Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Ja
208 (59%)
Nee
87 (25%)
Alleen onder jurk
18 (5%)
Alleen met korte broek
24 (6%)
Alleen met rok
10 (2%)

Totaal aantal stemmen: 347


daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:37

Thanks poes :D Jouw benen mogen er ook zeker zijn. :j

Hahaha. Ja sorry xtinanic.
Moet wel eerlijk bekennen dat dit ook wel ongeveer de Max is. Veel bruiner worden ze niet.
Edit: foto toegevoegd : dat is toch best bruin hoor.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:40

Waren ze zeker! na 2 maand... mag nu helemaal van vooraf beginnen. Zo leuk als je benen snel bruinen..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:49

De mijne bruinennooit :D kan me er echt niet druk om maken. Ik vind trouwens dat iedereen met blote benen mag lopen :j

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:55

Hier heb ik nou nog nooit over nagedacht :+
Broekje eronder aan? :=

Mijn bovenbenen zou ik niet eens tegen elkaar aan kunnen schuren als ik wilde :?
Ik heb altijd gewoon een seemless slip aan,zodat je ook geen onderbroek of string-randjes ziet :)
Mijn vele jurkjes of rokjes zijn echt nog nooit omhoog gewaaid. Ze wapperen wel heen en weer als het geen nauwsluitend model is,maar tot onderbroekhoogte nooit? :D

Ik vind het er ook niet mooi uit zien,meiden die voorbij lopen met een net iets te lang broekje onder hun leuke jurkje. :=

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 01:14

Wat een mooie benen komen hier voorbij <3

Zo zien de mijne er idd niet uit :') al was het maar zonder de vele muggenbulten en blauwe plekken, licht beige bruiner dan dat wordt het niet. Hier ook chubrub als ik serieus ga lopen en kom er dan niet onderuit om voorzorgsmaatregelen te nemen (Tivoli count your blessings dat je er nog nooit van gehoord hebt O:) ). Ik heb broekjes van de h&m en Hema om onder een jurkje aan te doen en zorg er dan wel voor dat die niet zichtbaar is (*uitsluitend van toepassing in standaard situaties).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 01:26

borstnoot schreef:
Ik heb vorig jaar de shapewear van de Hema ondekt. Shapen doet het niet zo goed, maar het zijn broekjes langer dan een onderbroek met pijpjes en korter dan een wielrenbroekje.
Heerlijk dun stof en blijft mooi op z'n plek zitten! Echt ideaal voor onder een jurkje! Ik gebruik het ook vaak onder een pantalon om m'n blousje o.i.d. in te proppen, alle kreukels zijn dan weg!

Deze dus: https://www.hema.nl/winkel/dames/lingerie-nachtmode/corrigerend-ondergoed/corrigerende-boxer-(21570599)?color=zwart

Ha, nog een liefhebber. Ik ben ook fan van deze broekjes onder een rokje of jurkje. :j

Ook een aanrader zijn die van Anni Rolfi bij het Kruidvat. Op de site zie ik ze niet in het zwart, maar ik heb vorige week nog een zwarte in de winkel gekocht. Zit ook prima en is een stukje voordeliger dan die van de Hema: https://www.kruidvat.nl/anni-rolfi-body ... /p/2544564

Tivoli schreef:
Ik vind het er ook niet mooi uit zien,meiden die voorbij lopen met een net iets te lang broekje onder hun leuke jurkje. :=

Is het broekje dan te lang of is het jurkje te kort? :+ Mijn broekjes komen nooit onder mijn jurkjes uit. En ik draag toch echt geen jurken tot over de knie. :D

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:07

Het hangt nogal van het jurkje af, een strak jurkje waait minder snel op, maar het marilyn-monroe effect vind ik niet zo tof, dus dan wel een korte broek eronder.
Bij de Zeeman een hele simpele legging-stof broekje gekocht, probleem opgelost.

Edit: was er vorige week erg blij mee, vreemde wervelwind rond de supermarkt, anders had ik letterlijk in mn onderbroek gestaan, liever in een korte zwarte legging :+

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:17

Ik zie hier vooral slanke dames en slanke benen (hele mooie trouwens!). Ikzelf ben geen slanke dame en heb dus ook geen slanke benen. Ik draag graag jurkjes en rokjes, daar draag ik altijd een legging of wielrenbroekje onder. Soms lange leggings (zomerjurkjes in de winter dragen met een lange legging en een longsleeve er onder) soms 3/4 leggings net onder de knie en soms gewoon korte. Het maakt me inmiddels echt niet meer uit of mensen mijn benen nou mooi vinden of niet, het gaat mij om het schuren en plakken wat ik heel naar vind voelen. En witte benen, tja, ik wordt rood en daarna weer wit dus daar mag iedereen aan wennen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:23

Ik heb inderdaad veel pencildresses maar ook loszittende exemplaren. Heb nog nooit gehad dat mijn jurk zo ver omhoog waaide.
En anders is het maar zo.

