abnormaal haaruitval

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:37

Vraag een verwijzing naar dermatoloog, ws heb je alopecia of iets in dat spectrum.
Bij mij helpt niks maar incidenteel helpt lotion.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:47

xPareltje schreef:
Update:

Gisterenochtend ging ik dan eindelijk richting de dermatoloog in het ziekenhuis. Allereerst heb ik mijn verhaal verteld en al snel keek hij naar mijn hoofdhuid en mijn haar. Na 5 minuten wist hij gelijk wat het probleem was dat ik op plekken kaal aan het worden ben. Ik heb namelijk alopecia androgenetica. Nu heb ik een soort lotion gekregen die ik op mijn haar moet aanbrengen en die gaat het haaruitval remmen en waardoor ik iets haar terug ga krijgen. Ik ben heel benieuwd. :D


Je hebt pb :)

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:48

Wat ontzettend vervelend TS, wel fijn dat je nu een diagnose hebt, hopelijk groeit het weer terug!

Iets waar de andere dames misschien wat aan hebben; ik heb bij mijzelf opgemerkt dat de pil de boosdoener is van mijn haaruitval.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 01:21

Zijn de symptomen zo duidelijk dat dat er zo snel een diagnose gesteld kan worden? ( uit interesse omdat er bij mij een bioptie gedaan is)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:28

En werkt de lotion?
Neem je ook supplementen? Ik ga het proberen met vitamine B complex en ijzer. Mijn haar valt ook zo uit.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:52

Vallen je haar gewoon uit, of heb je je ook laten testen waardoor het komt? Want ik heb namelijk jaren geleden ook supplementen genomen (ook ijzer en vitaminen) maar dit heeft bij mij nooit geholpen. Tot ik dus een paar maanden geleden een afspraak wou bij de dermatoloog omdat ik me extreem druk maakte. Hij constateerde dus alopecia androgenetica waardoor ik dus deze lotion heb voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen de lotion werkt heel goed, na een paar weken zag ik al duidelijk verschil dat mijn haren bovenop mijn hoofdhuid begonnen te groeien. Ondertussen zijn het haartjes van een cm of 5. Helaas ben ik wel ziek geweest waardoor ik de lotion niet meer mocht gebruiken kreeg namelijk antibiotica. Maar nu ben ik er weer mee aan de slag en hoop ik dat ik over een paar maandjes met trots kan zeggen dat ik heel blij met deze stap ben!

Mocht je vragen hebben TS, je mag mij altijd een berichtje sturen. :)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:48

xPareltje schreef:
Vallen je haar gewoon uit, of heb je je ook laten testen waardoor het komt? Want ik heb namelijk jaren geleden ook supplementen genomen (ook ijzer en vitaminen) maar dit heeft bij mij nooit geholpen. Tot ik dus een paar maanden geleden een afspraak wou bij de dermatoloog omdat ik me extreem druk maakte. Hij constateerde dus alopecia androgenetica waardoor ik dus deze lotion heb voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen de lotion werkt heel goed, na een paar weken zag ik al duidelijk verschil dat mijn haren bovenop mijn hoofdhuid begonnen te groeien. Ondertussen zijn het haartjes van een cm of 5. Helaas ben ik wel ziek geweest waardoor ik de lotion niet meer mocht gebruiken kreeg namelijk antibiotica. Maar nu ben ik er weer mee aan de slag en hoop ik dat ik over een paar maandjes met trots kan zeggen dat ik heel blij met deze stap ben!

Mocht je vragen hebben TS, je mag mij altijd een berichtje sturen. :)


Nee heb niks laten testen. Ik verlies gewoon echt heel veel haar, en al een geruime tijd. Maak me soms wel beetje zorgen.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 16:54

Ik verlies ook enorm veel haar, als mijn moeder soms mijn haarborstel leegmaakt zit er letterlijk gewoon echt een hele bos haar in van 1x kammen. Misschien toch een keer naar de huisarts gaan bloed laten prikken en eventueel een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen. Heb je ook kale plekken van je haaruitval of dat niet?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:02

xPareltje schreef:
Ik verlies ook enorm veel haar, als mijn moeder soms mijn haarborstel leegmaakt zit er letterlijk gewoon echt een hele bos haar in van 1x kammen. Misschien toch een keer naar de huisarts gaan bloed laten prikken en eventueel een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen. Heb je ook kale plekken van je haaruitval of dat niet?


