Morning after of niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:55

Mimichelle schreef:
Houd er rekening mee dat een MAP ook vaak zijn werk niet doet. Ik ken 2 mensen die bij een abortuskliniek werken en die hebben al vele meiden behandeld na het nemen van een MAP. Ook iemand uit mijn directe omgeving had er 1 binnen 24 uur geslikt en is toch zwanger geworden. Dit zal per persoon anders zijn, maar die pillen zijn geen zekere oplossing en inderdaad troep.
Zoals de meeste adviseren, zou ik in jouw geval toch inderdaad even je huisarts bellen of langs de apotheek gaan. Succes! :)

Een MAP voorkomt ook geen innesteling. Het voorkomt alleen dat er een eitje afgegeven wordt. Dus als je je eisprong al gehad hebt werkt een MAP dus ook niet. Heb dat grapje zelf laatst nog gehad.. Voor de zekerheid toen wel genomen maar de kans dat ie toen bij mij zou werken was behoorlijk klein. Gelukkig is dat goed gegaan maar dat waren 2 spannende weken :=


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:57

De MAP werkt ook alleen als je nog geen ovulatie hebt gehad.
Dus ja je kan gewoon zwanger worden.

Ik heb ook een keer rustig af moeten wachten. Mijn verloofde dacht dat het niet helemaal lekker was gegaan met condoom. Was wat afgegleden. Ovulatie had ik 4 dagen daarvoor gehad. In theorie zou ik dus geen levend eitje meer hebben. MAP slikken zou niets uithalen. Die zorgt ervoor dat de ovulatie vertraagd. Tja...

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:10

Mimichelle schreef:
Houd er rekening mee dat een MAP ook vaak zijn werk niet doet. Ik ken 2 mensen die bij een abortuskliniek werken en die hebben al vele meiden behandeld na het nemen van een MAP. Ook iemand uit mijn directe omgeving had er 1 binnen 24 uur geslikt en is toch zwanger geworden. Dit zal per persoon anders zijn, maar die pillen zijn geen zekere oplossing en inderdaad troep.
Zoals de meeste adviseren, zou ik in jouw geval toch inderdaad even je huisarts bellen of langs de apotheek gaan. Succes! :)

Edit nessa was me voor

Het ligt niet aan de map of je als nog zwanger wordt maar aan je eisprong.
Als je al een eisprong hebt gehad kan een map deze niet uitstellen dus kan je zwanger worden.
Als je nog geen eisprong hebt gehad en je neemt het een map stelt t je eisprong uit en is de kans op een bevruchting haast niet mogelijk.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:47

Het verbaast mij echt hoeveel mensen zo kunnen zeggen dat TS veilig is.. ook door de pil heen kun je namelijk zwanger raken. En daar is maar 1 sperma celletje voor nodig die er doorheen komt.

Een vriendin van mij heeft inmiddels al 4 jaar een prachtige dochter die geboren is terwijl mams de pil gebruikte + een condoom. Condoom gescheurd. Geen zorgen gemaakt want ze zat aan de pil, tot ze toch zwanger bleek.

Bij twijfel zou ik hem dus gewoon halen. Ik neem geen risico's hoor ;) tenzij je het niet erg vind eventueel toch zwanger te raken TS.
Daarnaast zou ik iets zorgvuldiger omgaan met het slikken van je pil, en het hebben van seks. Die rubbertjes zijn een stuk goedkoper dan een baby.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 18:52

LoveUggs schreef:
Het verbaast mij echt hoeveel mensen zo kunnen zeggen dat TS veilig is.. ook door de pil heen kun je namelijk zwanger raken. En daar is maar 1 sperma celletje voor nodig die er doorheen komt.

Een vriendin van mij heeft inmiddels al 4 jaar een prachtige dochter die geboren is terwijl mams de pil gebruikte + een condoom. Condoom gescheurd. Geen zorgen gemaakt want ze zat aan de pil, tot ze toch zwanger bleek.

Bij twijfel zou ik hem dus gewoon halen. Ik neem geen risico's hoor ;) tenzij je het niet erg vind eventueel toch zwanger te raken TS.
Daarnaast zou ik iets zorgvuldiger omgaan met het slikken van je pil, en het hebben van seks. Die rubbertjes zijn een stuk goedkoper dan een baby.


Ik wil liever niet mama worden op mijn 17de dus nee een baby is niet welkom :P

Gelukkig was de apotheek van het ziekenhuis nog open dus ik ben daar even heen geweest. Zij zeggen dat het geen kwaad kan en dat ik geen maatregelen hoef te nemen.

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:53

@LoveUggs: de hoeveelheid spermacelletjes zou er niet toe hoeven doen als je de pil slikt, want de pil zorgt naar mijn weten gewoon voor het oneindig uitstellen van de ovulatie. 1 of 1 miljoen spermacellen: als er geen eitje is, valt er niks te binnendringen voor ze! :D

Neemt inderdaad niet weg dat geen énkel anticonceptiemiddel voor 100% procent veilig is...nou ja, ééntje: geen seks hebben! :')

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:54

Hoop t van harte voor je ts.
Mijn gyn zei ook dat wat ze met mij meemaakte nog nooit eerder had meegemaakt :x

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:55

En mocht er toch wat fout zijn gegaan, kan je altijd nog abortus laten plegen ...

