Anticonceptie from hell

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:54

Ik reageer met name op de openingspost: zeer herkenbaar!

Veel mentale en fysieke problemen wijt ik zeer sterk aan het gebruik van de pil. En het verdwijnen van die problemen na het stoppen met die pil bevestigd dat.
Hormonen regelen 'alles' in de je lijf, die moet je niet willen sturen en ondermijn.

De hormoonhuishouding kun je echter zeer gunstig beïnvloeden dmv dieet, bepaalde kruiden, etc...

Nooit meer een pil, en nooit zo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* geweest!


Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:04

Toothless schreef:
Inb4: ik heb niet alle reaguursels gelezen

daantjuhhh schreef:
Ik wijt mijn stenen ook aan de pil.
Ik slikte altijd micro nog wat en dat werd ook steeds een ander doosje met ander goedkoper merk. Altijd pijn.
2 jaar terug gestopt en voel mij sindsdien echt 10 x beter


Ja hier ook! Ik slikte de Microgynon 20 en ineens kreeg ik Ethinylestradiol Levonorgestrel en daar werd ik zo depressief van en constant pijn en ellende, alsnog onregelmatig ongesteld dwars door 'n pil heen. Maar het duurde bij mij erg lang voordat ik erachter kwam dat m'n pil is vervangen door een goedkopere variant. Ben toen ook echt boos geworden op m'n huisarts want toen ik zei dat ik de Micro 20 wilde zei ze: ja maar dan moet je wel 20 euro per keer betalen. Alsof mij dat wat boeit m'n mentale gezondheid is belangrijker dan geld :Y)

Voordat ik aan de microgynon 20 begon heb ik trouwens 3 jaar de prikpil gebruikt en daar heb ik ook mega slechte ervaringen mee, ben er 30 kilo van aangekomen en nu, bijna 4/5 jaar verder is m'n hormoonspiegel nog steeds niet normaal... De huisarts heeft geen oplossingen voor hormonale stemmingswisselingen dus ben een beetje op mezelf aangewezen.

Mocht iemand tips hebben om mentaal wat meer in 'balans' te komen op mediteren na (dat doe ik al) dan hoor ik dat graag!


Ben je bekend met een hormoondieet?

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:14

Zilfstar schreef:
Och wat een herkenbare verhalen hier. MBT de pil. Ohja.. ik werd zo negatief dat mensen mij niet meer herkenden. Compleet relatieproblemen als gevolg van. Ook andere problemen kwamen daarbij, bij mij dan vooral psychisch. Op een gegeven moment gelezen dat de pil de boosdoener kon zijn. Over op een lichtere variant (zo'n 3 fasen ding) en t ging al wat beter. Maar was echt mezelf niet. Toen na ons huwelijk gestopt wegens kinderwens. 1,5 jaar afgekickt en alle hormonen kwamen er via mijn gezicht uit had ik t idee. Maar bovenal: ik knapte op! Zag langzaam aan weer meer licht ipv donker en kende mezelf weer. Toen het besluit: nooit meer hormonen. Dus tussen nr 1 en 2 andere maatregelen genomen en na nr 2 heeft man er een paar knoopjes in laten leggen.


Ik las hier ook iets over ADHD medicatie. Yup.. Dochter slikte het en werd depressief, moe, hoofdpijn na school... at bar en bar slecht en ze is al zo slank. Was prikkelbaar en echt zichzelf niet. Ze slikte alleen op schooldagen expres, want ook haar snelle handelen tijdens paardrijden werd afgevlakt. Ze was sowieso behoorlijk vlak. Op het VWO in de eerste aar besloot ze na een vakantie van vrolijkheid, geen hoofdpijn etc om eens een week zonder de medicatie (Ritalin) te proberen. En haar cijfers bleven goed. Ze is iets drukker dan andere kids maar vormt geen probleem. En ze is gewoon lekker zichzelf. Vraag me alleen wel af wat we moeten als ze straks "een echte dame" is en een vriendje krijgt... Als ze al ZO heftig op Ritalin (toch ook een hormoongedoe) reageert in een voor haar zelfs lage dosis...

