Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:21

J1995 schreef:
Suprapubische katheter gaat het niet worden.. Als de pijn van de verblijfskatheter alleen in m'n plasbuis had gezeten, dan hadden ze dat nog wel willen doen. Maar ik krijg blaaskrampen door het ballonnetje en dat word niet opgelost met een suprapubische katheter... En om nou zo'n katheter te plaatsen en hem er al snel weer uit moeten halen ivm blaaskramp...
Zal echt zelf moeten katheteriseren..


Is dit het oordeel van de arts of van jezelf? Want is dit toch niet de moeite waard om het eens te proberen. Nu bijt je jezelf ook door de blaaskramp heen EN hik je heel de dag op tegen het (laten) katheteriseren. Daarbij zal je vlak voor en tijdens het katheteriseren je bekkenbodemspieren waarschijnlijk (onbewust) nog eens extra aanspannen.
Ik denk dat je door die stress en het er heel de dag tegenop zien, het cirkeltje in stand houdt en dit probleem niet opgelost gaat worden.

Zo'n suprapubische katheter is natuurlijk ook niet niks, maar je hoeft niet meer te katheteriseren. Alleen maar een zakje aan te sluiten. En je kunt ook zelf proberen te plassen.


Maar wat is het plan nu dan? Want er zit al weken geen vooruitgang in. Het gaat juist minder goed heb ik het idee. Dit komt misschien heel vervelend en negatief over, maar ik heb het idee dat je met deze aanpak over 6 maanden nog steeds aan het katheteriseren bent.
Het lijkt mij dat het toch wel duidelijk is dat deze aanpak van alleen katheteriseren en verder maar afwachten niet werkt.

Heb je de bekkenbodemfysio al gesproken? Heb je al een onderzoek gehad waarbij ze je spierspanning in je bekkenbodem mee meten? Dat je dit kan gaan trainen met aanspannen en vooral ook ontspannen?


Janneke2

Berichten: 22728
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:40

*kruipt onder mee-lees-steen vandaan*

Mbt bekkenbodemspieren en ontspannen: ieder mens heeft zogeheten beschermingsreflexen.
Heb je pijn, ben je bang of een combinatie van die 2, dan spant je lichaam buiten je wil om spieren aan.
Dit is heel bekend van schouderspieren (bij spanning gaan je schouders omhoog) - als ruiters hebben we te maken met handen die bij stress 'zo maar omhoog gaan' of met onderrugspieren die stijf worden. En je bekkenbodemspieren doen dit ook.

Dat wil niet zeggen dat een paar sessies met een bekkenbodemfysio geen zin hebben. Leren voelen wanneer je ze zelf aanspant heeft zin (...het zijn nuttige spieren, ze beschermen je onderrug: erg belangrijk dus voor ruiters!) en leren voelen hoe je ze kunt ontspannen heeft ook zin.
Gewoon door de dag heen efkes een klein beetje extra ontspannen is een leuke oefening als je staat of zit. (Echt ontspannen het liefste als je ligt - het zijn wel spieren die een duidelijke functie hebben!)

Maar door de pijn van katheteriseren heen willen ontspannen vraagt wel leeuwinne- moed!
(Het kan - maar wees je er van bewust dat het compleet tegennatuurlijk is.)

En ZOU er inmiddels na alle gedonder een psychische component in het geding zijn - bespreek dit aspect expliciet met de psycholoog.
Een techniek zoals emdr is in staat om de lichamelijke aspecten te verzachten: de angst voor pijn en de lichamelijke reactie hier op (= beschermingsreflex dus spierspanning).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:47

Hadden ze vanuit het ziekenhuis een verklaring voor je 3 liter urine

Niet banketstaaf maar poetsen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:16

Fijn dat de thuiszorg nu standaard 5x komt. Veel beter voor je denk ik, dan hoef je ten minste ook niet zelf telkens contact met ze op te nemen wanneer het niet lukt. Dat lijkt me vervelender, dan dat ze nu gewoon telkens standaard komen voor je.
Ruim 3 liter is inderdaad wel erg veel zeg! Plaste je hiervoor (voor de operatie) ook altijd veel of niet? Eerder in het ziekenhuis was het ook al veel toch? Ik zou dit toch zeker nog even extra melden in het ziekenhuis.

