Te donker geverfd haar lichter maken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:05

Skippy01 schreef:
dromertje2 schreef:
Ieder kiest natuurlijk wat hem wilt he.
Ik heb liever lang resultaaten geniet van mijn kleur, dan na 2 weken de kleur al zo vervaagt is dat het niet meer is wat het moet zijn.


Lang resultaat is relatief: ik moet door extreem snelle haargroei en extreem vroeg grijs mijn haar echt elke 3 a 4 weken bijkleuren ;) 2 weken optimaal resultaat is voor mij al hartstikke top - daarna heb ik al weer uitgroei :o

Maar dan verf je de uitgroei. En niet elke 3 a 4 weken je hele haar neem ik aan?
Dat is toch een andere situatie

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:08

daantjuhhh schreef:
Maar dan verf je de uitgroei. En niet elke 3 a 4 weken je hele haar neem ik aan?
Dat is toch een andere situatie


Klopt hoor! Maar dan is de kleur tot de tweede wasbeurt nog vrij hard altijd. Dus optimaal resultaat is nooit vanaf dag 1 en na paar weken al niet meer ook.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:11

Skippy01 schreef:
daantjuhhh schreef:
Maar dan verf je de uitgroei. En niet elke 3 a 4 weken je hele haar neem ik aan?
Dat is toch een andere situatie


Klopt hoor! Maar dan is de kleur tot de tweede wasbeurt nog vrij hard altijd. Dus optimaal resultaat is nooit vanaf dag 1 en na paar weken al niet meer ook.

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Of ik jou in ieder geval.

Ik ben van mening dat een kapper probeert je zo lang mogelijk een optimaal resultaat te geven.
Wat vaak inhoud 1ste week wat hard van kleur.
Vanaf week 2 tot week 7 ong optimaal. En daarna is het vaak iets lichter dan je eigenlijk wilde.

Andere optie is direct goede kleur. En na 2 weken eigenlijk al lichter dan je eigenlijk wilde.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:13

daantjuhhh schreef:
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Of ik jou in ieder geval.

Ik ben van mening dat een kapper probeert je zo lang mogelijk een optimaal resultaat te geven.
Wat vaak inhoud 1ste week wat hard van kleur.
Vanaf week 2 tot week 7 ong optimaal. En daarna is het vaak iets lichter dan je eigenlijk wilde.

Andere optie is direct goede kleur. En na 2 weken eigenlijk al lichter dan je eigenlijk wilde.


Ah, op die manier. Ja, dat denk ik ook inderdaad. Kapper kan er niets aan doen dat mijn haar belachelijk hard groeit. Maar dat is inderdaad wél waarom de kleur altijd wat hard begint. En ik dat ook niet zo'n probleem vind. Beter twee wasbeurten wat harder, dan heel snel teruglopend.

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:27

@ TS: ik zou echt eens wassen met head & shoulders hoor. Deze shampoo is 'agressiever' dan andere shampoos waardoor de kleur echt snel vervaagt.

Ik heb mijn haar laten kleuren in exact dezelfde kleur als jij nu hebt en ik wil deze kleur houden, wat heel moeilijk is want het wast er zo uit! De kapper zei tegen mij dat ik dus geen H&S mocht gebruiken omdat de koperkleur dan heel snel vervaagt. Ik "kleur" het zelfs elke paar weken bij met een semi-permanent masker (in koperkleur) om deze kleur te houden want het bleekt echt super snel!

Als je echt ontevreden bent, kan je het inderdaad lichter laten kleuren. Maar dan ben je veel geld kwijt. Als je het aankan om nog een weekje te wachten, zal het al veel lichter geworden zijn.

Succes!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:28

Ik zou het echt laten vervagen door de zon.
Ik heb mijn haar laatst donkerbruin laten verven en 1 maand later was ik knaloranje. :') (zie foto op mijn profiel, daar was het een week of 3 geleden geverfd hahaha)
Nu gelukkig weer blond hahhaa.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, Davina9, kwii, Pina22, s1993, YandexBot en 41 bezoekers