Voor zover als ik weet is Ritalin een amfetamine,en heeft niets met hormonen te maken.Als ik me vergis dan laat ik me graag hier informeren!

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:35

Nessa schreef:
Computer gebruik ik niet hoor. Mega onbetrouwbaar zeg. Gewoon een condoom.

Heb zo de cijfers niet bij de hand, maar volgens mij was de computer betrouwbaarder dan een condoom ;). Je moet het wel natuurlijk (zorgvuldig) bij houden.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:46

Century schreef:
Nessa schreef:
Computer gebruik ik niet hoor. Mega onbetrouwbaar zeg. Gewoon een condoom.

Heb zo de cijfers niet bij de hand, maar volgens mij was de computer betrouwbaarder dan een condoom ;). Je moet het wel natuurlijk (zorgvuldig) bij houden.

https://nos.nl/l/2213662

Ben benieuwd welke cijfers jij hebt.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:04


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 16:22

Ninx schreef:
Ik reageer met name op de openingspost: zeer herkenbaar!

Veel mentale en fysieke problemen wijt ik zeer sterk aan het gebruik van de pil. En het verdwijnen van die problemen na het stoppen met die pil bevestigd dat.
Hormonen regelen 'alles' in de je lijf, die moet je niet willen sturen en ondermijn.

De hormoonhuishouding kun je echter zeer gunstig beïnvloeden dmv dieet, bepaalde kruiden, etc...

Nooit meer een pil, en nooit zo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* geweest!


Ik ben hier heel benieuwd naar. Zou je me een pb willen sturen?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:48

eenitraM schreef:
Century schreef:
Heb zo de cijfers niet bij de hand, maar volgens mij was de computer betrouwbaarder dan een condoom ;). Je moet het wel natuurlijk (zorgvuldig) bij houden.

https://nos.nl/l/2213662

Ben benieuwd welke cijfers jij hebt.


Interessant. Had dat wel zo begrepen; ook dat de ladycomp juist zo duur was vanwege al het (wetenschappelijk) onderzoek dat er voor gedaan was. 'Grappig' dat in dit artikel wordt beweerd dat dat niet zo is.
Ik neem het zo ook niet allemaal aan hoor, vandaar dat ik erbij zei dat ik geen cijfers bij de hand had.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:57


Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:03

Toothless schreef:
Inb4: ik heb niet alle reaguursels gelezen

daantjuhhh schreef:
Ik wijt mijn stenen ook aan de pil.
Ik slikte altijd micro nog wat en dat werd ook steeds een ander doosje met ander goedkoper merk. Altijd pijn.
2 jaar terug gestopt en voel mij sindsdien echt 10 x beter


Ja hier ook! Ik slikte de Microgynon 20 en ineens kreeg ik Ethinylestradiol Levonorgestrel en daar werd ik zo depressief van en constant pijn en ellende, alsnog onregelmatig ongesteld dwars door 'n pil heen. Maar het duurde bij mij erg lang voordat ik erachter kwam dat m'n pil is vervangen door een goedkopere variant. Ben toen ook echt boos geworden op m'n huisarts want toen ik zei dat ik de Micro 20 wilde zei ze: ja maar dan moet je wel 20 euro per keer betalen. Alsof mij dat wat boeit m'n mentale gezondheid is belangrijker dan geld :Y)

Voordat ik aan de microgynon 20 begon heb ik trouwens 3 jaar de prikpil gebruikt en daar heb ik ook mega slechte ervaringen mee, ben er 30 kilo van aangekomen en nu, bijna 4/5 jaar verder is m'n hormoonspiegel nog steeds niet normaal... De huisarts heeft geen oplossingen voor hormonale stemmingswisselingen dus ben een beetje op mezelf aangewezen.