Be the change you wish to see in the world.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 01:25

Vanavond laatste keer katheteriseren was weer 900 ml. Totaal vandaag dus 4.1 liter :\
De thuiszorg houd sowieso steeds bij hoeveel er uit komt en hoe het gaat, kan zelf ook inloggen en dat zien, maar vandaag hebben we ook de lijst voor het ziekenhuis ingevuld.
Ik heb vandaag meer gedronken dan normaal, maar echt nooit 4 liter... 2 liter kost me al superveel moeite, laat staan nog een keer zoveel :? Heb vandaag nog geen contact gehad met het ziekenhuis hier over.

In het ziekenhuis was het afentoe ook veel idd. Maar zo erg als nu.. Dan was het meer 2 keer heel veel en dan weer normaal, omdat ik bijv 's ochtends amper wat te drinken nam en dan later op de dag 4 glazen kort achter elkaar.

Voor de operatie plaste ik niet zoveel. Sterker nog; 2 Maand voor de operatie heb ik ook in het ziekenhuis gelegen, op de acute opname, omdat ze dachten dat ik een galblaasontsteking had. Toen ik de laatste keer opgenomen werd, lag ik ook weer 1 dag op de acute opname en toen was dezelfde verpleegkundige er... En ze herkende me. Ze zei; Maar hiervoor had je toch ook al problemen? Want ze kon zich nog herinneren dat ze me extra vocht via het infuus had gegeven, omdat ik maar niet plaste... En dat klopte ook wel, want meestal plaste ik als ik uit bed kwam en als ik weer naar bed ging. Soms tussendoor nog een keer. Maar dat was niet omdat ik niet kon plassen en dus ook compleet het tegenovergestelde van nu := Maar de artsen en de fysiotherapeut vinden dus wel ook dat het al veel langer niet normaal is..


Over de suprapubische katheter, dat zei de arts. Die begon daar bij de 2e opname over, maar ze vroeg of de pijn meer bij m'n plasbuis zat, of echt in m'n blaas. En m'n plasbuis deed wel pijn, maar m'n blaas was echt het ergst.. Dat kwam volgens haar door het ballonnetje, vooral bij jongere mensen gaf die problemen. En dat was met een suprapubische katheter niet anders... Dat deed ze me dus liever niet aan. En de andere artsen dachten daar hetzelfde over.. De laatste zei ook dat hij het heel rot vond, maar dat zelf katheterisen gewoon echt de enige/beste optie is.


Voor nu is het plan;
11 September Fysiotherapie
24 September Uroloog
Afspraak maken met psycholoog
En met thuiszorg/door zelf te katheteriseren voorkomen dat m'n blaas/nieren er aan gaan
Verder; Afwachten. Voor nu doen ze ook geen uitspraken over of ik uiteindelijk kan stoppen met katheteriseren. Ze weten het gewoon niet, valt niks over te zeggen.

Spierspanning van m'n bekkenbodem is niet gemeten :n
Ik moet 2 keer per dag op bed gaan liggen met m'n knieën gebogen, dan m'n spieren aanspannen en daarna zoveel mogelijk ontspannen. 5 Keer herhalen. En hetzelfde, maar dan zittend op een stoel. 1 Keer per dag daarbij ook echt voelen met een wattenstaafje oid wat de spieren doen..
Mag niet half liggen en dan m'n hoofd optillen zegmaar, moet een kussen onder m'n hoofd, omdat m'n buikspieren ook gespannen zijn. En niet op harde ondergrond zitten, kruik op m'n onderbuik, bovenbenen etc.
Het inwendig onderzoek wat ik niet toegelaten heb was ook niet voor het meten van spierspanning.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:03

