Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 09:08

Hoi allemaal!

Al een tijdje overweeg ik om mijn bovenste oogleden te laten corrigeren. Tot nu toe heb ik het nooit gedurfd, omdat ik het snijden onder plaatselijke verdoving dood eng vind :=
Ik heb flinke hooded eyes en trek eigenlijk de hele dag door mijn wenkbrauwen op, zodat ik mijn eigen oogleden niet zie. Ze hangen wel zodanig laag, dat ik een soort schaduw/dakje zie waardoor ik een kleiner gezichtsveld heb. Het is geen los vel, maar gevuld met vet.
Veel mensen in mijn omgeving reageren verbaasd, omdat het ze nooit is opgevallen. Maar dat komt dus omdat ik mijn wenkbrauwen de hele dag optrek. Zoals wel te verwachten was, heb ik door het optrekken van mijn wenkbrauwen enorme hoofdpijnklachten en hele gespannen spieren in mijn voorhoofd.

Ik kon er nog geen topic over vinden, maar ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die deze ingreep hebben laten uitvoeren, welke kliniek jullie aanraden en vooral hoe het resultaat eruit ziet! :) Uiteraard heb ik dit al op internet opgezocht, maar ik zou het fijn vinden om persoonlijke verhalen te lezen.

Edit; Misschien wel handig om er een beeld bij te krijgen.
Spoiler:
Dit is hoe ik er eigenlijk altijd uit zie met het optrekken van de wenkbrauwen:
Afbeelding
Zo ziet het er in ontspanning uit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frummels op 23-04-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:10

Mijn moeder heeft het laten doen, tegelijk met mijn tante. Hebben er een paar dagen niet uit gezien maar is nu heel mooi genezen en je ziet niet dat er iets gebeurd is.
Tzt kan het zijn dat ik het ook nodig heb en gezien hun ervaringen ben ik er niet zo bang voor.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 09:14

Azmay schreef:
Mijn moeder heeft het laten doen, tegelijk met mijn tante. Hebben er een paar dagen niet uit gezien maar is nu heel mooi genezen en je ziet niet dat er iets gebeurd is.
Tzt kan het zijn dat ik het ook nodig heb en gezien hun ervaringen ben ik er niet zo bang voor.


Dat het een paar dagen lelijk/toegetakeld uitziet, vind ik niet erg. :) Mijn schoonmoeder heeft het ook laten doen, maar zij is al ruim in de 60 dus dat ziet er dan toch wat anders uit dan wanneer je jonger bent denk ik. Bij haar zie je er overigens ook niets van!

Hebben jouw moeder en tante geen last tijdens de ingreep ervaren?

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:16

Frummels schreef:
Azmay schreef:
Mijn moeder heeft het laten doen, tegelijk met mijn tante. Hebben er een paar dagen niet uit gezien maar is nu heel mooi genezen en je ziet niet dat er iets gebeurd is.
Tzt kan het zijn dat ik het ook nodig heb en gezien hun ervaringen ben ik er niet zo bang voor.


Dat het een paar dagen lelijk/toegetakeld uitziet, vind ik niet erg. :) Mijn schoonmoeder heeft het ook laten doen, maar zij is al ruim in de 60 dus dat ziet er dan toch wat anders uit dan wanneer je jonger bent denk ik. Bij haar zie je er overigens ook niets van!

Hebben jouw moeder en tante geen last tijdens de ingreep ervaren?


Nee is ze reuze meegevallen, ze zeiden beide dat ze het zo weer zouden doen.
Uiteraard zijn dat ook geen tieners meer, maar rond de 50.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:17

Ik heb het laten doen :j
Geen moment spijt van gehad en ik zou t zo weer doen...
Je voelt er niks van, napijn is goed als niks en binnen een week ben je weer toonbaar...
Volgens mij was het ongeveer 4 jaar geleden, dus was ik 40 ofzo..