Mocht iemand tips hebben om mentaal wat meer in 'balans' te komen op mediteren na (dat doe ik al) dan hoor ik dat graag!

Same here, alleen dan met de microgynon 50. Klachten aangegeven en ik moest maar aan een spiraal gaan denken volgens de HA, want de echte microgynon was niet te leveren.
Verhuisd en nu nieuwe HA, met haar erover gehad. Vijf minuten later stond ik buiten met de echte microgynon. Ben nu eerst me oude strippen aan het opmaken en ga vanaf volgende week beginnen met de echte.. eens kijken of we dan wat minder bijwerkingen weer gaan hebben.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:58

Die temperatuur methode is tricky hoor. Zoals al gezegd; je moet dag in dag uit hetzelfde doen. Altijd op tijd naar bed. Gezond leven en geen feestjes. Ik zou er niet op bouwen.

Zwanger worden door condoom is mij niet overkomen. En we hebben juist meer seks rond mijn ovulatie :+
We hebben dan ook goed passende condooms. Alles opgemeten enzo, haha

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:44

Nessa schreef:
Die temperatuur methode is tricky hoor. Zoals al gezegd; je moet dag in dag uit hetzelfde doen. Altijd op tijd naar bed. Gezond leven en geen feestjes. Ik zou er niet op bouwen.

Zwanger worden door condoom is mij niet overkomen. En we hebben juist meer seks rond mijn ovulatie :+
We hebben dan ook goed passende condooms. Alles opgemeten enzo, haha



Nee hoor, voor het betrouwbaar meten van je basale lichaamstemperatuur is het enkel van belang dat je min. 5 uur achtereen slaapt.
Andere factoren hebben er geen invloed op.

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:55

...zij het dat drank, verkoudheid etc ook je temperatuur verhogen.
En vergeet de spontane eisprong niet.

Fijn vrijen rond de ovulatie - mooie herinneringen aan!
(Vanuit moeder natuur gedacht: daar IS die periode voor!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:15

Janneke2 schreef:
...zij het dat drank, verkoudheid etc ook je temperatuur verhogen.
En vergeet de spontane eisprong niet.

Fijn vrijen rond de ovulatie - mooie herinneringen aan!
(Vanuit moeder natuur gedacht: daar IS die periode voor!)


Afwijkende metingen worden gesignaleert en betekend gewoon een rood lampje.
Volgens de Pearl index is het toch werkelijk een betrouwbaar middel en dat is wetenschappelijk onderbouwd.
Heb jij een betrouwbare bron over spontane eisprong?
Ik kan niks vinden.

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:31

Ik kom ook even binnenvallen na het lezen van de openingspost. Ik herken een hoop.

In het begin nooit last van de pil, tot je ineens een andere kreeg want 'deze zitten nu in je verzekeringspakket' of zoiets. In korte tijd veel aankomen, zenuwachtig gedrag. Heel lang daar niks mee gedaan, tot ik last kreeg van mijn schildklier. Maar met bloedprikken waren er hele wisselende schildkierwaardes te zien, dat verschilde per week... Ik ben de waardes gaan uitzetten tegen mijn cyclus en merkte daar wel een verband. Arts vond het onzin, het zijn compleet andere hormonen dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Na een tijdje toch besloten om te stoppen, ik was tenslotte toch niet seksueel actief. Gelijk rustiger en ik viel ineens een paar kilo af zonder iets anders te doen. Schildklier ging ook een stuk stabieler.
Toen ik een half jaar een vriend had toch maar gekozen voor een spiraal, want de pil kwam er niet meer in. Gekozen voor de hormoonspiraal omdat de kopere versie mij een beetje een gok leek. En van de hormoonspiraal zeiden ze dat die hormonen zo plaatselijk werkte en maar heel weinig hormonen afgaven.
In het begin nergens last van... zelfs minder last van de reumatisch klachten in mijn knieen en handen die ik soms had.
Bij de bloedbank viel het wel op dat mijn bloeddruk elke keer iets hoger werd. Langzaamaan werd ik ook steeds gestrester en vreemder. Een beetje zitten googlen en een onderzoek gevonden waarin naar voren kwam dat een mirena wel degelijk door het hele lichaam hormonen afgeeft en effect kan hebben op het cortisol gehalte. Cortisol is het stresshormoon waarvan de bloeddruk kan stijgen, maar het werkt ook ontstekingsremmend.
Spiraal eruit, en nu alles weer fijn en goed :).