Meet jij je glazen af met de hoeveelheden?
Er is nl vaak standaard 150ml per glas wat wordt berekend maar in de meeste glazen zit meer dan dat.
Fijn dat de thuiszorg je nu dagelijks komt helpen, dat scheel al veel stress omdat je er niet om hoeft te vragen.
Succes bij de fysio volgende week

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

senna21

Berichten: 11815
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:06

Kan het zijn dat je lijf vocht vasthoudt af en toe?
Door de menstruatiecyclus kunnen de meeste vrouwen wel verschillen merken.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:31

senna21 schreef:
Kan het zijn dat je lijf vocht vasthoudt af en toe?
Door de menstruatiecyclus kunnen de meeste vrouwen wel verschillen merken.



Als ze vocht vast houdt zou houden dan zou ze juist minder urine produceren en dikke handen en voeten hebben

senna21

Berichten: 11815
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:49

genja schreef:
senna21 schreef:
Kan het zijn dat je lijf vocht vasthoudt af en toe?
Door de menstruatiecyclus kunnen de meeste vrouwen wel verschillen merken.



Als ze vocht vast houdt zou houden dan zou ze juist minder urine produceren en dikke handen en voeten hebben


Er zijn zeker periodes dat je vocht vasthoudt, maar ook dagen dat het lijf dat 'loslaat'. Dus wisselingen in hoeveelheden lijkt mij, tot op zekere hoogte, normaal.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:51

senna21 verwoordt het niet heel handig maar bedoelt: "kan het zijn dat je lichaam vocht heeft vastgehouden en het nu weer heeft losgelaten, dat je zoveel hebt geplast".

Bij stress (en daardoor anders eten), meer/minder bewegen en de maandelijkse cyclus kan dat inderdaad tot dit soort onverwachte hoeveelheden leiden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

senna21

Berichten: 11815
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:53

Maflinger_S schreef:
senna21 verwoordt het niet heel handig maar bedoelt: "kan het zijn dat je lichaam vocht heeft vastgehouden en het nu weer heeft losgelaten, dat je zoveel hebt geplast".

Bij stress (en daardoor anders eten), meer/minder bewegen en de maandelijkse cyclus kan dat inderdaad tot dit soort onverwachte hoeveelheden leiden.

:+ Dank je.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:55

Ik houd ook veel vocht vast en pies me soms dagen het ongeluk.. ts is het vooral zodra je gaat liggen? Ik houd bijvoorbeeld vocht vast in m’n benen en zodra ik die horizontaal heb begint t vaak te stromen waardoor ik vrij snel moet plassen. Heb soms wel dat ik vijf keer moet plassen voordat ik kan slapen

Life is a balance of holding on, and letting things go…

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 00:12

Meestal drink ik uit glazen van 250 ml. En dan kom ik zeker niet aan de 10 glazen op een dag := Heb het nog niet bij gehouden, dat ga ik morgen maar eens doen. Maar denk dat ik nu op 8 glazen zit.


Ik merk niet dat ik vocht vasthoud, heb geen dikke handen of voeten oid, maargoed het zal ergens vandaan moeten komen.. Zou ongeveer rond de 17e weer ongesteld moeten worden. Ben ondertussen ook nogsteeds niet uitgedroogd, wat toch zou moeten gebeuren als je meer plast, dan drinkt.. Lijkt me iig :+


Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen vooral op bed of de bank door breng, dus dat zou wel kunnen dan denk ik? Maar m'n enkels zijn niet dikker dan normaal ofzo.


5 September was het 400 toen ik wakker werd, daarna 500, 250, 600 en 800. Vandaag/6 September 900 bij wakker worden, daarna 800, 650, 800 en 500.
Verpleegkundige van de thuiszorg vond het beter als ik het ziekenhuis belde, dus dat heb ik gedaan. Word morgen gebeld door de uroloog...

