Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:25

Corelli schreef:
Ik vond wel dat mijn punten er erg dun van werden, nadat ik het een paar keer volgens deze methode had laten knippen. Dat maakt dat ik uiteindelijk weer naar “gewone” laagjes ben gegaan.
Met deze methode knippen ze je krulpluk van onder wat schuin in geloof ik, wat een tijdje toch een wat uitdunnend effect heeft..


Daarom moet je ook de ene keer krul knippen en de volgende keer gewoon.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:52

Zuiveringszout? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat lijkt me toch juist schadelijk voor je haar? Ik heb daar een 'zwemmen in de zee' idee bij en daar is mijn haar ook nooit zo blij mee. Ik ben erg benieuwd hoe die methode werkt, zou je dat misschien uit willen leggen?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:07

Hoi, hoop dat ik hier even mag binnenvallen. Mijn dochtertje van 2,5 jr heeft hele mooie krullen, maar ik weet niet zo goed wat te doen met haar haar.. Vanwege gevoeligheid voor eczeem e.d. gebruik ik eigenlijk altijd shampoo zonder parfum (van Neutral), maar daar wordt het heel lelijk van. Dus nu doe ik er een heel klein beetje conditioner in van mijzelf, wordt het al een stukje mooier van. Maar bijvoorbeeld vanochtend komt ze uit bed met een ontplofte coupe, en ik weet niet wat dan te doen. Olie er in? Is dat wel ok voor peuters? We wassen haar haar meestal 2, soms 3x per week (dat moet wel i.v.m. etensresten, modder, snot, etc. :Y) ).

Iemand hier ervaring met jonge kindjes en krullen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:44

En als je het gewoon nat nevelt? Eventueel scheutje conditioner in het water? Dat doe ik dagelijks en werkt prima.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:13

poes schreef:
En als je het gewoon nat nevelt? Eventueel scheutje conditioner in het water? Dat doe ik dagelijks en werkt prima.

Goeie tip, ga ik proberen! Thanks

D_akota

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:48

Afbeelding

Net naar de kapper geweest, blij mee! Nu maar hopen dat dit mij zelf ook zo lukt…

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:56

Vraagje voor diegene die bij een krullenkapper laten knippen. Heeft 1 van jullie ook al eens de dry cut methode laten doen? En hoe beviel die? Ik heb een krullenkapper gevonden hier in de omgeving die heel goede recensies heeft. Die werkt dus met de dry cut methode, in een zoektochtje rond vriendje google, vond ik dus verschillende methodes voor curly's om te knippen. Maar ik ben dus erg nieuwschierig of 1 van jullie al "andere" methodes van knippen hebben geprobeerd.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:03

Oh, ik word jaloers van die kapperfoto's, ik moet nog twee weken wachten voordat ik terecht kan. Ziet er goed uit D_akota!

D_akota

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:13

Dankjewel, helaas heb ik zelf nog niet de handigheid om het zo te houden.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:44

rina schreef:
Vraagje voor diegene die bij een krullenkapper laten knippen. Heeft 1 van jullie ook al eens de dry cut methode laten doen? En hoe beviel die? Ik heb een krullenkapper gevonden hier in de omgeving die heel goede recensies heeft. Die werkt dus met de dry cut methode, in een zoektochtje rond vriendje google, vond ik dus verschillende methodes voor curly's om te knippen. Maar ik ben dus erg nieuwschierig of 1 van jullie al "andere" methodes van knippen hebben geprobeerd.

Ik heb een tijd geleden een dry cut gehad. Vond het eigenlijk tegenvallen ten opzichte van mijn gewone kapper (die dus geen krullenkapper is). Krullen waren wel mooi, maar eigenlijk krulde het niet meer of mooier dan normaal. Ik betaalde er best wat extra voor en ben er eigenlijk niet van overtuigd dat het dat nou echt waard was.

En mijn partner klaagt dat mijn haar nu ''scherp'' aanvoelt :+

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:24

rina schreef:
Vraagje voor diegene die bij een krullenkapper laten knippen. Heeft 1 van jullie ook al eens de dry cut methode laten doen? En hoe beviel die? Ik heb een krullenkapper gevonden hier in de omgeving die heel goede recensies heeft. Die werkt dus met de dry cut methode, in een zoektochtje rond vriendje google, vond ik dus verschillende methodes voor curly's om te knippen. Maar ik ben dus erg nieuwschierig of 1 van jullie al "andere" methodes van knippen hebben geprobeerd.


Mijn krullenkapper heeft gebruikt deze methode en ik ben hier heel tevreden van. Het wel wel prijzig. Ze heeft bij het stylen wel gezegd wat ze deed en waarom, en hoe ik er zelf mee aan de slag kan.
Een andere reden waarom ik naar een (duurdere) krullenkapper ga ik ook omdat ik er dan zeker van ben dat ze weet wat voor producten mijn haar nodig heeft EN dat ze goed zijn curlygirl methode.


