Afkicken van cola

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:21

xTitanic schreef:
Wow ik verbaas mij echt over de hoeveelheden die hier voorbijkomen! Iets wat ik dus niet kan vatten..
Ben zo blij dat ik zonder frisdrank ben opgegroeid :z

Vind het iig knap van je TS, succes :)


Zonder frisdrank opgroeien is ook nog wel handig. :p
Mijn moeder gaf mij vanaf mijn zesde gewoon altijd cola 'omdat je niks anders wou drinken'. Ja goh... :+ En overdag op school dronk ik uiteraard niks want daar mocht je geen cola hebben. :')

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 16:25

Het is gelukkig niet dat ik niks anders lust, maar ik vond cola gewoon echt het lekkerst, maar goed daar zal ik dan maar aan moeten wennen. Gelukkig komende 2 dagen vrij, want zelfs concentreren is wat lastig op het werk nu. Zo stom, drink geen alcohol, gebruik geen drugs, ik rook niet, maar hiervan moet ik dus gewoon afkicken. Wat een rotzooi.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:25

Er is ook zero cola met zero caffeine :P

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 16:26

Ja klopt, heb ik ook een tijdje gedronken, maar heb nu zoiets van dan maar helemaal stoppen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:29

xTitanic schreef:
Wow ik verbaas mij echt over de hoeveelheden die hier voorbijkomen! Iets wat ik dus niet kan vatten..
Ben zo blij dat ik zonder frisdrank ben opgegroeid :z

Vind het iig knap van je TS, succes :)


Ik ook...hemeltje lief een fles cola per dag :oo

Ik groeide echt wel op met frisdrank maar ik drink het al jaren niet meer.
Hooguit op een feestje of op de bbq.
Zelfs pakken sap haal ik al niet eens meer. En als ik het haal dan kijk ik naar het aantal suikers en neem ik die met geen of weinig. Thuis doe ik dan 1/3 glas en de rest vullen met water.

Het was idd ff afkicken maar nu vind ik sap uit een pak gewoon veel te zoet.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:44

Ben ooit eens gestopt met cola ligt drinken... En dag erna zo'n pijn gehad dat ik in overleg met het ziekenhuis juist meer cola ben gaan drinken.

Verder, als je cola met suiker drinkt, zorgen dat je suiker afbouwd. Dus even wat water met suiker en zout drinken als je je wat minder goed voelt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:49

Mijn vriend heeft van mij ook moeten stoppen met cola toen we samen gingen wonen. Voornamelijk om de kosten. Hij dronk met gemak een six pack 2 liter flessen per week op. Echt niet dat ik dat ga financieren terwijl ik zelf alleen water drink :=

Voor zover ik weet heeft hij er nooit last van gehad. Hij drinkt nu altijd limonade en als het eens in de aanbieding is koopt hij frisdrank.

Als extra steuntje in de rug zou ik dus eens kijken wat je bespaart door al die cola niet te drinken :))

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:52

Dit heb ik ook gehad toen ik stopte met het drinken van frisdrank.

Inmiddels drink ik veel christal clear en alleen als we uiteten zijn (of verjaardag/lunch etc) frisdrank.

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:55

Ik meld mezelf eventjes, hier een verslaving aan energie drink (Bullet / Red Bull) 8)7 . verklaar mezelf wel voor gek eigenlijk. Heel vaak heb ik er zo'n zin in en dan drink ik het en heb ik zoiets van nou.. was dit het nou?
Vaak 1 blikje per dag, maar ook lang 2 of heel soms nog meer. Ben nu terug naar absoluut 1 blikje en sommige dagen geen. Jammer dat ik vaak plaats maak voor cola vanille.. maargoed, ietsje beter dan redbull.
Heb het idee dat ik perse iets uit een blikje wil en met koolzuur, heeft iemand nog gezondere opties met koolzuur? Sourcy Citroën drink ik nu vaak maar daar zit niet zoveel smaak aan.

