Te donker geverfd haar lichter maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:35

Desnoods impliceert bij mij toch echt dat je het het liefst op hun kosten laat oplossen, vooral omdat het ook tussen haakjes staat.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:38

Dyphusion schreef:
Desnoods impliceert bij mij toch echt dat je het het liefst op hun kosten laat oplossen, vooral omdat het ook tussen haakjes staat.


Ik bedoel hier toch echt mee dat ik bereid ben om de kosten op me te nemen. In een eerdere post heb ik dit ook al benadrukt; zij hebben mogelijk niets verkeerd gedaan, ik kan me vergist hebben in de kleur. Ik wil hen echter wel de kans geven om dit op te lossen, ook om de verstandhouding goed te houden voor volgende bezoeken. Ik vind het jammer dat je al conclusies trekt zonder dit eerst bij mij te rade te gaan.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:44

Je spreekt over " mogelijk", " goede verstandhouding", :"ze de kans geven",...

Zijn toch voor mij zaken dat je verwacht dat het gratis wordt gedaan.
Eerder zei je nog dat de kapper niets verkeerd heeft gedaan, nu is het al afgezwakt naar mogelijk.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:45

Als je niet wilt dat mensen conclusies trekken, dan zul je daar rekening mee moeten houden bij wat je typt. Men moet het nu eenmaal doen met datgene dat geschreven wordt door jou, en blijkbaar kan dat ook op een andere manier opgevat worden.

En dus precies dat wat dromertje zegt.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:48

Ik vind het een beetje onnodig om deze discussie te voeren. Wellicht druk ik me door alle emoties (en het feit dat ik op mijn werk zit en alles snel tussendoor op mijn telefoon typ) niet goed uit. Ik bedoel echter wat ik eerder heb gezegd. Ik wil dat hun het oplossen omdat ik het een fijne kapsalon vind. Dus nogmaals: ik verwacht zeker niet dat hun dit gaan vergoeden!! Ik vind het erg jammer dat dit topic nu zo'n negatieve lading krijgt, de situatie is al vervelend zat. Vandaag heb ik driemaal gehoord op mijn werk dat de kleur te hard staat in mijn gezicht en dit doet weinig goeds voor mijn al niet te hoge zelfvertrouwen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:53

Dan ga je gewoon terug naar de kapper, zeg je dat je het lichter wilt en betaald, klaar.

( ga je wel kans hebben dat je het door de zon en wassen weer te licht gaat vinden, maar dan kan je het terug donkerder laten verven)
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-07-18 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:54

dromertje2 schreef:
Dan ga je gewoon terug naar de kapper, zeg je dat je het lichter wilt en betaald, klaar.


Zoals ik al heb gezegd: ik heb al contact opgezocht met de kapsalon met de vraag of ze iets voor me kunnen betekenen (in de zin van: of er mbt de kleur nog iets kan worden gedaan om deze lichter te krijgen zonder mijn haar onnodig te beschadigen, dus niet in de zin van dat hun dit gratis oplossen! Ik zet het er voor de zekerheid maar even bij.).

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:04

Wassen met Head en shoulders. Deze shampoo is sterker dan de meeste anti roos shampoos. Of even terug h gaan naar de salon en vragen of ze er toch high lights in zetten. Dat je dat toch wil proberen. Dan oogt het voor jou gevoel een stuk lichter en je hebt mooie kleur nuances erin.

Maar het wordt inderdaad door het wassen en de zon best snel lichter. Dus gewoon geduld hebben werkt ook hahahaa. Misschien is het een kwestie van wennen.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:22

Ik zou eens in de zon gaan liggen, dan wordt je huid wat bruiner en je haar wat lichter :P

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:00

Dyphusion ; het resultaat van de behandeling wijkt nogal af van wat er gevraagd is
Dus in Die zIn zou wat coulance vanuit de kapper helemaal niet vreemd zijn
Wil nog steeds niet zeggen dat het dan maar gratis zou moeten zijn
Maar ondanks dat ts haar haar gewoon nog heel is , is de kleur niet wat er gevraagd is en in Die zin dus wel een foutje

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:49

Idd, de echte head en shoulders kopen en even een paar keer mee wassen. En anders gewoon naar een andere kapper gaan als je huidige het niet wilt 'oplossen'.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:40

