16 jaar en nooit kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 22:51

Hoi bokkers,
Ik ben M. en ik ben 16 jaar, ik deel mijn verhaal om lotgenoten te laten weten dat ze niet alleen zijn. Ik ben geboren met een slokdarmafsluiting, hieraan ben ik geopereerd en werkt het gewoon zoals bij iedereen. Voor een controle zijn we ongeveer een maand geleden naar het ziekenhuis gegaan, ook omdat de puberteit gestagneerd is wilden we daar ook meer informatie over, ik heb die dag veel gepraat en bloed laten prikken. 19 April werden we gebeld met het nieuws dat mijn eierstokken niet werken en dat ze geen eicellen bevatten, dit beteken dus voor mij dat ik nooit kinderen zal krijgen. Het was echt heel lastig om te bevatten, die vrijdag ben ik thuis gebleven maar, ik moest van mijn moeder wel gewoon naar school, voor 2 dagen heb ik dat volgehouden en daarna stortte ik helemaal in, ik kon niet meer stoppen met huilen en ik was boos op mijn moeder (ze is de beste hoor!) dat ik toch van haar moest, toen mocht in ook thuis blijven. Tijdens de vakantie heb ik niet veel gedaan en zit ik heel erg in een bubbel, ik denk heel negatief over mezelf en als ik in de spiegel kijk ben ik ook niet meer gelukkig. Omdat mijn pubertijd is gestagneerd heb ik eigenlijk nog het lichaam van een 12/13 jarige, hiervoor ben ik nu hormonen aan het slikken maar ik ben hier gewoon super onzeker over.

ik vind wel het heel spannend om dit bericht te posten.
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-05-18 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek aangepast.


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:54

Jeetje M., ik ben niet bekend met de aandoening maar wil je wel even sterkte wensen :(:) Klinkt naar allemaal. Ik hoop dat je het op een gegeven moment kan accepteren.
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-05-18 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:54

Och meisje wat vind ik dit erg voor je.
Ik heb niets om je advies te geven of je te helpen natuurlijk, maar ik vind het vreselijk voor je.
Huil maar goed, want wat een klotë nieuws zeg.

Onderschrift

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:56

Meisje toch wat erg! Maar gelukkig zijn er tegenwoordig heel wat opties om alsnog zelf een kindje te dragen, bijvoorbeeld met een gedoneerde eicel. Ik verwacht niet dat je nu al bezig bent om een kindje te krijgen, maar een arts kan je vast meer duidelijkheid hierin geven :) in ieder geval heel veel sterkte gewenst en een hele dikke knuffel! En mocht je het fijn vinden om te praten, mijn Pb staat open!
Laatst bijgewerkt door meklabo op 13-05-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben zuinig op wat je hebt, steek al je liefde in hem, en zie wat je ervoor terug krijgt!:)

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:56

Geef de hormonen een tijdje om te werken en dan zal je zeer zeker verandering zien ( en voelen ) in je lichaam.

Zelf ben ik opgegroeid met de boodschap dat kinderen krijgen niet verstandig is en rond mijn 16e kreeg ik te horen dat ik ze niet eens kan krijgen.

Geen leuke boodschap, maar er zijn zoveel meer opties! Je kunt adopteren, maar ook eicellen kunnen gedoneerd worden aan jou. Bovendien ben je nu 16 jaar, stel dat je rond je 30ste kinderen zou willen krijgen, wie weet wat er dan allemaal mogelijk is in de medische wereld?! Deze gaat gelukkig voor ons heel snel vooruit.

Blijf niet hangen in wat niet kan, maar kijk alvast eens wat wel mogelijkheden zijn. Praat erover met je (huis)arts.

Mocht je erover willen praten, mijn PB staat altijd open voor je.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:56

Jeetje, wat heftig. Het is logisch dat je je onwijs poedersuiker voelt en dat gevoelens hoef je ook niet weg te stoppen. Ik heb helaas geen tips om te delen. Ik kan me ook goed voorstellen dat je je onzeker voelt over je lichaam. 1 troost is dat bijna iedereen van jouw leeftijd zich zo onzeker voelt. Ieder om zijn eigen redenen. Dus daar sta je in ieder geval niet alleen in.
Rustig aan doen TS. :(:)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:57

Wat een verdrietig nieuws heb je gehad, logisch dat je daardoor enorm van streek bent. Heb je hulp aangeboden gekregen over hoe je hier mee om kunt gaan? Misschien kun je lotgenoten treffen op freya.nl.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:58

