Een zuster op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 11:16

Hallohallo!
Is er een zuster/verpleegkundige wie ik een vraag mag stellen in een privé bericht? Ik woon in Frankrijk en heb mijn wijkzuster de vraag al gesteld en antwoord gehad , maar ik wil graag weten wat men in Nederland hier van vind....

Alvast bedankt!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:17

Vragen mag altijd, maar ik denk dat je met je medische vragen beter terecht kan bij de huisarts.
Wij mogen geen diagnose oid stellen ;)

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 11:25

Ik heb de diagnose al , en een behandel plan, en een zuster aan huis. Ik wil alleen heel graag een mening hebben van een Nederlandse zuster , mbt de manier en hygiene van het gebruiken van medicijnen per injectie, of dat overeenkomt met wat er hier in Frankrijk gedaan word

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:29

Ik ben verpleegkundige. Je mag me een pb sturen hoor :)

xelle

Berichten: 297
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:36

Ik ben ook verpleegkundige, je mag gerust pb sturen :)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:38

16969 schreef:
Ik heb de diagnose al , en een behandel plan, en een zuster aan huis. Ik wil alleen heel graag een mening hebben van een Nederlandse zuster , mbt de manier en hygiene van het gebruiken van medicijnen per injectie, of dat overeenkomt met wat er hier in Frankrijk gedaan word


Elke instelling heeft zijn eigen werkprotocollen en in de jaren dat ik actief ben en elke 3 jaar bijscholing heb verandert er continue iets. Laat staan de verschillen tussen Frankrijk en Nederland.

Je kan dus niet zeggen of iets goed of fout is.
En kwa hygiëne, thuis heb je je eigen bacteriën dus over het algemeen genomen wordt er niet ontsmet zoals ze dat in een ziekenhuis wel doen.

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:45

Hier ook een verpleegkundige en je mag mij gerust een berichtje sturen.

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:06

Onali schreef:
16969 schreef:
Ik heb de diagnose al , en een behandel plan, en een zuster aan huis. Ik wil alleen heel graag een mening hebben van een Nederlandse zuster , mbt de manier en hygiene van het gebruiken van medicijnen per injectie, of dat overeenkomt met wat er hier in Frankrijk gedaan word


Elke instelling heeft zijn eigen werkprotocollen en in de jaren dat ik actief ben en elke 3 jaar bijscholing heb verandert er continue iets. Laat staan de verschillen tussen Frankrijk en Nederland.

Je kan dus niet zeggen of iets goed of fout is.
En kwa hygiëne, thuis heb je je eigen bacteriën dus over het algemeen genomen wordt er niet ontsmet zoals ze dat in een ziekenhuis wel doen.

Desinfecteren van de huid hoeft bij SC/IM sowieso niet. Ook niet in het ziekenhuis. Bij IV ligt het natuurlijk wel iets anders maar ik heb ook geen idee of dit antwoord aansluit bij de vraag van TS :)
Bij gebruik van meerdere medicijnen hoop ik vooral dat er verschillende spuiten en naalden gebruikt worden...

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 15:20

Dankzij bokt heb ik een antwoord van meerdere zuster gehad , en iedereen is oké met de werkwijze hier in Frankrijk, das geruststellend , dankjulliewel allemaal!

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:03

Geen idee hoe lang je al in Frankrijk woont maar onze ervaring is dat men hier over het algemeen nog strikter is qua wondverzorging etc dan in Nederland. Sowieso vind ik hier de gezondheidszorg prettiger.

16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Een zuster op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 18:36

ik woon nu 4 jaar in frankrijk, en ik... vind de gezondheids zorg in frankrijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan in nederland! hihi. Maar ik had hier dit keer echt een twijfel, maar on nodig want het gebeurd correct. maar ik ben hier heel blij met de zorg. Ben kind aan huis op de ehbo, ik word om de maand een paar dagen opgenomen. en voor het verzorgen van een wond en het prikken van injecties sous cutannee heb ik eigelnijk verplicht een zuster aan huis iederedag. Aan gezien ik me daar echt te jong voor voel en liever on afhankelijk ben, prik ik nu zelf, en verschoon ik mn pleister ook zelf, zuster komt 2x in de week kijken hoe het er uit ziet. Maar officieel zou zij elke dag een pleister moeten komen verschonen..... maar kom op, de wond is prachtig, is afgedekt ter voorkoming van infecties maar niks aan de hand. ik ben 23 en niet van plan om komende 5 jaar door te brengen met elke dag wondverzorging door de zuster. maar vive la france, ik heb nu chronische problemen, en never nooit ga ik terug naar nederland om daar verder geholpen te worden, k heb niks te klagen hier :)