Gevolgen van val (in het bijzonder aan de mannen gericht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 16:32

Nou, ik kom zojuist van de dokter. De man heeft blijkbaar geen moment aan een liesbreuk gedacht; ik mocht mijn kleren aan houden. :) Het lijkt inderdaad een gewone verrekking, met heel misschien een spierscheuring. (Er is geen blauwe plek te zien, maar soms duurt dat een paar dagen.) Normaal kan ik over twee weken weer zonder problemen rijden (de les van volgende week heb ik op zijn advies wel afgezegd).

Ik heb ook geen moment gedacht dat ik doodging, of dat ik nooit meer zo kunnen rijden. :) Het was alleen behoorlijk pijnlijk. Maar ook dat gaat merkbaar over. Ik kwam vanochtend al heel veel beter uit bed dan gisterochtend. Lopen was gisteren behoorlijk pijnlijk: zelfs met pijnstiller voelde ik steken in mijn kruis. Nu voel ik daar alleen een beetje druk. Alleen op- en afstappen met de fiets blijft een pijnlijke affaire.

Conclusie: als je toch moet vallen, kun je er maar beter af gebokt worden dan zelf je evenwicht kwijtraken. :P Als je eraf gebokt wordt, vlieg je door de lucht en verrek je niets; als je paard naar rechts gaat en jij hangt naar links, is het een ander verhaal...

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Gevolgen van val (in het bijzonder aan de mannen gericht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:53

Een verrekking van je lies doet ook erg veel pijn weet ik uit ervaring.. daar dacht ik zelf ook meteen aan..
Lopen doet dan idd ook erg pijn.. maar toen ik eenmaal door de ergste pijn heen was ging het daarna al snel beter!
Ik hoop dat je snel geen pijn meer hebt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Gevolgen van val (in het bijzonder aan de mannen gericht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:00

Toch goed nieuws dan +:)+

Misschien kun je tijdelijk een damesfiets gebruiken, dat is in elk geval een stuk gemakkelijker op- en afstappen!

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Gevolgen van val (in het bijzonder aan de mannen gericht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 13:33

Tijd voor een update.

Ook de afgelopen week is de boel vooruitgegaan. Met muizenstapjes, maar toch. Donderdag hield ik het een hele avond bij een popconcert vol. Zondag ben ik voor het eerst weer "zomaar" gaan lopen (dat wil zeggen: niet speciaal ergens heen): een uurtje door Amelisweerd (een landgoed hier vlakbij). Dit weekend kon ik ook weer op- en afstappen op de fiets zonder hem plat op de grond te leggen.

Vandaag weer mijn eerste rijles sinds de val. Van tevoren even een pijnstiller gepakt (ik was er de afgelopen dagen mee gestopt omdat de pijn bijna weg is). Opstappen ging met enige moeite, maar het ging. Anders bij op de fiets stappen heb je bij een paard je linkerbeen ook al hoog als je je rechterbeen optilt; dat scheelt blijkbaar in druk op je liezen.

Op het paard zitten was eerst wel pijnlijk en beenhulpen geven ging bijna niet, maar na een paar minuten werd dat beter. Alleen lichtrijden bleek geen haalbare kaart: in die houding keer op keer gaan staan deed te veel pijn. Zodoende een heel lesje gestapt en dingen als wijken en stelling geoefend (bij dit paard geen overbodige luxe).

Hoewel ik geen nachtmerries heb overgehouden aan de dollemansrit die aan mijn val voorafging, vond ik het nu wel een beetje eng. Het paard hoefde maar even de verkeerde kant op te lopen of ik schoot in de stress. Gelukkig is dit niet het paard dat twee weken geleden in paniek raakte: dit exemplaar is veel te lui voor een rengalop. :)

Tegen het afstappen zag ik erg op: ik dacht dat dat verschrikkelijk pijn ging doen. Op zo'n moment kom ik in de denkstand, en dan wordt afstappen weer net zo eng als toen ik voor het eerst paardreed (jullie zijn natuurlijk als onbevangen kinderen begonnen, dus jullie kennen dat gevoel niet...). Uiteindelijk viel het mee, maar toen ik op de grond stond protesteerde mijn amusementssector toch wel even...

Enfin, ik ga ervan uit dat de zaak nu verder achter me ligt. Levensbedreigend of wereldschokkend was het allemaal niet, maar ik kan het geen mens (en zeker geen man) aanraden.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:11

musiqolog schreef:
Uiteindelijk viel het mee, maar toen ik op de grond stond protesteerde mijn amusementssector toch wel even...


Ik geniet toch wel echt van je humor in deze situatie hoor. :')
Snap echt niet dat jij nog geen meisje (of jongetje :+ ) hebt die er een kusje op kon geven. :o

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Gevolgen van val (in het bijzonder aan de mannen gericht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:00

Delukkig gaat het al beter!
Dat enge gevoel is misschien toch wat bekender dan je denkt. Niks vreemds aan, hebben er wel meer last van.

Je schrijft bijzonder leuk!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:25

Fijn dat het weer beter gaat met de amusementsector!