Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:17

Is 'ie nog ergens te krijgen denk je?

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:46

Volgens mij niet nieuw meer en tweedehands is er in NL nog maar 1 rs in de omloop en volgens mij nog een langere maat doek.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:24

Ik vraag mijn schoonzus wel, die is bizar handig met deze dingen en zit in zo'n clubje van draagdoekenmoeders. Who knows!

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:40

Ik heb hem inmiddels als scrap verkocht := hoef ik in ieder geval geen geld meer uit te geven om er iets van te laten maken en iemand anders is er heel blij mee.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:14

Twee nieuwe aanwinsten deze week. Yaro contra magnetic pine RS en PN leaves chin chin. <3 Andere doek verkocht dus er kon wel weer wat bij. :')

Afbeelding


Afbeelding

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:41

Wauw, wat een prachtige kleuren!

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:48

Ohhh helemaal mijn smaak! Hoe is de Yaro? Vind de prints zo leuk maar ben bang dat ik verwend ben met PN’s en Maisaa’s en Yaro nu toch niet fijn meer vind.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:19

Fijn! Vooral heel stevig maar wel soepel door de ringen. Maar mijn enige vergelijk is een katoenen rs van 245grams, deze is katoen/seacell van 310 in contraweving dus heel anders. Weet niet hoe dit is naast een draagkrachtige PN ringsling.

Bij Yaro zit er volgens mij veel verschil tussen hun doeken. Over sommigen lees ik wel enthousiaste verhalen. Tijdje terug was er ook zo'n post over je fijnste budget draagdoek, was ook wel leuk om door te lezen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:01

Ik heb mijn baby alpaca RS van Yaro en ik vind hem heerlijk zacht <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:08

Ik hoop dat ze er snel in mag! <3

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:15

Ik ook <3

Ze moest gewogen worden en ze hadden ons voorbereid dat ze waarschijnlijk nog niet over haar geboortegewicht heen zou zijn maar jaaawel. 1300 gram nu :').en volledig op mijn melk, zo gaaf. Bijna op de helft van de magische 3 kg.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:58

Wat super MB! Dat moet jou toch een boost van jewelste geven!

Ik heb ipv mijn mega DISO Didy kersenbloesem met tussahzijde nu de versie met linnen gevonden. Die is wat paarsiger dan zuurstokroze, maar hopelijk alsnog mooi genoeg ;)

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:30

Vraagje aan de ervaren dragers hier: ik heb nu een Little Frog maat 6 als startersdoek, mijn zoon is nu 6 weken oud. Het dragen bevalt me zo goed dat ik er eigenlijk nog wel een (goede, iets duurdere/betere) doek bij wil <3 Nu lees ik goede dingen over Maisaa, wie hier heeft ervaring met Maisaa en wil wat ervaringen met me delen? :) Dit is denk ik tot nu toe mijn favoriet:
https://shop.maisaaslings.com/product/rhombi-serenity/

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:42

Jaa toppertje hoor <3
Hij is wel een stuk dikker/zwaarder dan je tot nu toe gewend bent. Ik heb nog geen ervaring met de Lenpur, maar hoor er hele goede dingen over.

Ik heb zelf de versie met enkel JS. Ze moeten even worden ingedragen, maar zeker de moeite!

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:46

Die vind ik ook erg mooi Liex. Heb voor de rest geen ervaring met die blend, maar wel met andere verschillende Maisaa doeken. Erg fijn/betaalbaar merk.

Ik heb een custom half buckle draagzak besteld :D Doek is onderweg naar de maakster. Ben echt heel benieuwd wat het resultaat gaat worden!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:34

Goedemorgen, nu alle nieuws een beetje geland is kan ik hier melden dat ik afgelopen zondag met 34w3d mama ben geworden van een prachtige dochter. Zij heeft er uiteraard nog veel behoefte aan om dicht bij ons te zijn en ik wil haar dan ook graag gaan dragen, zodra ik weer beter uit de voeten kan (nu buidelen we vooral veel).

Ik heb al even gezocht in het topic, maar behalve de vragen van MB en wat reacties van Esplendido zie ik nog niet veel over prematuren.

Esplendido schreef:
Gefeliciteerd met jullie dochtertje Marco. Wat een achtbaan zijn jullie in beland met een kindje dat prematuur geboren is. Helaas heb ik er zelf ervaring mee (twee keer een kindje dat met 31 weken geboren is) en het is niet niks een kindje op de Nicu en ook nog een kindje thuis.

Qua doek is een makkelijk te wassen, niet te dikke en wat smallere doek ideaal. Of een RS geschikt is, is afhankelijk van het gewicht en de spierspanning van jullie kindje. Dragen in een doek is wel echt heel goed voor een prematuur geboren kindje en ook voor de ouders.


@Espendido, deze quote er even uit gepikt, maar de rest ook gelezen. Wat is een dunnere doek en hoe breed is niet te breed? Ik heb zelf deze liggen: https://slingofest.com/wrapPage/yaro-sl ... elId=23085, maar durf niet te zeggen of dat dik en/of breed is of niet, want heb niet veel ervaring met andere doeken. Door schouderklachten van mezelf wil ik juist wel graag een doek en geen sling, want ik kan niet gemakkelijk eenzijdig dragen. Beetje de voornaamste vraag is dus waar ik op moet letten.

En hoe kan ik een consulent vinden die ervaren is met prematuren? Zijn daar speciale websites voor? Ik hoop dat jij, of een van de anderen met hiermee kan helpen. Alvast bedankt

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:00

Gefeliciteerd!