Oh meisje... ik ken je niet maar vind het zó sneu voor je.
Dit moet een enorme klap voor je zijn :(:) ;(
Het is ook ontzettend definitief en ingrijpend nieuws, misschien kun je (als je wilt) er met iemand 'van buitenaf' over praten?
Ik hoop dat de hormomen je lichamelijke ontwikkeling een boost geven, dit is al zo'n lastige leeftijd wat dat betreft. En wat het andere nieuws betreft: praat er over met wie je wilt en ik kan me goed voorstellen dat het ook een soort rouwproces is als je zo ineens afscheid moet nemen van een evt toekomstbeeld. Ik denk dat je het ook best als een soort rouwproces mag ondergaan hoor.
En wie weet, misschien is er nog wel wat mogelijk met eiceldonatie bijv.?
Vanaf hier in ieder geval een dikke knuffel. :(:)
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 13-05-18 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:59

Jeetje wat een heftig nieuws, veel sterkte!

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:00

Jeetje dit lijkt mij heel heftig nieuws voor een jongedame als jij... Ik wil je een hele dikke knuffel geven en wat mijn voorganger zegt, huil maar goed. Maar blijf wel van jezelf houden! Ook wil ik je zeggen; praat. Praat met je moeder, eventueel een goede vriendin, wel als je je daardoor beter voelt natuurlijk. Daarbij zijn er nog heel veel andere methoden om een kindje te krijgen.
Liefs! <3

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:03

Ach meis wat naar om dit te horen te krijgen.. :(:)

Hopelijk kan je dit een beetje een plekje geven, al zal het misschien nooit makkelijk worden als je graag zelf kinderen wilt.

En wie weet dat je later een kind een mooi thuis kan bieden wat zijn/haar ouders niet konden. (al is dat niet iets om nu over na te denken)

Spoiler:
Life is a dick, sometimes it gets hard for no reason.

Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 23:04

ooh dankjewel allemaal voor de super lieve reacties! dit geeft me zoveel steun! jullie zijn de beste <3

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:04

Lieve lieve M., wat zou ik je graag een dikke knuffel willen geven! Wat een vervelend nieuws voor je is dit.. Allereerst enorm dapper dat je dit bericht deelt. Ik weet hoe moeilijk het is om zoiets te delen.
Blijf voorlopig nog lekker thuis als je het niet ziet zitten om naar school te gaan, heel begrijpelijk en je merkt vanzelf wanneer je daar weer toe aan ben. Maar vergeet niet dat je het allerbeste verdient, altijd al maar nu al helemaal. Spreek met wat vriendinnen af, ga wat wandelen/fietsen, cake bakken, makeuppen of een ander voorbeeld van iets dat je blij zou maken. Denk vooral even aan jezelf.

Zou het niet goed voor je zijn om misschien met een psycholoog of huisarts hierover te praten? Het is nogal een klap namelijk.

En die hormonen, dat ga je vanzelf merken.. Dat komt gewoon allemaal goed!

Veel meer kan ik even niet zeggen.. vind het heel rot voor je. Je moeder had het beste met je voor, zij wilde waarschijnlijk dat je afleiding zou hebben.

Totaal nog niet aan de orde, maar weet dat er heeeel veel lieve weeskinderen en pleegkinderen zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-05-18 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

no hay mas dios que dios

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:05

Jeetje M. wat een naar en vervelend bericht.
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten alleen dan net een andere oorzaak.
Ik heb tot 2 jaar geleden altijd bij een neuroloog gelopen die mijn vertelde dat ik gewoon kinderen kon krijgen wat ook echt een wens is van mij.
Vorig jaar nieuwe neuroloog en hij vroeg wat voor medicatie ik gebruikte.
Nadat ik had verteld welke dat zijn kreeg ik te horen dat de medicatie zoveel doen en dat hef ook levensgevaarlijk is om zwanger te zijn met de medicatie die ik slik.
Ik zou echt zonder medicatie moeten legen en dat kan gewoon nog niet.
Eigenlijk is het wat de neuroloog bedoelt niet verstandig om in mijn situatie kinderen te krijgen.
Ik heb er ook heel veel momenten rot over gevoeld dn dat zal ook nog wel even blijven zo.
Mijn pb box staat altijd voor je open.
:(:)
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-05-18 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:06

Wat een verdrietig nieuws meis. Daar ben je ziek van!
Deze schok zal je eerst weer moeten absorberen, maar dan hoop ik dat je vooruit kunt kijken.
Voorgaande berichtjes lijken mij waardevol, er kan steeds meer op dit gebied, de ontwikkeling staat gelukkig niet stil. En 16 jaar is sowieso een onrustige, onzekere leeftijd. Maar je hebt zeker heel wat te verstouwen op jouw leeftijd zeg! Dat is niet te bagatelliseren.
Ik hoop dat de hormoonkuur iig je fysieke verschijning voor jezelf kan veranderen.
Heeeel dapper dat je dit kon posten. Stoer wijffie!

