Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:41

Huertecilla, even een vraagje tussendoor (misschien heb je het al ergens genoemd hoor). Heb je dit in een privé-kliniek laten doen of via de Seguridad Social. En hoe zit het met vergoeding? Mijn man heeft ook heel erg hangende oogleden.

Oeps, edit: had een pagina overgeslagen. Ik zie het al :-) Ga nog even verder lezen.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:48

Huertecilla schreef:
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

heel aardige mail terug en ze wil het voor kostprijs doen.
Scheelt me een reis, tijd en een zak euris :j



Heb je trouwens snel geregeld. Zie al dat Spanje voor ons ook een hoop geld zou kosten. Wellicht dan toch in Nederland, hebben daar ook recht op alles in het basispakket via het verdragsrecht.

Webshop - digital art: MoTekent

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:03

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

heel aardige mail terug en ze wil het voor kostprijs doen.
Scheelt me een reis, tijd en een zak euris :j



Heb je trouwens snel geregeld. Zie al dat Spanje voor ons ook een hoop geld zou kosten. Wellicht dan toch in Nederland, hebben daar ook recht op alles in het basispakket via het verdragsrecht.



Via de seguridad social had ik vanwege het echt daadwerkelijk beperkte zicht een kleine kans gemaakt doch dat duurt langer dan het me waard is. Dat is de laatste 8 jaar echt dramatisch verslechterd. Wat destijds 1,5 week duurde, duurt nu 3 maanden. Factor 20. Reken maar uit.
Een parkeerkaart voor invalide kost nu fluks 2 jaar.
Vergelijk dat met in vier weken na eerste mailtje de eerste hechtingen eruit *D
Kan gelijk dit wedstrijdseizoen al *\%/* hebben van meer :wow: en als bonus zie ik over een paar weken Maria nog weer eens. En beter _O-

www.homocaballus.net

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:09

Daarom zijn wij ook blij met de dubbele dekking in Nederland. Maken er niet veel gebruik van, maar we hebben buiten de normale diabetescontroles ook nog weinig gekke dingen gehad hier in Spanje.

Webshop - digital art: MoTekent

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:15

MoniqueT schreef:
Daarom zijn wij ook blij met de dubbele dekking in Nederland. Maken er niet veel gebruik van, maar we hebben buiten de normale diabetescontroles ook nog weinig gekke dingen gehad hier in Spanje.



Voor een referentiekader:

Deze indicatie krijgt u uitsluitend als u aan zeer strike voorwaarden voldoet. De voorwaarden zijn dat u verlamde of verslapte bovenoogleden heeft:

door een afwijking waarmee u bent geboren;
door een chronische ziekte waarmee u bent geboren;
waardoor u last heeft van een ernstige gezichtsveldbeperking. Hierbij hangt de onderrand van het bovenooglid, bij ontspannen, recht vooruitkijken minimaal 1 mm boven het centrum van de pupil.


https://www.ooglid.nl/kosten/vergoeding/

Dus echt niet ZO makkelijk en...


Als u een vergoeding krijgt, dan gaan de kosten eerst van uw eigen risico van € 385,- af. Afhankelijk van of u al gebruik gemaakt heeft van uw eigen risico, vallen uw persoonlijke kosten voor een verzekerde bovenooglidcorrectie uit tussen de € 364,- en € 699,-.


ook niet alles.

Al met al: reis- en verblijfskosten, tijd, moeite pfffff....

www.homocaballus.net

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:32

jeetje HC wat een ingreep.... ik wacht nog wel ff ,,,, ik plak stickertjes, mijn linkeroog zit na een ongeluk met paard ong. 10 jaar geleden erg dicht, door het stickertje zie ik weer wat zonder de hele dag m'n wenkbrauwen op te trekken.
Niemand ziet ze, behalve de kaakchirurg daarnet, die vroeg of ie meteen de ooglidcorrectie maar moest doen :') maar voor nu heb ik weer ff hechtingen genoeg...... %)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:33

Valt mee, wij betalen nooit het eigen risico als verdragsgerechtigden, omdat we die hier in Spanje al over onze medicatie betaald hebben. Echt alles wat wij in Nederland hebben ingediend, wordt altijd zo vergoed, probleemloos.

