Stoppen met nagelbijten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:08

Ook ik meld mij hier. Sinds ik me kan herinneren bijt/trek ik al nagels. Van alles geprobeerd om er vanaf te komen maar niks was blijvend. 2 jaar geleden met ons trouwen gelnagels laten zetten. Die hebben 4 weken gezeten en moesten er toen weer vanaf ivm werk in de zorg. Gaat sindsdien wel beter maar heb nog een 'stress/irritatie' duim die het vaak moet ontgelden. De andere 9 nagels staan er redelijk goed bij. Iemand tips voor hoe ik ook mijn duim met rust kan laten? Nagellak is geen optie ivm werk. Tenzij het doorzichtig is en niet te veel glans heeft. Maar die heb ik nog niet gevonden.

Ook ben ik benieuwd hoe je het beste je nagelriemen kunt verzorgen. Van mijn knabbel duim ziet die er echt niet uit. Maar durf het niet terug te duwen als het bijvoorbeeld week is geworden onder de douche. En hoe krijg je de vorm mooi rond? Zie foto's
De duim
Afbeelding

Vorm
Afbeelding

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:36

Je kunt de vorm van je nagelbed niet veranderen. Het terugduwen is echt belangrijk. Je duim zal er zeker van opknappen.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:06

ts zet hem op! Je krijg niet ineens super lange nagels.. Dat duurt even en ze gaan breken en scheuren.. Maar na een tijdje worden ze echt sterker..Nog een tip. Veel je handen insmeren met handcrème. Juist tijdens de nagelbijt momenten: bank hangen, autorijden, wachten op iets etc. Dat smaakt dan vies natuurlijk <<). Ik blijf nu na een aantal maanden wel redelijk van mijn nagels af omdat ik trots ben maar het velletjes bijten blijft _-:(

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:50

Ik ben ooit gestopt met nagelbijten door een gaatje in mijn tand wat het pijnlijk maakte.
Al gok ik niet dat dat verder een oplossing is bij andere, een gaatje creëren :')
Ik blijf alleen nog wel velletjes pulken als ze iets los zitten en vooral bij stress. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

Bij mij man heeft raylex heel goed geholpen. Vanalles heeft hij eerder geprobeerd er op te smeren en zelfs acryl er op, maar hij beet gewoon door.
Met de raylex (incl bijbehorende app) was hij er erg lang van af en later ook zonder raylex.

Later is hij wel weer begonnen door stress en zou eigenlijk weer moeten smeren. Hij probeert het nu te minderen dmv zoethout knagen. Al blijven zijn nagels nog wel kort.

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:09

als ex-nagelbijter kan ik bevestigen dat die intrinsieke motivatie het belangrijkst is.
Zelfs na 12 jaar heb ik nog ' terugvallen'. Als ik aan één begin moet alles eraf! |o
Daarna is het gelukkig vaak weer een tijd klaar.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:58

Waar ik me aan opjaag is als 1tje afbreekt... dan wil ik eigenlijk alles af. Maar dat mag niet :=

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 16:42

Goed bezig iedereen!

Ahh herkenbaar Kmbrly! Ik vind daarnaast iets op mijn nagels (zoals nagellak) ook geen fijn gevoel..
Dan wil ik dat er weer afbijten.

Ik heb nu suikervrije kauwgom gekocht voor als ik weer bijt neigingen heb. :Y)

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:41

Nagellak moet er gewoon vanaf , verschillende merken geprobeerd maar ze chippen allemaal.

Gellak gaat wel veel beter

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:31

Kimberley, gebruik je wel een basecoat? Probeer anders eens OPI Chip Skip. Dat is een dehydrator die je voor je basecoat aanbrengt en die zorgt dat de boel beter hecht. Het is een vloeistof die de nagelplaat behandeld dus geen extra laag.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 16:18

Update! Mijn nagels zien er nu zo uit:
Afbeelding

Zoals je ziet hebben mijn pink en nagelriemen het regelmatig nog zwaar. :+ Mijn nagels waren al wat langer maar slap en dat was iets te uitnodigend voor me dus ik heb ze wat korter gemaakt.

