Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 12:36

Wat is dat voor nieuwe rage tegenwoordig?
Ik werk in een winkel en zie gemiddeld 1 a 2 keer per week mensen lopen op blote voeten?

Is daar nou een rede voor is het beter als met schoenen?
Is het luiheid wat is het?

Ik zou er zelf niet aan moeten denken om buiten mijn huis om op blote voeten te lopen, het gevaar van glas of steentjes is mij te groot.
thuis en in de tuin loop ik wel op blote voeten en dat vind ik wel fijn, ik pas ook heel moeilijk in schoenen dat zou natuurlijk ook een rede kunnen zijn?

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:38

Op blote voeten in de winkel lopen als je gewoon aan het winkelen bent?
Dat is inderdaad wel wat vreemd xD

Thuis loop ik ook op blote voeten. Heerlijk maar naar een winkel gaan doe ik toch even slippers of schoenen aan

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:40

Van wat ik kon vinden:https://marleenhartog.nl/blote-voeten/

Maar ik heb wel andere manieren om me vrij te voelen hoor :') Zelf zou ik ook gewoon slippers of schoenen aandoen :')

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:43

Mijn vader loopt ook op blote voeten, maar niet omdat hij dat nou wilt, maar omdat hij niet anders kan.

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:44

Sommige vinden het gewoon prettig om op blote voeten te lopen, ik ook, maar in de winkel/ op werk vind ik het wel onpraktisch (en smerig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:45

Ik loop thuis ook altijd op blote voeten.

Als ik naar winkel ga, trek ik wel wat aan. En meestal als ik op visite ga ook wel. Ligt eraan naar wie ik ga.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:46

Ik volg deze 'rage' al 24 jaar, maar ik weet dan ook niet beter :D
Alhoewel ik het in de stad/op het station et cetera vaak niet doe, inderdaad wegens glas of andere scherpe voorwerpen.
Maar ik vind het fijn om de verschillende grondstructuren te voelen en merk ook dat ik beter loop en minder pijn in mijn rug heb - ondanks goede schoenen. Bovendien danst het lekkerder.
Een goede tussenoplossing (en gespreksopener ;) ) zijn bijvoorbeeld 'barefoot shoes', alhoewel ik ze meestal zelf apenvoetjes noem. Zitten heerlijk :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:46

Waarom is het raar? Dat veel venten denken dat ze in blote borstkas mogen lopen, inclusief lekker zweterig, vind ik zelf raarder :D

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:49

Het valt mij ook op, lekker laten gaan en moeten ze zelf weten.

Maar als ze in de winkel komen.....vind ik wel dat ze op zijn minst slippers moeten gaan dragen.

Geldt ook voor mensen die enkel in zwemgoed gaan winkelen of mannen in blote zwetende bovenlijven...trek aub wat aan.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:51

Ik zou het liefst de hele dag op blote voeten lopen maar naar het centrum is het me toch net een stap te ver :') idd met name de kans op glas ed.. als we nou in een schone wereld zouden leven had ik het wel geweten :j

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:51

Ragdollcat schreef:
Het valt mij ook op, lekker laten gaan en moeten ze zelf weten.

Maar als ze in de winkel komen.....vind ik wel dat ze op zijn minst slippers moeten gaan dragen.

Geldt ook voor mensen die enkel in zwemgoed gaan winkelen of mannen in blote zwetende bovenlijven...trek aub wat aan.

Waarom moeten mensen schoenen aantrekken dan?

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:52

Vaak is het in Nederland te koud voor blote voeten en als je zoals ik met beesten werkt zijn goede schoenen een must. Maar blote voeten als mogelijk heeft zo zijn fijne kanten. Wel zou je er op een andere manier op lopen (gebruik spieren in de voet en manier van afwikkelen) dan met schoenen aan. Sommigen stellen dat schoenen de oorzaak zijn van zo ongeveer elk voetprobleem dat je kan hebben daardoor. Er zijn trouwens ook speciale sokken/beschermstof om tegen viezigheid, etc. te beschermen en zonder de dwingende vorm van een schoen. Dan kan je makkelijker je voeten bewegen zoals op blote voeten zonder dat mensen raar opkijken of je binnen 2 minuten smeerpoten hebt.