Ik heb al eerder naar die millimeter gekeken en ik denk dat hij daardoor al redelijk snel ervoor in aanmerking zou komen.

Wat betreft reis-verblijfskosten-moeite: we hebben ook een appartement in Nederland en zijn daar toch al regelmatig een week of zes. Voor ons dus zeker de overweging waard.

Webshop - digital art: MoTekent

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 14:35

Morrie schreef:
jeetje HC wat een ingreep.... ik wacht nog wel ff ,,,, ik plak stickertjes, mijn linkeroog zit na een ongeluk met paard ong. 10 jaar geleden erg dicht, door het stickertje zie ik weer wat zonder de hele dag m'n wenkbrauwen op te trekken.
Niemand ziet ze, behalve de kaakchirurg daarnet, die vroeg of ie meteen de ooglidcorrectie maar moest doen :') maar voor nu heb ik weer ff hechtingen genoeg...... %)


Zijn dat van die maanvormige stickertjes die je tussen de huid kunt plakken zeg maar? :)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:41

Frummels schreef:
Morrie schreef:
jeetje HC wat een ingreep.... ik wacht nog wel ff ,,,, ik plak stickertjes, mijn linkeroog zit na een ongeluk met paard ong. 10 jaar geleden erg dicht, door het stickertje zie ik weer wat zonder de hele dag m'n wenkbrauwen op te trekken.
Niemand ziet ze, behalve de kaakchirurg daarnet, die vroeg of ie meteen de ooglidcorrectie maar moest doen :') maar voor nu heb ik weer ff hechtingen genoeg...... %)


Zijn dat van die maanvormige stickertjes die je tussen de huid kunt plakken zeg maar? :)

yep, *klik* dit ben ik uiteraard niet :')
Ik teken veel 's avonds en dit scheelt zo'n hoop in vermoeidheid.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 14:48

Die ga ik ook eens bestellen. Blijft het een beetje zitten gedurende de dag? :)

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:48

Morrie schreef:
jeetje HC wat een ingreep.... ik wacht nog wel ff ,,,, ik plak stickertjes, mijn linkeroog zit na een ongeluk met paard ong. 10 jaar geleden erg dicht, door het stickertje zie ik weer wat zonder de hele dag m'n wenkbrauwen op te trekken.
Niemand ziet ze, behalve de kaakchirurg daarnet, die vroeg of ie meteen de ooglidcorrectie maar moest doen :') maar voor nu heb ik weer ff hechtingen genoeg...... %)


Ha meid!!!

Leuk weer wat van je te lezen *\%/*

Ha JA geknikt meid ;)
Die paar dozijn extra hechtingen zijn de moeite wel waard.

@MoniqueT: ik ben te gezond *D
Heb alleen af en toe een bluts door te avontuurlijke avonturen. Had in de laatste (twee weken terug) zelf even krammen moeten zetten. Maar ja, van achteraf kijk je een koe in de k0nt.


Nog een grappig detail.
Berglief was mee om mijn handje vast te houden. Hechtingtouwjes laten verwijderen is een fluitje van een cent maar ik heb er een BLOEDhekel aan. Haal liever veel pijnvoller zelfs krammen uit een bluts. Zij lief mee dus om auto te sturen.
Halverwege viel ze bijna flauw en moest ik fluks van de tafel om haar naar een stoel te helpen en even rust te geven.
Patient moet fysieke en morele steun geven aan morele steun _O- _O-
Voor een correct begrip: Als er ECHT wat aan de hand is en er letterlijk bloed uit gutst wil je HAAR erbij hebben want ze DOET wat en wel heel capabel _/-\o_

www.homocaballus.net

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:54

Frummels schreef:
Die ga ik ook eens bestellen. Blijft het een beetje zitten gedurende de dag? :)

yep en ik hergebruik ze zelfs de volgende dag 8-)
Voor mij is het nogal moeilijk om ze eraf te krijgen, ik ben nogal kippig en met bril op krijg ik ze niet te pakken, met bril af zie ik ze zelf niet eens >;)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:55

hadie HC, een jaar of 15 geleden hingen je oogleden nog niet zo laag toen je bij mij op bezoek was :') :+

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:02

Morrie schreef:
hadie HC, een jaar of 15 geleden hingen je oogleden nog niet zo laag toen je bij mij op bezoek was :') :+


De veroorzakende littekens zaten er toen ook al bijna 30 jaar dus zoveel beter kan het niet geweest zijn.
Je zal verblind geweest zijn door mijn {:} aura en tan _O- _O-

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:04

Zesde dag.
Heerlijk geslapen.
Lekker gedouched.
Zwelling vrijwel weg, geen noemenswaardige verkleuring en de resterende hechtingen kunnen er morgen prima uit.

