Nierstenen verwijderen met operatie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 00:32

dit heb ik gehad eind april. alles ging goed maar merk al een poos rare trekkende pijn in mn linkerzij.. iemand hier ervaring mee?

kun je zo snel nieuwe nierstenen hebben?
pijn voelt wel anders maar weet niet als blijft maar ff naar de huisarts


Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:40

Ik ben vorig jaar in juli geopereerd aan nierstenen en in November was het weer raak ( en in januari weer :P ) De echte aanvallen zijn vreselijke pijn in mijn zij/rug onder mijn ribben. Voor de rest heb ik tussen de aanvallen door een zeurend kramperige pijn op dezelfde plek.

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:43

Ik zou even contact op nemen met de uroloog in het ziekenhuis waar je destijds geholpen bent, kan je hopelijk direct een foto/echo laten maken. Niet mee doorlopen hoor want ja dat kan zo snel.

Insta: ArtbyEvaRoeters

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 12:37

Pff hoopte dat het niet zo snel kon, als ik ze wel weer heb komt er weer een operatie en nu gaan ze gelijk een stent plaatsen in mn urineleider dat ik het niet zo snel weer krijg.. daar zit een vernauwing hebben ze vorige x bij operatie gezien en op de ct scan.. ik ga zeker ff weer bellen.. ik weet helaas hoe de aanvallen voelen heb 5 mnd met 4 grote nierstenen rond gelopen voor er eindelijk plek was voor de operatie..

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:36

Bij mij hebben ze eind mei mijn urineleider opgerekt. Heb ook een vernauwing waardoor elk klein steentje vastloopt en ze hebben vaker alle stenen weggehaald en een paar maand later zat het weer vol.

Neem voor de zekerheid idd even contact op. Misschien kunnen ze kijken of er weer wat zit en grotere last voorkomen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:25

klopt, bij mij ook te smal maar vorige x alleen nierstenen weggehaad uroloog zei wel als weer stenen zitten gelijk urineleider stent.. heb voor volgend jaar ct staan maar mocht natuurlijk altijd eerder sls ik klachten kreeg heb nog geen super erge pijn gelukkig maar wel raar gevoel.. ontdekte dit jaar doordat ik blaasontsteking had die maar niet overging, vd blaas ontsteking merkte ik niks ging heen door pijn in mn zij. dokter zei eerst zijn mn darmen

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:47

Ja hoor, helaas wel.
Schijnt dat als je er vatbaar voor bent je ze heel vaak kunt krijgen. Ik lag op oudjaarsavond in het ziekenhuis omdat ik zelfs niet meer kon kruipen of bewegen. Op die week 3x geopereerd voor die rotdingen weg te halen. Dat ze 1 keer weg gehaald worden wilt niet zeggen dat je ze nooit meer kunt krijgen. Was het maar :') Wat een ellende hé. Heb ook vaak blaasontstekingen sindsdien

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 19:02

merk niks van de blaasontstekingen das wel apart.. nee wist dat ze weer konden komen maar had of zou niet zo snel verwachten.

Hoelang heb jij in het ziekenhuis gelegen met operatie?

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:20

Ik van 31/12 tot 6/1 en toen een week thuis plat liggen. Werd tot 3x toe geopereerd omdat ze die stomme steen niet vonden steeds en toen hebben ze maar opgegeven en een stent geplaatst. Ben dan na een maand ofzoiets terug moeten gaan voor echo van de nieren en toen bleek hij weg te zijn, toen hebben ze de stent ook weg gehaald.
Normaal moet je niet zo lang in het ziekenhuis blijven na die operatie, mij zeiden ze ook steeds ‘dan mag je morgen naar huis’. Maar omdat ze die niet vonden moest ik daar dus blijven.
Ik mocht die week ook niet uit bed omdat ze zo’n blaassonde gezet hadden en die mocht niet verschuiven. Wat een drama was dat zeg.

Lichtelijk getraumatiseerd hier :P

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 20:42

ik lag er 1 dag.. was lekker snel weg voelde me ook snel weer goed.. ga volgende week toch maar es bellen. tis nog geen erge pijn gelukkig

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:32

Ik lag eind februari voor het laatst in het ziekenhuis. heb toen 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Die keer daarvoor bijna 2 weken. Steeds laten ze me daar weet ik hoe lang liggen met elke dag aanvallen. Als ze dan op het laatst opereren ben ik steeds zo weer thuis.

De laatste keer zat er een steentje nog in mijn nier. Daar kon ik geen aanvallen van krijgen werd er gezegd. Toch na dus 2 weken geopereerd om te zorgen dat die steen het echt niet kon zijn. Na de operatie nog licht wat pijn maar geen aanvallen meer. Toen gaven ze toch toe dat het waarschijnlijk wel door het steentje in mijn niet kwam. Voelde me toen zo niet serieus genomen toen ik daar lag.

Ik krijg volgende week de uitslag van het onderzoek naar mijn blaas en nieren. Ben heel benieuwd wat er komt. Ik weet dat er stenen zitten, hopelijk is dat ''alles''

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 09:16

jeetje heftig.. ik moest bijna 5 maand met nierstenen en pijn aanvallen rondlopen voor plek was

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:23

Serieus? Laten ze je echt wachten?

Ik ging op oudjaarsavond/nieuwjaarsnacht naar de spoeddienst en de eerste vraag die ik kreeg van alle 4 de verplegers was ‘enne meisje te veel gedronken?’ -_-
Toen ze er achter waren dat het nierstenen waren mocht ik niet meer naar huis en werd ik gelijk ‘s anderendaags de eerste keer geopereerd.
Ik liep er wel ook al een half jaar mee voor ik door had dat het nierstenen waren

Anoniem

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:30

Gek dat je zo lang moest wachten. Mijn vader heeft al meer dan 30 stenen gehad. Telkens direct een echo. Is hij klein genoeg wachten ze een dag om te kijken of die spontaan komt. Zo niet of is hij te groot moet hij direct onder de verbrijzelaar.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 12:19

moest echt wachten tot er operatie plek was.. zat inmiddels onder de diclofenac en tramadol voor de pijn.. na operatie bleef de jj stent/Catheter nog 2week zitten die is later eruit gehaald via de plas buis brrr daar zag ik me toch tegen op.. behalve het ff gênant viel het reuze mee haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:57

Ja dat vond ik idd ook, even heel erg awkward maar eigenlijk zorgen om niks :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nierstenen verwijderen met operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 15:29

ja he het liggen vond ik niet zo eng verstand op 0 haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, GoogleAdsense, RedRoses en 61 bezoekers