Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
FennyPower

Berichten: 1454
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 06:56

Ik loop echt al een lange tijd met slaapklachten..
Heb echt al van alles geprobeerd maar echt niks helpt, ik heb vannacht ook weer zo vreselijk geslapen...
En alleen maar draaien omdat ik mijn draai niet kan vinden.
Ik lig altijd op mijn zij en dit ligt de laatste tijd gewoon niet goed. Ik kan mijn schouders en armen nu niet goed kwijt en is gevolg om nekpijn de volgende ochtend heel groot vaak.
Heb al eens een nieuwe kussen aangeschaft want dat heeft ook veel impact op mijn slaap gehad vroeger.

Ik was heel kort van mijn slaap problemen af. 2 weekjes deze vakantie heerlijk geslapen en nu.. zat ik om 6 u in de kamer na de hele nacht half wakker te liggen..

Ik wil eigenlijk nu naar een nieuw bed+matras gaan kijken, maar aangezien ik echt mijn draai niet kan vinden heb ik geen idee wat voor soort bed ik moet gaan nemen.
Ik denk een matras wat niet al te hard is een beetje zacht zodat je er doorheen zakt?

Heeft iemand advies over een bed? Want hoe ik nu lig en slaap vind ik gewoon echt niet fijn meer, en zeker nu wanneer over een paar week een opleiding gaat starten is dit echt niet fijn zonder aandacht...
En dit is niet wat ik wil..

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:58

Als het budget er is zou je voor een boxspring kunnen kijken. Ik heb ook vaam onrustig geslapen. We hebben toen even geïnvesteerd en een boxspring gekocht. En nu slaap ik heerlijk!
Je kan de matrassen op zachtheid uitkiezen, fijne topper er op... ik hou van ons bed <3

FennyPower

Berichten: 1454
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 07:11

Pluttersput schreef:
Als het budget er is zou je voor een boxspring kunnen kijken. Ik heb ook vaam onrustig geslapen. We hebben toen even geïnvesteerd en een boxspring gekocht. En nu slaap ik heerlijk!
Je kan de matrassen op zachtheid uitkiezen, fijne topper er op... ik hou van ons bed <3


Ik heb alles over voor een goede nachtrust, dankjewel ik ga er eens naar kijken!

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:19

Wij hebben sinds 2 weken het Simba matras met de kussens en ik moet zeggen dat ik echt nog nooit zo lekker heb gelegen. Je zakt er wat in weg maar toch is het geen zacht matras, en hij lijkt wel tegendruk te geven. Ik was ook altijd een draaier en nu ga ik liggen en lig ik lekker.

Je mag hem 100 dagen proberen dus eigenlijk kan je er niet echt de mist mee ingaan. Vervelend probleem, hoop dat je de oplossing vindt.

chanicha

Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:56

Wij hebben u een jaar een boxspring van Ikea met twee eenpersoons matrassen en heb nog nooit zo lekker geslapen! Je kan de matrassen uitproberen daar en omruilen kan ook. Wij willen echt iets anders meer.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

maaikemuis
Berichten: 5272
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:01

Uiteindelijk heb ik de keuze toch gemaakt en ben ik voor een mline matras gegaan. Uiteraard lag ik natuurlijk het lekkerste op de meest uitgebreide, maar sindsdien slaap ik zoveel beter. Mijn lijf doet geen zeer meer en ik wordt (meestal) weer fit wakker.

Wel heb ik een apart matras genomen van mijn vriend. Zo lig ik beter in balans.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:28

Ik zweer bij een Hastens bed.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:31

Wij hebben ook een boxspring. Bij de Ikea gekocht en daar mag je alles zelf uitkiezen. Mijn vriend vond het tegenstrijdig om bij de Ikea te kijken ipv beddenwinkel. Maar de Levertijd bij beddenzaak liep op van 8-12 weken.

