Allergische reactie.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:52

Heerlijk toch heb je ook geen last van de jeuk _O-

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:58

tengeltje11 schreef:
maar idd,je kan je er enorm high door voelen.
manlief ook ooit eens op de spoed een anti-allergie injectie gehad,heeft 2 dagen in bed geleden,was zo high dat hij echt niets kon.zijn allergie wat trouwens wel weg :+


Hahah ja ik ook.. wilde s’avonds gewoon mn springles rijden.. dat ging niet :')

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:54

Ik moet met de tavegyl stoppen en terug gaan naar de desloretadine en dat 4x per dag innemen en prednisolon. Morgenochtend weer een afspraak bij de huisarts hopelijk kom ik de nacht nu eens goed door....

Er is de afgelopen weken niks veranderd in huis nieuw gekocht of gedaan.....

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:58

Ibuprofen gehad

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:02

Erg he jeuk... heb zelf sinds maart regelmatig last van netelroos. Ook zulke plekken die jij laat zien. Om gek van te worden en de oorzaak is meestal niet te achterhalen. Bij mij ook niet ben zover we weten nergens allergisch voor = getest en ook holistisch is er (nog) niks uitgekomen. Huisarts houdt het nu op een verminderde weerstand waar het lijf op reageerd met netelroosaanvallen. Heel fijn *not*.
Ik heb ook desloratadine.

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 20:24

Nee geen iboprufen gehad

En idd dit is erger als pijn vannacht zelfs een schuursponsje gepakt om te schuren

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:26

Nee koelen schuren wordt het nog warmer van.
Of methanol poeder
Eigenlijk helpt niets echt je wordt gek van de jeuk

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 20:29

Koelen help al helemaal niet als de kou eruit is dan komt de jeuk des te erger terug....
Talkpoeder/ mentolpoeder werd afgeraden door de dermatoloog.... alleen 4 tabletten desloretadine verdeeld over de dag en 1 tablet prednisolon innemen.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:32

Ik had een reactie van een bepaalde middel.. ik had van die koeldingen uit de diepvries om mijn arm met een sjaal.. enige wat hielp alle zalfjes hielpen niks.ik wist waar het door kwam.

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:33

Laat je huidschilfers onderzoeken....... Niet het plezierigste om te noemen maar als het schurft is kun je met de middelen die je gebruikt nog tijden jeuk houden.....

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:56

Heeel vervelend, sterkte!

Ik heb dit ook gehad, zomaar ineens tijdens een vakantie in Florida.
Dacht meteen aan bedbugs maar bleek ook Netelroos. Door zware inspanning (hardlopen) in de hitte, of kan ook door aardbeien of spinazie.

Mentol poeder was de oplossing, nooit meer last van gehad.
Maar oeehhhh die jeuk!!! Om gek van de worden.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:03

Ervaringsdeskundige meldt zich. Hier duurde het erg lang voordat we erachter kwamen dat ik allergisch was voor ibu.
Desloratedine deed bij mij niet zoveel. Meerdere malen gehad. Prednison daarentegen was een goeie. Zeker gecombineerd met roze-olifantjes-tramadol. :+

Qua jeuk hielp de mentholgel van het kruidvat me goed. De huisarts had op een gegeven moment ook zoiets van als het werkt dan werkt het want ik heb geen idee meer. :+

Naar dat je niet weet wat het veroorzaakt. Ik kreeg de tip om bij te houden wat ik at, dronk en wat voor andere middelen ik in handen had. Bijvoorbeeld wasmiddel of zeep of shampoo. Beetje jammer dat ik vergeten was een pijnstiller op te schrijven en dat juist de boosdoener was.

