abnormaal haaruitval

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 00:39

Heee allemaal!

Sinds een aantal jaar heb ik last van haaruitval. Nu zullen de meeste denken haaruitval is heel normaal maar bij mij is het echt heel extreem.
Het begon een aantal jaar geleden met een paar haren en naarmate de jaren vorderde nam het aantal haren flink toe.
Vanaf een halfjaar tot een jaar is dit zo extreem geworden, dat ik bij het voorste deel van mijn haar kaal aan het worden ben.. ;(
Ik durf mijn haar ook niet te borstelen omdat ik gewoon schrik van het feit hoeveel haar ik verlies.
Verder heb ik altijd een speciale shampoo gebruikt van neutral met 0% parabenen, kleurstoffen en parfum.

Ik maak mij er dus ook veel zorgen over.. Waarom verlies ik zoveel haar op deze jonge leeftijd?
Zoveel vragen zonder antwoorden. Is het erfelijk, wat is er mis met mijn lichaam, leef ik wel gezond..

Zelf heb ik al gedacht aan vitamine B12 maar ook hier geen baat bij gehad. Ik ga morgen ook langs bij de kapper om te vragen wat ik het beste kan doen en of er iets aan gedaan kan worden of dat ik hiermee moet leren leven.

Zijn er mensen die zich hier in kunnen vinden en die eventueel weten welke middeltjes ik zou kunnen proberen om deze extreme haaruitval te verminderen of om misschien te zorgen dat mijn haar wat steviger wordt en niet zo snel uitval dan hoor ik dit heel graag! :D

Groetjes! :wave:
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 22-08-18 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:48

He wat vervelend!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Zonder meteen in de diagnose stand te schieten, ik zou toch even een bezoekje brengen aan de DA voor een verwijzing naar de dermatholoog.

Middeltjes gebruiken moet je niet doen. Die helpen echt niet. Het enige wat je kan doen is inderdaad een parabeen vrije shampoo en geen conditioner op je hoofdhuid als je dat gebruikt.

Helaas is haaruitval een veel voorkomend probleem. Vaak is het stress gerelateerd, maar soms ziet er ook iets anders achter. Daarom is een bezoekje aan de DA echt aan te raden.

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Mocht je vragen hebben kan je me altijd een pb sturen. Sterkte!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:50

Jeetje ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt
Het enige wat ik kan bedenken is dat je ..of heel erg gestrest bent(geweest)
Of je haar te strak hebt gevlochten of in een staart gedaan,langere periodes?
Helaas heb ik zelf ook last van steeds dunner wordend haar

Erfelijkheid zou kunnen...
Ik hoop dat je een goed advies krijgt van de kapper

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:52

Gimme_Spurs schreef:
He wat vervelend!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Zonder meteen in de diagnose stand te schieten, ik zou toch even een bezoekje brengen aan de DA voor een verwijzing naar de dermatholoog.

Middeltjes gebruiken moet je niet doen. Die helpen echt niet. Het enige wat je kan doen is inderdaad een parabeen vrije shampoo en geen conditioner op je hoofdhuid als je dat gebruikt.

Helaas is haaruitval een veel voorkomend probleem. Vaak is het stress gerelateerd, maar soms ziet er ook iets anders achter. Daarom is een bezoekje aan de DA echt aan te raden.

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Mocht je vragen hebben kan je me altijd een pb sturen. Sterkte!

DA? Ik neem aan dat je HA bedoeld?


Maar ik zou inderdaad ook naar een huisarts gaan. Een kapper kan niet weten wat voor lichamelijk probleem jij hebt waardoor je haaruitval hebt.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 00:57

Gimme_Spurs schreef:
He wat vervelend!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Zonder meteen in de diagnose stand te schieten, ik zou toch even een bezoekje brengen aan de DA voor een verwijzing naar de dermatholoog.