Ik gebruik sinds augustus de curlgirl methode (daarvoor bestemde ik mijn haar altijd uit en droeg ik mijn haar in een staart ofzo). Ik heb echt mega veel bijgeleerd en na mijn haar altijd te haten, vind ik mijn haar nu geweldig. Ook al duurt een wasbeurt nu wel erg lang .

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:58

rina schreef:
Vraagje voor diegene die bij een krullenkapper laten knippen. Heeft 1 van jullie ook al eens de dry cut methode laten doen? En hoe beviel die? Ik heb een krullenkapper gevonden hier in de omgeving die heel goede recensies heeft. Die werkt dus met de dry cut methode, in een zoektochtje rond vriendje google, vond ik dus verschillende methodes voor curly's om te knippen. Maar ik ben dus erg nieuwschierig of 1 van jullie al "andere" methodes van knippen hebben geprobeerd.


Ik toevallig een tijdje terug, zonder dat ik het wist, was al verbaasd dat mijn haar eerst geknipt werd en daarna pas gewassen. :')
Maar mijn haar is nog nooit zo goed geknipt als toen, het zit nog steeds fantastisch uit zichzelf, en het is ook de reden dat ik hier meelees omdat ik er daar achter kwam dat mijn haar krulpotentie heeft. Mijn grootste reden om naar haar toe te gaan was omdat ze een natuurkapster is en ik liever biologische/natuurlijke producten gebruik. Blijkbaar was ze ook een krullenkapper.
Dus ja, ik ben zeker positief!

Ik had eigenlijk 10 jaar geleden gezworen nooit meer naar een kapper te gaan omdat ik er altijd ellendig van thuis kwam. Heb een tijd zelf mijn haar geknipt en daarna 7 jaar lang met dreads gelopen, afgelopen zomer alles eruit gekamd (pokke werk, maar had geen zin in een buzzcut, of wel de buzzcut maar niet de groeifases erna). Mijn haar is wel nog wat droog en beschadigt, heb het idee dat dat het kruleffect versterkt dus ben benieuwd hoe mijn haar erover een tijd uitziet. Maar ook het haar wat ik altijd al los had vooraan reageert goed op de CG methode. Dus mijn stijl haar met slag is toch niet zo saai als dat ik dacht. :D
Vind het wel lastig om natuurlijke styling producten te vinden naast shampoo en conditioner en ben er ook zeker nog niet helemaal uit wat het beste werkt voor mijn haar. Ik zal later even wat foto's delen!

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:34

Sulko, Ecoslay heeft fijne producten

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 17:37

rina schreef:
Vraagje voor diegene die bij een krullenkapper laten knippen. Heeft 1 van jullie ook al eens de dry cut methode laten doen? En hoe beviel die? Ik heb een krullenkapper gevonden hier in de omgeving die heel goede recensies heeft. Die werkt dus met de dry cut methode, in een zoektochtje rond vriendje google, vond ik dus verschillende methodes voor curly's om te knippen. Maar ik ben dus erg nieuwschierig of 1 van jullie al "andere" methodes van knippen hebben geprobeerd.

De laatste keer is mijn haar op deze manier geknipt. Ook heeft de kapper veel haar er tussenuit geknipt om de bovenlaag luchtiger te maken waardoor de krul eronder meer tot uiting komt. Ik merk met de dry cut weinig verschil vergeleken met andere curly’s methodes die ik heb laten doen, wel dat er veel haar tussenuit geknipt is. Voor mij is er teveel ertussen uit geknipt waardoor ik weinig haar nog heb, had altijd een flinke bos, wel komt de krul nu meer uit maar hoop ik dat de hoeveelheid haar weer terug gaat groeien.

Hier vandaag nav een instagram reel de tip geprobeerd om de bowl methode te gaan doen en daarna eerst de gel en daarna de mouse. Mijn krul komt hiermee veel meer tot uiting dan zonder bowl en eerst mouse en daarna gel. Had het niet verwacht dus ik blijf deze methode aanhouden.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:50

Suliko, laatst heb ik de Define & Volumizing Styling Foam van Inahsi gekocht, ik weet niet of je die natuurlijk vindt? En ik wil straks producten van Evolvh kopen, dat is volgens mij ook ecologisch. Maar die komen uit Amerika. Ik zag dat de The Green Jungle beauty shop de Evolvh producten in europa verkoopt, maar daar heb ik nog niet besteld.

Ik heb vandaag een olaplex behandeling laten doen, om mijn haar te herstellen. Daar ben ik wel blij mee.