Haast jammer dat het zo snel over gaat; vind het nu eigenlijk retecool staan :D
Ben net de grote broer van de Virgen del Barro op het spatbord van mijn mtb *D

https://www.maciag-offroad.de/shop/arti ... 68801.jpeg

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:05

Gaat perfect en kijk uit naar verwijderen van de tweede lichting hechtingen morgen.


Afbeelding

www.homocaballus.net

anjali
Berichten: 15040
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:22

Het ziet er al een stuk beter uit!

Cer

Berichten: 30131
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:36

Jeeeetje dat gaat goed HC!!!!
Uiteindelijk moet je nog een voor/na foto plaatsen als het helemaal genezen is, volgens mij is het een enorm verschil!

Frummels, stel je niet zo aan :')

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:26

Frummels schreef:
Die ga ik ook eens bestellen. Blijft het een beetje zitten gedurende de dag? :)

ja hoor, sterker nog, ik krijg ze er zelfs na het douchen met moeite af (komt ook doordat ik geen moer zie zonder bril :\ ).
Ik kan ze tot 2 x toe hergebruiken zelfs, ipv iedere dag 2 nieuwe te pakken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 10:33

Klinkt top, die stickers! Ga het eens proberen. :)


Cer schreef:
Jeeeetje dat gaat goed HC!!!!
Uiteindelijk moet je nog een voor/na foto plaatsen als het helemaal genezen is, volgens mij is het een enorm verschil!

Frummels, stel je niet zo aan :')


Ik ben gewoon een mietje :')

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:54

Ik meld me ook..
Gisteren ondergaan!

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:56

Cer schreef:
Jeeeetje dat gaat goed HC!!!!
Uiteindelijk moet je nog een voor/na foto plaatsen als het helemaal genezen is, volgens mij is het een enorm verschil!


De hechtingen zijn er nu allemaal uit.
Wat een opluchting :j
Wel wat geirriteerd en opgezet nu.

Dagje wachten en ooglid masseren zegt Maria.
Kan Margarita dan mooi doen want ben zondag bij haar.

Als mijn ogen morgen een beetje rustig zijn naar de fietscross-cursus *\%/*

Echt geweldig: EEN week :wow:

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:15

pol1 schreef:
Ik meld me ook..
Gisteren ondergaan!


Vertel!!!

Oh en fotos, anders is het niet gebeurd ;) :+

Sterkte met herstel :j

www.homocaballus.net

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:26

Mooi resultaat al HC!

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een behandeling met de plasma-pen. Ik heb het nog niet ontzettend erg maar ik voel ze wel zitten /drukken.

Ik ben dinsdag middag aan de beurt.

Even kijken of ik een fatsoenlijke selfie kan maken voor de before foto want ik heb griep ;-).

Anders volgt er dinsdag een before en after foto...

~Turbohoof Solutions ~

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:50

-O-

Alles aan het typen en kwijt...

Dan maar opnieuw...
Hierbij de before foto's. Het beeld vertekend bij mij een beetje want ik heb grote en bolle ogen waardoor er veel ruimte is in de bolling van mijn ogen voor overtollig vel. Je ziet niet alles maar het zit mij wel in de weg. Ik heb ook genoeg vel over om het over mijn ogen te trekken. Ook zit het wel eens verkeerd gevouwen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hoe het vroeger ongeveer was. Ik trek hier met mijn vingers mijn wenkbrauwen omhoog. Ik zeg ongeveer omdat dit natuurlijk iets te strak is. Ik hoef er niet uit te komen zien als een geschrokken konijn :')

Afbeelding

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, linoleum, Niwla, Zebrastreep en 119 bezoekers