Middeltjes gebruiken moet je niet doen. Die helpen echt niet. Het enige wat je kan doen is inderdaad een parabeen vrije shampoo en geen conditioner op je hoofdhuid als je dat gebruikt.

Helaas is haaruitval een veel voorkomend probleem. Vaak is het stress gerelateerd, maar soms ziet er ook iets anders achter. Daarom is een bezoekje aan de DA echt aan te raden.

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Mocht je vragen hebben kan je me altijd een pb sturen. Sterkte!


Tuurlijk, ik ben op het moment 24 jaar. Ik ga er morgen zeker achteraan om misschien toch een doorverwijzing te krijgen om naar de dermatoloog te gaan. Dankje voor de tip! :)

Haaruitval is inderdaad een veel voorkomend probleem, maar op deze leeftijd maak ik me toch wel zorgen.. ;(

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:01

Wat naar.. Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Bij mij in de familie zit alopecia waardoor ik weet van verhalen hoe vervelend het is om veel haaruitval te hebben (deze aandoening komt trouwens eerder pleksgewijs voor als ik me niet vergis, dus ik wil hier zeker geen diagnose stellen!), terwijl je er niks aan kan doen!

Net als de andere Bokkers zou ik hiermee naar een huisarts gaan die je hopelijk naar het juiste adres kan doorverwijzen. Haaruitval komt veel voor (en ik ken meerdere vrouwen van deze leeftijd die er ook last van hebben, je bent zeker niet de enige!) maar als je echt kale plekken krijgt vind ik het tijd voor actie. Wie weet is er wat tegen te doen en dan heb je het in elk geval geprobeerd. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:06

daantjuhhh schreef:
Gimme_Spurs schreef:
He wat vervelend!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Zonder meteen in de diagnose stand te schieten, ik zou toch even een bezoekje brengen aan de DA voor een verwijzing naar de dermatholoog.

Middeltjes gebruiken moet je niet doen. Die helpen echt niet. Het enige wat je kan doen is inderdaad een parabeen vrije shampoo en geen conditioner op je hoofdhuid als je dat gebruikt.

Helaas is haaruitval een veel voorkomend probleem. Vaak is het stress gerelateerd, maar soms ziet er ook iets anders achter. Daarom is een bezoekje aan de DA echt aan te raden.

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Mocht je vragen hebben kan je me altijd een pb sturen. Sterkte!

DA? Ik neem aan dat je HA bedoeld?


Maar ik zou inderdaad ook naar een huisarts gaan. Een kapper kan niet weten wat voor lichamelijk probleem jij hebt waardoor je haaruitval hebt.


_O- uiteraard... het is laat he... :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:07

xIrlijn schreef:
Wat naar.. Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Bij mij in de familie zit alopecia waardoor ik weet van verhalen hoe vervelend het is om veel haaruitval te hebben (deze aandoening komt trouwens eerder pleksgewijs voor als ik me niet vergis, dus ik wil hier zeker geen diagnose stellen!), terwijl je er niks aan kan doen!

Net als de andere Bokkers zou ik hiermee naar een huisarts gaan die je hopelijk naar het juiste adres kan doorverwijzen. Haaruitval komt veel voor (en ik ken meerdere vrouwen van deze leeftijd die er ook last van hebben, je bent zeker niet de enige!) maar als je echt kale plekken krijgt vind ik het tijd voor actie. Wie weet is er wat tegen te doen en dan heb je het in elk geval geprobeerd. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!



Alopecia (haaruitval) is een verzamelnaam. Je hebt veel verschillende vormen. De vorm die jij bedoelt heet areata. Maar je hebt ook bijvoorbeeld nog totalis en ndrogenetica (dat heb ik)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:28

Gimme_Spurs schreef:
xIrlijn schreef:
Wat naar.. Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Bij mij in de familie zit alopecia waardoor ik weet van verhalen hoe vervelend het is om veel haaruitval te hebben (deze aandoening komt trouwens eerder pleksgewijs voor als ik me niet vergis, dus ik wil hier zeker geen diagnose stellen!), terwijl je er niks aan kan doen!

