Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:16

Ik was mijn haar sinds een tijdje met appelazijn. En volgens het systeem om de week 1 keer met zuiveringszout. Al doe ik dat laatste alleen wanneer ik het nodig vindt.

Daarnaast doe ik in de punten jojoba olie. Een aanrader voor iedereen die heel droog haar heeft. Een beetje houd het soepel. Je kan het ook als masker doen en dan gewoon een nachtje slapen met heel vet haar.

Mijn hoofd huid is nu helemaal niet meer geïrriteerd, hopelijk groeit er ook nog wat haar bij. Want het is de laatste 10 jaar echt veel dunner geworden.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:38

Maris schreef:
Huh, kan je steil haar ook krullend laten vallen ? Ik lees net op internet dat er een kapper is die dat kan door lok voor lok te knippen. remko van der linden in den haag schijnt dat te kunnen ?
Alhoewel deze vraag in dit topic waarschijnlijk niet goed samen gaan ...... :+


De curlsys methode schijnt ook te kunnen voor steil haar maar daar schiet niet meteen krul in natuurlijk.
Ik heb ook niet echt krullen maar wel slag in mijn haar, ik kan er wel krullen in krijgen als ik mijn best doe. Ik ga volgende week voor het eerst naar een kapper die deze methode toepast. Ik ben heel benieuwd of ik dan meer krullen krijg. Ik laat het weten natuurlijk.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:41

Ik vond wel dat mijn punten er erg dun van werden, nadat ik het een paar keer volgens deze methode had laten knippen. Dat maakt dat ik uiteindelijk weer naar “gewone” laagjes ben gegaan.
Met deze methode knippen ze je krulpluk van onder wat schuin in geloof ik, wat een tijdje toch een wat uitdunnend effect heeft..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 21:44

Klopt inderdaad, hangt denk ik er ook vanaf hoe vaak je naar de kapper gaat.

Ik ben benieuwd hoe je die kapper gaat vinden Susanne en het resultaat.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:47

Ziet er mooi uit! Is rond geknipt qua model toch? Korter naar voren, lang achter?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:52

Mooi!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 22:01

Suzanne F. schreef:
Ziet er mooi uit! Is rond geknipt qua model toch? Korter naar voren, lang achter?

Zo lijkt het inderdaad, ik kan het morgen beter zien wanneer ik de haarstyling uitgewassen heb. Zal dan ook even een foto maken, dan is het verschil beter te zien met voor het knippen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 13:41

Hierbij de foto van vandaag, vanmorgen gewassen en met cremespoeling erin door geborsteld, daarna niet meer aangezeten net als voor het knippen.


Het is netjes geknipt maar ik zie geen verschil vergeleken met andere kappers die ik hiervoor had.
Aangezien ik 52,- moest betalen en er geen verschil is met de andere kappers die ik heb gehad ga ik denk ik niet nog een keer hier naartoe. De prijsverschil ten opzichte van het knippen vind ik daarvoor te groot.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:18

Ik vind het mooi! Hoop dat het bij mij ook zo wordt.

Anoniem

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:25

Ik snap je teleurstelling wel. Als ik dit zo zie als resultaat op de wat langere termijn dan hou ik het denk ik ook gewoon bij mijn normale kapper. Aan de voor-na foto's die standaard door kappers zelf worden gemaakt heb ik niet zoveel, omdat de na-foto meteen gemaakt wordt nadat je haar helemaal ingesmeerd is met zooi en professioneel in model is gekneed door de kapper. Dat vind ik ook niet zo relevant, belangrijker vind ik hoe het een dag later valt, dus in dat opzicht ben ik wel blij met deze eerlijke na-foto.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 14:48

Suzanne F. schreef:
Ik vind het mooi! Hoop dat het bij mij ook zo wordt.

Dank je :) Het is goed geknipt maar het valt precies als voor het knippen en dat vind ik jammer en toch ook wel teleurstellend vooral omdat ik dit al gewend ben van de andere kappers en ik meer had gehoopt gezien het bedrag en de expertise die hij heeft.

xyzutu2 schreef:
omdat de na-foto meteen gemaakt wordt nadat je haar helemaal ingesmeerd is met zooi en professioneel in model is gekneed door de kapper. Dat vind ik ook niet zo relevant, belangrijker vind ik hoe het een dag later valt, dus in dat opzicht ben ik wel blij met deze eerlijke na-foto.

Precies dit inderdaad, gisteren zag het er precies uit zoals ik het hebben wou min alle stijve haarplukken door de haarproducten die hij gebruikte. Het kostte me 2 keer wassen met shampoo en een flinke hoeveelheid crèmespoeling om mijn haar weer schoon te krijgen.

Het heeft zeker ook met de haarproducten en verzorging te maken maar ik weet dat ik krullen heb onder mijn bovenlaag en die zie je met deze manier van knippen nog niet zonder allerlei spullen erin te doen wat ik liever niet wil.

