Door de wekker slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:34

Brr, ja ik word dus misselijk en met enorme spierpijn wakker (heeft niks met het bed te maken) na een uur heb ik me meestal wel zo vaak omgedraaid om die wekker uit te zetten dat ik wat losser ben. Dat heeft het proces idd wel doen rekken.

Katten helpen wel ja, maar alleen als je een vast ritme hebt :p anders pakken ze je gerust om 3 uur 's nachts of laten je juist liggen als je wakker moet worden |o

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:44

Lizzyy schreef:
@purny: die van mij gooide een uur voor mijn wekker ging, nog even drie haarballen eruit. Dan ben je ook wel wakker :+

Verder snoozen is ook enorm slecht... het is even wennen en oefenen, maar gewoon na 1 piepje uit je bed.
Vroeger zette ik mijn wekker aan de andere kant van mijn bed. Maar ja, dan zette ik hem uit en ging weer terug (en versliep me dan vervolgens).
Nu heb ik een mopperend vriendje naast me waardoor ik bij 1 piepje er al uit spring :))

Dat was ook de reden vanmorgen. Kat laat zich niet kammen en verhaard als de pest.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:55

Dat snoozen slecht zou zijn, geloof ik niet. Ik slaap soms nog diep, en heb dus tijd nodig om wakker te worden.
Als ik uit een diepe slaap direct opsta, voel ik me de halve dag brak. Niet iedereen heeft hetzelfde ritme.

Anoniem

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:04

Het kan erger. Ik zet de wekker uit in m'n slaap. Ook als ik 'm aan de andere kant van mijn kamer zet (ik slaapwandel erg veel). Leg dat maar eens uit. :')

Anoniem

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:19

Wow dat lijkt me echt héél vervelend resistance!

Bedankt voor alle tips! Helaas honden of katten zijn niet mogelijk hihi...

Het is niet dat ik snooze maar ik hoor m gewoon niet. Morgenochtend maar op trillen zetten en onder m'n kussen doen...

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:23

Gelukkig functioneert mijn kat als extra wekker. Pas als de wekkerradio en de telefoonwekker zijn afgegaan komt zij bléren. En in tegenstelling tot de radio en de telefoon zit er op de kat geen snooze button. De enige manier om haar stil te krijgen is door te voeren.
Op uitslaapdag hoor je ze niet, heerlijk beest. <3

Reageren op 1 wekker moet je kunnen. Als ik echt moe ben slaap ik overal doorheen. Zelfs door een wekker die een uur lang keihard 'YEPYEPYEP' roept. Of onweer, of een hele kolonie brandweerwagens die letterlijk onder je raam langsrijden met gillende sirenes. De ouderwetsche wekker heb ik opgegeven. Is slecht voor mijn bloeddruk en één keer een wekker op je oog is leuk, én je bent klaarwakker, maar echt niet uit te leggen.

Hier zitten wel geinige dingen tussen als je geen katten of ouderwetsche hartverknetter wekkers hebt en/of wilt:
https://www.glamour.nl/fun/feel-good/ga ... larm-clock
Ik zie me 's ochtends al puzzelen of wekkers schieten. Gaan de buren leuk vinden. _O-

sasja0705
Berichten: 1967
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:26

Als je 4 wekkers plus telefoon op dus verschillende tijden zet, heeft dat zowat dezelfde effect als snoezen. Je bent ff alert maar valt gewoon weer in ( diepe) slaap.
Spreek uit ervaring...
Enige wat bij mij hielp was de wekkers op verschillende plaatsen tegelijkertijd te laten afgaan.
Je moet opstaan en dan een rondje maken :-)
Alleen niet vergeten om een paar dagen lang ook iedere keer de plaatsen wisselen.
Bij mij heeft t geholpen :-)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:33

Xyris schreef:
Hoe doe je dat... := ik kan gerust een uur snoozen.... Ik voel me zo ellendig als ik wakker word...