De Yaro die je hebt is volgens mij wel redelijk dun, maar ze zijn nog dunner te krijgen. Qua breedte zou ik het niet durven zeggen.

Ben je al lid van Draagliefde of Draagpraat Facebook pagina? Daar zou je een oproepje kunnen plaatsen voor de consulente en kun je ook zeker nog verder met je vragen terecht gezien daar ook erg veel mensen met ervaring zitten. :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:23

Gefeliciteerd met je kleine meisje! <3 Yaro is breed geloof ik. Mijn Yaro ringsling is 70cm, mijn PinkNova doek is 58cm. Ik weet dat Hoppediz das leichte en Calin Bleu doeken veel aangeraden worden voor prematuurtjes, en Pure Baby Love heeft ook een speciale prematurendoek. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus Esplendido kan je vast nog beter adviseren.

Ik ben trouwens heel blij met die gele Pinknova leaves, wat een fijne doek is dat! En m'n nieuwe ringsling bevalt ook goed. Hij spant veel makkelijker en netter aan dan m'n andere, probleem lag dus niet aan mij. Nu twijfel ik of ik die ander wil verkopen maar ik vind de print/kleur zo mooi.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:27

Gefeliciteerd orchidee!

Ik ben op zoek naar een ringsling voor een newborn. Wij hebben een wat lastige trap/traphekje, dus als ik straks met de kleine meid de trap op of af moet wil ik graag mijn handen vrij hebben.
Gezien hij alleen daarvoor is heb ik ook geen megabudget; 75 euro incl is voor een zachte en mooie rs wel de max

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:52

Ik ga helemaal mee met Dani. Yaro is erg breed, qua smalle doeken kom je uit bij speciale prematurendoeken of smallere merken als PN en Woven Wings (smaller ken ik ze niet).

Dat lukt makkelijk hoor Liselot, voor dat bedrag! Heb je al gekeken op de draagliefde verkoopmarkt? Daar kun je ook ISO’s plaatsen, daar komen soms hele verrassende reacties op die je anders misschien over het hoofd zou hebben gezien.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:03

Alleen op draagdoekenmarkt en marktplaats gekeken, bod gedaan op een mooie en leek me wel een fijne zachte blend

Afbeelding

Zal eens op draagliefde kijken :)

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:09

Yaro is idd een merk waarvan de doeken behoorlijk breed zijn. Pink Nova, Woven wings, Didymos zijn wat minder breed.
Qua dikte zou ik kijken naar een doek van ongeveer 200gr/m2 en in een easycare blend zodat je hen makkelijk kan wassen.

Omdat bij prematuur geboren kindjes de spierspanning anders is dan bij a terme baby’s is het aan te raden een draagconsulente te kiezen die ervaring heeft met prematuriteit.
Bij premature kindjes is de spierspanning vaak heel slap en dat zorgt voor snel inzakken in de doek. Dan moet je echt strak genoeg knopen en goed in de gaten houden dat je kindje niet inzakt en de ademden vrij blijft.
Soms komt het juist voor dat prematuur geboren kindjes een hele hoge spierspanning hebben en dan is het knopen echt wel een uitdaging.

Afhankelijk van of je de beentjes van je kindje kunt spreiden zonder te forceren draag je je kindje met je beentjes uit of in de doek. Lukt spreiden niet zonder te forceren dan beentjes in de doek. Zodra het lukt om de beentjes te spreiden zonder te forceren de beentjes uit de doek.
Het kan fijn zijn om een extra twist onder de billetjes te maken omdat dan de doekbanen geen tweede keer onder de beentjes door hoeven.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:59

Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga er eens naar kijken.

Vooral de dikte was waar ik over twijfelde. Dan is de mijne wel erg stevig. Ik zal eens zoeken of ik iemand inde buurt kan vinden, die evt ook naar het ziekenhuis kan komen.
Esplendido schreef:
Yaro is idd een merk waarvan de doeken behoorlijk breed zijn. Pink Nova, Woven wings, Didymos zijn wat minder breed.
Qua dikte zou ik kijken naar een doek van ongeveer 200gr/m2 en in een easycare blend zodat je hen makkelijk kan wassen.

Omdat bij prematuur geboren kindjes de spierspanning anders is dan bij a terme baby’s is het aan te raden een draagconsulente te kiezen die ervaring heeft met prematuriteit.
Bij premature kindjes is de spierspanning vaak heel slap en dat zorgt voor snel inzakken in de doek. Dan moet je echt strak genoeg knopen en goed in de gaten houden dat je kindje niet inzakt en de ademden vrij blijft.
Soms komt het juist voor dat prematuur geboren kindjes een hele hoge spierspanning hebben en dan is het knopen echt wel een uitdaging.

Afhankelijk van of je de beentjes van je kindje kunt spreiden zonder te forceren draag je je kindje met je beentjes uit of in de doek. Lukt spreiden niet zonder te forceren dan beentjes in de doek. Zodra het lukt om de beentjes te spreiden zonder te forceren de beentjes uit de doek.
Het kan fijn zijn om een extra twist onder de billetjes te maken omdat dan de doekbanen geen tweede keer onder de beentjes door hoeven.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:00

Het is een pinknova zena savannah geworden, ben heel benieuwd!

VogeltjeM

Berichten: 3750
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:40

Een klein vraagje tussendoor.. :o ik wil mn kleine graag dragen als hij is geboren, heb binnenkort een consult bij een draagconsulent voor een doek. Maar nu biedt mn schoonzus me een draagzak van ergobaby aan, voor de makkelijk & voor mijn man bijv. Maar ik vraag me af wat jullie van dit merk vinden, is het echt ergonomisch zoals de naam doet vermoeden?