professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 07:01

Hallo,

Met zoeken zag ik dat er al eerdere forums zijn over snurkende partner en oordoppen.
Nu zie ik vooral advies over de goedkopere oordoppen bij drogist e.d.
Ik ben een zijslaper, heb kleine gehoorgangen (poppen er altijd uit) en sluiten niet goed af waardoor ik vaak alsnog wakker wordt en ook pijn krijg aan mijn oren.
Nachten zoals deze (laat-vroeg werken en een snurkende slapende man) breken mij echt op.
Als ik eenmaal slaap is het goed maar als ik wakker word lukt het mij niet meer. Na een poosje ergeren ga ik alsnog de bank op om daar nog heel even wat te kunnen slapen. In een groter huis in de toekomst komt er sowieso een apart bed op zolder voor mij maar nu is er helaas geen plek voor.

Nu overweeg ik duurdere oordoppen op maat te laten maken. Maar lees hier weinig ervaringen over. Hebben jullie ervaringen met winkels/merken en hoe bevalt dit? Het is een vrij dure aanschaf (al gauw tussen de 90 en 130 euro). Als het helpt vind ik het zeker het geld waard maar ik ben in de normale oordoppen ook al teleurgesteld. En hoor je de wekker wel gewoon?

Groetjes Chantal

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:25

Herkenbaar verhaal. Ik heb via schoonenberg oordoppen aan laten meten. Kosten 90,- ook kleine (en gevoelige) gehoorgangen en een zijslaper. Ik ben er super blij mee. Slaap velen malen beter nu. En ja je hoort de wekker zeker wel. Ze kunnen zelfs aan huis komen voor het aanmeten.

Texas02

Berichten: 4601
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:29

Het probleem dat ik met oordoppen heel erg heb, is dat ik mezelf dan hoor en daar gek van word, met als gevolg nog steeds niet kunnen slapen.. Wel heb ik mijn neus gebroken gehad en het zit allemaal niet meer zoals het hoort, dus misschien komt het gedeeltelijk ook daardoor, maar ik kan sowieso absoluut niet tegen geluiden, van mezelf of van iets/iemand anders.. Plus dat oordoppen irritant zitten.. Waren trouwens geen op maat gemaakte, deze heb ik zo opgehaald, ik geloof bij de Hans Anders, in ieder geval bij zo'n soort winkel..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:44

Ik hen nu die van Hans anders die je per 4 maten koopt, werkt prettig. Die foam dingen deden binnen een week zoveel pijn dat ik ze echt niet meer kon gebruiken.

Nu wil ik naar de hans anders om aan te laten meten. Zou voor 50 euro klaar zijn. Heb donderdag de afspraak, ben benieuwd.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 09:02

De 4 maten lijkt mij dan weer niet fijn. Dit omdat alle verschillende vormen tot nu toe geen succes waren.
50,- is dan weer niet heel duur. de gemiddelde prijs lag vanaf 90,- wat ik zover zie.
Is dat ook gericht op snurken?

Anouck voor jou een succes dus. Hoor je het snurken er wel doorheen of is dat echt helemaal weggefilterd.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:08

Ik lees even mee heb er ook al super veel geprobeerd en heb nu een soort die redelijk te doen is maar na een nacht toch last van mn oor.
Tegenwoordig doe ik maar 1 oordop in degene die op mn kussen ligt dan niet.
Zat alweer te kijken voor andere maar als er goede ervaringen komen ga ik het miss ook wel overwegen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:08

ChantalSmook schreef:
De 4 maten lijkt mij dan weer niet fijn. Dit omdat alle verschillende vormen tot nu toe geen succes waren.
50,- is dan weer niet heel duur. de gemiddelde prijs lag vanaf 90,- wat ik zover zie.
Is dat ook gericht op snurken?

Anouck voor jou een succes dus. Hoor je het snurken er wel doorheen of is dat echt helemaal weggefilterd.