En nu konden wr zelf matras en topper gewoon uitzoeken. En het ligt als een huis! En natuurlijk lange garantie

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:40

Voor mij nooit meer iets anders dan Tempur! Ik kan op gewone matrassen mijn draai ook nooit vinden en op tempur slaap ik als een roosje.
Zijn traagschuim matrassen dus waarschijnlijk heel ander materiaal dan je gewent bent. Wellicht het proberen waard!

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:01

Jaren een waterbed gehad, toen hebben we een boxspring gekocht en altijd spijt van gehad want we lagen er beide gewoon niet lekker op tot deze ook aan vervanging toe was hebben we weer een waterbed gekocht met 80% stabilisatie. We willen dus nooit meer anders.

You gotta roll with it
You gotta take your time
You gotta say what you say
Don't let anybody get in your way

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:12

FennyPower schreef:
Ik loop echt al een lange tijd met slaapklachten..
Heb echt al van alles geprobeerd maar echt niks helpt, ik heb vannacht ook weer zo vreselijk geslapen...
En alleen maar draaien omdat ik mijn draai niet kan vinden.
Ik lig altijd op mijn zij en dit ligt de laatste tijd gewoon niet goed. Ik kan mijn schouders en armen nu niet goed kwijt en is gevolg om nekpijn de volgende ochtend heel groot vaak.
Heb al eens een nieuwe kussen aangeschaft want dat heeft ook veel impact op mijn slaap gehad vroeger.

Ik was heel kort van mijn slaap problemen af. 2 weekjes deze vakantie heerlijk geslapen en nu.. zat ik om 6 u in de kamer na de hele nacht half wakker te liggen..

Ik wil eigenlijk nu naar een nieuw bed+matras gaan kijken, maar aangezien ik echt mijn draai niet kan vinden heb ik geen idee wat voor soort bed ik moet gaan nemen.
Ik denk een matras wat niet al te hard is een beetje zacht zodat je er doorheen zakt?

Heeft iemand advies over een bed? Want hoe ik nu lig en slaap vind ik gewoon echt niet fijn meer, en zeker nu wanneer over een paar week een opleiding gaat starten is dit echt niet fijn zonder aandacht...
En dit is niet wat ik wil..


Ik zou ook eens kijken naar of je jezelf kunt helpen met extra kussens in bed.
Je hebt bv die banaankussens, die vinden veel mensen fijn.
En dan wat grote en kleine kussens, ik leg er bv altijd eentje onder mijn knie, soms ook onder mijn voet.
En in de winter, heb ik ook altijd een wat groter kussen, waar dan mijn arm overheenligt.

Enige nadeel, een hele operatie als je gaat draaien....
Deels op te vangen door wat extra kussens aan de andere kant van het bed klaar te hebben liggen.

Verder zou ik inderdaad voor een boxspring gaan.
En als dat te duur is, zou je eens kunnen kijken of je 2 matrassen met springveren op elkaar kunt leggen, met daarop een fijne topper.
Misschien ken je iemand die een mooie onderbouw voor je kan maken, zodat je bed wel de goede hoogte heeft.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:31

Ga naar een goede speciaalzaak en laat een slaapmeting doen. Dan kunnen ze precies zien hoe je slaapt (of niet) en waar het niet goed gaat.

Geen idee waar je woont maar Konijnenbelt in Nijverdal is zo'n zaak. Kussens kan je altijd op proef meekrijgen en twee weken op slapen. Is het goed, dan bestellen ze een nieuwe en anders mag je een andere proberen.

Welk bed fijn is, is zo persoonlijk. Je kan niet afgaan op wat een ander fijn vind.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:37

Ook hier een een waterbed en ook wij willen niet anders meer. Het enige nadeel is dat ik op vakantie minder goed slaap omdat ik op al het andere pijn krijg.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:41

Wij heb en een auping bed met Silvana kussens. Mijn vriend heeft een slechte rug en met dit bed gaat het super.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:42

Willemina_L schreef:
Ik zweer bij een Hastens bed.

