Advies en tips voor zwak lijf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:10

Ga eens googlen naar guasha therapie.
Hiermee schrapen ze de afvalstoffen die in de haarvaatjes ophopen, uit de vaatjes. Hierdoot krijg je onderhuidse bloedinkjes die je lichaam gaat opruimen. Dan plas je uiteindelijk die afvalstoffen uit en ben je er vanaf.
Deze therapie kan ovverigens niet in combi met bloedverdunners (anti stolling).

Ben je daarnaast wel eens bij een atlasmassage therapeut geweest? Daar hoor ik zeer veel goeds over wat betreft het verhelpen van klachten innde bovenste extremiteiten.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:02

Ik zou voor de grap toch eens wat meer koolhydraten gaan toevoegen en dan kijken hoe je je voelt. Als je zo actief bent heeft je lichaam wel stoffen nodig om te verbruiken.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:18

Te weinig koolhydraten kan ook moe maken is mijn ervaring, een middenweg werkt voor mij wel prima.
Ik zou eens vragen voor een verwijzing naar een endocrinoloog, bouw je geen spieren op of heel erg lastig?
Hier ging het zeeeeer moeizaam en ik blijk heel veel baat te hebben bij een lage dosis testosteron, maar ik hoef ook echt niet aan hormonale anticonceptie te denken.
Er is veel wat moe kan maken, van oestrogeentekort of juist teveel, progesteron te weinig, schildklier, het kan alleen hormonaal al vanalles zijn.
Qua weerstand zou je eens kunnen zoeken op liposomale vitamine C, het boek bijnieruitputting van James Wilson is ook een aanrader.
Daar staan nuttige dingen in qua voeding en leefstijl maar ook veel uitleg over wat stress en ziekte met onze bijnieren doet.
Wie weet kan je daar voor jezelf nog wat uithalen waardoor je energiepeil stijgt.
Overigens heb ik qua energie in mijn periode dat ik erg ziek was veel baat gehad bij liposomale vitamine C en vitamine B1 injecties.
B1 spoot ik dagelijks, echt maar 0.1 ml in een insulinespuit en ik deed een dag of 10 met een ampul van een euro, de spuitjes zijn de kosten.
B1 kunnen ze ook prikken via de huisarts, dit doen ze niet standaard omdat het een wat duurder bloedonderzoek is.

BigOne
Berichten: 38227
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:19

Ts, wat is er vervolgens gedaan na die slechte uitslag van het uitstrijkje?? Dat mis ik in je verhaal. Daarnaast, vit D tekort kan ook dezelfde symptomen geven.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:03

Polly schreef:
linda_gigant schreef:
Klinkt heel bekend; mijn oplossing gebruik een condoom en ga vegan eten ;)


Wat gaat vegan helpen in deze casus?

Mensen zijn omnivoren wat zoiets betekent als dat je gemaakt bent om vlees te eten naast een planten dieet.
Als je de essentiële stoffen uit vlees gaat weglaten moet je daar weer supplementen voor nemen om aan te vullen, denk zomaar dat TS daar niet mee gebaat is.



Ik deel enkel mijn ervaring. Ga eens googlen er zit veel troep in onze dierlijke producten tegenwoordig. Ik eet inmiddels weer gewoon maar mijn lichaam heeft er baat bin gehad om een poos vegan te eten

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 16:07

bigone schreef:
Ts, wat is er vervolgens gedaan na die slechte uitslag van het uitstrijkje?? Dat mis ik in je verhaal. Daarnaast, vit D tekort kan ook dezelfde symptomen geven.


Ik heb een loop-treatment gehad (weet nederlandse naam niet), dus ze hebben al het slechte weefsel weggehaald met plaatselijke verdoving. Paar maanden later weer een uitstrijkje gedaan en toen was alles goed en rustig. Maar ben er nog steeds van geschrokken...

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:25

Mijn eerste vraag was: ben je wel gelukkig?
Nu na je laatste post dacht ik: is het thuis zijn niet gewoon het probleem?