Anticonceptie met hormonen is voor mij echt klaar. Nu gewoon een combo van een app, temperaturen, LH meten en rubbertjes.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 22:34

Ilse_123 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen na het lezen van de openingspost. Ik herken een hoop.

In het begin nooit last van de pil, tot je ineens een andere kreeg want 'deze zitten nu in je verzekeringspakket' of zoiets. In korte tijd veel aankomen, zenuwachtig gedrag. Heel lang daar niks mee gedaan, tot ik last kreeg van mijn schildklier. Maar met bloedprikken waren er hele wisselende schildkierwaardes te zien, dat verschilde per week... Ik ben de waardes gaan uitzetten tegen mijn cyclus en merkte daar wel een verband. Arts vond het onzin, het zijn compleet andere hormonen dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Na een tijdje toch besloten om te stoppen, ik was tenslotte toch niet seksueel actief. Gelijk rustiger en ik viel ineens een paar kilo af zonder iets anders te doen. Schildklier ging ook een stuk stabieler.
Toen ik een half jaar een vriend had toch maar gekozen voor een spiraal, want de pil kwam er niet meer in. Gekozen voor de hormoonspiraal omdat de kopere versie mij een beetje een gok leek. En van de hormoonspiraal zeiden ze dat die hormonen zo plaatselijk werkte en maar heel weinig hormonen afgaven.
In het begin nergens last van... zelfs minder last van de reumatisch klachten in mijn knieen en handen die ik soms had.
Bij de bloedbank viel het wel op dat mijn bloeddruk elke keer iets hoger werd. Langzaamaan werd ik ook steeds gestrester en vreemder. Een beetje zitten googlen en een onderzoek gevonden waarin naar voren kwam dat een mirena wel degelijk door het hele lichaam hormonen afgeeft en effect kan hebben op het cortisol gehalte. Cortisol is het stresshormoon waarvan de bloeddruk kan stijgen, maar het werkt ook ontstekingsremmend.
Spiraal eruit, en nu alles weer fijn en goed :).

Anticonceptie met hormonen is voor mij echt klaar. Nu gewoon een combo van een app, temperaturen, LH meten en rubbertjes.


Dat zenuwachtige gevoel en hoge bloeddruk herkek inderdaad!

Ik heb besloten dit voor te leggen bij een gynea (second opinion). Ben door de operatie toch al door mijn eigen risico heen dit jaar... :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:30

anjali schreef:
Zilfstar schreef:
Och wat een herkenbare verhalen hier. MBT de pil. Ohja.. ik werd zo negatief dat mensen mij niet meer herkenden. Compleet relatieproblemen als gevolg van. Ook andere problemen kwamen daarbij, bij mij dan vooral psychisch. Op een gegeven moment gelezen dat de pil de boosdoener kon zijn. Over op een lichtere variant (zo'n 3 fasen ding) en t ging al wat beter. Maar was echt mezelf niet. Toen na ons huwelijk gestopt wegens kinderwens. 1,5 jaar afgekickt en alle hormonen kwamen er via mijn gezicht uit had ik t idee. Maar bovenal: ik knapte op! Zag langzaam aan weer meer licht ipv donker en kende mezelf weer. Toen het besluit: nooit meer hormonen. Dus tussen nr 1 en 2 andere maatregelen genomen en na nr 2 heeft man er een paar knoopjes in laten leggen.


