schreef:
LibertyLucky schreef:
Ik heb niet alles gelezen
Sorry
Maar ben je al getest op de heliobacter bacterie?

Alle bacteriën zijn uitgesloten volgens de mdlarts.

Net even gaat tanken in centrum den haag, zon 10 min rijden (scheelt 5 cent per liter :+ ) en de rit was een hel. Hele tijd pijn, brandend gevoel, oprispingen en boeren... enige wat ik heb gegeten of gedronken is die 2 pannekoekjes en 1 bakje koffie (had daarvoor al erge pijn)...

Oh wat lastig zeg allemaal

Ik had nl ook al die symptomen die jij nu hebt en was onwijs afgevallen
Het bleek dat ik die bacterie had
Ik ben na die "ziekte"nooit meer hersteld
Ik heb nog steeds heel vaak maagpijn en een opgeblazen gevoel en verga vaak vooral in de namiddag en avo d/nacht van de pijn
Sommige dagen heb ik weer amper last


Ik hoop dat je snel weet wat het is en het vlug verholpen kan worden

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 18:22

Nou zou nog wel wat willen afvallen :+

Jeetje wel vervelend als je daar nog steeds last van hebt zeg... geen medicatie ervoor?

Ik ga over 2 uurtjes richting Mn ouders, blijf daar tot zaterdag zodat ik in elk geval in de buurt bij het ziekenhuis ben. Moest bij deze uitbesteedt worden aan leiden dus is beter als ik bij Mn ouders verblijf die daar wonen. Anders zit je met files enzo en is ook fijn als er iemand bij is...

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:53

lifaya schreef:
Ik stink niet uit Mn mond lol.

Nee geen ademtest voor zover ik weet? Gastroscopie, bloedonderzoek, ontlasting onderzoek , echo en dan morgen de ph meeting


Haha

Om de bacterie op te sporen wordt vaak een ademtest gedaan

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 19:38

tokedri schreef:
lifaya schreef:
Ik stink niet uit Mn mond lol.

Nee geen ademtest voor zover ik weet? Gastroscopie, bloedonderzoek, ontlasting onderzoek , echo en dan morgen de ph meeting


Haha

Om de bacterie op te sporen wordt vaak een ademtest gedaan

Van wat ik lees ook vaak een biopt, ontlasting of bloed onderzoek. Dus neem aan dat het wel onderzocht is. Mijn maag zag er verder ook gewoon goed uit.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:26


Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 08:41

Pfff....


Word ik net gebeld door het ziekenhuis... mijn doktor heeft een auto ongeluk gehad en word mijn afspraak een week verzet... weer 7 dagen zonder medicijnen,.. gotver...

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:38

Ohh dat is wel heel heftig! Sterkte met weer afwachten!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 18:08

Belde ik vandaag het ziekenhuis dat ik echt gesloopt ben door dat ik nu zo lang geen medicatie mag slikken, gingen ze het met arts bespreken, word ik terug gebeld dat ik gewoon rennies mag gebruiken tot 2 dagen voor het onderzoek. Nou lekker dan, had nog expliciet gevraagd of ik deze kon gebruiken en dit mocht niet, moest maar vla en melk drinken... nou kan ik dus vandaag en morgen nog rennies nemen... gelukkig

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:09

Fijn dat ze dat even vermelden :\
Is het nog een beetje vol te houden :(:) ?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 18:57

Nu ik de rennies heb wel beter. Het komt echt met vlagen. Dan gaat het eff redelijk en dan doet het weer extreem pijn. Niet echt te pijlen helaas

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:14

Ik heb zelf door stress ook weer maagklachten gekregen verleden week. Werd wakker van de pijn (steken in mijn maag), veel boeren en pijn. Sinds 4 dagen weer begonnen aan de betaine hcl met pepsine, wat ik eerder al noemde in dit topic en....binnen 3 dagen klachtenvrij. Ik zou het toch écht eens proberen als ik jou was, het kost je 15 euro en het zou me echt niet verbazen als het ook voor jou de oplossing is.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 07:05

Ik heb eergisteren ontzettende uitdrogingsverschijnselen gekregen, hoofdpijn en diarree. Vermoedelijk door de rennies. Ze werkte ook niet meer en was toch laatste dag dat ik ze mocht gebruiken. Sindsdien geen ontlasting meer gehad wat echt niet normaal is voor mij, normaal 1 a 2 x per dag... werd vanacht om 4:30 wakker van de last van mijn maag. Deze werd steeds erger en kreeg heel veel speeksel vorming in mijn mond van de pijn. Op een gegeven moment dacht ik dat ik naar de wc moest en ik kwam toen tot de conclusie dat ik de andere kant op moest. Hele wc onder gekost, een pijn dat het deed... braaksel was troebel rood van kleur, nou heb ik gisteren avond wel 1 glas iets roods gedronken en daarna dus veel melk, maar ik vind het heel raar zo opeens van de pijn wakker te worden en over te geven.., nu nog steeds pijn maar ja ben leeg... ik hoop echt dat de meeting meevalt en ik zaterdag weer medicatie kan slikken...

@wildgirl ik zit nu bijna 2 weken zonder medicatie en heb mij lang niet zo beroerd gevoeld als vanacht... ik wacht gewoon af hoe het onderzoek verloopt en de uitslag... ga zelf niks proberen voor nu. Heb een tekort aan maagzuur overigens geopperd en dit was naar mening van de mdl arts niet aan de orde. Alles zag er goed uit verder.

Heb blijkbaar vitamine D tekort, verklaard de vermoeidheid waar ik mee kamp de laatste tijd. Dus daar vandaag pilletjes voor slikken.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:16

Er heerst buikgriep
Ook hoofdpijn diaree en kotsen
Mss is het dat?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Maagproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:20

Sterkte lifaya. Heb je al wel een tijd hoelaat je morgen het onderzoek hebt? Hopelijk kan je in de ochtend terecht!