Same here! Lekker snoozen en op t gemak wakker worden!

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:07

hier ook iemand die gerust door haar wekker heen sliep (deed hem ook onbewust uit in mijn slaap, heb overigens alleen een wekker op mijn telefoon).
Ik heb nu de app: alarm clock extreme en ik zweer erbij!
Zodra mijn alarm afgaat, moet ik eerst 10 rekensommen oplossen voordat hij stopt (zelf in te stellen).
In het begin gaat het niet zo heel soepel, maar je wordt wel steeds beter in hoofdrekenen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:10

Amy schreef:
Wow dat lijkt me echt héél vervelend resistance!

Bedankt voor alle tips! Helaas honden of katten zijn niet mogelijk hihi...

Het is niet dat ik snooze maar ik hoor m gewoon niet. Morgenochtend maar op trillen zetten en onder m'n kussen doen...

Je mag m’n kind een weekje lenen. Die staat om 7 uur aan je bed, cars geluiden na te doen. Succes verzekerd :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:13

Ik kan echt niet snoozen dus dat doe ik dan ook niet, ik word sowieso al wakker voor de wekker dus aan mij heb je niet zoveel :’)

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 02:45

Schuur_ schreef:
tante_trien schreef:
Bij mij werkt het ook niet als ik 5 minuten tussen mijn wekkers laat. Ik doe er 2-3 minuten tussen. Dus als ik om 7:30 op wil staan ziet het er zo uit:
7:28
7:30
7:33
7:35
7:37
7:40
7:43
7:45
En dan ben ik meestal wel wakker.

Inmiddels werk ik nachtdiensten en hoef ik nog maar zelden vroeg op t3 staan, dat werkt nog veel beter :o


Oh jeetje, ik snap echt niet dat mensen dit kunnen hoor. Bij mij is het om 6:30 de wekker en gaan! hoogstens als ik erg moe ben dat ik 1 a 2 minuten blijf liggen maar dit is op gevoel. Heb er wel eens iemand uitgegooid die een een halfuur voor die moest opstaan begon met snoozen. Dat was dus 1x en nooit meer.
Als ik bv in het weekend wel eens blijf liggen na 6:30 heb ik een hond die naast bed komt zitten en intens gaat staren of zijn (koude) neus tegen me aanhoudt.

Soms hoor ik de eerste 7 wekkers écht niet. Maargoed bij mij was het simpel opgelost, gewoon een baan zoeken die meer bij mijn ritme past :))

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 03:16

een ouderwetse wekker in een bak met knikkers zetten :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:38

Tjeesus wat een slaapkoppen hier :oo

Wake-up light. Door het licht wordt je langzaam aan al wakker.

Als ik met iemand zou leven die een ouderwetse wekker in een bak met knikkers zou zetten en hem ook nog af laat gaan in de ochtend zou ik hem simpelweg vermoorden.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:46


Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:09

Wen je gewoon weer aan om op te staan op 1 wekker.
Hoe weet je lijf nu of piepje 1 niet, maar piepje 5, 6 of 7 wel serieus is...

Ik moest gelijk denken aan een paard wat niet aan het been is *D

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:40

MieLo schreef:
hier ook iemand die gerust door haar wekker heen sliep (deed hem ook onbewust uit in mijn slaap, heb overigens alleen een wekker op mijn telefoon).
Ik heb nu de app: alarm clock extreme en ik zweer erbij!
Zodra mijn alarm afgaat, moet ik eerst 10 rekensommen oplossen voordat hij stopt (zelf in te stellen).
In het begin gaat het niet zo heel soepel, maar je wordt wel steeds beter in hoofdrekenen :')

Hoe dan? :oo Voor mij is het elke ochtend nog hogere wiskunde om mijn waterkoker te laten werken...
Na de zoveelste opmerking over mijn bijzondere kledingstijl (achterstevoren én binnenstebuiten, dat was nadat ik het weer voor elkaar had gekregen om een blouse verkeerd te knopen :') ) mag ik ook pas na de koffie aankleden.

