Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:56

Leuk TS dat je de dingen wat helderder ziet :)

Ik denk dat het de beste keuze is. Lekker van je leven genieten zoals het nu is.

En als je je op een dag toch zou bedenken, dan zal je niet meer kunnen wachten en op het moment zelf nog zwanger willen worden, en dan weet je het dus ook echt zeker :)

Wat ook kan helpen is een deadline voor jezelf stellen, bijvoorbeeld 40 (ik zeg zomaar wat!). En het vervolgens de komende jaren laten afhangen van wat jij en je partner willen. Dus kinderen als een mogelijke optie ziet, maar geen noodzaak.
En eens je de kaap van (bv) 40 dan bereikt hebt, het volledig laten gaan als er dan nog geen kinderen zijn.

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:32

Fijn dat je vanuit een heldere blik voor dit moment een bewuste keuze kan maken :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:23

Ik heb geen kinderwens. Maar wordt wel knettergek van sommige om me heen. Een vriendin van mij is heilig van overtuigd dat ik op m’n 35e (ben nu 30) een kind zou nemen.

Dat gevoel heeft ze...

Ikzelf krijg t Spaans benauwd bij t idee al. T is zelf zo erg dat ik gewoon een knoop in m’n maag van krijgt en niet weg wilt gaan... ik ben ook echt bang om zwanger te worden. Want ik wil t gwn echt niet..

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 20:53

Spaans benauwd is voor mij wat extreem, maar ik zie de meerwaarde op dit moment niet.
Gisteren weer de Vraag gehad, van een groepje mannen die allemaal trots vader waren. Mijn directe "niet" werd met een beetje gelach ontvangen, maar geen vragen verder. Dat vind ik toch wel fijn, dat (de meeste) mannen een kort en krachtig antwoord gewoon aannemen zonder discussie met me aan te willen gaan.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:55

Als je te horen krijgt dat je partner onvruchtbaar is.
Heel simpel.
Wij hadden geen actieve kinderwens (nogsteeds niet) maar toen kwam er teelbalkanker in het spel.
Na de operatie was op de normale manier kinderen krijgen niet meer mogelijk (theoretisch dan, you never know).
Hier hadden we direct vrede mee.
Het is overigens wel mogelijk maar dat is een zeer ingrijpend medisch traject voor ons beide. Dat is het ons niet waard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:04

klopt notwixleft: collega's andere mannen. vragen ook wel eens aan mn vriend heb je kinderen? als hij zegt nee en wil ze ook niet. Dan hoor je de mannen verder niet..

het zijn de vrouwen die gelijk door vragen van waarom niet!! ze zijn zo leuk.. je weet niet wat je mis... bla bla

en al heb je het al 100 keer gezegd nee wil geen kinderen. paar maanden later vragen ze het gerust weer..

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 12:39

Vanmorgen gesprek gehad met de POH. Was vooral voor mezelf, om te kijken of ik nog andere zaken zou moeten bekijken voor ik "definitief" een keuze maak. "Mooie" daarbij vond ik ook haar vraag "wil je met hem geen kinderen of überhaupt geen kinderen?" Die optie heb ik nog niet eens voorbij laten komen. Want ja, dat kan natuurlijk ook nog. Maar kan me niet herinneren of dit ook langs is gekomen in dit topic.
Maar dat is ook belangrijk natuurlijk; kijken naar het totaal plaatje qua toekomst.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:42

Ik werk ook tss bijna alleen mannen en de meeste gingen toch doorvragen als ik zei dat ik niks van kinderen wil weten.
En elk gesprek komt dan op het punt "je eierstokken gaan nog wel rammelen" :x

Ik zie het gewoon echt niet zitten heel dat kinder gedoe.
Krijg al bijna moordneigingen als ik er een hoor of zie. (vooral onder de 10)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:02

NoTwixLeft schreef:
Vanmorgen gesprek gehad met de POH. Was vooral voor mezelf, om te kijken of ik nog andere zaken zou moeten bekijken voor ik "definitief" een keuze maak.

Maar waarom zou je al definitief een keuze willen maken?
Dingen komen zoals ze komen, en soms kan iets ingrijpends in je leven je ineens tot heel andere gedachten en wensen brengen..

Ik zou er zelf voor nu gewoon niet meer zoveel mee bezig zijn..je wil het nu niet, klaar.
Wat de toekomst brengt zie je dan wel. En lukt het dan niet? Ook dan zie je wel weer verder hoe je dat aan gaat vliegen..

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 15:38

Definitief staat niet voor niets tussen haakjes. Er zijn meerdere redenen waarom ik er mee bezig blijf, waaronder dus ook wat medische dingen. Huisarts wil me pas verder onderzoeken als ik een aantal maanden zonder hormonale anticonceptie rond loop.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:41

Ik ben voor mijn man de 1e en hopelijk enige vrouw waar hij kinderen mee wilt, zijn vorige huwelijk liep daar een beetje op stuk. Zijn ex moest wel even flink slikken toen ik zwanger raakte, dat is dus zeker iets om over na te denken als het je zo bezig blijft houden.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 07:47

Meer als een jaar geleden hier gepost, maar voor "de leuk" toch nog even een update.

Begin dit jaar heb ik de relatie verbroken. Wel/geen kinderen krijgen was een van de punten, maar na het stoppen met AC vielen er meer kwartjes. Heel stom hoe dat werkt, maar opeens was ik klaar met de relatie en na een turbulent weekend (heel veel gepraat/discussie gehad) wisten we beide dat dit de enige juiste beslissing was.

Kinderen wil ik niet. Gaan er ook niet komen. Ik hou van m'n neefjes en nichtjes en ik ga gewoon de meest toffe tante worden. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:33

Zo zie je maar, het leven gaat niet zoals gepland.
Wel fijn dat je voor je eigen rust en vrede ermee hebt.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:38

Fijn inderdaad dat je er uit bent.
Dat twijfelen is toch een vorm van stress.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 10:56

Gefeliciteerd, sanso!

Ik zou het leven minder leuk vinden als het strak gepland zou zijn :D Zo blijft het nog een beetje spannend :')

Maar ik heb zeker rust en vrede met de keuze. Ook de breuk met m'n ex heeft onwijs rust gebracht, zeker toen ik eindelijk een eigen plek had gevonden. We spreken elkaar af en toe nog en volgens mij is hij nu ook gelukkiger (of iig vrolijker) dan toen we samen waren.