Ik ben nu 2 weken gestopt.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:22

Ik ben ook sinds dit topic opnieuw gestopt.
En ze beginnen al te groeien :)
Ze hebben nog een stuk te gaan maar ben blij dat het de goede kant op gaat
Vanmiddag nieuw kleurtje erop gezet
Afbeelding

Zag bij de vorige kleur dat ze toch al stuk gegroeid waren (soort uitgroei)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 17:22

Goed bezig! :D

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:03

Jij ook!!
En voor je nagelriemen, gebruik k3 daar olie voor?
Merk dat mijn nagelriemen wel wat beter worden van goede nagelriel olie

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 19:09

Ja heb ik! Moet het alleen wel wat consequenter gebruiken en stoppen met nagelriem knauwen. :+

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 22:01

Hoe zit het trouwens met nagelriemen terugduwen? Wel of niet verstandig?
En wat heb je daar voor nodig? (Bokkenpootje, nagelriemolie en nagelriemverwijderaar... Of is dat laatste
niet per se nodig?)

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:08

Nagelriemen terugduwen is noodzakelijk voor gezonde groei. Na het insmeren met olie of onder de douche voorzichtig terugduwen, dat kan met een bokkenpootje of je nagel. Ga het niet forceren en doe het eens per dag.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 22:37

Dankje! Even een bokkenpootje scoren morgen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 20:19

Mijn nagelriemen zien er al een stuk beter uit na het bokkenpootje!
Ik merk ook dat ik al een paar dagen niet meer de neiging heb gehad om te bijten. :D

Hebben jullie nog tips voor mooie onopvallende/nude lakjes voor een lichte huid?

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:24

Het bokkenpootje wordt vaak niet op de juiste manier gebruikt. Mensen willen nog wel eens te ruw/hardhandig de nagelriem (te ver) naar achteren duwen en daar beschadig je juist de boel mee. Probeer het zo voorzichtig mogelijk te doen en eventueel de nagelriemen eerst in een klein beetje lauwwarm water zacht te maken. Niet te ver naar achteren duwen, maar heel voorzichtig het vliesje dat met je nagel meegroeit opzij duwen tot de rand waar het uitgroeit (dus niet onder die rand duwen).

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:45

Nude kleuren? Ik heb er wel een paar op mijn blog. Recent heb ik daar weinig gedaan dus kan morgen even in mijn map met foto's kijken voor nieuwere lakken.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:59

Tazzey schreef:
Nude kleuren? Ik heb er wel een paar op mijn blog. Recent heb ik daar weinig gedaan dus kan morgen even in mijn map met foto's kijken voor nieuwere lakken.

Tazzey wat zijn naar jou mening de betere gellakken ?
Ben op dit moment echt nog aan het zoeken welke leuke kleurtjes hebben en ook goed zijn qua kwaliteit

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:07

Ik heb zelf echt heel veel merken getest voor mijn blog maar blijf toch het meest tevreden over Layla, Roby, Victoria Vynn en Pink Gellac. OPI is ook erg goed maar niet particulier verkrijgbaar.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:19

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Born Pretty. Verkrijgbaar via www.bornpretty.com of via E-bay/Ali. Een paar jaar geleden werd deze bij mij gezet toen ik nog naar een salon ging, maar sinds 2 jaar gebruik ik het zelf en heb ik inmiddels zo'n 150 kleuren van dit merk. :D

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:01

Ik heb jaren extreem gepunnikt, gebeten etc. Toen heb ik gelnagels genomen, die heb ik nu circa 15 jaar en dat werkt top.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:37

Born Pretty heeft leuke dingen maar de vloeistoffen, dus nagellakken, gellakken en prep gebruik ik niet van ze, daar zit te veel troep in. Een salon die met Born Pretty producten werkt is ook niet professioneel, die kiezen niet voor goedkoop maar voor kwaliteit. BP kun je dus prima gebruiken voor nailart, glittertjes, stempels etc maar voor vloeistoffen moet je er niet zijn.