Alleen jammer van de prijs!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:44

Als je echt wilt investeren indd slaapmeting laten doen, dan kunnen de precies zien hoe jij slaapt en wat je nodig hebt :j

[o]

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:55

10 jaar geleden een bed bij Swiss Sense gekocht, eentje die juist iets harder was. Ik moest 2 nachten wennen omdat ik een te zacht matras gewend was, maar het slaapt nu zo onwijs fijn. Het is wel een duurder bed, maar enorm zijn geld waard.

Is het al lente?

daantjuhhh

Berichten: 26848
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:49

Ik heb ook last gehad van niet lekker kunnen liggen.
Maar ik heb het iets goedkoper aangepakt dan een nieuw bed.
Mijn matrassen waren ook net 2 jaar oud.
Maar ik heb een super fijne topper gekocht.
Sindsdien slaap ik heerlijk.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Bloodymary
Berichten: 4529
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:52

Een goed bed is zo belangrijk. Daar mag je echt wel wat aan uitgeven. Net als iemand hierboven hebben wij twee jaar geleden gekozen voor een Mline. Elke dag als we naar bed gaan zeggen we "oh wat ligt dit fijn he". En elke ochtend fit wakker zonder pijntjes. Mijn man heeft altijd rugpijn gehad, sinds de Mline is het helemaal verdwenen.

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:02

Bij de Jysk kun je diverse bedden proefliggen. Ik vond de gold met traagschuim en koelgelschuim direct heerlijk liggen en bevalt na jaar nog steeds prima. Veel minder rugpijn ook en minder draaien door traagschuim. Wel in de aanbieding kopen, ze hebben vaak acties en scheelt hoop geld. En wat ook kan is via de Lidl het bestgeteste koudschuimmatras, en daar dan de topper die met blauw gelschuim opleggen, ligt prima bij elkaar net als een boxspring en scheelt hoop geld met echte boxsprings.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:11

FennyPower schreef:
En alleen maar draaien omdat ik mijn draai niet kan vinden.
Ik lig altijd op mijn zij en dit ligt de laatste tijd gewoon niet goed. Ik kan mijn schouders en armen nu niet goed kwijt en is gevolg om nekpijn de volgende ochtend heel groot vaak.
.


Probeer eens op je rug in slaap te vallen. Ik ben ook een zij slaper nature en had hetzelfde probleem. Heb mezelf geleerd om op mijn rug in slaap te vallen, en dan in mij slaap rol ik op mij zij.

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:13

ik ging ook steeds zachter maar toen ik logeerde bij iemand op een heel hard matras sliep ik juist heel goed! Dat duurde een week en toen was ik om.

Je zou dus ook eens kunnen informeren binnen vrienden/familie wie een heel ander soort matras bv op de logeerkamer heeft en kijken of je die een paar x kan testen

edit: Ik heb nu een ikea matras van max 200 euro, al 4 jaar is er niets aan doorgezakt!

melle_odet

Berichten: 1208
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Deventer

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:44

Auping, kun je verschillende hardheden Uitproberen in de winkel. Goede kwaliteit.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:43

Wat wil je uitgeven? Auping en Hästens zjjn fantastisch maar wel duurder.

Ik heb een slaapmeting laten doen destijds en WoW wat was dat fantastisch. Ik ben nog iedere dag blij me met mijn bed

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Slaapprobleem, raad voor nieuw bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:11

Vroeger heerlijk op een waterbed geslapen. Voordeel is dat je nooit in een koud bed stapt en ik had nooit last van m’n armen of schouders.
Daarna jaren heel fijn op een boxspring gelegen, wel met een zachte topper erop. Ik ben gewend om zacht te liggen.
Nu sinds enkele jaren een mline en ook daar slaap ik heerlijk op. Het fijne aan mline vind ik dat je verschillende mogelijkheden qua hardheid en omrollen hebt. Ook nu weer een vrij zacht matras. Vriend toentertijd koos een wat harder matras. Hier lig ik ook wel eens op (ik lig graag overdwars in bed ;) ), maar daar krijg ik echt pijn van. Ook een kussen van mline aangeschaft, wel na eerst 2 weken uitproberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, chocky84, Eulogy, IASCrawler en 130 bezoekers