Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 18:11

Her en der (met zoekfunctie) gezocht maar ik kon geen topic vinden over deze geweldige vorm van total body workout.
Zelf doe ik voornamelijk zaktrainingen volgen met eens per week een les dat je op elkaar spart. Nee, niet je tegenstander alles hoeken van de ring laten zien, maar goed naar elkaar kijken en stoten/ trappen blokken.
Ik ben fan, wie nog meer?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:13

Ik hoop weer te kunnen starten met boxzak training. Even uit de running ivm gezondheid, helaas is echt kickboxen niet te doen voor me ivm mijn brakke lijf maar de boxzaktraining is volle kickbox training alleen dan tegen een zak of trappen tegen elkaar met beschermer.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 18:16

Écht kickboksen zit er voor mij wellicht ook niet in, daarvoor ben ik echt te langzaam.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:22

Ben op zich snel genoeg maar lijf is niet ok. Oa knie, schouder zijn soort van kapot. Kans op schade is dan te groot bij een verkeerde trap. Al is die zaktraining ook niet ongevaarlijk :') mijn eerste les was ik gekoppeld aan een klein jochie die bij trappen de mat wegtrok en ik hem in zijn kruis raakte. :oo zelf heb ik al eens een trap tegen mijn dijbeen gehad doordat ik net verkeerd stond. Au :+

Daarna ivm keel en longontsteking al tijd niet fit genoeg. Gaat nu goede kant op. Hoop met week of drie weer te kunnen starten.

Heerlijk afreageren en gied voor de conditie. Leuke afwisseling van krachttraining. *\o/*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:55

Ik ga vrijdag een groepslesje kickboksen volgen toevallig :D Ben heel erg benieuwd, ik wil het al langer!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:03

ja ik!

Komende tijd ff wat minder ivm verhuizing en klussen. Maar daarna weer 1 keer in de week cardio kickboksen en soms gewoon kickboksen (met of zonder sparren). Ik doe het samen met mijn man en soms nog mijn nichtje. Ik vind het wel leuk, maar alleen niet zo fijn. Ik heb graag iemand tegenover mij staan, die snapt dat ik nog de volgende dag wil kunnen ademen en bewegen. Ik doe dus ook niet aan sparren.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:19

Ik ben een bokser. Echt boksen niet kickboksen ofzo. Train ook met 20 mannen. Ben de enige vrouw op het moment. Veel sparren dat ik het leukste. Vroeger 4/5 keer in de week. Nu 1 keer per week nog. Heb een paard gekocht _O-

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:33

Ik heb 2 jaar gekickbokst, en nooit zo fit geweest als toen. Heerlijke sport! Vanwege nierproblemen nooit wedstrijden gedaan. Gestopt omdat de gym een beetje uit zijn voegen groeide, was echt niet leuk meer zo druk.

Op het moment kamp ik met een blessure, maar ik boks normaal nu 2x per week bij een andere gym. Wat kleinschaliger, nog steeds een goede workout, maar ik mis het trappen :')

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:12

Leuk een (kick)boks topic :D. Hier een recreatief kickbokser. Ruim 2 jaar geleden begonnen en ondertussen verslaafd, mijn paardenleven is verruild voor kickboksen. Ik train 5uur per week en heb veel privelessen van de trainer gehad. Ik geef nu samen met mijn trainer les. Ik aan beginners zodat hij zich kan focussen op degene die wat verder zijn. Beginners vragen vaak of ik wedstrijden doe en ik hoor regelmatig dat mensen niet met mij willen sparren :') (ik heb een goede controle en overtuig ze dan vaak om het gewoon te proberen, achteraf vinden ze het heel leuk).

Ik ben echt fanatiek erin al heb ik nog weleens de neiging om tijdens het sparren weg te kijken of mijn dekking niet goed te houden. Mijn trainer zet mij hiervoor tegen de profs (ook thaiboksers) bij ons zodat ik zelf kan ontwikkelen. Hij zegt vaak onderschat jezelf niet je bent goed. Dus het zal wel zo zijn :D. Wedstrijden zou ik niet willen hoor ben daar nu ook te oud voor (35). Toch baal ik wel dat ik nooit eerder ben begonnen.

Door het kickboksen ben ik onwijs fit geworden en nu zelfs in combinatie met een lifestyle voeding bijna 30 kg afgevallen.