Ze denken dat ik vaker moet katheteriseren. Dat zou ik echt vreselijk vinden ;(



Edit; Oh ik vergeet steeds te antwoorden op de vraag over second opinion in België. Had via PB ook al de tip gekregen voor Duitsland. Weet niet of dat mogelijk is, maar ga er zeker eens naar informeren.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:41

Ik zou zeker voor een second opinie gaan, ik vind je behandeling eigenlijk echt niks. Uroloog ziet je eigenlijk niet en de je antwoorden kan je niks mee. Meer dan vijf keer een korte blaaskatheter plaatsen vind ik echt teveel.

Kijk wel even welke ziekenhuizen goed zijn, uzain belgie doet veel Nederlandse mensen maar de kwaliteit gaat daar ook achteruit.

hagelslag
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:12

Wat voor pijnstilling neem je momenteel?

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:49

In je eten zit ook water en ik neem aan dat je ook nog genoeg eet, dus meer plassen dan je drinkt kan zeker door eten komen :)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:04

Goed dat je het bijhoudt. Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling zou zijn als je vaker zou moeten katheriseren. :(:) Probeer te denken dat het van de andere kant ook superjammer zou zijn als je problemen krijgt met je blaas of je nieren! En 1x meer is al een groot verschil hoor! Das al gewoon 20% meer.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:23

Furrow schreef:
Ik zou zeker voor een second opinie gaan, ik vind je behandeling eigenlijk echt niks. Uroloog ziet je eigenlijk niet en de je antwoorden kan je niks mee. Meer dan vijf keer een korte blaaskatheter plaatsen vind ik echt teveel.

Kijk wel even welke ziekenhuizen goed zijn, uzain belgie doet veel Nederlandse mensen maar de kwaliteit gaat daar ook achteruit.


Hier ben ik het mee eens. Of een ander goed Nederlands ziekenhuis met een goede Urologie afdeling.

Verder kan ik als tip alleen maar meegeven laat alles gewoon over je heen komen! Ik heb ook al vaker op jongere leeftijd in het ziekenhuis gelegen, gewassen moeten worden, op de po moeten gaan in bed of op de postoel. Alle mensen die je helpen kijken hier echt niet van op hoor.. Die hebben al wel meer dingen voorbij zien komen :+

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:33

J1995 schreef:
Voor de operatie plaste ik niet zoveel. Sterker nog; 2 Maand voor de operatie heb ik ook in het ziekenhuis gelegen, op de acute opname, omdat ze dachten dat ik een galblaasontsteking had. Toen ik de laatste keer opgenomen werd, lag ik ook weer 1 dag op de acute opname en toen was dezelfde verpleegkundige er... En ze herkende me. Ze zei; Maar hiervoor had je toch ook al problemen? Want ze kon zich nog herinneren dat ze me extra vocht via het infuus had gegeven, omdat ik maar niet plaste... En dat klopte ook wel, want meestal plaste ik als ik uit bed kwam en als ik weer naar bed ging. Soms tussendoor nog een keer. Maar dat was niet omdat ik niet kon plassen en dus ook compleet het tegenovergestelde van nu := Maar de artsen en de fysiotherapeut vinden dus wel ook dat het al veel langer niet normaal is..