Edit: ik drink hartstikke veel, dus ook water en gezondere frisdranken en sappen. Dus echt afkickdn valt mee bij mij

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:08

casperzazoe schreef:
Ik meld mezelf eventjes, hier een verslaving aan energie drink (Bullet / Red Bull) 8)7 . verklaar mezelf wel voor gek eigenlijk. Heel vaak heb ik er zo'n zin in en dan drink ik het en heb ik zoiets van nou.. was dit het nou?
Vaak 1 blikje per dag, maar ook lang 2 of heel soms nog meer. Ben nu terug naar absoluut 1 blikje en sommige dagen geen. Jammer dat ik vaak plaats maak voor cola vanille.. maargoed, ietsje beter dan redbull.
Heb het idee dat ik perse iets uit een blikje wil en met koolzuur, heeft iemand nog gezondere opties met koolzuur? Sourcy Citroën drink ik nu vaak maar daar zit niet zoveel smaak aan.

Edit: ik drink hartstikke veel, dus ook water en gezondere frisdranken en sappen. Dus echt afkickdn valt mee bij mij


Finley <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:13

Ik ben op oudjaarsavond in het ziekenhuis beland met nierstenen en heb er 2 weken gelegen als ik me niet vergis. Ben vanaf toen gestopt met cola, ice tea, prik in het algemeen voor lange tijd (nu af en toe wat sprite als ik me flauw voel), zwarte thee, red bull. Heel de rotzooi gebannen.

Is nu bijna 3 jaar geleden en ik lust die dingen ook gewoon echt niet meer. Als ik cola probeer nu lijkt het alsof mijn hele mond aan elkaar plakt, zo zoet. BAH :P

Het is even doorzetten maar ik mis het totaal niet, voel me over het algemeen veel minder opgeblazen. Het is niet dat ik er kilo's door kwijt ben en toch voelt het alsof ik veel slanker ben hahahah

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:15

Wow bizar hoeveel mensen er verslaafd zijn aan cola. Mijn schoonmoeder drinkt niks anders dan cola en als het er niet is raakt ze helemaal in paniek. Ook twee collega’s (tweelingzussen) drinken alleen maar cola.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:17

Ik dronk ook bizar veel cola. Stond er mee op en ging ermee naar bed. Niets anders dronk ik.
Tig pogingen om te stoppen, lukte niet. Stoppen met roken wel, met cola niet. Uiteindelijk blikjes ipv flessen gaan halen en mezelf een max van 1 blikje per dag en in t weekend 2 per dag opgelegd. Met flessen verzon ik smoesjes voor mezelf om ze leeg te drinken (morgen is de prik eraf, zonde... dat soort dingen).

Uiteindelijk nu 2 maanden helemaal zonder, door cold turkey helemaal van de suikers af te stappen. Dan is de vraag van je lichaam naar suiker ook meteen minder. 3 dagen last gehad, vooral hoofdpijn, maar nu gaat het goed.
Af en toe wel zin in cola maar probeer er dus niet aan toe te geven. Want als ik 1 glas drink ben ik weer verkocht. Net als dat ik ook niet 1 sigaretje kan roken... blijft een zwak puntje.

Lynnepinny

Berichten: 2703
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:20

Wow, ernstig om te lezen dat het blijkbaar zo verslavend is :wow: Ik kan best genieten van een cola'tje op het terras, maar daar blijft het vaak ook wel bij. Vroeger dronk ik ook bijna alleen maar sap en andere drankjes uit de koelkast, maar sinds een paar jaar drink ik gewoon meestal kraanwater. Als je er even aan went is dat echt net zo goed, en zo'n 100x gezonder ;)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:32

Ja hier ook één maar dan de cola light. Ik drink eigenlijk niks anders en begin het ontbijt er al mee. Al van kinds af aan. En heel moeilijk er vanaf te komen. Meerdere malen toch gelukt maar heb regelmatig maagzweren door medicatie en dan lus ik alleen maar cola en dan begin ik dus weer. Van twee flessen per dag gebruik ik nu nog 1 fles en soms ook minder.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:57

Ik lees dit echt met verbazing! Ik drink eigenlijk alleen maar water en soms 1 glas melk per dag.