Ik was ook echt niet fit toen ik geen baan had, domweg door de rusteloosheid en gevoel van nutteloos zijn.

Verder proberen wat bij jou past.
Eiwitrijk/koolhydraat arm is momenteel hip, maar dat werkt niet voor iedereen.
Mijn lijf moet juist veel koolhydraten hebben.
Heb ook een tijdje glutenvrij geprobeert, maar daar werd ik stikhumeurig van :=

Vegetarisch is ook iets om te proberen. Ik heb het 1 jaar geprobeerd maar kreeg toen echt hele rare vreetcompensatie buien ervan waardoor ik vet werd in mijn gezicht. Ben toen toch maar weer vlees gaan eten en toen was het snel weer normaal.

Melkproducten is bij mij dan weer een echto no-go, daar wordt ik opgeblazen en futloos van.

Kortom: zoek iets wat echt bij jou past.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:36

woepsie90 schreef:
Ik heb een loop-treatment gehad (weet nederlandse naam niet), dus ze hebben al het slechte weefsel weggehaald met plaatselijke verdoving. Paar maanden later weer een uitstrijkje gedaan en toen was alles goed en rustig. Maar ben er nog steeds van geschrokken...


:(:) Ja, terecht.

Angst is geen gedachte maar meer een kwestie van je overlevingsinstinct.
En feit is: soms zitten je instinct, je emoties en je verstand niet op 1 lijn.
Je schreef over cognitieve gedragstherapie - soms heeft het zin, soms ook niet. (De angst is terecht en noch gedrag noch gedachte.)
Uiteraard kun je vanuit je angst minder ideale dingen gaan denken of doen.
...de functie van angst is jou aanzetten tot 'gedrag om deze situatie te overleven ' - en dat doe je, door bijvoorbeeld gezond te eten.

En soms is het ook iets wat je eerder met de dominee zou bespreken: indirect kan het wellicht voor jou een confrontatie met de dood geweest zijn. Hoe is dat voor jou...? Sta je daardoor nu anders in het leven...? (Of zou je bijvoorbeeld een andere weg willen gaan inslaan...?)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 21:02

Dat laatste is de reden dat ik op zoek ben gegaan naar hulp. Ik heb een angststoornis die nu onder controle ks maar ik voelde angst voor de dood opkomen. Dit wil ik niet de vrije loop laten gaan en er nu gelijk mee dealen! Dit is dus ook een reden geweest op m’n levenstijl om te gooien en minder nutteloze en slechte dingen te eten. Mn lijf voeden ipv vullen.
Het heeft mijn ogen geopend wat betreft mijn lijf en hoeveel het eigenlijk moet doorstaan. Ik ben zoveel meer bewust van wat erin gaat, of niet. Soms lijk ik dat bijna letterlijk te voelen zeg maar. Klinkt heel raar dit geloof ik haha.

Gluten heb ik al verminderd vanwege opgeblazen buik en darmkrampen. Dit is sindsdien dus minder! Maar nog wel af en toe aanwezig.

Geen vlees eet ik al langer, al 1,5 jaar ofzo. Soms alleen nog spekjes door de carbonara :o

Omdat ik altijd al een te laag BMI heb gehad kijk ik dus standaard uit om niet af te vallen! Ik ben nu over gegaan op dagelijks griekse yoghurt, dat helpt enorm. Aardappels en pasta of rijstpasta eet ik ook veel en kaas en noten doe ik ook. Want te weinig wegen maakt me helemaal slap!

Ik ga morgen de HA bellen voor een bloedtest afspraak en vrijdag zitten manlief en ik bij de dokter om over sterilisatie te praten. Ik moet ook de MDL arts bellen over waar ik ergens op de wachtlijst sta...

