Stof allergie wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 23:01

Niezen/loopneuzen/traanogen.. Toch maar eens bloed laten prikken want misschien is het hooikoorts? Maar nee vandaag te horen gekregen dat de uitslag positief is. maar enkel stofallergie.
Heel fijn... Op school, werk en thuis heb ik er best last van. en zijn er nou echt geen medicijnen of iets? Want niezen is echt niks voor mij , en die traan ogen niet te vergeten..

Zijn er mensen hier die hier ook mee te maken hebben ? Huisstofmijt allergie.? en hoe ga je ermee om en wat doe je er tegen?

De huisarts heeft verder geen advies geven enkel stofzuigen. Nu hoorde ik van een kant dat er wel een medicatie voor is. maar begin nu toch mijn twijfels te krijgen aangezien ik verder niks op internet zie staan.
Weet iemand iets wat ik nog meer kan doen tegen dit? Want het is best vervelend, ik lijk wel verkouden met dit mooie weer. :=

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:10

FennyPower schreef:
Niezen/loopneuzen/traanogen.. Toch maar eens bloed laten prikken want misschien is het hooikoorts? Maar nee vandaag te horen gekregen dat de uitslag positief is. maar enkel stofallergie.
Heel fijn... Op school, werk en thuis heb ik er best last van. en zijn er nou echt geen medicijnen of iets? Want niezen is echt niks voor mij , en die traan ogen niet te vergeten..

Zijn er mensen hier die hier ook mee te maken hebben ? Huisstofmijt allergie.? en hoe ga je ermee om en wat doe je er tegen?

De huisarts heeft verder geen advies geven enkel stofzuigen. Nu hoorde ik van een kant dat er wel een medicatie voor is. maar begin nu toch mijn twijfels te krijgen aangezien ik verder niks op internet zie staan.
Weet iemand iets wat ik nog meer kan doen tegen dit? Want het is best vervelend, ik lijk wel verkouden met dit mooie weer. :=


Antihistamine laten voorschrijven. Daarnaast een goede neusspray tegen allergie en eventueel oogdruppels.

Stofzuigen niet doen met een normale stofzuiger! Dan verplaats je de stof. Een stofzuiger die speciaal voor mensen met allergie is gemaakt, haalt ook meteen alles weg ( dyson is een leuk merk )

Verder jog een luchtfilter overwegen, wederom van dyson.

In feiten is huisstofmijt allergie een soort hooikoorts, maar dan het hele jaar door. Je kunt het dus hetzelfde aanpakken als hooikoorts. Bij een grote schoonmaak even een mondkapje voor je mond en neus houden etc.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:15

Saneren

Vloerbedekking weg, anti allergie hoes over je matras, synthetisch dekbed en kussen en beddengoed regelmatig op 60graden wassen en in de droger (niet buiten hangen), wekelijks smorgens stofzuigen en dweilen/nat afnemen en alle dagen goed luchten.

Evt nog antihistamine erbij.

Zoontje hier is van doodziek en benauwd (met toeters en bellen met de ambu afgevoerd) naar nagenoeg klachtenvrij met bovenstaand beleid. K was zijn beddengoed wel wekelijks, dubbele kussensloop en alles heel goed luchten elke dag.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:17

Welkom in deze heerlijke wereld....

Heb je vloerbedekking of vloer kleden ?
Als het echt door zet en blijvend is een hypoallergeen matras aan schaffen. Kost wat maar scheelde bij mij wel een wereld....

Medicatie helpt hier helaas niet en ik ben chronisch verkouden.
Een stofzuiger met een filter is idd wel een must.
Hoeft niet perse een dyson te zijn. Wij hebben een speciale van Philips :)

Succes met deze ellende. Ik weet helaas hoe het is.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:23

Oh herkenbaar ik ben allergisch voor huisstofmijt honden en paarden!! Ja echt paarden.. met deze 3 dingen ben ik dagelijks in contact
Dikke bulten overal .. netelroos dus

Heb hiervoor levoceterizine dihci voorgeschreven gekregen ging prima, maar..
Minpuntje ; gaf bij mij vermoeidsheidklachten ( dit geven de meeste allergie medicatie) stond ook in de bijsluiter als meest voorkomende bijwerking.
Aangezien ik ook al een andere ziekte heb waardoor ik al chronisch moe ben heb ik na 4 jaar besloten om te stoppen met deze medicijnen. En toen opeens was ik van de netelroos af , zelfs tijdens het paardrijden en door het stoppen van deze medicatie mn vermoeidsklachten ook wat afgenomen

Om terug te komen op de (huis)stof(mijt) heb ik dus huisstofmijt vrije beddengoed, matras etc (helpt toch wel enigszins ) kamer doe ik regelmatig swifferen en schoonmaken. Ook heb ik een inhallator ( ventolin ) die ik vooral vaak gebruik als ik last krijg van mn allergie op een stoffige plek
Ben allang blij dat ik verder geen uitslag meer heb na een aantal jaar die medicijnen te hebben geslikt
Wel heb ik ze altijd bij de hand mocht ik een keer heel erg last krijgen
Neusspray gebruik ik niet. Krijg ik bloedneuzen van.


Succes!