Eten julie dan heel weinig want ik zou echt heel erg aankomen van zoveel zuiker..

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:59

__Elizabeth schreef:
Ik lees dit echt met verbazing! Ik drink eigenlijk alleen maar water en soms 1 glas melk per dag.

Eten julie dan heel weinig want ik zou echt heel erg aankomen van zoveel zuiker..


Zou je het geloven als ik zeg dat ik ondergewicht heb :+
Hoop dus niet dat ik afval als ik overstap met water :=

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:19

Selina schreef:
__Elizabeth schreef:
Ik lees dit echt met verbazing! Ik drink eigenlijk alleen maar water en soms 1 glas melk per dag.

Eten julie dan heel weinig want ik zou echt heel erg aankomen van zoveel zuiker..


Zou je het geloven als ik zeg dat ik ondergewicht heb :+
Hoop dus niet dat ik afval als ik overstap met water :=


Genoeg blijven eten erbij. Water vult ook goed. Drink ook alleen maar water en soms ijsthee.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:50

Ik mag van mezelf 1 flesje (500cc of kleiner) cola per week. Kan er dan ook wel echt van genieten haha. Maar op vakantie drink ik het meer, en dan merk ik ook echt dat ik er meer zin in heb. Zo verslavend dus.

Anoniem

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:53

Ik dronk gerust een 4-pack cola zero per week... Mee gestopt.. 2 weken hoofdpijn gehad, maar daarna voelde ik me zoveel beter! Bij mij was ook echt de snaaitrek weg.. Want door dat zoete drinken had ik altijd een soort van trek.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:48

Mag je hier ook mee kletsen als je van zowel de frisdrank als koffie af wil? :o.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:55

Dit kon wel een topic van mij zijn.
Alleen ik val heel snel terug ook door hevige hoofdpijnen en ben niet stoer genoeg om nu weer te stoppen want ik weet dat ik mega hoofdpijn krijg..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:56

Selina schreef:
__Elizabeth schreef:
Ik lees dit echt met verbazing! Ik drink eigenlijk alleen maar water en soms 1 glas melk per dag.

Eten julie dan heel weinig want ik zou echt heel erg aankomen van zoveel zuiker..


Zou je het geloven als ik zeg dat ik ondergewicht heb :+
Hoop dus niet dat ik afval als ik overstap met water :=


Ik denk zomaar dat je wel eens kan gaan aankomen als je die cola weglaat en je lichaam weer energie gaat halen uit gewoon eten.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:07

Inmiddels ben ik alweer meer dan een jaar afgekickt *\o/*
Voorheen zat ik aan zeker 2l per dag, minder ging wel voor een dagje maar een dag zonder ging echt niet. Ik ben ook van de een op de andere dag gestopt. In het begin ging dat erg lastig, ik werd vooral heel chagrijnig en prikkelbaar. Na een aantal weken werd de drang wel echt minder en na een maand heb ik weer 1x een blikje gedronken en ik vond het hartstikke smerig en chemisch :+ Nu is het zo dat ik het af en toe wel drink en lekker vind, maar het is prima in de hand. Als ik het in huis haal is het wel altijd dezelfde avond of de volgende dag op, of ik nou 1 blikje haal of een grote fles (dat doe ik dus ook bijna nooit). Af en toe doe ik als test een periode (bv een maand) helemaal zonder cola als check en dat gaat altijd goed. Ik drink bijna alleen nog maar water en thee, soms limonade en heel af en toe wat frisdrank. Het is echt veel beter voor je lichaam & gebit zonder al die colatroep, het is het echt waard! Succes :)

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:07

Ik ben verslaafd aan aardbeien ranja. De laatste tijd ben ik wel aan het minderen, maar na een dagje school lust ik wel een glaasje of 2.