Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 23:16

Vanavond ben ik weer naar K's Choice geweest. Voor de derde keer in twee weken. Het was de laatste van deze tour. De stem van Sam kan nu even rust krijgen. Die had het inmiddels af en toe een beetje lastig (water drinken helpt :)) ), maar het enthousiasme was er niet minder om. Het publiek was ook geweldig. Wat een band <3

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 00:11

Sam is echt een van mijn grote voorbeelden :+:

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:02

Ja, Sam Bettens is echt een sexy kerel met een enorm charisma en een fantastische stem. Zijn blogs zijn ook erg sympathiek. :j <3

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:06

To go to Enschede vanavond voor het laatste concert in de tour of not to go to Enschede vanavond... That is the question!

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:25


Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:26

To go. Not a question

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:28


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:31

Ooooh... is er nog een optreden? Doen zeg ik! <3

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:46

Maar alleen naar een concert is stom -O-

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:48

Waarom zou dat stom zijn? Je gaat toch voor de muziek?

Ik was gisteren ook alleen (in Amsterdam en Utrecht was ik met mijn vaste K's Choice-concertmaatje). Je staat tussen allemaal mensen die net zo genieten als jij en tijdens een concert hoef je toch niet te praten ;-)

Het zou pas stom zijn om iets moois te missen omdat er niemand mee kan of wil ;-)

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:56

Jaaa dat klopt! Ik heb het ook een paar keer gedaan hoor, en je raakt vanzelf wel aan de praat ook met mensen. Maar kan toch wel een beetje eenzaam worden als iedereen met diens vrienden/partners geniet en jij daar dan als koos vriendloos staat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:01

Als je daar gevoelig voor bent en je je er niet prettig bij voelt, dan kun je het idd beter niet doen. Misschien scheelt het dat ik zo vaak dingen in mijn eentje doe (vooral naar concerten gaan) en me nooit koos vriendloos voel ;-)

Het is overigens uitverkocht, maar via Ticketswap wordt nog wel wat aangeboden.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:06

Dat is gek, net waren er nog wel kaarten via ticketmaster

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:09

Ah dat kan, dan zijn die teruggekomen via Ticketmaster. Die biedt net zo'n service als Ticketswap. Via Metropool zijn ze iig uitverkocht.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:30

“Het gemis van wat ik nooit heb kunnen zijn”. Deze zin in het interview met Sam Bettens trof me het meest.

pien_2010

Berichten: 43138
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:35


Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:48

Mensen zouden in de steentijd wel eens veel praktischer kunnen zijn geweest: jij wilt liever eten klaarmaken? Mooi. Jij wilt liever eten vangen? Ook mooi. We hebben jullie allebei nodig.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:06

Ibbel schreef:
Mensen zouden in de steentijd wel eens veel praktischer kunnen zijn geweest: jij wilt liever eten klaarmaken? Mooi. Jij wilt liever eten vangen? Ook mooi. We hebben jullie allebei nodig.


Dat zou betekenen dat slechts je taak je tot man of vrouw maakt, dat is dat wel erg zwart-wit. Aanrecht = vrouw. Maar het kan uiteraard.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:36

Volgens mij bedoeld ibbel dat juist anders, als zijnde wat maakt geslacht nou uit als jij wil verzamelen ga dan alsjeblieft gewoon eten verzamelen.


Maar ik denk dat dat erg verschillend zal zijn geweest per familie/stam. Zeker in kleinere groepen mensen heb je de luxe niet om mensen te discrimineren op onbelangrijke dingen, want dan heb je iedereen keihard nodig.

Maar in vooral grotere groepen waarin machtsspelletjes opkomen en bv na een hogere welvaart een dip komt.. tja

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:55

Sintara schreef:
Volgens mij bedoeld ibbel dat juist anders, als zijnde wat maakt geslacht nou uit als jij wil verzamelen ga dan alsjeblieft gewoon eten verzamelen.


Precies dat. Hoe je er ook onder je bontvel uitziet, doe waar je goed in bent/wat je graag doet, dan ben je tot grootste waarde van de tribe. Als jij een man bent die van bloed griezelt, ben je iedereen tot last als we je dwingen te jagen of te vechten, ga dan in hemelsnaam iets doen wat je wél graag doet/wilt/kunt. Dat idee. Veel meer vanuit een praktisch oogpunt dan vanuit een rollenpatroon.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:01

'Traditionele' rolpatronen hebben toch pas vanaf het Christendom echt een vlucht genomen. Daarvoor was het meer een kwestie van kijken naar 'wie kan wat'.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:13

Ibbel schreef:
Sintara schreef:
Volgens mij bedoeld ibbel dat juist anders, als zijnde wat maakt geslacht nou uit als jij wil verzamelen ga dan alsjeblieft gewoon eten verzamelen.


Precies dat. Hoe je er ook onder je bontvel uitziet, doe waar je goed in bent/wat je graag doet, dan ben je tot grootste waarde van de tribe. Als jij een man bent die van bloed griezelt, ben je iedereen tot last als we je dwingen te jagen of te vechten, ga dan in hemelsnaam iets doen wat je wél graag doet/wilt/kunt. Dat idee. Veel meer vanuit een praktisch oogpunt dan vanuit een rollenpatroon.



Dan bedoelen we wel hetzelfde hoor.
Immers zie ik niet waarom je als man gezien zou moeten worden als je gaag wilt jagen of vechten. Of waarom je als vrouw begraven mort worden omdat je een zorgtaak had. Dat is wel erg kort door de bocht, vanuit huidig perspectief gezien. Immers hebben we nu ook vaders die het huishouden doen en carriere tijger moeders.
Man/vrouw zijn is meer dan je werk.

Maar het kan natuurlijk ook dat ze niet dachten in man/vrouw bij de begravenis, maar dat de huidige wetenschappers vast zitten in dat denkpatroon. Wellicht zijn de grafversiersels inderdaad taak-afhankelijk en niet geslachtafhankelijk.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:25

Overigens wel vreemd aan dat artikel dat ze concluderen dat 10% non-binair was, terwijl ze voorbeelden geven van transgenders (mannen met vrouwenattributen, vrouwen met mannenattributen in het graf)
Non-binair is een conclusie die daar niet uit te trekken valt - dan zou je graven zonder attributen moeten vinden. En dan kan de conclusie daaruit ook zijn: niet belangrijk/welgesteld genoeg om met attributen te worden begraven.
Of graven met beide soorten attributen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:34

Wellicht zijn het inderdaad niet eens mannen/vrouwen attributen maar „carriere attributen“.

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 11:27

Ibbel schreef:
Overigens wel vreemd aan dat artikel dat ze concluderen dat 10% non-binair was, terwijl ze voorbeelden geven van transgenders (mannen met vrouwenattributen, vrouwen met mannenattributen in het graf)
Non-binair is een conclusie die daar niet uit te trekken valt - dan zou je graven zonder attributen moeten vinden. En dan kan de conclusie daaruit ook zijn: niet belangrijk/welgesteld genoeg om met attributen te worden begraven.
Of graven met beide soorten attributen.

Ik quote even uit het artikel:
Citaat:
Volgens de onderzoekers bleek dat ongeveer 10 procent van de skeletten niet paste in een binaire man-vrouwindeling, maar ook dat bij ongeveer 30 procent van de skeletten het biologische en sociale geslacht niet kon worden vastgesteld.