Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:10

@ Rianne: wil je eens uitleggen hoe/wat je precies doet met dat rijstwater? Zegt me niets maar klinkt goed namelijk!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:08

UK_eef schreef:
@ Rianne: wil je eens uitleggen hoe/wat je precies doet met dat rijstwater? Zegt me niets maar klinkt goed namelijk!


De rijst die je gebruikt maakt niet uit. Elk soort rijst kan.

De rijst (1kopje) spoel ik af met water zodat de chemische troep er af is.
Daarna doe ik de rijst (1kopje) in een bak met 3 kopjes water.
Deze laat ik 30min weken daarna knijp ik de rijst fijn zodat alle stoffen los komen.
Als ik dat heb gedaan doe ik de rijst met het water in een afgesloten pot en dit laat ik 24 uur staan op kamertemperatuur zodat het kan gaan fermenteren. Wanneer de rijst met water zuur begint te ruiken is het rijstwater klaar met fermenteren.
Na die 24 uur zeef ik het rijst uit het water en doe ik het rijstwater terug in de pot en zet ik het in de koelkast. Zodra het rijstwater in de koelkast is gezet stopt het met fermenteren. Dit rijstwater is ongeveer 1 week houdbaar in de koelkast :)

Hoop dat het zo duidelijk is!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:04

Thanks, ik ga het volgende week een keer proberen! :)

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:21

Ik kan even niet vinden waar rijstwater goed voor is?

Hier gaan de krullen heel goed, ik maak het vochtig met zwitsal haarlotion, dan doe ik de cantu leave in creme erop en borstel ik het met een tangle teaser. Ze vind dit allemaal prima, wat ook heel fijn is

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:28

Proteine shotje zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:29

Ik kom net dit topic tegen en deze methode klinkt interessant. Als klein kind had ik een gigantische bos krullen maar in de pubertijd is dat er uitgezakt/uitgestijld/vermoord door haar experimenten.

Al een paar jaar ‘krult’ mijn haar wel weer wat, maar kam ik het er ook zo weer uit. Wat denken jullie, zou die curlsys methode iets voor mijn haar doen of niet? Of heb ik slechts wat slag?

Dit is overigens rechtstreeks uit bed (ben ziek) :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:34

Ja hoor, zeker doen! De methode is niet alleen voor de krullenkoppen, ook mensen met stijl haar hebben er baat bij. Op de FB pagina zie je ook vaak genoeg mensen met lichte slag die daarna echt wel naar krultype 2a/b/c gingen. Je zou even moeten kijken naar je haar eigenschappen etc. en misschien rekening er mee moeten houden dat jouw haar minder voeding nodig heeft dan krullen, maar daar lees je op FB echt heel veel info over. Daarnaast: het is niet schadelijk, proberen kan altijd!

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:13

Ik heb heel iets slag er in en laat ook krulknippen.
Scheelt echt, valt veel mooier en met elke knipbeurt, wordt mn krul/slag mooier

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 16:56

Mooi slag heb je in je haar Paralian!

Ik ben nu een paar maanden bezig en merk dat mijn krul langzaamaan meer naar boven gaat. Ik zit er zo min mogelijk aan en alleen bij knopen in mijn haar doe ik er leave in conditioner in. Dit werkt erg goed maar is ook erg vettig zelfs bij een heel klein beetje terwijl mijn dochter daar geen last van heeft.
Ik wil over een tijdje naar de kapper en wil dan naar een krullenkapper gaan. Even kijken welke er in de omgeving zitten, denk dat ik sowieso een eindje moet rijden maar dat heb ik er wel voor over.

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:21

xRiiannex schreef:
De rijst die je gebruikt maakt niet uit. Elk soort rijst kan.