Deze werken voor mij juist heel fijn
https://media.hansanders.nl/data/hansan ... t/8539.png
Kan er mee slapen zonder die vervelende druk op mijn oren, maat M past precies. (vreselijk sonde om de rest weg te gooien, maar gelukkig past mijn vriend de L).
Maar ik denk niet dat een harde snurker erdoor geblokkeerd zou worden. Is voor mij meer tegen het huilende kind van de buren, we hebben dunne muren :')

De doppen van 50 euro zijn om mee te slapen, ook zachter dan de andere (duurdere) modellen die ze hebben. De site zegt dat het tegen snurken is, maar gezien mijn vent geen bossen omhaalt in zijn slaap heb ik niet gevraagd naar de precieze demping :+

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:11

En wat doet de snurker aan het snurken? Al eens aan slaapapneu gedacht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:12

Idd zou ik manlief langs de KNO arts sturen. Mijn man loopt er momenteel ook bij omdat hij met name op zijn linkerzij echt flink kan snurken.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:49

Ik heb sinds een paar maanden oordoppen van was. Deze zijn gewoon bij de drogist te koop. Ze adviseren deze maar eenmalig te gebruiken, maar ik gebruik ze wel meerdere keren. Ze worden zacht door warmte en sluiten je gehoorgang helemaal af. Omdat ik de wekker anders dus niet hoor, slaap ik meestal met 1 in. Aangezien ik toch meestal half wakker wordt bij omdraaien, verplaats ik hem dan van het ene oor naar het andere oor. :') Als je ze koopt zijn ze behoorlijk groot, maar ik knip ze altijd door midden. Ook door kleine oren en gehoorgang ed. En nee, van deze heb ik absoluut geen last als ik op dat oor lig itt die foam dingen. Tot nog toe zijn deze voor mij de meest ideale en meest pijnloze. :j

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 10:09

Finnie schreef:
Ik heb sinds een paar maanden oordoppen van was. Deze zijn gewoon bij de drogist te koop. Ze adviseren deze maar eenmalig te gebruiken, maar ik gebruik ze wel meerdere keren. Ze worden zacht door warmte en sluiten je gehoorgang helemaal af. Omdat ik de wekker anders dus niet hoor, slaap ik meestal met 1 in. Aangezien ik toch meestal half wakker wordt bij omdraaien, verplaats ik hem dan van het ene oor naar het andere oor. :') Als je ze koopt zijn ze behoorlijk groot, maar ik knip ze altijd door midden. Ook door kleine oren en gehoorgang ed. En nee, van deze heb ik absoluut geen last als ik op dat oor lig itt die foam dingen. Tot nog toe zijn deze voor mij de meest ideale en meest pijnloze. :j


Ook deze vind ikz elf niet prettig. Ik blijf ze voelen en krijg ze toch niet helemaal gevormd naar mijn oor. Misschien doe ik iets verkeerd hoor.

wbt snurken van mijn vriend, hij heeft wel wat middeltjes geprobeerd maar nooit naar de huisarts gegaan.
Zelf wordt hij uitgerust wakker dus hij heeft nergens last van.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:14

Ik heb op maatgemaakte oordoppen. Door Schoonenberg laten maken. Als mijn vriend 'normaal' snurkt helpen ze prima. Maar bij standje motorkettingzaag helpt helemaal niks.
Helaas krijg ik altijd na een paar dagen een soort doorligplekken in mijn oren omdat ik altijd op mijn zij slaap. Ik gebruik liever de waxbolletjes. Die duw je in je oor en vormen zich naar je gehoorgang.

Mijn vriend heeft inmiddels een snurkbeugel aangeschaft en dat helpt echt heel goed.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:14

_Anouck schreef:
Herkenbaar verhaal. Ik heb via schoonenberg oordoppen aan laten meten. Kosten 90,- ook kleine (en gevoelige) gehoorgangen en een zijslaper. Ik ben er super blij mee. Slaap velen malen beter nu. En ja je hoort de wekker zeker wel. Ze kunnen zelfs aan huis komen voor het aanmeten.


vooral het stukje aanmeten, anders krijg je decubites/doorlig plekken in je gehoorgang en dat wil je niet!

viphorse

Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:19

Ik lees even mee heb hier helaas zelfde probleem. Hele bossen worden er in de nacht gezaagd .