Net als de andere Bokkers zou ik hiermee naar een huisarts gaan die je hopelijk naar het juiste adres kan doorverwijzen. Haaruitval komt veel voor (en ik ken meerdere vrouwen van deze leeftijd die er ook last van hebben, je bent zeker niet de enige!) maar als je echt kale plekken krijgt vind ik het tijd voor actie. Wie weet is er wat tegen te doen en dan heb je het in elk geval geprobeerd. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!



Alopecia (haaruitval) is een verzamelnaam. Je hebt veel verschillende vormen. De vorm die jij bedoelt heet areata. Maar je hebt ook bijvoorbeeld nog totalis en ndrogenetica (dat heb ik)

Je hebt gelijk, excuus! Ik ken de areata en universalis vorm (die bij mijn vader als areata begon, vandaar dat ik dat als uitgangspunt nam). Maar wat rot dat jij daar ook een vorm van hebt zeg :(

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 01:35

Vroeger toen ik een kind was had ik ontzettend dik haar. Sinds de puberteit is het steeds maar dunner aan het worden.. Ik ben ook 24. Probeer eens vitamine D, B12 en biotine bij te slikken. En verder gewoon goed gezond eten, zorgen dat je van iedere voedingsstof genoeg binnen krijgt.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 04:35

Ik vind het bijzonder dat je niet naar de HA bent gegaan hiermee. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Bij mij was een zeer ernstig tekort aan vitamine D het probleem. Ik wil niet zeggen dat mn haar zo dik is als het ooit was. Maar het valt iig niet meer zo sterk uit.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 04:36

Bij mij had de kapper het opgemerkt. Ik ben naar de dermatoloog geweest en ik heb lichen planopilaris.
Niet veel over geweten, niet veel aan te doen en onomkeerbaar.

Sommige haaruitval kan natuurlijk te wijten zijn aan stress ed dus het hoeft niet altijd een ziekte te zijn. Maar ik zou ook een bezoek aan de dermatoloog aanraden. Dan zit je meteen juist.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:19

Hoi TS, wat ontzettend vervelend zeg! Ik ben het volledig eens met alle bovenstaande reacties. Zeker naar de HA gaan. Maar misschien een tip waar jij ook iets aan kunt hebben. Een aantal jaar geleden heb ik ook zo'n vreselijke haaruitval gehad door medicijnen wat ik voor lange tijd moest gebruiken. Mijn kapster raadde me toen aan om in mijn volle fles shampo, een half flesje Bergamotolie te mengen en daar mijn haar mee te wassen. Dit heeft ontzettend goed geholpen. Je koopt het bij de drogist en het maakt je haar niet vet.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:33

Ik herken het. Het was afgelopen najaar en winter zo erg, dat ik mijn haar niet meer wilde borstelen. Veel mensen herkennen de haaruitval, maar als ze zien wat er bij mij uitkomt als ik mijn handen een keer door mijn haar haal, dan schrikken ze ook. Ik heb nooit een volle, dikke bos gehad, dus ik kan het ook niet missen. Talloze maskers/oliën heb ik geprobeerd, andere shampoo, etc. Ik heb er geen oplossing voor gevonden. Het ging deze zomer wat beter, maar sinds enkele weken merk ik dat de haaruitval weer erger wordt. Ik lees graag mee om te kijken of er tips voorbij komen die ik nog niet heb geprobeerd.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:51

Ik heb het helaas momenteel ook, is ook beetje de tijd van het jaar.
Gebruik je pijnstillers of ben je kortgeleden onder narcose geweest? Dit kan namelijk ook oorzaak zijn.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:03

Eens een dermatoloog bezoeken i.p.v een kapper?