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:06

Wat verschrikkelijk erg voor je. Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg verdrietig bent. Ik weet van dichtbij hoe verschrikkelijk het kan zijn.

Jaren geleden leek het alsof mijn zus zelf geen goede eitjes kon maken, we zijn toen heel erg ver gegaan om bij mij de boel te testen en ik zou haar eitjes doneren. Zo kon ze toch een kindje dragen. Haar relatie ging uit en nu, jaren later is het alsnog gelukt via IVF zwanger te worden met een eigen eitje (ze is nu 39 jaar), daar zijn ze wel heel lang mee bezig geweest, maar het is gelukt.
Ik had met liefde haar een paar van mijn eitjes gedoneerd, zij zou het kind dragen en wat mij betreft zou het gewoon helemaal haar kindje zijn.

Hier heb je natuurlijk nu niets aan, maar het houdt nu nog niet op voor je. Wanneer je er aan toe bent, zijn er misschien wel nog meer mogelijkheden dan nu. Er zijn groepen en fora op internet waar vrouwen en jonge meiden met hetzelfde steun aan elkaar hebben. Misschien heb je daar wat meer steun nu je met zoveel gevoelens zit.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:11

Wat een naar nieuws en wat een rot situatie zeg.
Ik wens je heel veel sterkte toe.

Anoniem

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:14

Sterkte, heftig op zon jonge leeftijd :*

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:20

Dat is heel vervelend om te horen te krijgen, ik snap dat je er van slag van bent. Hopelijk gaat je hormoonkuur je helpen je beter te voelen in je lichaam, maar onthoud goed onzekerheden hebben we allemaal. In je puberteit kan het nog wat lastiger zijn, maar focus je op de punten welke je mooi vind.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:27

Nu is de shock nog heel vers, ts maar dat gaat zich stabiliseren (emotioneel gaat de eerste "paniek" stilaan vervagen). Kinderen krijgen op de "ouderwetse" manier gaat wrs moeilijk zijn maar de wetenschap staat niet stil op dat gebied en jij bent nu nog heel jong dus wie weet wat er mogelijk zal zijn als jij op het punt staat dat je aan kinderen wil beginnen. Geen kinderen zou ik het dus niet noemen: eerder moeilijker maar niet onmogelijk.
Verder is het positief dat je er nu al achtergekomen bent en dat je nu al met een passende behandeling kunt beginnen.
Laat je goed adviseren en durf vragen te stellen aan je artsen (noteer ze op voorhand) en zoek artsen bij wie jij je op je gemak voelt. En vraag desnoods een second (en third) opinion...

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:34

Jezus wat een erg nieuws om zo te horen.. Ik ken verder niks van de ziekte of iets.. Maar wat vreselijk om dat zo te horen te krijgen. Kan me het écht niet voorstellen. Heel, heel veel sterkte!

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:35

Hè meisje... Uiteindelijk gaat het idee wel wennen waarschijnlijk, wie weet wat de wetenschap nog gaat kunnen... maar voor nu is het gewoon echt kl*te. Heel veel sterkte! :(:) Y;(


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:49

Wat een heftig nieuws ;(
Heel veel sterkte Y;(

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:53

Ach jeetje wat verdrietig.. ik kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als ik zulk nieuws zou krijgen.
Ik wens je heel veel sterkte en probeer je er aan vast te houden dat er wat kindjes betreft nog opties zijn! :(:)


AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:27

Jeetje zeg, dat moet echt heel zwaar zijn ja, kan me heel goed voorstellen dat je je rot voelt! Als je je ei niet kwijt kan bij iemand in je buurt zijn er vast bokkers waar je je hart kan lichten! (Zoals ik)

Heel veel sterkte <3

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmmyAJ, Googlebot, IASCrawler, jojoleinee, Love_Rosie, Pytje en 168 bezoekers