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:19

Leuk. Ik doe 1x in de week aan mauy Thai en ook mij bevalt het erg goed. Ik vind het sparren soms erg leuk maad doe dat zelden want vind werken aan mijn techniek toch wel belangrijk en met sparren vergeet ik deze wat sneller.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:28

Leuk! Ik ben sinds september bezig met kickboksen, op vrijdagochtend ga ik altijd samen met mijn
moeder (60!) en op maandagochtend alleen. Wij doen voornamelijk zak training, pads training en
techniek. Tussendoor veel bodyweight oefeningen. Ik vind het echt super leuk en merk ook zeker
dat ik al heel veel ben gegroeid in de paar maanden dat ik het doe! Ondertussen ook mijn eigen
leren handschoenen.

In de toekomst wil ik ook graag gaan sparren. :j

Mijn broer geeft de lessen dus ik kan altijd bij hem terecht voor wat extra tips of training!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:49

Heel tof! Tot nu toe durfde ik het niet, ik sport wel 3 tot 5 keer per week (krachttraining). Met 80 kilo wil ik deadliften gaan leren, misschien met 75 kilo kickboksen? :)) (nog 2 maand haha)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 01:02

Waarom laten afhangen van je gewicht? Kan nu ook al hoor. Ik heb het model van een kabouter maar doe ook gewoon mee. Oudste hier ver over de 70 jaar

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 01:06

Meer als doel! Steeds iets engs overwinnen, baby steps!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 02:56

Ja, leuk! Heb het heel vroeger gedaan en daarna toen mn zoon jonger was. Ik vond het heerlijk, maar mn gezondheid zit in de weg en heb ook de paarden, fiets en loop met de honden, dus hou mezelf wel ''gewoon'' fit.

Mn man en zoon hebben het ook altijd gedaan. We missen het alle 3 wel, maar tijd, andere prioriteiten etc.

Ik denk dat mn man binnenkort wel weer gaat beginnen, want die begint er vaak over. Ik zou alleen zaktraining ook wel weer willen doen, maar sparren mag echt niet. Ga anderen daarin ook niet belemmeren voor mij.

Ik vond het echt heerlijk. Ik ging meestal 3x pw en deed nog fitness daarnaast.

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 03:25

Ja, jaren getraind, nu helaas niet meer vanwege tijdsgebrek.

Achtergrond in andere martial arts en wat boksen, en daarna een jaar of 10 thaiboksen gedaan (muay thai). Vaak naar Thailand geweest voor training, wat een verhaal op zich is, en 3 wedstrijden in Thailand gevochten. Nu kan ik helaas geen geen tijd meer vrijmaken om naar de sportschool te gaan met 2 kleine kinderen.

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:47

Ik wil gaan kickboxen, telt dat ook? :D Ik ben nu bezig met gewichtsverlies en mijn basisconditie weer omhoog krijgen, ik ben totaal niet sterk en wil eerst zorgen dat ik het langer vol kan houden, maar op een gegeven moment wil ik wel gaan boksen!

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:45

Emmaa_ niet nodig, gewoon meedoen. Ik ben ook niet sterk en heb overgewicht. Doe juist iets wat je leuk lijkt!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:08

Ik kan het iedereen aanraden! Bij ons is de groep ook erg gevarieerd qua leeftijd, geslacht, gewicht en
ook qua ervaring niet te vergeten.

Anoniem

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:10

Het is niet dat ik niet durf, het is meer dat ik het voor mezelf prettiger vind om eerst even wat fitter te zijn voordat ik er iets bij pak. Het kost me ook tijd en behoorlijk wat extra geld dus ik moet van mezelf eerst even teren op wat ik nu doe.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:11

Gewoon doen wat voor jou goed voelt! :)
Het is ook goed om sporten op te bouwen.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:16

Net als Emma wil ik ook graag gaan beginnen, maar vind het wel spannend. Binnenkort ga ik eens een proefles doen. Ik heb het met school een aantal keer gedaan en toen vond ik het ontzettend leuk! :)

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:43

MarlindeRooz schreef:
Heel tof! Tot nu toe durfde ik het niet, ik sport wel 3 tot 5 keer per week (krachttraining). Met 80 kilo wil ik deadliften gaan leren, misschien met 75 kilo kickboksen? :)) (nog 2 maand haha)



gewoon al gaan doen ik woog 96 (topzwaarte) met een lengte van 1.78m. Weeg nu 72kg juist door het kickboxen en voeding.
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 29-01-19 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Let's kick soms ass! (Kick)boksende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:47

ja gewoon doen. Je hoeft niet direct iemand knock-out te slaan ^^

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:47

Mochten er mensen in de buurt wonen en eens een proefles willen meedoen mag dit altijd bij ons (gratis). Wij geven de trainingen op 2 locaties in den haag en wateringen.