Oog probleempje, tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:18

Hoi!

Ik kan het zo snel niet vinden op google, (de oplossing in ieder geval) en misschien zijn er mensen op bokt die me kunnen helpen.
Het is echt geen groot probleem en ik ondervind er niet heel veel last van, ik vind het dan ook te klein om mee naar de dokter te gaan.

Sommige dagen (zoals vandaag) voelen mijn ogen erg vermoeid aan, ikzelf ben niet vermoeid, maar bij het knipperen heb ik zo'n prikkelende ogen zoals je die ook hebt wanneer je erg moe bent.
Vooral op school is dit erg lastig, ik heb erg de neiging om m'n ogen te sluiten omdat dit het fijnst aan voelt, waardoor ik natuurlijk niet echt een actieve houding heb.

Moet ik m'n ogen gewoon met rust laten of is het met simpele oogdruppeltjes op te lossen?
En waar zou het door kunnen komen?

Liefs!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:18

Ik zou eens naar de opticien gaan. Misschien heb je toch een kleine oogafwijking waardoor je ogen te hard moeten werken en ze daarom zo moe aanvoelen. :)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:19

Ik zou ook naar de opticien gaan en dan weet die wel het beste of oogdruppels helpen of toch een bril of lenzen!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:22

Een jaar of 5 geleden heb ik m'n ogen eens laten testen en toen zag ik nog bovengemiddeld goed, ik heb ook geen last van onscherpte of dingen niet kunnen zien/lezen. Of bedoel je iets anders Iris82?

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:24

Kan het misschien zo zijn dat het met luchtvervuiling te maken? Als je school bv in de stad is en je daar vaker last hebt, terwijl je zelf op het platteland woont? Ik merk zelf namelijk wel wat verschil tussen de momenten dat ik op kamers zit (aan een drukke ringweg midden in de stad), of dat ik thuis in mn afgelegen dorpje zit. Of misschien een allergie? Ik snap dat je er niet mee naar de dokter wil, maar als je er wel al langere tijd steeds last van hebt, kan je misschien even naar ze bellen voor advies.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:50

borstnoot schreef:
Een jaar of 5 geleden heb ik m'n ogen eens laten testen en toen zag ik nog bovengemiddeld goed, ik heb ook geen last van onscherpte of dingen niet kunnen zien/lezen. Of bedoel je iets anders Iris82?

In 5 jaar kan er veel gebeuren. Daarnaast is een opticien er niet alleen voor brillen en lenzen. Zij kunnen je ook adviseren in het geval van prikkelbare ogen.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:53

Heb je misschien hooikoorst of een andere allergie?

Daar kunnen je ogen ook erg van gaan prikkelen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:03

Zit je of kom je veel bij rokers in de buurt? Dan gaan mijn ogen standaard prikken en tranen.

vaxie

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:28

Het eerste wat je kunt proberen is druppelen met kunsttranen. Die zijn gewoon te koop bij de drogist (kruidvat, etos etc.) maar ook bij de apotheek. Is verder niet iets wat echt medicijnen bevat, maar helpt goed bij wat 'droge ogen' genoemd wordt, en heel vaak voorkomt. (is niet zeker dat dit bij jou zo is natuurlijk, maar zou goed kunnen). Je kan ervoor kiezen om dit elke keer te gebruiken als je 'prikkelende' ogen hebt, maar je kan er ook voor kiezen om het preventief een aantal keer per dag te druppelen.

Je kunt kijken of dit je klachten verlicht. Mocht dit zo zijn dan is het misschien wel fijn even met de huisarts/apotheker te bespreken welke druppels je op lange termijn kan gebruiken. Hylan is bijvoorbeeld een fijne oogdruppel die zo vaak als je wilt gedruppeld mag worden, maar dat is alleen op recept verkrijgbaar.

Een oogmeting bij de optocien laten doen is nooit een verkeerd idee als je klachten hebt. Als het aanhoud zou ik wel even de huisarts bellen misschien. Het lijkt me toch wel vervelend!

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Oog probleempje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:46

Je ogen deppen met kamille thee, werkt hier heel Fijn!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:22

borstnoot schreef:
Een jaar of 5 geleden heb ik m'n ogen eens laten testen en toen zag ik nog bovengemiddeld goed, ik heb ook geen last van onscherpte of dingen niet kunnen zien/lezen. Of bedoel je iets anders Iris82?


Ik zag en zie ook bovengemiddeld goed en altijd scherp. Maar had bij deze klachten toch een kleine cilinderafwijking waardoor het mijn oogspieren toch veel moeite kostte om alles scherp te krijgen en daardoor had ik van die vermoeide ogen.