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:56

ik ben naar een krullenkapper geweest
Was er erg tevreden over, maar... ik ben toch weer terug bij mijn oude kapper
Die weet wat ik bedoel en is niet zo voorzichtig.
Ik was het daarna met een final wash en dan gaan we weer als normaal verder

Voor mij werkt trouwens less is more
Ik had echt alles ( wassen, masker, conditioner, leave in, gel, serum )
Nu wassen, soms een masker en dan creme of serum oid en niet meer dan dat....

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:11

Hallo Dames

Ik heb type 2b haar. Ik laat mijn haar in laagjes knippen, ik was het maar 2 x per week volgens de cg methode (shampoo en conditioner van Naugty) en ik maak ze daarnahanddoek droog ook ze droog te knijpen in een microvezel handdoek. Ik kneed er wat mousse in en föhn het dan met de defuser (geen idee hoe je dat schrijft, sorry)

Mijn slag jaar valt nooit mooi. Onderaan is het redelijk stijl, hier en daar opeens een kroeshaartje en de rest valt in een S vorm.
Hebben jullie tips nog voor mij?

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:48

Ik heb er een aantal mislukte cg pogingen opzitten, vorige week zaterdag heb ik m’n haren laten knippen en doe ik wederom een poging om m’n natuurlijke slag te omarmen en te verzorgen


Afbeelding


Afbeelding

Wellicht dat het motiverend werkt om hier mee te lezen en schrijven.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:07

Wauw prii_boy, wat ziet je haar er mooi uit op de 2e foto!

Misschien dat ligt aan welke producten je gebruikt Yenni? Maar ik ben geen expert, ik ben zelf nog aan het zoeken

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:42

Een vraag voor mijn dochter welk product geeft een extreme wetlook? Gel van aunt jacky misschien.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:48

Aunt Jackie's ice curls geeft mij bij een flinke wetlook.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:53

Oke dan kijk ik daar voor, gelatine heeft ook al veel gedaan.
Afbeelding

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:28

Ik ben afgelopen weekend weer naar de kapper geweest. Andere kapper dan de eerste keer, want die had voorlopig geen tijd meer (vorige afspraak moeten afzeggen omdat ik knettermoe was en ik kan alleen maar 's avonds of in het weekend). Het is droog geknipt en het leek wel alsof ze 'sneed'. Anders kan ik het niet uitleggen. Ik vond het erg spannend en ik ben er ook niet zo enthousiast over eigenlijk. M'n haar zit gewoon niet fijn momenteel, beetje springerig en pluizig, ik krijg het niet goed gestyled. Dat doen we dus ook niet meer...

Yenni schreef:
Hallo Dames

Ik heb type 2b haar. Ik laat mijn haar in laagjes knippen, ik was het maar 2 x per week volgens de cg methode (shampoo en conditioner van Naugty) en ik maak ze daarnahanddoek droog ook ze droog te knijpen in een microvezel handdoek. Ik kneed er wat mousse in en föhn het dan met de defuser (geen idee hoe je dat schrijft, sorry)

Mijn slag jaar valt nooit mooi. Onderaan is het redelijk stijl, hier en daar opeens een kroeshaartje en de rest valt in een S vorm.
Hebben jullie tips nog voor mij?


Welke producten gebruik je, behalve mousse? Heb je wel eens geprobeerd te met een (Denham) borstel of met je vingers krullen te vormen? Zoek eens op Denham of coiling, er staan zat filmpjes online. En misschien eens naar een krullenkapper toe, voor wat advies?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:09

Ik heb wat advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer. De eerste krullenkapper waar ik ben geweest was goed, alleen zijn haar tijden heel erg onhandig voor mij (alleen door de week overdag of zaterdag vanaf 13.00 uur). Dus ik ben op zoek naar een ander. Degene waar ik recent bij ben geweest, heeft mijn haar goed verknald. Het is droog geknipt en er is geen land te bezeilen met mijn haar momenteel, pluizig, valt niet goed, krul is ver te zoeken wat ik ook doe of gebruik.

In mijn zoektocht kom ik vooral de termen Devacut en Curlsys tegen. Devacut is droog knippen en daar ben ik nu heel erg huiverig voor. Curlsys lees ik bij dat dat vooral geschikt is als je één soort krul hebt.

Waar ben ik nu naar op zoek, wat voor methode is geschikt voor mij? Ik heb halflang haar, goede elasticiteit, snel pluizig en meerdere soorten krul. Het varieert bij mij van pijpenkrullen bij mijn pony tot redelijk goede krullen en plukken die geen krul hebben (is op te lossen met coilen).

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:20

Wie herkent dit nog meer? Als ik mijn haar was dan is het daarna helemaal zacht en soms is er geen krul meer te bekennen. Vaak moet ik dan veel producten gebruiken om het in model te krijgen en na een dag of 2 zit het beter.

De krul zakt uit, terwijl ik kort haar heb. Dan zit er voor mijn gevoel geen model meer in.