De rijst (1kopje) spoel ik af met water zodat de chemische troep er af is.
Daarna doe ik de rijst (1kopje) in een bak met 3 kopjes water.
Deze laat ik 30min weken daarna knijp ik de rijst fijn zodat alle stoffen los komen.
Als ik dat heb gedaan doe ik de rijst met het water in een afgesloten pot en dit laat ik 24 uur staan op kamertemperatuur zodat het kan gaan fermenteren. Wanneer de rijst met water zuur begint te ruiken is het rijstwater klaar met fermenteren.
Na die 24 uur zeef ik het rijst uit het water en doe ik het rijstwater terug in de pot en zet ik het in de koelkast. Zodra het rijstwater in de koelkast is gezet stopt het met fermenteren. Dit rijstwater is ongeveer 1 week houdbaar in de koelkast :)

Hoop dat het zo duidelijk is!


Thanks voor dit berichtje! Je gebruikt ook producten met proteïne zei je? Welke zoal? Ik ben nog op zoek naar dat soort product(en).

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:23

Connie schreef:
xRiiannex schreef:
De rijst die je gebruikt maakt niet uit. Elk soort rijst kan.

De rijst (1kopje) spoel ik af met water zodat de chemische troep er af is.
Daarna doe ik de rijst (1kopje) in een bak met 3 kopjes water.
Deze laat ik 30min weken daarna knijp ik de rijst fijn zodat alle stoffen los komen.
Als ik dat heb gedaan doe ik de rijst met het water in een afgesloten pot en dit laat ik 24 uur staan op kamertemperatuur zodat het kan gaan fermenteren. Wanneer de rijst met water zuur begint te ruiken is het rijstwater klaar met fermenteren.
Na die 24 uur zeef ik het rijst uit het water en doe ik het rijstwater terug in de pot en zet ik het in de koelkast. Zodra het rijstwater in de koelkast is gezet stopt het met fermenteren. Dit rijstwater is ongeveer 1 week houdbaar in de koelkast :)

Hoop dat het zo duidelijk is!


Thanks voor dit berichtje! Je gebruikt ook producten met proteïne zei je? Welke zoal? Ik ben nog op zoek naar dat soort product(en).


Ik maak straks als ik thuis ben een foto van de producten die ik gebruik. Zijn er best veel haha :P

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:01

Graag! :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:24

Dit topic staat een maand stil maar wil ik graag omhoog schoppen voor een update en wellicht vinden jullie het nog leuk om met elkaar te kijken naar tips en ideeën.

Ik volg nu ongeveer een half jaar de Curly girl methode en het bevalt me goed. Mijn haar is zachter geworden, krult meer en is minder onhandelbaar dan het daarvoor was. Het moet wel geknipt worden, logisch want dat is ook alweer ruim een half jaar geleden voor het laatst gedaan en ik merk dat ik op een plek elke dag wel een knoop krijg die ik er met geen mogelijkheid eruit krijg.

Ik ga over 1,5 week voor het eerst naar een Curlsys masterclass kapsalon, ben heel erg benieuwd. De kapster is hierin opgeleid en heeft 6 jaar ervaring. Ik hoop vooral dat de bovenlaag beter gaat worden waardoor je de krul eronder beter gaat zien.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:24

Ik weet niet hoe strak je in de leer bent, maar mijn curlsys kapper is niet cg. Ik ben laatst naar een ecokapper geweest, maar qua knippen vind ik de curlsys beter. Ga de volgende keer als ik geknipt moet worden mijn eigen producten meenemen.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:33

Ik ben nog erg aan het stoeien met de CG methode..
Het leuke is dat m'n haar het de ene keer goed doet met het ene product en de volgende dag met de ander.

Net als net, haar gewassen met Andrélon pink Sweet volume conditioner, terwijl dit erin zat uitgekamd en vervolgens Rituals dry oil erin gedaan die volgens mij niet CG is.
De andere dag gebruik ik happy Curls en zit het goed, de andere dag is het krukdroog met happy Curls en heb ik mega veel olie nodig om het goed te laten zitten

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:05

Ik ben vandaag voor het eerst naar een krullenkapper geweest en mij werden de producten van REF aangeraden! Iemand hier ervaring mee?