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 12:32

Nou van de week toch wat mee gemaakt..
De apotheek belde met het nieuws dat er sinds eind mei al medicijnen klaar liggen... Voor de allergie. tegen de loop neus, niezen, traan ogen..
We wisten helemaal van niks.. want de huisarts zei dat er niks was. terwijl ik er ook echt naar vroeg toen.
Blijkbaar wel dus. Maar ik heb nu Desloratadine Aurobindo 5 mg.
Ik mag 1 x perdag een pilletje.
En gebruik het nu 2 a 3 dagen. maar heb nog niet echt het gevoel dat het helpt.
En jeetje wat voel je je dan ook vreselijk van de last die je ervan hebt. Heb het gevoel dat het alleen maar per dag erger word tranen. niezen. loop neus. En dit heb ik ook op mijn werk (in een winkel) is echt geen doen eigenlijks. wat zouden mensen wel denken van dat gesnuif.
Voel me al dagen gewoon ziek hierdoor. koppijn...

Maar goed.. -O-

Bagheera_206

Berichten: 25885
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:38

Euhm... is dat geen anti-conceptie? :')

Ik ben helaas ook allergisch en gebruik idd ook medicatie ervoor.

Misschien toch nog eens een keertje langs bij HA om alles door te spreken?

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 12:40

Bagheera_206 schreef:
Euhm... is dat geen anti-conceptie? :')

Ik ben helaas ook allergisch en gebruik idd ook medicatie ervoor.

Misschien toch nog eens een keertje langs bij HA om alles door te spreken?

Lollll. Ja had hem heeeeeel snel door sorry. Ik heb zoveel medicatie. Ik had het verkeerde doosje gepakt oepss :o

Bagheera_206

Berichten: 25885
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:41

Anti-conceptie is voor andere "allergieën". _O-

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 12:49

Achja iedereen maakt wel eens een foutje :')

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:00

In het begin kan het wel eens zoeken zijn naar de juiste medicatie/ combinatie van medicatie. Even proberen wat goed werkt.

Ik heb hooikoorts (ongeveer alle bomen en grassen) en ben allergisch voor huisstofmijt. Het huis saneren in combinatie met medicijnen werkt het best. Ik zit nu aan de rupatal icm een neusspray omdat het dit jaar nogal erg is qua symptomen.

Bagheera_206

Berichten: 25885
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:00

Geen probleem. Kan inderdaad gebeuren.

Hopelijk beginnen die allergie tabletjes snel te helpen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:08

Even een tip voor de mensen die antihistamine gebruiken en er moe van worden. Neem het rond een uur of vijf in. Dan heb je de meeste vermoeidheidsklachten ‘s avonds en ‘s nachts en ben je overdag een heel stuk minder moe.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:49

Ik neem mijn anti-histamine zelfs gewoon voor het slapen, op aanraden van de huisarts. Het kan zijn dat een neusspray nog een goede aanvulling kan zijn voor je. En dan niet die voor een gewone verkoudheid, maar echt een gericht op allergieën. Prevalin heeft er een die ook geschikt is bij een allergie voor huisstofmijt, helpt dat niet afdoende, dan even overleggen met je huisarts,

Verder inderdaad als het even kan vloerbedekking eruit, even kijken naar je gordijnen. Ik heb nu wel weer stoffen gordijnen in de slaapkamer, maar synthetisch. In de woonkamer heb ik lamellen. Minder mooi, maar wel praktischer. Ik moet zeggen dat ik wel een katoenen dekbed heb, ik werd gek van het geknetter van het synthetische dekbed. Iets met statische lading :D . Maar goed, dan maar wat vaker wassen. Om mijn matras zit een speciale hoes sinds iets meer dan een jaar. Regelmatig je matras goed stofzuigen, wil ook wel helpen en je tijk wassen (volgens voorschrift, kan niet altijd op 60 graden ivm krimp)

Ik verschoon mijn bed idd ook elke week. Wegens chronisch ziekte is elke dag dweilen geen optie, maar ik trek wel met regelmaat de stofwisser door de tent. Ik heb een dyson stofzuiger zonder zak met dubbel hepa filter dat je gewoon schoon kunt maken, dus niet elke zoveel maanden een nieuw filter er in stoppen, speciaal voor allergieën. Daar zit ook een opzetstok bij voor bv de bank of je matras, ook handig.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:25

Ik gebruik cetirizine voor het slapen gaan (schijnt sterker te zijn dan (des)loratidine), en ben nu net begonnen met een neusspray met fluticason. Dat heeft wel een tijdje nodig om te gaan werken. Maar je zou dus eens cetirizine kunnen proberen! Verkopen ze ook zonder recept, volgens mij zelfs bij de Lidl.

Heb ook allergeenwerende hoezen, maar het is niet bewezen effectief, kost je wel veel geld.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Stof allergie wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:30

Hoe zijn jullie ervaringen met de allergie matrashoezen? :)
Ik ben helaas sinds dit jaar ook getest op huisstofmijtallergie, en overweeg een matrashoes.
Verder op de slaapkamer al laminaat en zo stofvrij mogelijk, regelmatig heet wassen.
Ik was altijd 's nachts benauwd, overdag eigenlijk geen klachten.

Antihistaminie deed bij mij niks, ik heb idd een neusspray met fluticason en een inhalator, dat werkt goed. :j

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:41

Ik dacht eerst dat het hielp, maar toen brak de hooikoortstijd weer aan en heb ik toch weer klachten :') is dus toch niet alleen huisstofmijt allergie bij mij
Hoezen kosten vooral veel geld :D