Voor nu ga ik me richten op een goede haarverzorging en kijken wat dat me gaat opleveren. Mijn haar kan er nu weer een tijd tegenaan qua gespleten punten dus het kan alleen maar beter worden.
Mochten jullie nog tips hebben om krullend haar goed te verzorging, producten, do's and don'ts dan sta ik daar zeker voor open.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:15

Mijn tips voor krullend haar:
-Niet borstelen. In het begin voelt het vervelend aan maar trust me. Het wordt beter. In het begin last gehad van veel knopen maar nu bijna niet meer. Ga er zelfs met mijn vingers niet doorheen.
- Goede shampoo. Niet alle shamppos voor krullend haar passen bij jouw haartype. Inceto werkt voor vele mensen met krullen fantastisch. Voor mij absoluut niet. Kreeg hele droge krullen ervan. Mijn go to shampoo en conditioner is Orofluido. Is echt mijn favorite voor mijn krullen.
-haarmasker: voor mijn haar werken natuurlijke haarmaskers het beste. Zelfgemaakte maskers met avocado kokos en honing zijn het beste.
-Arganolie: ik heb een keer arganolie voor mijn haar gekocht. Zag hrt toevallig ergens liggen en het werkt zo goed voor mijn haar. Niet zomaar alle argansolie werken bij mij. Ik heb een fijn merk hiervoor gevonden.
-drogisterij merken werken niet: na 100en verschillende merken van de drogisterij geprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekoken dat het absoluut niet werkt voor mijn haar.
#hoop
Haar voor borstelen:
Afbeelding

Haar na borstelen:

Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 15:33

Ik heb meer gelezen dat Inceto voor droog haar zorgt, komt door de alcohol dat erin zit. Dat is de reden dat voormalig De Tuinen het uit het assortiment gaat halen hoorde ik gisteren en ik het niet wil proberen.

Erg mooi haar heb je, vooral zonder te borstelen.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:02

C_arola schreef:
Ik heb meer gelezen dat Inceto voor droog haar zorgt, komt door de alcohol dat erin zit. Dat is de reden dat voormalig De Tuinen het uit het assortiment gaat halen hoorde ik gisteren en ik het niet wil proberen.

Erg mooi haar heb je, vooral zonder te borstelen.


Zelfde met dr. Organic. Mijn haar+hoofdhuid kan er niet tegen. Meerdere soorten geprobeerd sindsdien last van roos :(

Thanks! Ik ben er nu eindelijk tevreden mee! Heeft even geduurd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 16:07

Zit in dr. Organic ook alcohol? Wat vervelend dat je daardoor roos kreeg.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 06:07

Weten jullie fijne sulfaat vrije shampoos buiten petal fresh ( hier niet te koop bij Kruidvat ) ? Ik ken wel een aantal natuurlijke shampoos , maar die bevatten wel sulfaten ( geen als, maar wel andere sulfaten. Zoals naif en Maria nila.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 07:29

Maris schreef:
Weten jullie fijne sulfaat vrije shampoos buiten petal fresh ( hier niet te koop bij Kruidvat ) ? Ik ken wel een aantal natuurlijke shampoos , maar die bevatten wel sulfaten ( geen als, maar wel andere sulfaten. Zoals naif en Maria nila.

Holland en Barret (voorheen de tuinen) verkoopt Petal Fresh, dat misschien een optie?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:28

ik heb toevallig gister Petal fresh rozemarijn en mint conditioner gekocht bij de kruitvat. Ruikt heerlijk en werkt heel goed en fijn!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:02

Kaaaren schreef:
ik heb toevallig gister Petal fresh rozemarijn en mint conditioner gekocht bij de kruitvat. Ruikt heerlijk en werkt heel goed en fijn!

Ja dat is ook mijn favoriet! :j

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:34

Ik heb geen krullen.. maar voor shampoo en conditioner heb ik wel een tip.
Op Facebook zou je de polderheks eens kunnen opzoeken. Zij maakt zelf allerlei verzorgingsproducten op natuurlijke basis. Met ook allerlei kruiden enz erin. Erg fijne producten!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:39

Ik ga vanmiddag de spullen kopen en ga ik deze methode proberen. Ben zo benieuwd!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 12:46

Corelli schreef:
Kaaaren schreef:
ik heb toevallig gister Petal fresh rozemarijn en mint conditioner gekocht bij de kruitvat. Ruikt heerlijk en werkt heel goed en fijn!

Ja dat is ook mijn favoriet! :j

Laten jullie de conditioner in het haar zitten als een leave in of wassen jullie deze er weer uit?

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:55

Welke conditioner gebruiken jullie? of raden jullie aan?

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:18

Blixem schreef:
Welke conditioner gebruiken jullie? of raden jullie aan?


Ik gebruik de Knot today van Kinky Curly (leave in) en daarbij de Boucleme (curls redefined). Een voor een aanbrengen en met een super grove kam even doorkammer, opdrogen en klaar!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:22

Kaaaren schreef:
ik heb toevallig gister Petal fresh rozemarijn en mint conditioner gekocht bij de kruitvat. Ruikt heerlijk en werkt heel goed en fijn!

ik heb de citroen-aloe vera van Patal Fresh als conditioner (shampoo) maar de conditioner heeft een heel akelig geurtje (vind ik), dus die gebruik ik niet meer