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 18:59

0Lunerancea0 schreef:
En mocht er toch wat fout zijn gegaan, kan je altijd nog abortus laten plegen ...


Dat zou ik toch wel graag koste wat kost willen voorkomen...

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:02

0Lunerancea0 schreef:
En mocht er toch wat fout zijn gegaan, kan je altijd nog abortus laten plegen ...

Sooow man wat een advies >;)

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:06

_Femkeeex schreef:
0Lunerancea0 schreef:
En mocht er toch wat fout zijn gegaan, kan je altijd nog abortus laten plegen ...


Dat zou ik toch wel graag koste wat kost willen voorkomen...


Snap ik, maar die MAP is (zoals eerder al ruim verslag van is gedaan) toch behoorlijke troep die je hormoonstelsel in de war brengt (eigenlijk is het gewoon een HELE HELE HELE sterke pil) en als je je ovulatie al hebt gehad werkt hij toch niet ...
Ik vraag me dan toch af wat zwaarder is voor je lichaam, een MAP of een abortus ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:09

0Lunerancea0 schreef:
_Femkeeex schreef:

Dat zou ik toch wel graag koste wat kost willen voorkomen...


Snap ik, maar die MAP is (zoals eerder al ruim verslag van is gedaan) toch behoorlijke troep die je hormoonstelsel in de war brengt (eigenlijk is het gewoon een HELE HELE HELE sterke pil) en als je je ovulatie al hebt gehad werkt hij toch niet ...
Ik vraag me dan toch af wat zwaarder is voor je lichaam, een MAP of een abortus ...

Wat denk je zelf? :') Zelfs een abortus in vroege stadia (dus een abortuspil) is een enorme aanslag op niet alleen je hormooncyclus maar ook op je lichaam zelf.

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:26

Pfoe dat vind ik wel een verontrustende reactie!
Je weet dat er zat vrouwen zijn die na een curettage nooit meer zwanger kunnen worden ?!
En wat denk je wat het psychisch met iemand kan doen!
Nee joh gewoon even een abortus joh is niet zo ingrijpend.
Zou gewoon opletten in hoever dat kan ipv zulk dom advies geven :oo

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:30

Ohhh wat weten veel mensen (te!) weinig van hoe anticonceptie én een cyclus werkt en wat een MAP en zeker een abortus met een vrouw kan doen.
Zorgwekkend vind ik dat.
En dan wel de meest bijzondere adviezen geven. 8)7

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:51

Nou indd en maar denken tis een ver van mn bed show.
Nou kan je vertellen vaak ontstaan dit soort geintjes door een in je bed show.
Kan er echt een beetje boos om worden.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:05

cinniz123 schreef:
0Lunerancea0 schreef:
En mocht er toch wat fout zijn gegaan, kan je altijd nog abortus laten plegen ...

Sooow man wat een advies >;)


Beter dan op je zeventiende een kind nemen hoor!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:13

TS, of je nu lang of kort seks met iemand hebt gehad, je loopt te allen tijde risico om zwanger te worden. Het is niet het geijkte 'voor het zingen de kerk uit', want zelfs dáár kun je zwanger van raken (anno 2018 mag ik toch wel verwachten dat de meeste mensen dat weten). En wel of geen pil slikken is ook geen reden, want duizenden zijn je voorgegaan die ondanks het gebruik na negen maanden met een dikke buik rondliepen. Zelf heb ik ook een keer in een domme(!) bui een vluggertje gehad zonder bescherming van een regenjas en mèt pil. Ik ben de volgende dag naar de HA gegaan voor een morning-after-pil en een test of ik niets opgelopen had (zowel down under als hiv-gerelateerd). Het enige advies wat ik naast het halen van zo'n pil kan geven, is om het voortaan beschermd te doen. Of het nu kort of lang is, bewust of in een dolle bui.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:14

0Lunerancea0 schreef:
_Femkeeex schreef:

Dat zou ik toch wel graag koste wat kost willen voorkomen...


Snap ik, maar die MAP is (zoals eerder al ruim verslag van is gedaan) toch behoorlijke troep die je hormoonstelsel in de war brengt (eigenlijk is het gewoon een HELE HELE HELE sterke pil) en als je je ovulatie al hebt gehad werkt hij toch niet ...
Ik vraag me dan toch af wat zwaarder is voor je lichaam, een MAP of een abortus ...


Je vraagt je af wat zwaarder is voor je lichaam :? Serieus? Wat denk je dat een zwangerschap doet en een abortus dan? Dan krijg je nog minimaal 10x zoveel hormonen als een MAP in je lichaam :7 :') Dan is pas je hormoonstelsel in de war.

