Peuter krijst de hele nacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wyoming

Berichten: 2497
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:57

Hier is zl ook 2,5 jaar onrustig geweest (vaak ziek incl koortsstuipen, oorontstekingen, tanden en kiezen gaven ook veel problemen) daardoor heeft hij vaak tussen ons gelegen. Maar hij wilde ook wel eens door het bed stuiteren, wij hebben hem toen wel duidelijk gemaakt dat bij ons in bed geslapen wordt en niet gespeeld.
Met 2,5 jaar heeft hij buisjes gekregen, dat heeft een hoop gedaan voor zijn ziek zijn en vooral het geen last meer hebben van zijn oren en dus ook voor onze nachtrust.
Met ruim 2,5 jaar hebben we ook een pinguïn slaaptrainer gekocht, Hij werd op een gegeven moment ook gewoon vaak wakker zonder dat er wat aan de hand was en dan lukte daarna het slapen niet meer, met 1 blik kan hij dan nu zien dat het nog geen tijd is om wakker te worden en slaapt dan verder.
Ondertussen is hij 4, slaapt eigenlijk altijd alle nachten door, maar roept ons als er wat is, voordeel is alleen nu dat hij kan vertellen wat er is. En heel soms ligt hij nog steeds tussen ons in als hij teveel pijn heeft (veel last van groeipijnen), hij krijgt dan een parecetamolletje en mag dan bij ons liggen totdat die werkt, maar meestal vallen we dan in slaap.

Ik heb trouwens altijd gezegd, zolang hij mij niet kan vertellen wat er aan de hand is laat ik hem nooit (lang) huilen.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3


Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 10:44

Klopt, dan kun je ineens weer heel de wereld aan!
Ik denk zelf ook dat de medicatie nu aan slaat. Het is weer een vrolijke ondeugd sochtends in plaats van een zeurmiepje
Binnenkort gaan we eens kijken voor een groot bed. Hebben jullie een peuterbed gebruikt of gelijk een echt groot bed?
Ik twijfel daar erg tussen.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:45

Wij hebben direct een groot bed gekocht. Makkelijker qua beddengoed e.d.
Wel een uitvalbescherming op de rand.
Hij is nog niet over, maar staat wel al in zijn kamertje. Incl een traphekje in zijn deuropening :+ anders weet ik wel hoe het gaat verlopen met onze clown

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:53

Yellowbird schreef:
Klopt, dan kun je ineens weer heel de wereld aan!
Ik denk zelf ook dat de medicatie nu aan slaat. Het is weer een vrolijke ondeugd sochtends in plaats van een zeurmiepje
Binnenkort gaan we eens kijken voor een groot bed. Hebben jullie een peuterbed gebruikt of gelijk een echt groot bed?
Ik twijfel daar erg tussen.


Meteen naar groot bed. Geen valbescherming. Stuiteren = leerzaam. :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:59

Of leuk... zoals gezegd, de mijne slaapt ook in een groot bed, wwl iets lager dan een normaal bed, maar die gebruikt hem ook nog wel als glijbaan...

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:05

Hier ook direct grote bed ( konden ledikant veranderen naar groot bed). Eerste nachten geen bedrand maar hij bleef er uit vallen, nu dus wel bedrand :D

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:11

Groot bed ook omdat we er dan zelf bij kunnem gaan liggen als dit nodig is.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:06

Hier eerst in een peuterbed. Ikea met zo'n hekje ervoor. Maar al snel een groot bed omdat ik er dan bij kan gaan liggen als het nodig is, ook met een rekje ervoor. Eruit laten vallen is niet nodig vind ik, ze slapen nog zo onrustig als ze klein zijn en ze leren echt niet rustiger slapen als ze steeds vallen hoor, kinderen draaien nou eenmaal meer in hun slaap. Gaan vanzelf over.

Is het al lente?

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:13

Storm schreef:
Hier eerst in een peuterbed. Ikea met zo'n hekje ervoor. Maar al snel een groot bed omdat ik er dan bij kan gaan liggen als het nodig is, ook met een rekje ervoor. Eruit laten vallen is niet nodig vind ik, ze slapen nog zo onrustig als ze klein zijn en ze leren echt niet rustiger slapen als ze steeds vallen hoor, kinderen draaien nou eenmaal meer in hun slaap. Gaan vanzelf over.



