TFCC Letsel Pols

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

TFCC Letsel Pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 18:27

Mensen hier ervaring mee?
Welke behandelingen hebben jullie gehad?
Hoe lang last van gehad?
Hoe ontstaan?
Hoe opgelost?
Etc etc... de standaard vragen dus :o

Miranda_w

Berichten: 60
Geregistreerd: 16-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:01

Ik kwam dit topic tegen en wou toch even een reactie achterlaten. Ik ben 6 jaar geleden van de trap gevallen waarbij mijn pols is gebroken. In eerste instantie werd alleen een breuk in het spaakbeen geconstateerd.
Na een jaar had ik er nog steeds last van, dus maar weer terug naar het ziekenhuis. Opnieuw foto’s laten maken en hier kwam uit dat mijn groeischijf bij de ellepijp was verbrijzeld. Aangezien ik nog in de groei zat, groeide mijn spaakbeen door en zit er nu lengte verschil tussen de ellepijp en het spaakbeen.
Dit jaar heb ik toch maar een MRI laten maken om de bandjes te bekijken. Hieruit kwam dus dat er een flinke scheur in het TFCC bandje zit, er een stuk van het botje is afgebroken waar het bandje aan vast zit en mijn kraakbeen bij het spaakbeen dunner is dan het hoort te zijn.

Ik heb er eigenlijk altijd last van en wordt flink beperkt op sommige gebieden aangezien mijn pols veel klappen niet kan opvangen.
In augustus krijg ik te horen of er een operatie of andere behandelings methoden mogelijk zijn.