Ik vind alleen, door mijn leeftijd ook, omdat mn voorhoofd gaat verzakken -O- (ja zo gaan die dingen) dat het resultaat een beetje minder wordt.. maar goed, dat heeft gewoon met zwaartekracht te maken :P

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 09:19

@Azmay: Oh dat vind ik fijn om te weten! Dankjewel :)
Haha, nee dat begreep ik inderdaad wel, dat ze geen tieners zijn. Mijn schoonmoeder heeft al flinke rimpels, waardoor het resultaat anders is dan wanneer de rest van je huid strak is, denk ik. Dat bedoelde ik meer. Dus dat zij voor mij niet zo een goed referentiekader is.

@Cer: Bedankt voor het delen van je ervaring! Is het lang geleden dat je het hebt laten doen? :) En heb je misschien een voor en na foto? (per pb mag natuurlijk ook).
En ach, dat voorhoofd. Dat gebeurt als we ouder worden, toch :D Ik heb (gelukkig?) een relatief strak voorhoofd. Denk als ik dat niet had gehad, ik nu echt enorm veel rimpels zou hebben gehad door het dagenlang fronzen.. :=

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:37

Ik heb er wel fotos van, maar niet zo snel hier zie ik... kan ik thuis wel opzoeken.. de voor, tijdens (die zijn ook spectaculair :') ) en na fotos heb ik nog wel ergens als het goed is..

Ik kan t je op stal ook laten zien, wat het resultaat geworden is :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 09:40

Oehhh tijdens! :wow: wil ik ook graag zien, haha.
Als je ze thuis wil opzoeken heel graag!

Het resultaat mag je dan irl laten zien ja. :))

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:45

ja staan thuis op mn appeltje... ik kijk van de week even :j

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:48

Cer schreef:
.. maar goed, dat heeft gewoon met zwaartekracht te maken :P


Uiteraard en bij míj is er de factor dat ik verschillende littekens heb op mijn slaap, voorhoofd, in de wenkbrouwen en een ooglid. Dat geeft minder elastiche huid :(
Kan er op zich niet mee zitten maar dat ene oog heeft een steeds meer gereduceerd blikveld. Moét nu eigenlijk wel wat aan gebeuren.
Fijn om te lezen dat het een sneetje van niks is eigenlijk met merkbaar resultaat.

www.homocaballus.net

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:51

De eerste prik voel je, maar dat mag echt geen naam hebben..
daarna prikken ze door, dus wordt t verdoofd. Dan gaan ze snijden, daar voel je niks van.
Dan zie je dat het licht wordt (das freaky maar hoort erbij), dan naaien ze t weer aan elkaar, voel je niks van... en dan is het klaar..
Half uurtje in en uit..

Week vrij nemen, goed koelen en zittend slapen (!!!!!) dat laatste is wel essentieel !!
En ik kon door de zwelling de eerste paar dagen mn ogen niet goed sluiten, dus slaapmaskertje eroverheen..

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:31

Cer schreef:
Week vrij nemen,


Wilde er een bliksembezoek NL van maken maar dat gaat niet lukken.
Heb er een paar emails aan gewaagd en er zit minimaal 1 week tussen 1ste consult en operatie. Inclusief reis zit ik dan al op anderhalve week en dat is een NoNo.
Geen idee waar die week voor nodig is maar, tant pis.

www.homocaballus.net

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:33

Nou je hoeft geen vrij op zich, maar je moet steeds met een zak erwten op je gezicht liggen.. dat is op mijn werk onhandig .. vandaar :j

Maar als je mag vliegen dan kan je toch eerder weer terug?

Is het in spanje niet te doen?

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:53

Cer schreef:
Maar als je mag vliegen dan kan je toch eerder weer terug?

Is het in spanje niet te doen?


Op vrijdag intake week vrijdag later operatie is minimaal donderdag heen en zaterdag EROP! terug.

Nee. Is een luxe ingreep en daardoor alleen voor hogere middenkasse en erboven; onder de twee miel kom je niet uit.

