Ervaringen scheelzien operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:36

Tja, ik moet er toch aan geloven..

Mijn hersenen kunnen het scheelzien niet meer corrigeren, en ik zie continue dubbel.
Heb elke dag barstende hoofdpijn.
Dus zo kan ik niet verder, maar een operatie aan je ogen is ook wel weer spannend!

Wie heeft deze operatie gehad, bij deze klachten?
En vooral heeft het geholpen?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:42

Ik ben 3x aan mijn ogen geopereerd ivm lui oog (3 en 12 jaar) en scheelzien (18 jaar).
Ik vond de operatie echt een peulenschil. Is ook maar een dagopname. Geen pijn gehad, ook de dagen na de ingreep niet. Alleen in de ochtend dichtgeplakt dus dan moest ik het met een warm watje schoonmaken.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:27

En heeft het geholpen voor je klachten?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:36

Mijn zoon is er aan geopereerd toen hij jong was.

Hij keek niet dubbel, zijn hersenen kozen gewoon 1 oog uit waar hij mee keek.
Hij is geboren met 2 luie ogen en wij hebben zijn oogjes afgeplakt van een half jaar tot 2.5 jaar.
Toen had hij 2 goede ogen die niet samenwerkten waardoor anderen tegen een scheel oog aankeken.
Hij wisselt ook steeds van oog waardoor mensen weer het idee kregen dat hij niet oplette.

Hij was zo blij met de operatie.
Ging er lachend heen en kwam weer vlot en monter terug.
Had er erg weinig last van al zag hij er uit alsof hij 2 blauwe ogen geslagen was.

Zijn ogen gaan nu gelijk op tot hij moe wordt dan draait er eentje toch weer wat weg.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:41

Ik heb dezelfde operatie twee keer gehad aan beide ogen binnen 3 maanden maar wel om een andere reden. De operatie op zich viel wel mee, ik had achteraf wel vreselijke hoofdpijn. Maar ik weet niet of dat kwam doordat ze Atropine bijgespoten hebben omdat mijn hartslag weg viel. := Beide operaties. Heb daar nog morfine voor gekregen.

Achteraf had ik enorme rode ogen en het gevoel alsof er zand in zat. De eerste paar dagen traanden ze ook heel erg maar dat werd steeds minder. De hechtingen waren oplosbaar dus daar hoefde gelukkig verder niets mee te gebeuren.

Kan je eventueel nog wel een foto sturen van hoe het eruit zag. :)

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:56

Het bericht over hoofdpijn wilde ik net niet horen hahah.. Ik heb nu dus dagelijks zoveel hoofdpijn en wil er vanaf!

Ik zou de foto el graag willen zien iris :)
Jij ook last gehad van blauwe ogen?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:19

Nouja, bedoelde ook meer rooddoorlopen ogen en wat opgezet en wat blauw rondom de ogen.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:26

Ik ben geopereerd toen ik 4 jaar was. 's ochtends onder het mes en 's middags weer naar huis. Heb nergens last van gehad en m'n ogen staan nog steeds recht :D Ik merk alleen dat 1 ooglid iets gaat hangen als ik heel erg moe ben, maar dat moet je weten om het te zien.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 21:47

Ja m'n zus is geopereerd toen ze 2 was, en kijkt nu bij vermoeidheid ook nog scheel!

Ik kijk dus de hele dag scheel..
En heb regelmatig m'n tegenligger op mijn weghelft terwijl die toch echt op z'n eigen deel rijd!

Bentley93

Berichten: 126
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Thuis in Hellevoetsluis

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:53

Ik ben in het verleden 5 keer geopereerd aan mijn ogen. Beide ogen trokken scheel weg. Links is het amper nog te zien, maar rechts is hardnekkig en blijft toch wat wegdraaien. Links zie ik ook het best en mis rechts dan amper. Behalve bij diepte ;-) daar heb ik wat moeite mee, vooral in de schemer.
De operaties vielen mij wel mee, vond het uiteraard wel spannend! De eerste dagen zitten vooral 's morgens de ogen wat dichtgeplakt en het voelt alsof er een korreltje zand in zit. De ogen zelf zijn rood doorlopen en rondom blauw.
De hoofdpijnen kan ik mij niet meer herinneren.
In ieder geval veel sterkte!!

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:00

Ik ben ook 3x geopereerd, 2002, 2011 en 2015. Vanwege een lui oog, maar ook vanwege enorme hoofdpijn klachten.. Dus niet echt door dubbel zien maar het is dezelfde operatie zover ik weet. Ik kijk ook maar met 1 oog. Ik heb van geen 1 operatie echt last gehad, alleen de eerste 2 waren mislukt dus vandaar dat ik er dit jaar nog 1 heb laten doen. Alleen last van prikkende pijnlijke ogen en vooral na de operatie keek ik wel dubbel. Nu m'n laatste controle gehad 6 maanden na de operatie en hier is alles geslaagd.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:26

Nee hele bloeddoorlopen ogen. Dat wanneer je ergens loopt mensen hun kinderen van je wegdraaien. :')

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:29

Tja, dan lijkt het me niet zo'n moeilijke beslissing

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:30

Dit was na de tweede operatie. Was minder erg dan de eerste. Sorry voor het niet bijwerken van m'n wenkbrauwen maar de eerste operatie was mislukt waardoor ik gruwelijke hoofdpijn had en vreselijk dubbel zag. Was de eerste foto zonder heel m'n hoofd die ik zo snel kon vinden .
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 14-07-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd; te groot formaat.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:33

Bij mij heeft de laatste operatie zeker geholpen tegen de klachten. Alleen als ik heel moe ben zakt mijn linkeroog flink weg en als ik dan stug t wil blijven kijken moet ik dat oog afdekken met mijn hand om niet dubbel te zien

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 07:56

Oef iris dat ziet er heftiger uit dan dat het wss is.