Dit heb ik zelf ook, ik ga meestal maar 3x per dag naar toilet om te plassen.
Maar had je toen tussendoor wel eens een vage buikpijn, en dat je later bedacht dat je misschien wel eens moest plassen?
Dat heb ik namelijk een hele tijd gehad. Was ik om 7 uur naar het toilet geweest en had ik om 20.15 buikpijn en wat jij eerder beschrijft niet lekker.
Vaak bedacht ik me dan dat ik misschien maar eens moest gaan plassen.
Achteraf bleek dit bij mij vanuit mijn rug te komen, al had ik toen niet echt noemenswaardige rugklachten. Die zijn in verloop van tijd wel erger geworden (ik ben sindsdien al 2x aan mijn rug geopereerd).
Na beide operatie's een katheter gehad die de dag er in principe uitmochten. 2e Keer ging het met mij niet goed en hebben ze hem langer laten zitten.
Na 2 dagen gelukkig toch eruit. Na een klein anderhalf uurtje gaf ik bij de zuster aan te moeten plassen. Vond ze te snel na het verwijderen en ging het apparaat halen om te kijken. Toen zat er ook al 600ml in mijn blaas.
Moet zeggen dat het plassen en het aanvoelen een stuk beter gaat, muv als mijn rug erger opspeelt. Ook dan viel ik het weer erg laat dat mijn blaas vol is.
Overigens waarschuwen de artsen, fysio allemaal voor incontinentie bij rug problemen en dat je aan de bel moet trekken. Maar bij mij was er geen eentje die het vermelde de aandrang ervoor te missen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 00:52

Ik ga zeker eens informeren of ik naar een ander ziekenhuis kan, nouja dat kan zeker, maar waar etc. Wacht nog wel de afspraak 24 september af, maar als ik daarna niet meer duidelijkheid heb of een plan, dan ga ik zeker verder kijken.


Ik neem nu alleen Paracetamol. En ik heb Xylocaine spray, daar was ik eerst weer mee gestopt, maar nu weer begonnen.


Ondertussen gaat het weer een stuk beter met ehh ja, plassen zegmaar. Moest gaan bijhouden wat ik drink, maar al heel snel werd het toen normaal :+ Ik kan me nogsteeds niet voorstellen dat ik 4 liter gedronken heb, maar nu is wat er in gaat en weer uit komt redelijk gelijk, dus misschien was het wel zo.
Moest wel beginnen met 6 keer katheteriseren, 5x overdag en 's nachts nog 1 keer. Maaaar vanavond was het zo weinig, dat ik het niet hoef te doen *\o/*
Erg blij mee, want vanavond ging het katheteriseren vet slecht. Verpleegkundige van de thuiszorg kreeg het ook gewoon niet voor elkaar, dus ze was weer een uurtje weg gegaan en toen nogmaals geprobeerd. Ze zei; Ik probeer het nog 1 keer, anders bel ik een collega.. En toen lukte het toch.
Om 11 uur moest het dus weer, maar toen heb ik het niet eens zelf geprobeerd... Was het spuugzat.


Eerder had ik eigenlijk zelden buikpijn wat te maken had met plassen. Kan het me niet herinneren iig. Nu ik daar over nadenk is dat eigenlijk wel raar, of ik dronk altijd al heel weinig, of ik had toen al amper aandrang... Want zelfs met 1.5 liter drinken op een dag, zou m'n blaas dan toch behoorlijk vol moeten worden, met 2/3 keer plassen op een dag..

Last van m'n rug heb ik wel wat.. Nooit eerder over nagedacht, want over het algemeen heb ik geen last. Dus de fysio vroeg ook; Heb je rugpijn.. Ik zei van niet, maar toen ging ze over mijn onderrug wrijven en dat deed dus wel pijn, en dat doet het ook al heel erg lang. Maar dat is dus alleen bij aanraken, anders heb ik nergens last van.



Morgen weer fysio. Ben benieuwd..

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:43

Heb je al een keer gezwommen? Ik moet van zwemmen altijd plassen. Dat is namelijk de logische reactie van je lichaam op waterdruk: al het vocht via de nieren afvoeren. Misschien dat je dan voelt dat je blaas vol zit. Of dat je wel kunt plassen (buitenwater is nu nog 20 graden en dus lekker om in te zwemmen en dan kun je het gewoon laten lopen).
6 keer per dag een katheter er in klinkt erg weinig, ik moet veel vaker plassen. Ook wisselt het per dag nogal hoe vaak en soms moet ik 's nachts ook een keer. Maar lang niet altijd. Als ik nodig moet plassen, dan krijg ik gewoon buikpijn. Heb jij dat niet?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:55

kan het zijn dat die xylocaine iets doet met die coating van je sonde, wij gebruiken geen verdovende middelen omdat het die coating aanpast. Maar ik weet niet hoe het zit met die spray.