En ja, ik kan echt een slaapkop zijn. Op sommige dagen heb ik echt heel veel slaap nodig, mijn lijf en hoofd zijn niet helemaal normaal, en dan is een piepende wekker gewoon een irritante achteruit rijdende vrachtwagen in een droom en worden piepers, miepers en kukelaars geregistreerd maar komt het niet door dat die geluiden aangeven dat er een actie verwacht wordt. Overigens niet altijd, soms ben ik gewoon netjes op tijd Wakker. Zie tijdstip post :D .

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:12

Plantenspuit naast je bed en jezelf in gezicht spuiten als je wekker gaat, zo heb ik m'n vriend getraind om op te staan. Hij was ook zo erg met opstaan maar nadat ik hem 6 jaar iedere ochtend eruit moest schoppen en er een baby bij was gekomen moest hij toch zelfstandig gaan opstaan. Dat lukte in het begin dus totaal niet en ben ik op het idee gekomen om de hem in zijn gezicht te sproeien zodra zijn wekker ging. Als je dit bij jezelf gaat doen eist het wel wat doorzettingsvermogen denk ik. :D

Ibbel

Berichten: 49115
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:17

Allemaal mooie ideeën, maar dan moet je dus wel wakker worden als de wekker gaat, en dat is hier nu net kennelijk het probleem. Als je niet wakker wordt, kan je ook geen sommen oplossen, of plantenspuiten hanteren. En heeft het ook geen zin wekkers elders in de kamer te zetten, etc.

De suggestie van een wake-up light in combinatie met trillen lijkt me wel een goede.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:45

Neem een kind _O-

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:50

Ik heb dus hetzelfde probleem..

Mijn wekker gaat ook om 06:30,06:35 enz enz tot 07:00 en dan moet ik er echt uit. Maar ik word gewoon niet wakker van mijn wekker. En als ik de wekker aan de andere kant van mijn kamer neer leg word ik niet wakker.

Dus voor ik ga slapen ga ik nog even naar het toilet om te plassen en dan drink ik 2 glazen water, zodra ik sochtends maar een beetje wakker word moet ik nodig plassen en dat is mijn motivatie om er uit te gaan haha :')

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:52

MissBambi schreef:
Pavlok wekker :D

Geeft trilling, geluid en indien je dan nog niet wakker bent een stroom schokkend


Waar koop je die ~~}>

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:53

Heel herkenbaar :=


Lalidan schreef:
Niet meer tig wekkers zetten. Daarmee leer je jezelf alleen maar aan dat je het rustig kan negeren, want er komt nog wel 1. En nog 1. En nog 1. Dus gewoon weer 1 wekker gaan zetten en jezelf er aan wennen daar meteen op te reageren.

Dit inderdaad :j ik heb dit ook ondervonden, meerdere wekkers achter elkaar werkt niet. Zorg dat je 1 wekker zet, ikzelf heb gewoon een snoeiharde bellenwekker van de Hema- en meer niet. Je gaat erop liggen dat je er gewoon bij die ene wekker uit moet en krijgt als je je daar echt op instelt voor je gaat slapen smorgens een goed seintje van je hersens.
Wat ook helpt is al gezegd je gordijn een stuk open laten en/of een wake up light

Verder toch een stukje wilskracht ook. Hier spreekt een voormalig chronische ex- verslaper, geef jezelf een skup onder je hol en sta gewoon op =:)

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:00

Ik heb nu een gewone wekker met wake-up light. Er gaat eerst licht aan, stil en wordt steeds feller. Daarna gaat de radio aan. Dit staat bij mij behoorlijk luid omdat ik het anders idd niet altijd hoor. Je hebt ook wekkers die gaan trillen oid.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Door de wekker slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:08

Kan je niet zo’n ouderwetse wekker en je telefoon op dezelfde tijd zetten?