Nog niet, maar het wordt heel dun.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:11

Op mijn 14e miste ik al een flinke bos haar. Jaren een kale plek gehad en toen mijn vader plotseling overleed is de plek groter geworden. Wederom laten onderzoek en bleek alopecia te zijn. Draag nu mijn haren óf vast óf met haarwerk.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:14

Jnien schreef:
Op mijn 14e miste ik al een flinke bos haar. Jaren een kale plek gehad en toen mijn vader plotseling overleed is de plek groter geworden. Wederom laten onderzoek en bleek alopecia te zijn. Draag nu mijn haren óf vast óf met haarwerk.


Dit is bij mij vorig jaar dus ook geconstateerd. Haarwerk vind ik op dit moment echt iets te duur, gelukkig valt de plek wel reuze mee maar het is wel zichtbaar. Als ik mijn haren vast in een staart doe, zie je het voorop helaas heel goed. Met de spray camoufleer ik het, maar dinsdag weer naar de kapper en even een leuk model laten knippen waardoor het minder gaat opvallen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:48

Je krijgt vergoeding voor een haarwerk toch?

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:11

Helaas word dat niet vergoed.. Mijn moeder heeft zelf haarwerk op maat laten maken en dat is echt peperduur helaas en krijg je niks van terug door de zorgverzekering :( Anders was dit inderdaad een oplossing

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:16

xPareltje schreef:
Helaas word dat niet vergoed.. Mijn moeder heeft zelf haarwerk op maat laten maken en dat is echt peperduur helaas en krijg je niks van terug door de zorgverzekering :( Anders was dit inderdaad een oplossing


Ligt aan je verzekering. Ik krijg bijna 500 euro vergoed. Heb geen op maat gemaakt haarwerk, maar wel van echt haar. Kost 1000 euro. 1x per 2 jaar krijg je de vergoeding.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: abnormaal haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:20

Dan heb je waarschijnlijk ook een van de duurdere pakketten? Want in een basispakket word sowieso al niks vergoed van haarwerkjes. En doordat ik derest van een duurder pakket onzinnig vind omdat ik derest niet nodig heb vind ik dit vreselijk zonde van het geld ;(

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:22

Ik heb ook eens heel veel haar verloren, echt bossen haar met wassen! Bleek dat mijn schildklier veel te hard werkte dus misschien is dat nog een optie om te laten prikken! Ik vond het vreselijk, had altijd heel dik haar maar is nog goed gekomen.

Edit, bij mijn ZV DSW krijg je, in bepaalde gevallen, ieder jaar 436 euro uit de basisverzekering.
https://web.dsw.nl/consumenten/vergoedi ... rkprothese

annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:45

Suzanne F. schreef:
En werkt de lotion?
Neem je ook supplementen? Ik ga het proberen met vitamine B complex en ijzer. Mijn haar valt ook zo uit.


Ik zou echt even uitgebreid bloedonderzoek laten doen, mijn haar viel ook enorm uit en mijn kapster raadde me aan bloed te laten prikken. Ik had ernstig vitamine B12 en ijzer tekort..
Na een infuus en elke week injecties gaat het weer prima met me en valt mijn haar ook niet meer erg uit.
Als je zelf al supplementen neemt krijg je helaas geen goed beeld in het bloed, de supplementen van bijv. drogist werken ook niet..

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:49

xPareltje schreef:
Dan heb je waarschijnlijk ook een van de duurdere pakketten? Want in een basispakket word sowieso al niks vergoed van haarwerkjes. En doordat ik derest van een duurder pakket onzinnig vind omdat ik de rest niet nodig heb vind ik dit vreselijk zonde van het geld ;(


https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/pruiken