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:07

Hey wat fijn dat dit topic weer omhoog geschopt is. Ik ben me sinds deze week aan het verdiepen en het lijkt me voor mijn haar zeker een aanrader!
Ik heb denk ik haartype 2a/b momenteel.
Mijn haar is niet elastisch, het breekt vrijwel meteen.. Dus in dat opzicht moet ik producten zonder proteïne gebruiken? De porositeit is hoog volgens mij. Als ik het style is er na een paar uur niks meer van te zien. Ik heb Petal Care Rosemary en Mint shampoo en conditioner gekocht. Ik heb m'n hoofdhuid vanavond gewassen met een heel klein beetje shampoo, daarna m'n haar vol geknepen met conditioner en dit na 5 minuten uitgespoeld. Lig nu met m'n haar in een T-shirt.

Als ik het goed begrijp heb ik nog een leave in nodig? Moet die ook zonder proteïne zijn? En gel halen dus, als ik het zo lees geeft dat het effect dat ik nu met mousse ook wel krijg alleen dan is het na 2 uur weg.. Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 10:44

Ceetje_bokt schreef:
Ik weet niet hoe strak je in de leer bent, maar mijn curlsys kapper is niet cg. Ik ben laatst naar een ecokapper geweest, maar qua knippen vind ik de curlsys beter. Ga de volgende keer als ik geknipt moet worden mijn eigen producten meenemen.

Op de website staat waarmee ze werkt, moet daar nog even naar kijken. Wel een goed idee om eigen producten mee te nemen als ze daar anders voor open staat. Anders wordt het voor mij alleen knippen of weer cg proof maken naderhand denk ik.

Geen idee of een leave in moet, ik gebruik het wel ivm knopen in mijn haar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:50

MerleSimone
Ik gebruik verder geen gel oid

shampoo , masker, co en leave in

Gel en andere styling muik vind ik gewoon niet fijn :n

Als ik Met shampoo was is de volgorde
Shampoo> masker> co> leave in

Als ik Tussendoor co wash
Conditioner> leave in

That’s all
Zou ik ook aanraden als start punt en dan styling naar smaak en behoefte zeg maar

Ja bij mij zakt het wat sneller uit waarschijnlijk door dat Er geen gel in zit etc , maar ik vind het gevoel van gel en mousse in mijn haar echt verschrikkelijk

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:06

Iemand tips voor een goede krullenkapper in Gelderland? Liefst omgeving Zevenaar/Doetinchem.

Ben wel toe aan een knipbeurt en ben heel benieuwd hoe of mijn haar kan worden.

Zo is het nu, droog, heel veel dode punten en het breekt snel zoals onderin mijn nek.
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 07:49

Oh wauw!! Ik doe een moord voor dat haar! Zelfs met extensions in heb ik nog niet zoveel haar!
Als jij dit curlsys laat knippen weet je niet wat je ziet, dat wordt prachtig. Verder goed masker er in en en lekker in laten trekken, dat helpt tegen de droge punten.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:58

Bedankt! Ik heb onderhand echt van alles geprobeerd aan maskers etc. Maar nog nooit echt mijn haar heel fijn gehad. Op de foto is weer met versteviging, wax etc etc. Gewoon zonder iets pluist het enorm. Zeker met vochtig weer. Maar doe niet iedere dag wat in mijn haar.

Mocht iemand nog een goede kapper weten in mijn buurt dan hoor ik het heel graag. :)

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:16

Ik doe soms een olie masker voor het wassen. Is een olie die je in je haar doet en deze een uurtje laat zitten. En dan uitwassen. Dat werkt heel goed tegen de pluis.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:22

Suzanne F. schreef:
Ik doe soms een olie masker voor het wassen. Is een olie die je in je haar doet en deze een uurtje laat zitten. En dan uitwassen. Dat werkt heel goed tegen de pluis.


Wat voor olie is dat?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:24

Ik heb zelf de herstellende haarolie van Yves Rocher, werkt als een tierelier. Bevat allemaal plantaardige oliën. Heb net weer flesje besteld, was met 50% korting nu.

Smeer ik in mijn haar, uurtje intrekken en dan wassen. Ik merk het meteen.