Allergie voor katten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:47

Hallo iedereen,

Sinds maandag heb ik een kitten, alleen mijn vriend heeft er een allergie voor is er nog iemand die dit heeft met een familie lid? En hoe lossen jullie het op?

Morgenochtend gaat hij naar mijn moeder maar ik zou liever toch hem houden

Anoniem

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:14

Wist je niet dat hij allergisch was? :?

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:16

Ik ben ook al mijn leven lang allergisch voor katten.. en toch heb ik altijd katten gehad. Gewoon dagelijks goed stofzuigen in huis, niet je neus in de kat steken en handen wassen na het aaien. Op die manier lukte het bij mij altijd goed.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 15:17

Relaxed schreef:
Wist je niet dat hij allergisch was? :?


Hij heeft altijd katten gehad thuis, en hij heeft hem voor mij meegenomen als verassing maar hij kan het echt niet volhouden

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:20

Ik ben ook allergisch voor katten en we hebben een kat in huis.
Regelmatig stofzuigen, kat buiten als het mooi weer is, niet knuffelen, kat niet op de slaapkamer, buiten borstelen en als het te erg is een anti allergie pilletje.
Maar eigenlijk heb ik zelden last.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:25

Mijn man heeft ook een allergie voor katten en onze oplossing is dat er geen kat in huis komt := Mijn man heeft het wel heel heftig, als er bij ons iemand thuis komt die thuis een kat heeft reageert hij al en hij kan amper bij iemand in huis komen als daar ook een kat woont.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:30

Mijn moeder is allergish voor honden katten en paarden,
5 honden thuis 3 katten en 1(binnekort2 ) pony(s).

Ik borstel ze ect.
Elke dag stofzuigen en er komt niks op haar kamer

Ze is er overheen gegroeid alleen als ze verharen neemt ze pilletje

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 15:34

Ik wil hem gewoon niet kwijt, wat voor pilletjes zijn dat?

Afbeeldingde kleine mam ik kwestie

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:39

hooikoortstabletjes (antihistamine). Te koop bij de meeste supermarkten.
Werkzame stof is meestal loratadine

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 15:52

Polly schreef:
hooikoortstabletjes (antihistamine). Te koop bij de meeste supermarkten.
Werkzame stof is meestal loratadine



En mag je dat gewoon altijd blijven slikken?

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:54

Ik zou de kat wegdoen. Bij zijn ouders kun jij er nog altijd mee knuffelen, maar de kap perse willen houden terwijl je vriend het echt niet kan houden wegens allergie, vind ik gewoon erg egoistisch

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:01

lotteenjoy schreef:
Polly schreef:
hooikoortstabletjes (antihistamine). Te koop bij de meeste supermarkten.
Werkzame stof is meestal loratadine



En mag je dat gewoon altijd blijven slikken?


Ik slik het in de zomer wegens hooikoorts regelmatig maar ik zou het als ik jou was even overleggen met de huisarts. Maar je kan altijd testen of het uberhaupt werkt.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:07

Mijn man is ook allergisch. Wij hebben een Bengaal en daar heeft hij geen last van!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:10

Djoopie schreef:
Mijn man is ook allergisch. Wij hebben een Bengaal en daar heeft hij geen last van!


Leuk bedacht, maar ze heeft de kat al. :')

Ik heb ook een kattenallergie en ik slik ook elke dag (als ik weet dat ik een kat ga zien) allergiepilletjes (cetrizine). Dus dat is geen probleem voor je vriend.
Wel vind ik het allemaal zeer vaag geregeld en vooral voor het katje niet echt fijn als ie weer ergens anders heen moet. Daar hadden jullie in mijn ogen beter over na moeten denken.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 16:27

Liesje1611 schreef:
Djoopie schreef:
Mijn man is ook allergisch. Wij hebben een Bengaal en daar heeft hij geen last van!


Leuk bedacht, maar ze heeft de kat al. :')

Ik heb ook een kattenallergie en ik slik ook elke dag (als ik weet dat ik een kat ga zien) allergiepilletjes (cetrizine). Dus dat is geen probleem voor je vriend.
Wel vind ik het allemaal zeer vaag geregeld en vooral voor het katje niet echt fijn als ie weer ergens anders heen moet. Daar hadden jullie in mijn ogen beter over na moeten denken.



Heb je volledig gelijk in, had het ook liever anders gezien. Maar helaas is de allergie omhoog gekomen (hij is vroeger als kind getest en toen kwam katten er niet uit). Mocht het niet gaan gaat hij op korte termijn naar mijn moeder toe..

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 00:57

Ik ben ook allergisch en heb er ondertussen 3. Vroeger altijd zonder problemen katten gehad, toen een paar jaar niet, en vanaf de eerste ineens allergisch. Nu na 1,5 jaar durf ik wel te zeggen dat de allergie sterk is afgenomen, nies en doe nog wel eens en kan geen lenzen meer dragen door rode en droge ogen. Maar dat heb ik er maar voor over, ben in ieder geval niet meer chronisch verkouden.

Laat je niet te snel uit het veld slaan, als je vriend er zelf ook zo in staat tenminste. Er zijn echt wel mogelijkheden, simpelste is wss de hooikoortstablet. Dat was voor mij in het begin niet afdoende. Via de huisarts een (niet verslavende) neusspray gekregen en die werkte top (maar heb ik nu dus niet meer nodig). Er is veel medicatie verkrijgbaar mocht je vriend bereid zijn dat dagelijks te nemen. Ook zou je nog kunnen kijken naar alternatieve geneeswijzen als bijv. bioresonantie en NAET therapie. Daarnaast veel stofzuigen, beste met een stofzuiger met HEPAfilter en zou je eem luchtreiniger aan kunnen schaffen.

Succes! Allergisch zijn is niet leuk, maar betekent in mijn ogen ook zeker niet direct afscheid moeten nemen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 01:57

lotteenjoy schreef:
Polly schreef:
hooikoortstabletjes (antihistamine). Te koop bij de meeste supermarkten.
Werkzame stof is meestal loratadine



En mag je dat gewoon altijd blijven slikken?



Een andere werkzame stop is cetrizine. Ik bestel altijd een generisch merk online - veel goedkoper.

Ik slik elke dag, al 10 jaar een tablet.

Ik heb allergisch voor stof, hooi, pollen, paarden, katten etc.

Heb een kat en een paard :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:43

Hier nog een. Desondanks miste ik wel dierlijk gezelschap in de flat waar ik woon. Ondanks dat je nu al een kitten hebt, had ik proefgeknuffeld met een Sphynx en zodoende heb ik nu een herplaatser in huis genomen.

Haar of geen haar - dagelijks stofzuig ik vanwege de huidschilfers en wekelijks neem ik alles af met een vochtige doek en zo houd ik mijn huisje schoon.

Mijn schoonhouden doen hetzelfde terwijl zij een harige kat hebben en daar reageer ik onderhand minimaal op.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Allergie voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 09:31

We hebben pillen geprobeerd maar dat was geen doen ( tot benauwd worden aan toe) gisteren avond hebben we hem naar mijn moeder gebracht, daar mag hij lekker binnen en op de bedden liggen :) de hond terroriseren..