Niet goed kunnen inslapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Niet goed kunnen inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:27

@ ladyson: 5mg is gewoon vrij verkrijgbaar hoor van verschillende merken.
@Romeo helemaal eens, ik denk dat daar de schoen wringt bij TS, dat ze eerder op bed gaat vanwege de baby en daardoor haar natuurlijke ritme kwijtraakt. Beter de gewone bedtijden aan houden en het slaaptekort compenseren door s middags een slaapje te doen.


ShenaBell

Berichten: 696
Geregistreerd: 10-09-08

Re: Niet goed kunnen inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 12:48

Ik kom net van de HA ( voor iets anders eigenlijk ) maar zij zei die melatonine mocht ik gewoon slikken zelfs 2 pillen per nacht maar ze adviseerde mij Valeriaan dus die ga ik nu proberen
En idd met de warmte slaap ik nu helemaal slecht ik kijk al yit naar morgen dat het cooler word

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:30

Ladyson schreef:
Iris82 schreef:
Kijk uit met melatonine. 1 of 2 mg is vaak veel te veel en heeft geen extra effect behalve dat je raar kan gaan dromen. Ik doe het al jaren goed op 0,3. Kunt gewoon tabletjes kopen van een drogist huismerk.


Arts zei tegen mij juist dat vrij verkrijgbare melatonine helemaal geen effect heeft. Ik heb toen pillen van 5 mg gehad op recept waar ik het goed op deed. Waren best prijzig overigens.


Klopt idd hoor, vanaf 1mg heeft pas effect. Dromen heb ik echt nog nooit eerder gehoord of gelezen? Ook niemand die ik ken heeft daar last van.

Je kan trouwens via Ebay Melatonine in hogere doseringen kopen, veel voordeliger dan hier in Nederland. Ik laat vaak ook mensen meenemen vanuit Amerika.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:26

Das echt bijzonder onzin. :')

Ik heb erg veel wetenschappelijke studies gelezen over Melatonine omdat ik 't al gebruikte voor ik zwanger werd dus ik weet wel waar ik over praat.

Vrij verkrijgbare is dezelfde als op recept alleen in een lagere dosering. Er zit dezelfde werkzame stof in.

Daarnaast, de dosering is per persoon bijzonder zoeken. Ik ga niet beter slapen van 1 mg (10 pilletjes) ipv 0,3 mg. Dat het voor anderen te weinig is: ja misschien wel. Maar waarom zou je beginnen met 5 mg? Wat een advies.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:31

Mijn dochter heeft het van psychologe voorgeschreven gekregen. Moest starten met 1 mg omdat daar onder niets zou doen. Zij vond de lage doseringen echt geldklopperij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers