gebruik wietolie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:28

Lukasje schreef:
Ik vind het prachtig te lezen dat velen zo geholpen zijn met cbd of thc. Bij mij hielp cbd helemaal niet tegen mijn chronische pijnklachten :( . Bovendien sliep ik er slecht van en kreeg ik hoofdpijn.

Nadien van een kennis zelfgemaakte thc-olie gekregen en enkele keren geprobeerd maar of ik daar nou resultaat van had?? En het werd snel een papperig brijtje >;) .

Momenteel neem ik tramadoldruppels die ik geleidelijk aan moet opvoeren maar pff, hier word ik ook niet vrolijk van. Ik voel me dus echt wel lichtjes stoned, èn misselijk.

Wat zou ik best kunnen proberen dan? Enkel cbd dus niet. Een combi? En welke dan? Of toch thc van een bepaald merk?

Alvast dank!


Het is zo afhankelijk wara je pijn zit.
Voor zenuwpijn zou ik zelf toch voor de combi thc/cbd gaan maar CDB staat bekent om een betere pijnstillende werking.
Probleem is dat er nog maar weinig bekent is van de daadwerkelijke werking van de verschillende stoffen.
Nog erger rechtstraaks uit de top krijg je CBD A en THC A, deze blijken al te werken voor bepaalde dingen, na verhitting (decarb) wordt de CBD A en THC A omgezet naar CBD en THC, de gene die we eingelijk allemaal kennen.En om het nog gemakkelijk te maken heb je ook nog een THCVA en CBDVA. En ik vermoed dat die lijst nog een veel langer gaat worden de komende jaren.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.


Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:58

Zahlina schreef:
In mijn geval is het een extract die ik haal uit de toppen van de plant. Afhankelijk van welke plant ik gebruik krijg ik meer CBD of THC.
Omdat ik nog geen testapperatuur heb ga ik standaard uit van het percentage van wat die strain mij zou moeten geven, maar door de groeiomstandigheden trek ik daat een paar % sterkte vanaf.

Daarnaast is het geheel afhankelijk waarvoor je het wilt gebruiken, sommige dingen reageren beter op THC omdat deze werken op reseptoren (CB1) die voornamelijk in het zenuwsysteem werken terwijl CBD werkt met de CB2 reseptoren die makkelijker in organen komen.
Om het beter te begrijpen is een basis kennis endocannabinoid system wel handig.

Niet helemaal waar. CBD werkt als een antagonist voor CB1R én CB2R agonisten, en heeft daardoor een remmende werking, geen stimulerende. Pertwee heeft daarover het meeste geschreven. https://doi.org/10.1038/sj.bjp.0707442 maar gebruik vooral zijn boek 'Endocannabinoids' als naslagwerk.

Het klopt wel dat CB2 receptoren in grotere hoeveelheden in de periferie te vinden zijn, en CB1 receptoren meer in het centraal zenuwstelsel; verplaatsen doen ze echter niet.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:45

Sokje_6 schreef:
Zahlina schreef:
In mijn geval is het een extract die ik haal uit de toppen van de plant. Afhankelijk van welke plant ik gebruik krijg ik meer CBD of THC.
Omdat ik nog geen testapperatuur heb ga ik standaard uit van het percentage van wat die strain mij zou moeten geven, maar door de groeiomstandigheden trek ik daat een paar % sterkte vanaf.

Daarnaast is het geheel afhankelijk waarvoor je het wilt gebruiken, sommige dingen reageren beter op THC omdat deze werken op reseptoren (CB1) die voornamelijk in het zenuwsysteem werken terwijl CBD werkt met de CB2 reseptoren die makkelijker in organen komen.
Om het beter te begrijpen is een basis kennis endocannabinoid system wel handig.

Niet helemaal waar. CBD werkt als een antagonist voor CB1R én CB2R agonisten, en heeft daardoor een remmende werking, geen stimulerende. Pertwee heeft daarover het meeste geschreven. https://doi.org/10.1038/sj.bjp.0707442 maar gebruik vooral zijn boek 'Endocannabinoids' als naslagwerk.

Het klopt wel dat CB2 receptoren in grotere hoeveelheden in de periferie te vinden zijn, en CB1 receptoren meer in het centraal zenuwstelsel; verplaatsen doen ze echter niet.


Klopt, maar in mijn hoofd vereenvoudig ik dingen net iets meer.

Grootste probleem is denk ik dat er nog niet te veel bekent is.
Momenteel al spraken van 5 receptoren, maar welke de CB3 gaat worden is nog de vraag.

Allemaal erg interessant, en echt helemaal in kaart is het nog lang niet gebracht.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:27

Heb hegoord dat er een groep artsen van de slaappoli in Ede cbd de werking aan het onderzoeken zijn, misschien interessant voor jullie? Resultaten zullen vast gepubliceerd worden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:45

Het grootste probleem blijft de juiste dosering per persoon te vinden. Mensen nemen veel te snel teveel of te weinig, slechte kwaliteit etc. Door gebrek aan goede begeleiding van bijv artsen, moet mensen zelf maar uitproberen en dat kan gewoon even duren. Dat is heel vervelend als je pijn, ontstekingen etc hebt.

Ik had al hele lange tijd pijn toen ik met CBD begon en die hielp pas deels. Daarom toch bij reumatoloog terecht gekomen en medicatie geaccepteerd. Die hielpen vrij direct.

Maar door het gebruik van CBD/THC neem ik er niks naast zoals zware pijnstillers die mensen gebruiken en kan ik nu al minderen met mn medicatie.

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:44

Hallo!
Even een schopje omhoog..
Ik slik al een langdurige tijd tramadol voor de pijn in mijn beide knieen.. nu is het zo dat ik van die troep af wil, en mij dus aan het oriënteren ben in cbd olie.
Nu lees ik veel positieve en negatieve verhalen en ben dus een beetje huiverig met bestellen van de olie.
Kan iemand mij vertellen welke wél goed werkt?
Alvast bedankt

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:58

Ik meld me hier ook even...
Ik slik al jaren medicatie tegen depressie, angst/paniek, en om beter te slapen. Echter is de laatste maanden mijn antidepressiva opgebouwd naar het maximum, maar het helpt mij niet meer. (Ja, ik loop ook bij psychiater en psychologen etc.). Angst- en paniekaanvallen worden ook weer erger.
Is er hier iemand die me iets kan vertellen over in hoeverre CBD kan helpen? Hoe kom ik eraan, welke is goed en welke niet, hoe bouw je op,... etc.

Als iemand soortgelijke 'problemen' heeft en CBD neemt of genomen heeft, mag je me gerust een pb sturen! Doktoren hebben er helaas nog niet echt veel kennis van.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:04

Kaulitz schreef:
Hallo!
Even een schopje omhoog..
Ik slik al een langdurige tijd tramadol voor de pijn in mijn beide knieen.. nu is het zo dat ik van die troep af wil, en mij dus aan het oriënteren ben in cbd olie.
Nu lees ik veel positieve en negatieve verhalen en ben dus een beetje huiverig met bestellen van de olie.
Kan iemand mij vertellen welke wél goed werkt?
Alvast bedankt


Overstappen op CBD kost gewoon tijd en is zoeken naar de juiste dosering voor jou. Ik zou kijken naar de medihemp, die komt overal het beste uit de bus. Op fb vind je veel meer info. Heel rustig beginnen met lage dosering en per druppeltje opbouwen.


Noblesse_ schreef:
Ik meld me hier ook even...
Ik slik al jaren medicatie tegen depressie, angst/paniek, en om beter te slapen. Echter is de laatste maanden mijn antidepressiva opgebouwd naar het maximum, maar het helpt mij niet meer. (Ja, ik loop ook bij psychiater en psychologen etc.). Angst- en paniekaanvallen worden ook weer erger.
Is er hier iemand die me iets kan vertellen over in hoeverre CBD kan helpen? Hoe kom ik eraan, welke is goed en welke niet, hoe bouw je op,... etc.

Als iemand soortgelijke 'problemen' heeft en CBD neemt of genomen heeft, mag je me gerust een pb sturen! Doktoren hebben er helaas nog niet echt veel kennis van.


Dat moet je echt niet op Bokt gaan zoeken. Het is veel teveel risico om zelf te gaan dokteren in jouw geval. Als je echt over wil op CBD, moet je echt goede begeleiding zoeken. Ik raad je echt aan om lid te worden van bijv de suver nuver club en info dagen te bezoeken bijvoorbeeld.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:41

Ik lees veel over cbd en slapen.
Waarom doe ik juist geen oog dicht op cbd olie? :P
Zelf maak ik ook mijn eigen thc olie, ik ben zonder echt net een oud wijf.
Dan denk ik dat ik naar de reumatoloog kan op zijn minst. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:41

Heel veel mensen kunnen echt niet slapen op CBD. Die nemen het dan niet meer na de middag.

Je hebt ook de andere vormen voor de nacht, maar dat weet ik niet uit mn hoofd welke wel helpt voor slapen. CBG,CBC enzo heb je ook, maar heb ik me niet op ingelezen.

THC helpt mij wel voor het slapen, maar neem ik niet overdag of 's avonds te laat, want dan blijf ik te lang erg moe. Overdag val ik er niet van in slaap, maar als ik het voor het slapen neem, moet ik echt wel 8 uurtjes kunnen slapen, anders word ik brak wakker.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:20

Sterker nog, als ik cbd gebruik überhaupt slaap ik niet.
Ook niet met s’ochtends 2 druppels.
En ik krijg er onwijs veel pijn in mijn lijf van, koortsig etc.

Thc olie gaat wel goed.
Qua tijdstip van innemen heb ik hier niet zoveel last, ik word vrij snel weer nuchter na zes uur, maar ik blijf zelfs met opiaten wakker. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:34

Ik heb sws slaapproblemen en andere gezondheidsklachten.

Je moet eerst van je eigen lijf uitgaan. Er hangt zoveel vanaf en alles telt mee. Wat mensen eten, andere medicijnen, je dagritme, beweging.

Ik damp de hele dag CBD, maar heb het wel opgebouwd. Eerst olie en capsules gehad. Gestopt vanwege nieuwe medicijnen voor reuma om dat effect eerst te bekijken. Dat mag ik iets afbouwen, dus ben weer CBD gaan opbouwen. Nog even pasta genomen, maar dat krijg ik echt niet weg.

Vaak gebruiken mensen teveel, maar het heeft ook tijd nodig om zijn werk te kunnen doen. Het hangt alleen wel af van de rest. In combi met andere medicijnen kan het ook minder goed werken of negatief.

Ik ben ook wel nuchter, zoveel thc neem ik niet. Maar als ik door de thc vaster slaap, word ik niet fijn wakker als ik te weinig uren heb geslapen. Zonder slaap ik korter en gebroken, dus wordt vaak wakker. Maar ook dat is een kwestie van uitproberen bij iedereen voor zichzelf.

CBG zou volgens mij aangeraden worden bij slaapproblemen.

Arabiansp
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-04-06

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:30

Noblesse:
Echt niet naar Suver Nuver, komt op mij over als een sekte. Zoek op FB maar eens naar CBD-olie en er komt vanalles boven. Dan kun je kijken wat goed voelt voor jou en daar om advies vragen.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:37

Ceetje_bokt schreef:
Ik gebruik elke avond vier druppels wietolie (dus met THC en CBD = illegaal) en ik slaap er geweldig op. Je wordt er niet stoned van, maar wel rustig. Mocht ik toch nog wakker worden dan gaan mijn gedachten niet meer als pingpongballen door mijn hoofd, maar ik blijf rustiger zodat ik ook beter weer in slaap val. Het lijkt me een stuk gezonder dan slaappillen die een huisarts voorschrijft. Vind het ook onbegrijpelijk dat dit niet legaal is, maar ja de pharmaceutische industrie verdient hier niks aan.


Dit gebruikt mijn oma (jaja :') ) ook sinds het ziekbed/overlijden van mijn opa.. Ze kan niet goed slapen, ligt nachten wakker, maar krijgt geen medicijnen van de huisarts, omdat anders het risico bestaat van verslaving.. 8)7

For the record, mijn oma is 76.. Haar woorden: wat maakt het mij nog uit om voor die paar jaar een risico te nemen om verslaafd te raken.. Wat naakt t mij uit.. :')

Maar met de wietolie zijn haar geest en gedachten een stuk rustiger, en komt ze makkelijker in slaap.. Ook slaapt ze de nacht door ipv aantal keren per nacht wakker te worden..

<3 Sneakers <3

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:48

Erg hé, wij hadden dat probleem met een toen 86 jarige. >;) 8)7
Net of het dan nog uitmaakt.
Oh en ze waren bang dat ze evt zou overlijden door normaal gebruik van slaappillen, mens wilde al jaren niks anders dan rustig in haar slaap overlijden.
En wie wil dat niet op die leeftijd, 86 is een prachtige leeftijd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:12

Arabiansp schreef:
Noblesse:
Echt niet naar Suver Nuver, komt op mij over als een sekte. Zoek op FB maar eens naar CBD-olie en er komt vanalles boven. Dan kun je kijken wat goed voelt voor jou en daar om advies vragen.


Hahaha, dat is het niet. Ik ben totaal anti sekte en dat zijn ze niet. Ze geven voorlichting hoe je zelf wietolie kan maken, plantjes kan kweken of tegen normale prijzen aan wietolie kan komen. Geen idee wat daar sekte aan is?

CBD olie kan je op veel plekken kopen en er zijn meerdere merken die goede kwaliteit bieden. Op fb kun je daar ook veel ervaringen over lezen.

Voor THC ligt dat totaal anders en vandaar iets als een suver nuver club die het laagdrempelig maakt. Zij steken ook hun nek uit in dit grijze gebied. Maar dat staat los van gewoon CBD gebruik en ervaringen met CBD.

Toen mijn vader kanker had en stervende was, wisten we het nog niet. Maar toen zijn zus enkele jaren later in laatste stadium was, heb ik voorgedraaide joints gehaald en heeft ze die ook lekker op gerookt. Ze rookte dan wel, dus was geen hele grote stap. Maar wat maakt het inderdaad nog uit als je oud bent of terminaal?

Sowieso, ik ben pas 44, maar wat ik al heb geslikt, voorgeschreven door artsen.......Dat is allemaal veel erger en slechter dan een beetje wiet. Het is alleen niet geaccepteerd.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:20

nine1987 schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik gebruik elke avond vier druppels wietolie (dus met THC en CBD = illegaal) en ik slaap er geweldig op. Je wordt er niet stoned van, maar wel rustig. Mocht ik toch nog wakker worden dan gaan mijn gedachten niet meer als pingpongballen door mijn hoofd, maar ik blijf rustiger zodat ik ook beter weer in slaap val. Het lijkt me een stuk gezonder dan slaappillen die een huisarts voorschrijft. Vind het ook onbegrijpelijk dat dit niet legaal is, maar ja de pharmaceutische industrie verdient hier niks aan.


Dit gebruikt mijn oma (jaja :') ) ook sinds het ziekbed/overlijden van mijn opa.. Ze kan niet goed slapen, ligt nachten wakker, maar krijgt geen medicijnen van de huisarts, omdat anders het risico bestaat van verslaving.. 8)7

For the record, mijn oma is 76.. Haar woorden: wat maakt het mij nog uit om voor die paar jaar een risico te nemen om verslaafd te raken.. Wat naakt t mij uit.. :')

Maar met de wietolie zijn haar geest en gedachten een stuk rustiger, en komt ze makkelijker in slaap.. Ook slaapt ze de nacht door ipv aantal keren per nacht wakker te worden..

Geweldig toch dat je oma hiermee geholpen is (en waarschijnlijk een kwalitatief betere slaap heeft dan met slaappillen van de huisarts)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:23

Arabiansp schreef:
Noblesse:
Echt niet naar Suver Nuver, komt op mij over als een sekte. Zoek op FB maar eens naar CBD-olie en er komt vanalles boven. Dan kun je kijken wat goed voelt voor jou en daar om advies vragen.



Is geen sekte hoor, gewoon een clukje oude rokkers die vinden dat canabis vrij moet zijn en zeker medicinale canabis. Natuurlijk trekt dat extreme types aan....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:57

Of kijk bij SNSH, het zijn verenigingen die mensen helpen om schone wietolie te maken of te kunnen kopen tegen een beetje normale prijs.

Als je op fb kijkt hebben ze veel leden, vooral mensen die ernstig ziek zijn en nog wat verlichting krijgen door de wietolie. Voor sommigen is het erg duur en kunnen niet (meer) zelf maken. Dan zie je ook dat mensen elkaar wat ''geven'' bijv. Om te helpen, niet om je ergens bij aan te sluiten.

De ''gewone'' blowers gaan vaak naar een coffeeshop, hebben hun adressen etc. Dit soort verenigingen zijn er juist voor de mensen die om medische redenen iets in die hoek zoeken vanwege vele succes verhalen. Niet altijd om beter te worden, maar vaak wel om het draagbaar te maken, langer te leven of met minder pijn bijvoorbeeld. En heel af en toe lees je dat iemand geneest off stabiliseert. Dat zijn geen mensen die niet al een heel traject hebben gevolgd met veel pijn en teleurstellingen.

Overigens wordt er niet alleen over THC gesproken, maar juist ook over de cbd en de combi van cbd en thc. En daarnaast over de regels. Mensen zitten vol vragen als ze zelf olie willen maken, plantjes willen verbouwen, op vakantie willen met olie etc etc.

Bij de info dagen zie je hele normale mensen en vaak ook ouderen die met diverse klachten lopen en bijv ziek zijn van alle ibuprofen die ze maar voorgeschreven krijgen. ( als voorbeeld )
Maar ook jongere mensen die door een ziekte EN de zware medicijnen slecht functioneren en met wietolie ene stukje leven terugkrijgen soms.

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 03:55

Ik lees al een tijdje mee want ik slik al jaren brufen 600 voor mijn knie, heup en rugpijn. Nu ben ik net thuis van opname omdat ik, mede door het warme weer en gebruik van Hydrochloortiazide een calium/natrium tekort had, en echt heel erg ziek ben geweest. Ook heb ik een paar maagzweertjes dus mag geen brufen meer gebruiken.
Heb erg interesse in Wietolie omdat ik voel dat de pijn weer begint op te spelen en dus het kleine beetje energie dat ik nu heb daar naartoe gaat.
Ga dinsdag naar de HA en zal het met haar overleggen maar als zij het goed vindt zou ik graag een goed adres hebben om het te bestellen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:14

Waar halen jullie wietolie? Per pb svp....mijn plantjes zijn dit jaar totaal niet gegroeid en amper toppen.

MarjanB

Berichten: 16398
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:44

Ik kom even binnen vallen :)

Ik slaap enorm slecht (elke nacht om 3/4 uur wakker en niet meer kunnen slapen) wat is het beste om eens mee te testen?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:36

Indestal schreef:
Waar halen jullie wietolie? Per pb svp....mijn plantjes zijn dit jaar totaal niet gegroeid en amper toppen.


Lid worden van de snsh of suver nuver en dan kun je bestellen. Is ook getest.


MarjanB schreef:
Ik kom even binnen vallen :)

Ik slaap enorm slecht (elke nacht om 3/4 uur wakker en niet meer kunnen slapen) wat is het beste om eens mee te testen?


De een slaapt wel beter op cbd en de ander helemaal niet. Ligt ook aan de onderliggende reden denk ik. Geen ervaring mee, maar ik las dat CBG juist wel helpt met slapen. Dan zou je 's ochtends cbd kunnen nemen en 's avonds de cbg.
Wat voor veel mensen goed werkt os de thc, maar dat is een ander grijs gebied.( zou ook wiet roken, drinken etc kunnen zijn )

Op fb heb je diverse groepen waar veel info en ervaringen worden uitgewisseld. Maar CBD gebruik blijft erg persoonlijk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:08

Ik slaap niet goed op alleen THC en heb dus echt CBD erbij nodig, maar ik ken iemand die op alleen THC juist goed slaapt.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:53

Ceetje_bokt schreef:
Ik slaap niet goed op alleen THC en heb dus echt CBD erbij nodig, maar ik ken iemand die op alleen THC juist goed slaapt.


Het ligt er bij THC aan of je de Sativa of Indica variant hebt of je kunt slapen of niet :o
Zelf gebruik ik een Haze en daar kun je wel weer goed van slapen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, __sanne, CairnTerrier, JitskeJeldau, nicole_floor en 125 bezoekers