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 10:05

Ik ben zojuist bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de Dermatoloog kan vrij snel terecht. Hopelijk vind deze de juiste diagnose waardoor ik zoveel haar verlies en kaal begin te worden.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:19

xPareltje schreef:
Ik ben zojuist bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de Dermatoloog kan vrij snel terecht. Hopelijk vind deze de juiste diagnose waardoor ik zoveel haar verlies en kaal begin te worden.

Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 10:32

Hanneke_68 schreef:
Hoi TS, wat ontzettend vervelend zeg! Ik ben het volledig eens met alle bovenstaande reacties. Zeker naar de HA gaan. Maar misschien een tip waar jij ook iets aan kunt hebben. Een aantal jaar geleden heb ik ook zo'n vreselijke haaruitval gehad door medicijnen wat ik voor lange tijd moest gebruiken. Mijn kapster raadde me toen aan om in mijn volle fles shampo, een half flesje Bergamotolie te mengen en daar mijn haar mee te wassen. Dit heeft ontzettend goed geholpen. Je koopt het bij de drogist en het maakt je haar niet vet.


Ja ik gebruik zelf ook sinds 1 jaar medicijnen, maar niet echt dat ik zeg hierdoor is het meer geworden. Ik heb ervoor ook heel dun haar gehad. Ik ga even afwachten wat de dermatoloog gaat zeggen, maar in iedergeval dankjewel voor de tip! :D Wie weet kan mij dit misschien in de toekomst wel helpen.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 10:37

LibertyLucky schreef:
Jeetje ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt
Het enige wat ik kan bedenken is dat je ..of heel erg gestrest bent(geweest)
Of je haar te strak hebt gevlochten of in een staart gedaan,langere periodes?
Helaas heb ik zelf ook last van steeds dunner wordend haar

Erfelijkheid zou kunnen...
Ik hoop dat je een goed advies krijgt van de kapper


Ik doe mijn haar eigenlijk zelden tot nooit vast in een strakke staart. Omdat ik het ook gewoon heel erg vind opvallen als ik ze vast heb. Stress gerelateerd kan inderdaad een oorzaak zijn, maar ik hoop dat ik nu wat meer duidelijk ga krijgen bij de dermatoloog zodat ik andere dingen kan uitsluiten.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:26

Ik had ook haaruitval en mijn bloed is nagekeken, mijn D was te laag en mijn schildklier werkte te traag. Bij haaruitval is het het beste om je bloed te laten na kijken.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:44

Wat naar.. Hopelijk heeft de dermatoloog antwoorden voor je! Heb zelf een aantal jaar terug ook last van haaruitval gehad, was destijds veel afgevallen en dit was meer gebrek aan bepaalde voedingsstoffen/vitaminen, bij mij hielpen van die huid, nagel, haar pilletjes wel wat maar heb het idee dat het bij jou wat heftiger is. Succes ermee!

annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:09

Wanneer is er voor het laatst bloedonderzoek gedaan? En is er toen ook getest op vitamine B12 en ijzer?

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 23:51

annibel schreef:
Wanneer is er voor het laatst bloedonderzoek gedaan? En is er toen ook getest op vitamine B12 en ijzer?


Dat is nog niet zo heel gek lang geleden. En alles was duidelijk in orde qua vitamine en dergelijke.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 21:28

Update:

Gisterenochtend ging ik dan eindelijk richting de dermatoloog in het ziekenhuis. Allereerst heb ik mijn verhaal verteld en al snel keek hij naar mijn hoofdhuid en mijn haar. Na 5 minuten wist hij gelijk wat het probleem was dat ik op plekken kaal aan het worden ben. Ik heb namelijk alopecia androgenetica. Nu heb ik een soort lotion gekregen die ik op mijn haar moet aanbrengen en die gaat het haaruitval remmen en waardoor ik iets haar terug ga krijgen. Ik ben heel benieuwd. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Bo_Y, D_akota, Pferdchen, Room_Soesje, Tara_13, tinker_sally en 135 bezoekers