Ik hoop dat je snel erachter bent wat het is en hoe het opgelost kan worden! :(:)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:23

Aloe Vera twee keer daags aanbrengen kan helpen en je bent er sneller van af. Sterkte.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:23

Hier ook een lading allergieen. Sinds ik Desloratadine gewoon dagelijks slik en niet omdat er al iets is gaat het goed. Maar als ik al een reactie heb doet dat ook niets dan zit ik ook aan de prednison.
Kou helpt bij mij ook totaal niet, hete douche wil nog wel eens verschil geven. En ik smeer me suf met sudocreme.

Allergieen bouw je op, dus alles wat ''normaal'' is kan een trigger zijn. Ik heb ook voedsel allergieen, maar die komen bij mij gelukkig ook niet direct opzetten. Meestal tussen de 30 en 60 minuten tot nu toe gelukkig.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:46

Oh sterkte TS! Ik weet hoe het is...
Bij mij kwam het ook van de ene op de andere dag en de oorzaak is nog steeds niet bekend.

Inmiddels is het bij mij onder controle met 2x daags desloratadine en eens in de 8 weken medicatie die per injectie in het ziekenhuis wordt toegediend. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb goede ervaringen in het Erasmus (poli allergologie).

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:13

Je Hoeft niet meteen een reactie te krijgen als het van eten is.Bij mij duurt het 2 dagen voor ik reageer.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:41

Ik denk zonneallergie... maar kijk ook ens naar wat je op je huid smeert...je douchegel, je zonnebrand, je body lotion? In combinatie met de zon...vergeet niet dat met deze sterke zon de uv straling ook heftig is.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:47

Wat zei de ha met betrekking op netelroos?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:09

Ik heb geen tips, maar wens je een rustigere nacht, ts.

Het moet als de hel zijn. Beterschap!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 02:03

Janneke2 schreef:
Vermox is anti parasiet en dus antihistamine.
("Moeder Natuur ontwikkelde histamine als afweer tegen parasieten.")


Vermox is een anthelminthicum. En werkt tegen parasitaire wormen. Het dood de wormen.

Histamine heeft verschillende functies in het lichaam onder andere is het betrokken bij het afweermechanisme. En kan zeker actief worden bij een wormeninfectie. Maar ook bij andere infecties en veel andere lichaamsfuncties.

Een anti-histaminicum blokkeert de werking van histamine. En heeft dus een hele andere werking dan Vermox.

Als de uitslag van TS veroorzaakt wordt door een parasitaire infectie met wormen zal Vermox inderdaad kunnen werken. (Want worm weg dus histamine neemt af)
Maar als iets anders de onderliggende oorzaak is lijkt mij het niet aannemelijk dat Vermox iets zal doen.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 04:38

Heb je al tea-tree-oil geprobeerd?

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:26

Vreseljk. Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.

Tegen jeuk zou je kunnen proberen of azijn smeren helpt. Een theelepel azijn mengen met eetlepel water. En dan een plek deppen met dit mengsel. Dat haalt de jeuk ook weg bij insectenbeten, misschien geeft het jou verlichting. Wel even op klein plekje eerst proberen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:43

Hier hielp appelazijn heel goed tegen jeuk. Het stinkt wel, maar was heerlijk rustgevend tegen die rotkriebels.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:02

Ik heb sinds een paar dagen ook last van pukkels. Weet niet of het bij jou ook is maar bij mij is het heel symmetrisch. Beide knieën, heupen en heel erg bij mijn ellebogen en achterkant oksels. Ik zit helaas in noorwegen dus niet naar de huisarts kunnen gaan maar wel even gebeld en die zijden ook mogelijk door de warmte. Moest met factor 50 smeren en evt metholcreme. Heb nu de witte versie van tijgerbalsum. Die werkt aardig. Maar hoop ook dat het snel weg trekt.

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 07:22

Smacht zowaar redelijk geslapen ( wat wil je ook na 4 nachten spoken..... wel dreef ik mijn bed uit van het zweten...... en lagen mijn voeten vast gedraaid in het laken. dua denk dat ik wel weer een reactie heb gehad alleen te vermoeid was/ben om er wakker van te worden.

Straks wederom naar de huisarts.