Ik verbaas me er wel over hoe weinig mensen weten over hun eigen vruchtbaarheid :o Allemaal niet opgelet bij biologie ofzo? Bij ons is toentertijd het hele kippenhok aan bod gekomen, de hele cyclus van de vrouw en de werking van de pil. Incl wat je wanneer moet doen als je er 1 vergeten bent.
Kan nog steeds alles opdreunen :+

[o]

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:21

cinniz123 schreef:
Pfoe dat vind ik wel een verontrustende reactie!
Je weet dat er zat vrouwen zijn die na een curettage nooit meer zwanger kunnen worden ?!
En wat denk je wat het psychisch met iemand kan doen!
Nee joh gewoon even een abortus joh is niet zo ingrijpend.
Zou gewoon opletten in hoever dat kan ipv zulk dom advies geven :oo


...ja, such is life: iedere medische ingreep kan gedoe geven. Dat klopt.

De kans dat TS zwanger is, is klein. (Maar bij de pil net niet nul: als 500 vrouwen het ding een jaar lang slikken wordt er 1 zwanger oid.)

De abortus praktijk in Nederland is om trots op te zijn: zowel medisch van hoog niveau als 'menselijk' in de zin dat we uitgaan van de noodsituatie van de vrouw.
Maar rottig blijft het.

En moeder worden op je 17e: het kan. Het is ingewikkeld omdat wij onze maatschappij er niet op hebben ingericht.
En verder geldt bij mij de oude regel: een kind heeft het recht om gewenst te zijn en heeft recht op goede ouders.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:26

Even van een infosite geplukt
Citaat:
Is er een kans dat u toch zwanger wordt als u de pil zorgvuldig gebruikt (zonder pillen te vergeten)? Die kans is 0,3% per jaar. Dit betekent: als 1000 vrouwen één jaar lang de pil slikken, worden er gemiddeld drie vrouwen toch zwanger.


Maar dat is dus bij zorgvuldig gebruik, ik weet niet in hoeverre vergeten en schuiven met stopweken daar effect op heeft.

Als ik ts was zou ik zeker over een week of 5 een zwangerschapstest doen of je nu bloeding hebt of niet. Bloeding kan ook tijdens zwangerschap en als je prijs hebt is het beter om er vroeg bij te zijn, dan kan het makkelijker opgelost dan wanneer je echt wacht tot je dingen gaat merken.

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:55

Ik zeg ook absoluut niet dat abortus niet kan en met je 17de een kind is ook niet mijn advies maar gewoon ‘even abortus doen’ vind ik een dom advies.
Als ts haar pil goed gebruikt wat in dit geval niet zo was maar dan wel slim zou denken ‘ik heb mn pil niet helemaal correct gebruikt laat ik een condoom gebruiken’ zouden de klinieken niet vol zitten. Want ts is zeker niet de enige kijk maar naar menig advies hier ;)
En ja het is super geregeld in nl wat dat betreft maar een beetje hersenen gebruiken is denk toch een verstandiger advies.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:02

NRJ schreef:
Normaal werkt de pil ook door in je stopweek.
Je bent er niet 1 vergeten te nemen als ik het goed begrijp? Dan zou je gewoon veilig moeten zijn.
Ik heb ook wel eens een morning after pil gehad en hier niets van gemerkt.
Het wel of niet klaarkomen maakt niet uit, ook in het voorvocht zitten zaadcellen.


Nou ja die laatste zin dus!!
Het verbaast me dat dit ook anno 2018 nog niet algemeen bekend is!!
Dit is het eeuwige voor het zingen de kerk uit..........maar niet heus.

Niet zeuren maar lééf!!

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:19

In voorvocht kan echt geen sperma zitten, ga de recente onderzoeken maar lezen. Voorvocht wordt gemaakt in de urineleider, niet in de zaadleiders. Het is bedoeld om urine uit je urineleiders te krijgen zodat zaadcellen de meeste kans krijgen. Dus tenzij je 2x vlak achter elkaar een zaadlozing hebt zonder tussendoor te plassen is voorvocht volledig zonder zaadcellen.

Het probleem met voor het zingen de kerk uit is dat men vrijwel altijd te laat terugtrekt en de zaadlozing dus al gestart is en alleen het laatste stuk van het ejaculaat wordt tegen gehouden.
Tot zover een lesje biologie :D

TS, goed dat je even de apotheek hebt gebeld en nu duidelijkheid hebt!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniem

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:24

Ik vind het een beetje onduidelijk. je hebt onveilige seks gehad, maar is er sprake van een orgasme geweest van zijn kant?
Ik dacht overigens dat je echt 3 week de pil moet slikken en dan pas mag stoppen maar daar kom ik in dit topic dan toch op terug. Ik zou ik ieder geval de huisarts bellen en daarmee overleggen, heb ik laatst ook gedaan toen ik twijfelde.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:28

Is dit een vaste relatie ts? Je hebt neem ik aan geen condoom gebruikt. Ik zou als ik jou was ook overwegen om een soa test te doen en voortaan ook en condoom te gebruiken.

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 15 bezoekers