Ik heb paar weken geleden wel een allergie test laten doen via bloed prikken en daar kwam niks uit.
Bloedprikken van twee maanden terug zei bloedarmoede, sindsdien slik ik ijzer en dit heeft me heel erg geholpen. Geen middagdutjes meer!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:37

Ik heb ook een zwak gestel, mijn leven is daar aardig aan aangepast echter hoeven bekappen daar heb ik een smid voor....dat kan mijn gestel niet aan echt niet.
Ik had ook ooit die wens om dat te doen ,maar op mijn 24e besloot ik om daar mee te stoppen en mijn lijf bevalt dat goed!

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:22

woepsie90 schreef:
Dat laatste is de reden dat ik op zoek ben gegaan naar hulp. Ik heb een angststoornis die nu onder controle ks maar ik voelde angst voor de dood opkomen. Dit wil ik niet de vrije loop laten gaan en er nu gelijk mee dealen! Dit is dus ook een reden geweest op m’n levenstijl om te gooien en minder nutteloze en slechte dingen te eten. Mn lijf voeden ipv vullen.
Het heeft mijn ogen geopend wat betreft mijn lijf en hoeveel het eigenlijk moet doorstaan. Ik ben zoveel meer bewust van wat erin gaat, of niet. Soms lijk ik dat bijna letterlijk te voelen zeg maar. Klinkt heel raar dit geloof ik haha.

Die actie is top!!
Angst voor de dood heeft ieder mens, maar het hoort je leven niet te vergallen.
Aan de andere kant: ik geloof niet in 'angst mentaal onder controle houden' - het kan, beslist. Maar het vreet bakken energie en die energie kun je ook creatiever besteden.
Wel kun je je instinctieve angst omzetten met een techniek/ therapie zoals emdr.
Citaat:
Gluten heb ik al verminderd vanwege opgeblazen buik en darmkrampen. Dit is sindsdien dus minder! Maar nog wel af en toe aanwezig.

Sommige mensen komen er in de loop van hun leven achter dat ze allergisch zijn voor gluten, soms verergert de allergie - maar gluten zijn voor niemand echt gezond om te eten.
(En - opgeblazen buik, kramp - het kan van alles zijn.... Leuk is beslist anders!)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 10:56

Janneke2, misschien is onder controle niet het goede woord, maar mijn angst voor overgeven komt naar boven bij chronische stress, het begint langzaam met meer buikpijn, minder eten, minder slaap, totdat ik paniekaanvallen krijg. Als dit doorslaat zoals een paar jaar geleden, dan krijg ik ook angst voor aurorijden met hoge snelheden, hoogtevrees, watervrees, bloed, wondjes, vieze luiers van m'n dochter, en ga maar door.
Ik heb in die tijd dat dit gebeurde 4 verschillende therapeuten gehad (eerstelijns, angsttherapie met emdr, psychiater die mij bipolar medicijnen wilden geven, en een mindfulness coach) en uiteindelijk gestopt omdat nummer 4 me ook niet meer kon helpen (waren haar woorden). Die periode van stress kwam door gebeurtenissen/ziektes in de familie en mijn eigen huwelijk. Vlak daarna ben ik geëmigreerd, heb ik mijn bedrijf verkocht en leefde ik ineens op een rustig eiland als huismama met een paard. Alle angst was spontaan verdwenen! Ik loop hier langs en over de kliffen bij de ierse zee, rijd in Nederland over de snelweg zonder problemen, heb zelden angst om over te geven bij buikpijn, heb geen enkel probleem met verzorgen van de vleeswond bij mijn paard zijn been, etc. Mijn paard is hier een grote hulp bij, hij heeft mij meer over mindfulness geleerd dan de therapeut. Plus de rust op dit eiland, dat helpt ook, zowel ik maar ook mijn man en dochtertje zijn veranderd daardoor.
Maar vanwege de uitslag van mijn baarmoeder cellen is er toch weer wat stress en onzekerheid bij me gekomen...

Maargoed. Ik snap wat je wil zeggen! En daarom heb ik weer hulp gezocht want onder controle houden is niet goed :) oplossen is beter.

Momenteel ben ik CBD olie aan het onderzoeken! Iemand daar ervaringen mee?