Trek het ene stukje vel wel omhoog met cellotape als ik een wedstrijd heb _O-

www.homocaballus.net

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:01

Mijn man heeft het een aantal jaren terug laten doen en dat is erg mooi geworden. Zijn oogleden lagen op zijn bovenwimpers. Was dus echt nodig.
Hij had wel last van blauwe kijkers maar dat kwam omdat hij te eigenwijs was en niet ging koelen gelijk na de operatie. Dat was het enigste. Verder een succes dus

Ik l*l niet met de wind mee nee...

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:07

Collega van een jaar of 35 heeft het laten doen en het was voor haar een wereld van verschil. Je zag de eerste weken een litteken maar dat was later nauwelijks nog zichtbaar. Zij zei ook; geen centje pijn en zo'n opluchting!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:16

Mijn moeder heeft het vorig jaar laten doen. Zij had een week vrij genomen en in de week heeft ze alleen de 1e en 2de dag er last van gehad maar daarna niet meer. Veel gekoeld en zittend slapen en na die week was ze weer aan het werk. Resultaat is mooi geworden en de sneetjes zie je al snel niet meer.
Mijn moeder is echt panisch wat betreft snijden prikken etc maar dit vond ze helemaal niet eng.

Bij mij begint het ook al dus ik denk dat ik het ook ooit wel laat doen.

Rex & Jazz

anjali
Berichten: 14917
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:20

Als je er een gereduceerd blikveld door hebt dan vind ik het niet cosmetisch maar medisch noodzakelijk of in elk geval nuttig.Een vraagj,Chinese mensen hebben allemaal van die hangende oogleden,hebben die dan ook een gereduceerd blikveld?Overigens laten die hun oogleden ook vaak corrigeren maar dat is dan omdat dat mooier wordt gevonden.Ik persoonlijk vind hangende oogleden wel mooi staan,maar je moet er natuurlijk geen last van ondervonden.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:23

Dat is volgens mij toch anders Anjali..
Als je los vel hebt, dan drukt dat ook echt op je wimperrand..

Bij chinese mensen is het de vorm van het oog, niet omdat ze een hoopje flubbervel hebben wat ze met hun ooglid omhoog moeten houden...

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:26

anjali schreef:
Als je er een gereduceerd blikveld door hebt dan vind ik het niet cosmetisch maar medisch noodzakelijk of in elk geval nuttig.


Littekens of mooi maken mij ook niets uit. Het zou bij mij zijn omdat littekens een ooglid ´doen´ zakken.
Als ik een mogelijkheid zie, laat ik het doen, maar met een beperkt blikveld zie ik die vooralsnog niet ;)

www.homocaballus.net

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 12:51

Cer schreef:
Dat is volgens mij toch anders Anjali..
Als je los vel hebt, dan drukt dat ook echt op je wimperrand..

Bij chinese mensen is het de vorm van het oog, niet omdat ze een hoopje flubbervel hebben wat ze met hun ooglid omhoog moeten houden...



Ik heb inderdaad dat het op mijn wimpers "ligt". Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk wel denk dat de verzekering een deel zal vergoeden aangezien ik er andere klachten door heb (dagelijks hoofdpijn). Maar dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. :)

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:53

Nou ik dacht zelfs dat het bij mij wel meeviel, ik heb het ook zelf betaald omdat ik het puur cosmetisch vond... maar achteraf merkte ik pas wat een verlichting het was! Iedere cent waard hoor :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 12:55

Daarom! Als ze niets vergoeden, wil ik het alsnog. :j Ik heb ook altijd nekpijn omdat ik mijn hoofd vaak wat achterover laat hangen, zodat ik er onderdoor kan kijken ipv mijn wenkbrauwen omhoog doen. Je wordt heel creatief :=

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:56

weet je al waar je heengaat?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 13:00

Nee, ik zie door de bomen het bos niet meer om eerlijk te zijn. :roll:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amand0, Juniores, nathe, sandra1312, Talindos, YandexBot en 38 bezoekers