Nou ik vind het toch echt wel een heel stuk donkerder geworden dan het voorbeeldplaatje!
Groot gelijk dat je weer contact op hebt genomen met de kapper TS.
Je haar is belangrijk voor je en als je je er niet goed bij voelt hoe het nu is, mooi op laten lossen door de kapper.
Ik vind wel degelijk dat zij dit voor je op moeten lossen.
Het gevraagde is niet geleverd.
Succes! Ik ben erg benieuwd wat de kapper zegt/doet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:47

Ik heb dit ook eens gehad. Was ook nog tegen de winter, dus weinig kans op lichter worden door de zon. Meerdere keren wassen met head and shoulders zorgde er snel voor dat de kleur vervaagde en lichter werd.
Blijft altijd een gok dat kleuren en zo vervelend als het niet naar je zin is, maar het je wel veel geld gekost hebt.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 01:31

Sonja_vR schreef:
Dyphusion ; het resultaat van de behandeling wijkt nogal af van wat er gevraagd is
Dus in Die zIn zou wat coulance vanuit de kapper helemaal niet vreemd zijn
Wil nog steeds niet zeggen dat het dan maar gratis zou moeten zijn
Maar ondanks dat ts haar haar gewoon nog heel is , is de kleur niet wat er gevraagd is en in Die zin dus wel een foutje


Ik vind het toch aardig wel de kleur van het plaatje hoor. De foto van het plaatje is alleen in de zon genomen en de foto van TS in de schaduw/binnen, wat dus al een vertekend beeld kan geven. Daarnaast ben ik niet de enige die de kleur van het plaatje overeen vind komen met de foto van TS.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:22

Het komt zeker overeen.
Zeker als je nagaat dat een klant niet alleen wil dat de eerste week dezelfde kleur heeft en de 8 weken erna lichter.
Verf wordt altijd iets lichter na een week.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:41

Ik vind de kleur heel mooi gelukt,

Maar als jij er vanaf wilt zou ik kijken voor SOS color remover zoeken. Ik weet niet of het nog er nog is maar dit heeft mij echt een keer gered. Was felrood en erna nog koperblond maar ik kwam van lichtblond dus vond het een hele goede redding.

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:49

Is het de laatste tijd op Bokt een “kappers doen alles fout” partij ontstaan?
Het is maar haar hoor....

De kleur komt echt wel overeen met de foto. Durf te wedden dat het na 1-2 weken haast terug volledig blond/koper is. Puur omdat rood zo snel vervaagd.,,
Verder is het natjes gedaan. Je hebt dus exact gekregen wat je wou.

Dia stel je niet zo aan, douche met head&shoulders, ga in de zon liggen, ga (buiten) zwemmen, probleem opgelost,

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:11

Ik kan me goed voorstellen hoor dat je baalt als je een ander kleur haar krijgt dan je had verwacht. Ik vind de reactie van je kapsalon dan ook bijzonder. Zij leveren een product dat niet naar jouw tevredenheid is. Ook al zou het een vergissing van jouw kant zijn (wat ik betwijfel omdat ik niet verwacht dat je deze kleur bewust hebt uitgekozen) dan zou het hen nog sieren om wat meer met een (vaste) klant mee te denken.

Ik zou er dus naar toe gaan om dit nogmaals met hen te bepreken. Als ze daadwerkelijk achter hun product staan, dan verwacht ik dat ze je een oplossing bieden die wat meer inhoudt dan een paar weken wachten zodat de kleur vanzelf lichter wordt. En ja, op hun kosten inderdaad.

Onze kapper biedt 100% tevredenheidsgarantie. Heeft jouw kapper niet iets dergelijks op de website staan?
Citaat:
100% garantie op mooi haar
▪ Ontevredenheid is elke klacht over het eindresultaat van de behandeling waaruit blijkt dat niet aan de verwachting is voldaan door kapper x.
▪ Kapper x biedt kosteloos een 100% inspanningsgarantie voor het oplossen van de klacht totdat je tevreden bent.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:34

GUSTIxBILL schreef:
Is het de laatste tijd op Bokt een “kappers doen alles fout” partij ontstaan?
Het is maar haar hoor....

De kleur komt echt wel overeen met de foto. Durf te wedden dat het na 1-2 weken haast terug volledig blond/koper is. Puur omdat rood zo snel vervaagd.,,
Verder is het natjes gedaan. Je hebt dus exact gekregen wat je wou.