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:25

Hier nog één die oordopjes overweegt, manlief kan er soms wat van en ik word echt krankjorum van dat geluid. Ik ben alleen bang dat oordopjes pijn gaan doen gezien ik een zijslaper ben... :=

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:28

Hier ook een snurker maar gelukkig een groot huis dus ik verkas gewoon. Het is niet anders en ook niet altijd leuk maar ik moet wel mijn slaap hebben. Alles heeft hij geprobeerd , tennisbal op de rug enzenz, bitje , afvallen, kno maar niets helpt.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:29

@Chantalsmook: Dat is vervelend! Ik ben heel blij dat ik deze heb gevonden en er geen pijn van krijg. Wat ik wel doe, is ze nog even goed aandrukken op mijn oor. Je voelt ze dan ook warm worden en veel zachter. Dan duw ik ze nog even goed aan en dan zitten ze de rest vd nacht prima. Er is wel eentje ooit uitgevallen. Gelukkig merkte ik dat pas de volgende ochtend. :P
Maar, misschien is het dan toch een idee om ze aan te laten meten?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:32

Ik had oordoppen op maat laten maken ( tegen vliegtuiglawaai, woon onder de aanvliegroute :+ )
maar ik kan die dingen nog geen half uur inhouden. Doet echt pijn aan mijn oren :7 Zonde van het geld want was 80 euries.
Hier ook het meest tevreden over die wax oordopjes.
En ik gebruik ze ook meerdere malen :D
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 23-06-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:33

Ik heb ook hele kleine gehoorgangen en heb ze laten maken bij beter horen.

Ik slaap er elke nacht mee (ik heb misofonie en kan anders niet naast mijn vriend slapen die heel normaal maar in mijn beleving heel hard ademt). Ik heb ze al een jaar of 3 nu en bevalt goed.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:36

Ik heb op maat gemaakte oordoppen omdat ik mijn vriend anders wel kan vermoorden snachts. Maar hij kan er natuurlijk ook niks aan doen, dus oordoppen zijn een prima oplossing.

Ze zitten lekker, ik hoor alles (stemmen, wekker, miauwende kat) maar geen gesnurk.

Ze schijnen maar 5 jaar te passen maar ik doe er nu een jaartje of 8/9 mee, en ze zitten nog prima.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 16:17

Nou klinkt goed. Ik zal eens een afspraak gaan maken. Toch de moeite waard in merendeel van de reacties. Hopelijk val ik daar ook onder.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: professionele oordoppen tegen snurken ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:33

Mijn Alpine oordoppen voldeden niet.
Bij Schoonen erg een afspraak gemaakt voor op maat gemaakte oordoppen.
Ze kosten €90 maar zitten prima.
Snurkgeluiden vallen bijna helemaal weg en van de wekker word ik gewoon wakker.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:15

Ik heb imamd gekend waar de partner door nachtdiensten niet overdag kon slapen en dus professionele oordoppen heeft laten aanmeten en hir dus prima mee slaapt.

Ik denk dat je dat ook moet aangeven als je ze laat maken, misschien houden ze dan rekening met de vorm ervan, zodat je er geen last van hebt als je er op ligt.

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:23

Ik heb geen op maat gemaakte, maar draag de oordoppen van Hans Anders, merkje Noisezz.
Ze dempen 33db. Zijn eigenlijk voor op de bouw, maar ik draag ze ook ivm het snurken van mijn vriend |(
Je kan ze iets korter knippen zodat ze niet uit je oor steken.

Met op maat gemaakte heb ik geen ervaring maar ik ga dit forum zeker volgen!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:59

Dit zijn mijn op maat gemaakte Schoonenberg oordoppen.

Afbeelding


Afbeelding