Maar goed dat van die schurende dijen lijkt mij inderdaad heel erg vervelend.
Ik heb zelf ook eerder satestokjes onder mijn lijf staan.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:44

Hangt af van het jurkje, maar meestal draag ik er een katoenen wielrenbroekje onder zonder vulling (beetje zoals dat shapewear broekje wat hierboven ergens werd gepost) gewoon omdat ik me daar comfortabeler in voel. Mijn benen komen gelukkig niet tegen elkaar dus daar heb ik geen last van.
Dat broekje zie je trouwens echt niet hoor.

De poll is een beetje raar trouwens, de vraag is "Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?" en vervolgens kan je met "ja" of "nee" antwoorden maar waar antwoord je dan op. De rest van de opties kloppen ook niet :')

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:51

BarbaravdW schreef:
Ik zie hier vooral slanke dames en slanke benen (hele mooie trouwens!). Ikzelf ben geen slanke dame en heb dus ook geen slanke benen. Ik draag graag jurkjes en rokjes, daar draag ik altijd een legging of wielrenbroekje onder. Soms lange leggings (zomerjurkjes in de winter dragen met een lange legging en een longsleeve er onder) soms 3/4 leggings net onder de knie en soms gewoon korte. Het maakt me inmiddels echt niet meer uit of mensen mijn benen nou mooi vinden of niet, het gaat mij om het schuren en plakken wat ik heel naar vind voelen. En witte benen, tja, ik wordt rood en daarna weer wit dus daar mag iedereen aan wennen.


Op de vorige pagina staan ook nog wat tips. Wat je ook eens kunt proberen is anti transpirant deo te smeren op de binnenkant van je benen . Dat zou schuren ook tegengaan. Ik doe dat altijd in combi met een onderbroek met langere pijpjes.

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:55

Gwenvd schreef:
Slippers heb ik wel hoor! Maar ook best dikke benen met putjes en dikke kuiten, niet charmant dus :D

Ik ook, maar draag sinds vorig jaar toch een korte broek die boven mijn knie komt. eerder alleen capri broeken, rokjes met capri leggings of lange rokken met een kort geknipte legging eronder

Vond korte broeken altijd verschrikkelijk omdat ik mijn benen niet mooi vind, maar ik dacht vorig jaar waarom verstoppen, voor wat een voor wie dus vorig jaar besloten dit niet meer te doen, is nog wel wennen, maar met hete dagen de beste keuze ooit

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:01

Ik vind overig een korte broek of jurk altijd mooier dan zo’n 3/4 legging. Ongeacht het type of formaat been :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:10

Tivoli schreef:
Hier heb ik nou nog nooit over nagedacht :+
Broekje eronder aan? :=

Mijn bovenbenen zou ik niet eens tegen elkaar aan kunnen schuren als ik wilde :?
Ik heb altijd gewoon een seemless slip aan,zodat je ook geen onderbroek of string-randjes ziet :)
Mijn vele jurkjes of rokjes zijn echt nog nooit omhoog gewaaid. Ze wapperen wel heen en weer als het geen nauwsluitend model is,maar tot onderbroekhoogte nooit? :D

Ik vind het er ook niet mooi uit zien,meiden die voorbij lopen met een net iets te lang broekje onder hun leuke jurkje. :=

Helaas loop ik heel erg naar binnen + brede bovenbenen. Dus ze schuren heel erg langs elkaar heen. Kan ook een broek maar een half jaar tot een jaar aan. Dan is hij door tussen de benen. :n

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:10

Ik draag ook graag jurken/korte broeken. Vind het alleen jammer dat ik niet normaal kan bukken met de gemiddelde jurk. Ik ben lang en dan zijn jurken wel vaak kort.
Ik heb een hele witte huid, maar daar maak ik mij niet druk om. Het wordt vanzelf een keer gebroken wit :Y)
Nu werk ik in een lab en kan ik dus doordeweeks niet met blote benen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:12

BarbaravdW schreef:
Ik zie hier vooral slanke dames en slanke benen (hele mooie trouwens!). Ikzelf ben geen slanke dame en heb dus ook geen slanke benen. Ik draag graag jurkjes en rokjes, daar draag ik altijd een legging of wielrenbroekje onder. Soms lange leggings (zomerjurkjes in de winter dragen met een lange legging en een longsleeve er onder) soms 3/4 leggings net onder de knie en soms gewoon korte. Het maakt me inmiddels echt niet meer uit of mensen mijn benen nou mooi vinden of niet, het gaat mij om het schuren en plakken wat ik heel naar vind voelen. En witte benen, tja, ik wordt rood en daarna weer wit dus daar mag iedereen aan wennen.