Anoniem

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:53

Waarom zou blote voeten onhygiënischer zijn dan schoenen? Als je de hele dag op blote voeten loopt is het niet alsof je stinkpoten in je schoenen of sokken krijgt en als je viezigheid onder je voeten hebt zou dat ook onder je schoenen blijven plakken. Het is niet mijn ding hoor, loop niet graag op blote voeten sowieso, maar vies vind ik het niet.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:55

Hihi, is hier (Australie/Nieuw Zeeland) vaak een cultuur dingetje en je ziet het veel.
Zeker onder de pacific eilanders, zij hebben vaak geen schoenen aan. M'n vriends zusje (half fiji) en z'n neefje (half fiji/half samoaans) zelfs niet toen we naar het ziekenhuis gingen (dat vond ik wel een beetje ver gaan) maar ook supermarkt niet of gewoon ijsje halen, friture of naar het strand.
M'n vriend (half samoaans) heeft nu overigens wel altijd schoenen aan, maar als kind/tiener ook vaak niet. Nu zijn z'n voeten te gevoelig maar loopt wel veel op slippers (zonder sokken, zelfs in winter ;) ). Hij rijd wel vaker auto met blote voeten ook. :')

Wat de reden zou kunnen zijn voor NL-ers, ik heb geen idee. :')
Laatst bijgewerkt door Nagini op 29-05-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:55

Yieks :r Het is hier regelmatig slalommen om de hondendrollen en dan nog al die roggels op straat van de hippe jongetjes, daar ga ik echt niet tussendoor paraderen op m'n blote voetjes. Het is toch heerlijk dat we anno 2018 onnoemelijk veel soorten schoenen, slippers en sandalen hebben. Maar ik ben aardig anti blote-voeten, van mezelf maar ook voor anderen...en ik zou sowieso niet ver komen met de grindtegels voor de deur, auw.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:01

Ik vind het een vieze gedachte met blote voeten over straat en winkels in. Eind van de dag heb je pikzwarte voeten waarschijnlijk door het vuil. En natuurlijk kun je ze wassen, maar nee ik krijg al de kriebels als ik er aan denk.
Slippers vind ik daarentegen wel heerlijk om op te lopen in de zomer.

Hier heeft laatst zelfs een man de halve marathon gelopen op blote voeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:03

Thuis loop ik wel op blote voeten, maar wel als ik alleen thuis ben en als er geen visite is. Ik vind het fijner, maar ik heb geen mooie voeten en ook geen mooie nagels, dus dat hoef ik niet aan de hele wereld te laten zien :')

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:04

Ik loop vaak op blote voeten, heerlijk vind ik het.
Sinds kort heb ik ook 'five fingers' schoenen. Dus toch een soort zooltje maar wel vrije tenen

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:09

Verbrand je in de zomer niet snel je voeten aan t asfalt/beton/klinkers/etc?

Ik loop heel graag op blote voeten.. maar eigenlijk altijd alleen thuis..

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:10

Delphi schreef:
Hier heeft laatst zelfs een man de halve marathon gelopen op blote voeten.


Er worden ook ultra's gelopen op blote voeten. Er is wetenschappelijk bewijs dat barefoot (hard)lopen de kans op blessures verkleint omdat je looptechniek wezenlijk anders is dan wanneer je met schoenen met demping loopt.

Maar om nou altijd zonder bescherming tegen vuil rond te lopen vind ik ook niet zo fris, maar dat is misschien gevoelsmatig. Thuis loop ik binnen en buiten wel zoveel mogelijk op blote voeten. Je voeten wennen aan onregelmatigheden.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 13:11

grappig hoe het verscheelt per persoon, die five fingers lijkt mij dan wel weer wat! niet helemaal blote voeten maar wel vrijheid!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:12

Het lijkt me ook een smerig idee. Als ik zie wat er allemaal op straat ligt hier :') ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb toch graag een slippertje aan!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:14

Het is raar omdat we niet gewend zijn om altijd op blote voeten te lopen, maar wanneer je het omdraait en je bent opgegroeid met het idee dat op blote voeten lopen normaal is... Dan is het ook wel een beetje vreemd wanneer er iemand voorbij komt die iets aan zijn voeten heeft.

Ik vraag me af wat normaal en wat niet normaal is, iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Ik loop graag op blote voeten, vind ik veel fijner dan met schoenen, alleen wanneer ik de deur uit stap heb ik wel altijd iets aan mijn voeten, zodra ik thuis kom, dan gaan de schoenen direct weer uit.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:17

Krijg juist last van mn voeten als ik op blote voeten loop, heb echt mn steunzolen nodig
En nee dat gaat veel op blote voeten lopen niet oplossen...
Vind het ook echt smerig met wat je allemaal op straat tegenkomt, ik doe zelfs bij het zwembad mn slippers aan als ik even ergens naar toe moet lopen

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:18

Ik doe het zelf niet omdat ik van ieder steentje het uitschreeuw van pijn..

Maar op blote voeten lopen is gezonder voor je lichaam, zeker voor mensen met rug problemen zoals ik.

Hier zie ik ze regelmatig op blote voeten lopen, in het begin vond ik het vreemd masr eigenlijk is het helemaal niet vreemd en zelfs gezond.