Ach, onze peuter is er nooit uitgevallen en als ze er vandaag of morgen wel uit zou vallen zou me dat niet meer zo heel erg boeien....ze is inmiddels 21......

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:26

Ik kan je van harte het boekje Slaap kindje slaap van Eduard Estivill aanraden.
Het vergt wel enige discipline, van alle verzorgers, maar de hierin beschreven methode werkt echt.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:28

Cowboy55 schreef:
Ach, onze peuter is er nooit uitgevallen en als ze er vandaag of morgen wel uit zou vallen zou me dat niet meer zo heel erg boeien....ze is inmiddels 21......


Ben jij gemeen zeg :')

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:09

Onze zoon heeft een raceautobed, die heeft al opstaande randen dus daar kan hij niet uitvallen, op vakantie waren het gewone bedden, dus wij voor de zekerheid een matras op de grond ernaast, en maar goed ook, want het is een ontzettende draaikont en hij heeft dus echt een aantal keer op het matras ernaast gelegen, bleef gelukkig doorslapen en we konden hem zo weer terug leggen. Maar ik vind het dus voor die kleintjes wel handig om een bed te hebben waar ze niet zomaar uit kunnen vallen.
TS hopelijk zet het door dat je weer gewoon lekker door kan slapen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:20

Cowboy55 schreef:
Storm schreef:
Hier eerst in een peuterbed. Ikea met zo'n hekje ervoor. Maar al snel een groot bed omdat ik er dan bij kan gaan liggen als het nodig is, ook met een rekje ervoor. Eruit laten vallen is niet nodig vind ik, ze slapen nog zo onrustig als ze klein zijn en ze leren echt niet rustiger slapen als ze steeds vallen hoor, kinderen draaien nou eenmaal meer in hun slaap. Gaan vanzelf over.



Ach, onze peuter is er nooit uitgevallen en als ze er vandaag of morgen wel uit zou vallen zou me dat niet meer zo heel erg boeien....ze is inmiddels 21......


Als ze er nu nog uit klettert zou ik me juist zorgen maken :')

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:29

Anoniem schreef:
Cowboy55 schreef:

Ach, onze peuter is er nooit uitgevallen en als ze er vandaag of morgen wel uit zou vallen zou me dat niet meer zo heel erg boeien....ze is inmiddels 21......


Als ze er nu nog uit klettert zou ik me juist zorgen maken :')



Goed punt! _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:39

Interessant topic, ook hier een net-2-jarige die sinds dit voorjaar s avonds en s nachts aan het spoken is geweest. De warmte maakte ook dat het lastig was om consequent te blijven. Het begon ineens, zowel s avonds niet willen slapen en niet alleen willen blijven, en elke nacht bij ons. Daarvoor was het zo nu en dan eens en dat was prima. Ook bij ons lag ze heel onrustig, eindigde regelmatig ondersteboven, of zitten en dan vol met haar hoofd op het mijne laten vallen. Niet goed voor onze nachtrust dus ook... Ze had duidelijk flink veel prikkels te verwerken, loopt door een heupafwijking motorisch ook achter maar is mentaal juist al heel wijs. Langzaam lijkt dat ook te stabiliseren, is ze helemaal wat relaxter en minder aan het hangen aan mij.
Vorige week een nachtje bij opa en oma geslapen, waar het prima ging, wij hebben ons ondertussen ingelezen en het gaat nu eigenlijk best goed. Mijn vriend blijkt het nu ook beter te doen met in bed leggen dan ik, waar dat eerst andersom was. Hopelijk zet dit door.
Ze ligt nog in dr ledikant, zo lang ze nog niet goed loopt (maakt nu net wat meters los) blijft ze hier ook in. Slaapzak wil ze eigenlijk niet meer aan, maar ze ligt nog wat onrustig voor een dekentje. Wel even over denken nu, want dr slaapzakken worden te klein en ivm de eerdere gipsbroeken heeft ze hele brede slaapzakken, dus we moeten wel gaan bepalen wat we hierna willen.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:34

Hoe is het gegaan?

Is het al lente?

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:51

Wij hebben een peuterbedje.

Spoiler:
bij leenbakker hebben ze leuk beddengoed in die maat

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:53

Leg een oud matras voor het bed.Dan landen ze zacht en kunnen zelf in bed klimmen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Century, Dominique_96, Eloya, gerlienke, GoogleAdsense, Mariett, MerleSimone, Shetje14, WendyShet en 138 bezoekers