Dia stel je niet zo aan, douche met head&shoulders, ga in de zon liggen, ga (buiten) zwemmen, probleem opgelost,


Het is maar haar
Maar het is dus ook nogal een opvallende feature welke je als eerste ziet
Dus ik kan me prima indenken dat je er mee kunt zitten als het niet is wat je Wilde

Hoe erg het wel of niet lijkt op wat er gewenst was is vanaf hier ook niet direct te zeggen
Foto en realiteit kunnen nogal eens aardig afwijken qua tint
En irl blijkt het dus aardig opvallend donker te zijn wat mensen Die het in het echt zien ook opgevallen is

Dat het vrij vlot zal wegbleken , dat vermoed ik ook
Maar “Het is waar je om vroeg”
Nee, het is veel te donker
Dus is het niet waar om gevraagd is

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:42

Maar binnen 2 weken zal het gevrazgdedan weer te licht zijn waarschijnlijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:45

Kleuren zijn in het begin altijd wat harder dan je ze misschien wil hebben. Als ik mijn haar geverfd heb, lijkt het altijd hard bruin. Twee keer wassen en een paar uur buitenlucht en het is weer 'gewoon' mijn eigen kleur. Geef het wat tijd. Zéker nu de zon zo fel schijnt: ga naar buiten! Trekt het zo bij hoor :)

Ik heb maar twee keer in 15 jaar verven gehad dat het écht niks was. Een keer was de bedoeling asblond, dat werd lichtoranje, omdat het roodpigment uit mijn eigen haar maar terug bleef komen. En een keer was het zó donkerbruin dat het wel zwart leek, en dat is met highlights uiteindelijk opgelost.

Alle andere keren was het écht 2x wassen en wat buitenlucht. En ik heb véél kleuren gehad ;)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:50

Wat ik altijd doe als de verf te hard is geworden dan ik wilde, is een paar keer wassen met Head & shoulders. Zeker rood tinten zijn in het begin heel "fel" (ik verf mijn haar altijd knalrood) en dit vervaagt iets na een paar wasbeurten. Head & Shoulders is een vrij agressieve shampoo en kan het proces iets versnellen. Verder zijn er ook nog een heleboel andere huis, tuin en keukenmiddelen die kunnen helpen. En verder inderdaad lekker in de zin lopen!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:54

Jeetje. Ik schrik van de reacties hier.

Feit is: TS is er niet blij mee. Dan maakt het niet uit dat anderen het mooi vinden. TS voelt zich er niet prettig bij en wil een oplossing.

Ik vind het resultaat inderdaad donkerder dan wat TS wilde. Zeker wel in dezelfde tint maar niet hetzelfde. Natuurlijk is dat ook echt moeilijk maar je gaat nu eenmaal naar de kapper voor resultaat X en niet voor iets dat er op lijkt.

Als ze naar de kapper was gegaan voor een lange boblijn en ze had een korte bob gekregen, leek het ee ook op maar was iedereen er over gevallen dat het toch echt niet goed geknipt was. Ja, dat soort dingen komen voor, en het kan ook dan super gaaf staan, maar je bent met recht niet blij. En als je je er niet prettig bij voelt is het gewoon rot. Zoals hier eerder al geschreven moet worden: het is wel je haar, iedereen ziet het en je kan je er verrekte ongelukkig mee voelen.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat TS bij de kapper aanklopt voor een oplossing. Uiteindelijk hebben zij een resultaatverplichting, tenzij ze expliciet vooraf gezegd hebben: we kunnen het niet (garanderen) en TS akkoord ging daarmee.

Anyway ik vind dat TS echt helemaal niet veeleisend doet. Zoals ik het lees wil ze er graag samen met de kapper uitkomen, in welke vorm ook. Ze doet ook echt niet negatief over de kapper!

TS ik hoop dat je snel uitkomt op wat je wel wilt!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:03

Ieder kiest natuurlijk wat hem wilt he.
Ik heb liever lang resultaaten geniet van mijn kleur, dan na 2 weken de kleur al zo vervaagt is dat het niet meer is wat het moet zijn.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:06

dromertje2 schreef:
Ieder kiest natuurlijk wat hem wilt he.
Ik heb liever lang resultaaten geniet van mijn kleur, dan na 2 weken de kleur al zo vervaagt is dat het niet meer is wat het moet zijn.


Lang resultaat is relatief: ik moet door extreem snelle haargroei en extreem vroeg grijs mijn haar echt elke 3 a 4 weken bijkleuren ;) 2 weken optimaal resultaat is voor mij al hartstikke top - daarna heb ik al weer uitgroei :o