Ik las hier ook iets over ADHD medicatie. Yup.. Dochter slikte het en werd depressief, moe, hoofdpijn na school... at bar en bar slecht en ze is al zo slank. Was prikkelbaar en echt zichzelf niet. Ze slikte alleen op schooldagen expres, want ook haar snelle handelen tijdens paardrijden werd afgevlakt. Ze was sowieso behoorlijk vlak. Op het VWO in de eerste aar besloot ze na een vakantie van vrolijkheid, geen hoofdpijn etc om eens een week zonder de medicatie (Ritalin) te proberen. En haar cijfers bleven goed. Ze is iets drukker dan andere kids maar vormt geen probleem. En ze is gewoon lekker zichzelf. Vraag me alleen wel af wat we moeten als ze straks "een echte dame" is en een vriendje krijgt... Als ze al ZO heftig op Ritalin (toch ook een hormoongedoe) reageert in een voor haar zelfs lage dosis...

Voor zover als ik weet is Ritalin een amfetamine,en heeft niets met hormonen te maken.Als ik me vergis dan laat ik me graag hier informeren!


Zoals ik het begrepen heb van de neuroloog van mijn zoon, zorgt de Ritalin (idd amfetamine) voor aanmaak van bepaalde remstoffen in het brein. En ik dacht dat die remstoffen dus ook een bepaald soort hormonen zijn, net zoals adrenaline en endorfine hormonen zijn. Weet dan ook niet of bij dochter die bijwerkingen zoals depressief, moe zijn etc een reactie zijn op de amfetamine of de (extra) aangemaakte hormonen. In elk geval reageert ze op een gestuurde ontregeling van hoe het lijf het zelf doet. En dat "ontregelen" of herstructureren doet anticonceptie ook. Dus zo bedoelde ik dat eigenlijk.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:01

Wat een enorm aantal mensen zonder hormonale anticonceptie zeg!
Ik ben 26 en kan er gewoon niet tegen, ik was er erg snel klaar mee.
Een zombie voelde ik me, inmiddels kalender ik al 5 jaar en ik ken mijn lichaam door en door qua cyclus.
Als mijn ovulatie eerder of later komt merk ik dat op: ik moet progesteron smeren en dan moet ik eerder of juist een dag later beginnen.
Na mijn eisprong zit ik ook echt een dag in een dipje van de omslag en keldert mijn libido even een dag tot de bodem.
Als ik mijn eisprong niet goed gevoeld heb of ik twijfel ga ik voor safe, mij bevalt het heel erg goed.
Ik heb ook wel getest met gevoelige lh dipsticks om te kijken of mijn gevoel klopte.
Kostte €14 en ik heb drie rondes kunnen testen.
Condooms kan ik slecht tegen, of ze nou latexvrij zijn of niet dus als ik die kleredingen fulltime moet gebruiken ga ik wel het klooster in ofzo. :=
Qua relaties meldt ik vooraf dat ik géén pil slik, en dat er ook nooit een spiraal of pil in komt en als ze daar moeite mee hebben ze maar verder moeten zoeken. :')
En dat ik geen gezeur wil, ík regel de anticonceptie en als ik zeg dat er rubbertjes om moeten dan gebeurt dat, geeft dat gezeur is het direct klaar voor mij.
Het is mijn lichaam, en daar dient een man respect voor te hebben en ik wil echt geen gezeur over goh dan ga je toch de pil slikken.
Want dat zegt men rustig of het iets is wat geen invloed heeft, maar zo simpel is dat niet en gelukkig gaat men dat steeds meer inzien. *\o/*

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:00

Ik gebruik de Ladycomp nu een week of 2 ? Spiraaltje is er iets meer dan 1 cyclus uit.

Wat ik me af vraag, kan mijn smaak veranderd zijn?
Ik realiseer me sinds een aantal dagen dat dingen anders smaken, zelfs kraanwater (zowel thuis als op mijn werk, waar het van een ander waterschap komt).

Zou het door de hormonen kunnen komen?

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GrapeshotBot, littletash, nicolailover, Rose94, Sjors__ en 139 bezoekers