Nou hoe dan ook, ik moet!
Sta net hoofdpijn vrij op... Uur later barst ik alweer Vd hoofdpijn.
En zo scheel als ik normaal pas savonds was..

bobomelo

Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:40

Hoe lang duurt zo'n oog-operatie?
Ik had/heb ook lui oog, vroeger ging oog naar binnen staan, nu staat ie naar buiten, en dat lijkt met de jaren erger te worden.
Toen ik voor mijn zoontje in zkh was voor ogentest zei een mevrouw daar dat je dit veel vaker zag, eerst oog naar binnen, geopereerd, en dat ie nu langzaamaan al verder naar buiten gaat..

Maar ik durf het ergens niet om me te laten opereren........

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:25

ik zie je foto niet Iris?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:32

Nee, ik heb m laten verwijderen door een mod. Was eigenlijk pb maar per ongeluk in het topic
De Bokt Upload maakte m paginavullend. := Vond ik niet prettig openbaar.

Wil m bij interesse wel per pb zenden.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:47

Ik ben een aantal jaren geleden geopereerd, dit was geen normale scheelziens operatie.
Door het stoten van mijn hoofd waren er 2 oogzenuwen uitgevallen en werkten de spieren inmijn oog van links naar rechts niet meer. Mijn oog stond aan de kant van mijn neus en daar bleef hij...
Ik had echt altijd hoofdpijn. Nam de maximale dosering ibuprofen en paracetamol en moest dan filteren wat ik ging doen op een dag qua belasting.

Nu een wereld van verschil. Ik zie er normaal uit. Van superdichtbij en veraf zie ik nog dubbel, maar daar is prima mee te leven. Vermoeidheid en drank maken het ook wat erger.

Ik ben geopereerd na een 2nd opinion in het oogziekenhuis in rotterdam. Was voor mij een prima keus!
Volgens de folder kun je na 3 dagen je werk weer hervatten.

Bij mij duurde het 2 weken, maar dat was omdat ik niet met patienten in contact mocht komen en ik een meer uitgebreide operatie had gehad.

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:44

Afgelopen donderdag ben ik aan mijn linkeroog geopereerd, dit is de eerste dag dat ik zonder zonnebril op rond kan lopen. Hadden jullie eerst ook aan het"aangedane" oog een afwijkende stand naar binnen? Ik heb het ziekenhuis weer gebeld, maar zij hebben mij tot nu toe nog niet gerust weten te stellen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het betreft een oogspieroperatie aan 1 oog.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:00

Ik ben ondertussen 4x geopereerd laatste keer was vorigjaar december. Doordat het de 4e keer was zat er erg veel littekenweefsel wat dus voor extra pijn zorgt. Mensen die zeggen dat ze geen pijn hebben gehad, wat ben ik jaloers op jullie haha.

De laatste keer was dus in december, je zag daarvoor al niet altijd dat ik een lui oog had, vooral als ik moe was zag je het. Mijn oog ging naar boven en naar buiten en Enschede wist niet wat ze er nog aan konden doen daarom heb ik voor het VU gekozen.
Afbeelding

Boe haha, ik ben rechts geopereerd maar de foto draait om. Op de foto ben ik net 10 minuten op mijn eigen kamer en zoals je ziet nog niet helemaal vrij van narcose haha. Wat heb ik een pijn gehad, constant alsof je kilo's zand in je ogen hebt, maar het was het echt waard!

Mocht je nog meer vragen hebben, ik ben ondertussen dus ervarings deskundige en wil alle vragen wel beantwoorden!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:02

Valencia93 schreef:
Afgelopen donderdag ben ik aan mijn linkeroog geopereerd, dit is de eerste dag dat ik zonder zonnebril op rond kan lopen. Hadden jullie eerst ook aan het"aangedane" oog een afwijkende stand naar binnen? Ik heb het ziekenhuis weer gebeld, maar zij hebben mij tot nu toe nog niet gerust weten te stellen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het betreft een oogspieroperatie aan 1 oog.


De spieren moeten even wennen aan het nieuwe 'vermogen' wat ze hebben, als het goed is heb je oefeningen meegekregen? Helemaal naar link kijken, helemaal naar rechts, helemaal naar boven en helemaal naar onder, hoe vaker je dit doet hoe beter het uiteindelijke resultaat.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:10

Ik ben ook aan een lui oog geopereerd en kijk maar met 1 oog.
Operatie is wel al heeeel wat jaren geleden.
Ik kan me vooral herinneren dat ik misselijk was van de narose, oog zelf heb ik volgens mij vrij weinig last van gehad.

Zien jullie ook allemaal geen diepte?
Ik blijkbaar niet iig, maar ik weet niet beter, ik heb niet het idee dat ik alles plat zie ipv in 3D. :+
Ik vraag met dus echt af hoe alles eruit ziet als je wel diepte ziet.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:30

asjemenou schreef:
Ik ben ook aan een lui oog geopereerd en kijk maar met 1 oog.
Operatie is wel al heeeel wat jaren geleden.
Ik kan me vooral herinneren dat ik misselijk was van de narose, oog zelf heb ik volgens mij vrij weinig last van gehad.

Zien jullie ook allemaal geen diepte?
Ik blijkbaar niet iig, maar ik weet niet beter, ik heb niet het idee dat ik alles plat zie ipv in 3D. :+
Ik vraag met dus echt af hoe alles eruit ziet als je wel diepte ziet.


Haha :+ ik denk dat je hersenen inmiddels gewend zijn aan wat ze zien en er zelf 3d van maken... *D Zelfde situatie hier, maar ook niet het idee dat ik geen 3d zie (ook niet in de bios met een 3d brilletje :7 ).