Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:42

tokedri schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik doe het ook, heb al sinds mijn geboorte zo ongeveer een probleem met slapen. En mijn Fitbit geeft mij daarin inzichten. :)

Deze week slaap ik heel slecht. Ben op vakantie sinds woensdag waar het warm is, vreemd bed, veel lawaai buiten en word dus vaak wakker.
[ [url=m/kyfotW.png]Afbeelding[/url] ]


Ik verbaas me over de lange nachten die
mensen hier willen maken
7 uur is vrij normaal voor een volwassen persoon


Dat klopt, maar omdat ik zo vaak wakker word kom ik heel slecht in mijn diepe slaap. Daardoor slaap ik niet “effectief”. Ik kan beter 6uur lang goed slapen en doorslapen dan 8 uur en 4x wakker zoals vannacht. Dan word ik echt doodmoe wakker. Dit in combinatie met elke nacht veel nachtmerries maakt dat ik veel slaapuren moet maken om energie te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:45

Ik heb zo’n neurologisch slaaponderzoek gehad en op basis daarvan slaaptherapie gehad en het ook zelf gaan bijhouden. Ik slaap het beste op 8 uur slaap :j

Kreeg toen ook te horen dat je diepe slaap het beste is met drie van die cycli in het begin van de nacht (dus in de eerste 3 a 4 uur).

Voor mij is dit de perfectr nacht:

Afbeelding

Maar door die hittegolf ben ik helemaal weer terug in mijn slaapproblemen waar ik toen een onderzoek naar had. Gelukkig kan ik nu weer aan de slag met de therapie zodat het weer goede naxhfen zullen worden.

Dit willen we dus niet:

Afbeelding

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 11:56

Mijn nacht.

Afbeelding

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:29

Ik heb een Polar horloge welke gekoppeld is aan de app. En dus ook mijn slaap registreert.

Ben er erg tevreden over, klopt altijd! :)

Herinner je gister, droom over morgen maar LEEF vandaag!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:39

Oh wat een leuk topic! Ik doe het ook, maar heb de laatste tijd hele slechten nachten. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, IndianSu en 111 bezoekers