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:05

Probeer je tussendoor ook nog gewoon te plassen?
Anders misschien in een warm bad gaan zitten en dan proberen?
Geen idee of dat helpt hoor.
Ik vind het in elk geval wel heel lang duren voor je

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:04

Hoe gaat het ondertussen?

Wat zijn de concrete behandelplannen...of is het iets van we doen "niets"en hopen dan op een godswonder dat je straks ineens wel kunt plassen... (want daar lijkt het wel op)....

Ik ben totaal niet te spreken over de 0 vordering die er wordt gemaakt...en dat voor zo'n jonge vrouw..die niet eens aan/bij haar blaas regio is geopereerd. Ik vind het ziekenhuis nog steeds erg laks..terwijl het imo wel een groot issue is dat niet kunnen plassen.

Dat hele katheteriseren gaat ook mentaal niet in de koude kleren zitten

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 00:37

Een maand geleden ongeveer heb ik voor het laatst gezwommen. Toen merkte ik niks, hoefde/kon niet plassen. Zou het nog eens kunnen proberen, al ben ik echt een koukleum, dus moet dan echt kijken of ik het water nog in kom :')
Sowieso is zwemmen goed voor die spieren, maar ik heb echt een hekel aan binnen zwemmen, dus het weer moet dan wel een beetje mee zitten.


Ik zou eigenlijk niet weten of het iets doet met de coating. Toen het katheteriseren niet lukte en ze daarvoor later terugkwam, toen was ik de spray vergeten en toen zei de verpleegkundige wel dat ze het idee had dat het niet goed lukte door de spray. Want zonder de spray lukte het toen dus wel.
Deze katheters gebruik ik nu; http://www.wellspect.nl/producten/blaas ... fric-sense


Ik probeer nogsteeds gewoon te plassen :j Maar tot nu toe komt er geen druppel. Warmte probeer ik daarbij ook, maar helaas heeft het nog geen nut.


Dinsdag naar de fysio geweest. Ze schrok erg van dat ik zo weinig gekatheteriseerd heb voor de thuiszorg 5x per dag kwam en dat m'n blaas zo vol is geweest. Vanochtend belde ze, dat ze nog een extra advies wou geven, namelijk om niet 1 keer te proberen te plassen voor het katheteriseren, maar 2 keer. En dat mag ik geen 1 keer overslaan. Weet niet meer precies waarom, volgens mij had het iets te maken met de kracht van m'n blaas, wat nu minder is. Maar weet het niet zeker :') Ik doe het iig braaf.
Kan niet pissen, maar leef ondertussen zo ongeveer op de wc :=


Het gaat nogsteeds niet goed... Katheteriseren doet veel pijn. Zie er ook steeds meer tegenop. Na de vorige verpleegkundige waren er nog 3 die moeite hadden met katheteriseren, dan gaat de katheter er steeds weer naast en ze merkten veel weerstand met inbrengen. Ik probeer te ontspannen, maar of ik ontspan niet genoeg, of het helpt gewoon niet. Maar zal het eerste wel zijn, met zelf proberen tril ik vaak al, als het overgenomen word krijg ik het bloedheet.. Echt niet leuk.


Op fysiotherapie na zijn er nu geen plannen... 24 September hoor ik daar meer over, denk ik. Dan moet ik naar de uroloog.



24 September ook weer afspraak bij de fysio. En 17 September een belafspraak met de continentieverpleegkundige die geregeld heeft dat de thuiszorg 5x komt.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Eulogy, LHS13, Maaraatje, RubyRed, SannevZ en 145 bezoekers