Leggings allemaal weggooien! Vreselijk lelijke dingen zijn dat... brrr. :') Doe een panty aan en koop bandalettes! Is mijn redding. En ik heb broekmaat 42/44 dus dat is ook niet super slank.

Afbeelding


Afbeelding

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 08:12

_Noah_ schreef:
Gwenvd schreef:
Slippers heb ik wel hoor! Maar ook best dikke benen met putjes en dikke kuiten, niet charmant dus :D

Ik ook, maar draag sinds vorig jaar toch een korte broek die boven mijn knie komt. eerder alleen capri broeken, rokjes met capri leggings of lange rokken met een kort geknipte legging eronder

Vond korte broeken altijd verschrikkelijk omdat ik mijn benen niet mooi vind, maar ik dacht vorig jaar waarom verstoppen, voor wat een voor wie dus vorig jaar besloten dit niet meer te doen, is nog wel wennen, maar met hete dagen de beste keuze ooit


goed dat je het toch doet! zal vast vanzelf wennen!


poes schreef:
Ik vind overig een korte broek of jurk altijd mooier dan zo’n 3/4 legging. Ongeacht het type of formaat been :D


ja ben ik het ook mee eens, vind dat ook niet zo mooi.

Ik heb overigens niet mega schurende benen, het komt gewoon net tegen elkaar aan, 1 zandkorreltje ertussen is garantie voor irritatie.

Als ik zulke benen had als op de foto's van de vorige pagina had ik er ook geen problemen mee! wat een prachtige benen!

Ik moet ook weer hoognodig shoppen dus misschien kan ik wat leuke jurkjes enzo vinden. Ik vind nog steeds het idee om mijn benen te bruinen wel goed, dat melkflessen maakt het niet beter.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 08:13

Staat goed Marlinderooz!

zijn die ''banden'' los of is het een soort panty? ik ken het niet maar staat volgens mij wel sexy!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:17

Nou ik vind het niet sexy want als ik naar de WC moet dan doe ik ze af en het is natuurlijk niet zo lekker als blote benen. _O-
Maar het zijn losse banden, kan je zo om doen. :)

Anoniem

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:20

Jurkjes/rokjes draag ik niet en op het werk (helaas) lange broek.. Maar daarbuiten eigenlijk altijd wel heel snel een korte broek aan :j Iedereen zegt ook altijd dat ik bruine benen heb, maar ja, die mensen lopen dan zelf met 20+ graden nog in een lange broek.. Tja :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:21

Relaxed schreef:
Jurkjes/rokjes draag ik niet en op het werk (helaas) lange broek.. Maar daarbuiten eigenlijk altijd wel heel snel een korte broek aan :j Iedereen zegt ook altijd dat ik bruine benen heb, maar ja, die mensen lopen dan zelf met 20+ graden nog in een lange broek.. Tja :+

Oh ik draag ook een lange broek tussen de 20 en 23/25 graden hoor. Ik heb het snel koud. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:22

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:
Jurkjes/rokjes draag ik niet en op het werk (helaas) lange broek.. Maar daarbuiten eigenlijk altijd wel heel snel een korte broek aan :j Iedereen zegt ook altijd dat ik bruine benen heb, maar ja, die mensen lopen dan zelf met 20+ graden nog in een lange broek.. Tja :+

Oh ik draag ook een lange broek tussen de 20 en 23/25 graden hoor. Ik heb het snel koud. 8-)


Oh daar is ook niks mis mee, maar ze vragen zich dan wel af hoe mijn benen zo bruin zijn :') Dat lukt natuurlijk niet met een lange broek aan

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:23

Relaxed schreef:
Jurkjes/rokjes draag ik niet en op het werk (helaas) lange broek.. Maar daarbuiten eigenlijk altijd wel heel snel een korte broek aan :j Iedereen zegt ook altijd dat ik bruine benen heb, maar ja, die mensen lopen dan zelf met 20+ graden nog in een lange broek.. Tja :+


En sommige mensen worden gewoon niet bruin :+

Nessie

Berichten: 8577
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:26

Ik draag altijd blote benen eronder. Ik heb bruine en egale benen en ze schuren ook niet. In de winter als ik naar een feestje ga, doe ik ook absoluut nooit een doorzichtige panty aan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:27

gaan de bandalettes niet oprollen? ik heb keer van die.. hoe heten ze nou..

soort lange panty kousen tot je boven been en dan zat aan de binnenkant een anti gllij strip, nou het werkte alles behalve haha.. ik had eigenlijk jaretels nog bij moeten doen. Ik draag ook altijd een broekje onder me jurkjes, als ik een jurkje draagt.. erg last van schuren en zweten. Ook al zou ik afvallen en slanker worden of bespierder benen krijgen. Zal ik er ook last van hebben.