30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:33

Ik zou het erna doen, Je lichaam is dan al lekker warm en je zult merken dat je dan ook wat soepeler bent :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 21:27

Dag 3 was opzich wel goed te doen! Balans is ook wel een dingetje heb ik gemerkt :') maar uiteindelijk vond ik die wel!

Hoe gaat ‘t met de mede-yoga’ers?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:14

Ik doe ook mee!
Vandaag de eerste dag gedaan, maar ik merk vaak dat ik het idee heb dat ik wat fout doe ofzo :')
ben ik de enige daarin? xD

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 22:34

Ik heb dat bij downward facing dog, terwijl ik wel sta zoals op de plaatjes/in het filmpje.
Is het heel erg als je voeten dan nog niet plat kunnen trouwens?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:38

Ik denk het niet, bovendien komt die souplesse als je het vaker doet lijkt mij. Je kunt niet vanaf dag 1 foutloze oefeningen laten zien denk ik :D

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:11

Ik doe niet mee met de challenge, maar doe wel sinds een paar maanden aan yoga. Volg lessen bij een yogaschool en samen met mijn vriend volg ik ook lesjes van Adriene :)

Maar je hoeft echt nog niet je voeten plat op de grond te kunnen hoor Dreamy! Ik heb hele strakke hamstrings, dus mij lukt het (nog) niet. Maar sommige mensen zullen het wel vanaf het begin af aan kunnen, want die hebben er aanleg voor. Anderen zullen nooit hun voeten plat krijgen. Gewoon proberen je hielen zo vlak mogelijk bij de grond te krijgen. En niet jezelf pushen tot iets wat niet goed voelt :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 23:12

Top, thanks! :D

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:26

Ben ook begonnen, net dag 1 gedaan. Nog nooit van mijn leven yoga gedaan, maar wat voelt dat lekker aan je spieren zeg! Al lijkt het nog nergens op allemaal, het voelt heerlijk. En wat een prettig persoon is zij.
Wat wel irritant was, was dat de kat echt een meter van mij af ging zitten en een half uur heeft zitten kijken wat ik voor iets debiels aan het doen was...

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:39

Hahaha, onze katten lopen gewoon over ons heen enzo :Y)

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:57

Ik doe ook mee!
Gister de 1e dag,ik ben echt extreem stijf :') en nu al spierpijn.
Ik voelde het tijdens de oefeningen wel in mijn polsen/handen omdat je daar flink op steunt.
Hadden jullie dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:01

Wat knap dat jullie ook echt elke dag doen! Ik ga het proberen om 1 of 2x per week te doen. Ga maandag beginnen. Even op de momenten dat er niemand thuis is zodat ik het voor de tv kan doen. :+

Leuk om al die ervaringen te lezen!

Zou het ook werken/zou je ook vooruit gaan als je het een paar keer per week doet? Ik doe namelijk ook aan andere sporten, maar zou het wel graag willen afwisselen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-18 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:14

glenda schreef:
Ik doe ook mee!
Gister de 1e dag,ik ben echt extreem stijf :') en nu al spierpijn.
Ik voelde het tijdens de oefeningen wel in mijn polsen/handen omdat je daar flink op steunt.
Hadden jullie dat ook?


Dat had ik ook! En na een tijdje die semi-plankhouding had ik het ook even zwaar met mijn nonexistente biceps xD

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:06

Zo, vanmorgen dag 3 gedaan, die was een stuk relaxter :Y) . De bedoeling is om vanavond dag 4 te doen, zoniet dan loop ik een dagje achter.

Voor iedereen die denkt dat ze verder moeten kunnen rekken: luister gewoon naar wat Adriana zegt. Ze zegt heel duidelijk dat het niet uitmaakt hoe ver je komt, gewoon de oefeningen doen zoals ze jou lukken.

@Deetjeeuh: jazeker helpt het als je het minder vaak doet! Ook één keer per week heeft effect op je lichaam.

@ de mensen die last van polsen/handen hebben: let in elk geval goed op de plaatsing va je handen, kijk hoe het het minste pijn doet en misschien moet je het wat rustiger opbouwen (zorg dat je je polsen niet overbelast). Ik hou mijn polsen meestal in een mooie rechte lijn (handen recht vooruit, in het verlengde van mijn arm).

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 10:08

Tot nu toe nog geen last aan de handen/polsen ervaren, maar zal daar op blijven letten.
Leuk dat er nog best wat mensen mee doen :):)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:56

Misschien handig voor jullie:
https://www.instagram.com/p/Bf7rMg_Agu3/

https://www.instagram.com/p/BZlMcnfglm6/

Voor de mensen die last hebben van de polsen: probeer je gewicht te verdelen over de gehele hand. Een goeie pointer hiervoor is door je vingers goed te spreiden en je wijsvinger in de grond duwen.

Een andere optie zou kunnen zijn het gebruik maken van yogablokken zodat je iets hoger van de de grond bent met je handen. Alleen in downword dog en planks werkt dit niet.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:06

Ik ga het denk ik ook maar weer eens proberen, heb bijna een jaar lang elke ochtend 20-30minuten yoga gedaan en ik was toen wel een heel stuk leniger en het was een heerlijke manier om mee op te staan :j

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:53

Ik was al een tijdje bezig me wat meer te verdiepen in yoga, maar t kwam er nooit van, dus ik ga met jullie meedoen! Dag 1 er net opzitten en moet zeggen dat het me niet tegenvalt.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:16

Leuk! Ik doe mee. Net de eerste sessie gedaan. Red 't niet om dit elke dag te doen, maar ga proberen 3 sessies per week te doen. Mijn polsen heb ik helaas ook altijd last van, goede tip van de wijsvinger, zal ik gebruiken!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:27

xU_Blinghx schreef:
Misschien handig voor jullie:
https://www.instagram.com/p/Bf7rMg_Agu3/

https://www.instagram.com/p/BZlMcnfglm6/

Voor de mensen die last hebben van de polsen: probeer je gewicht te verdelen over de gehele hand. Een goeie pointer hiervoor is door je vingers goed te spreiden en je wijsvinger in de grond duwen.

Een andere optie zou kunnen zijn het gebruik maken van yogablokken zodat je iets hoger van de de grond bent met je handen. Alleen in downword dog en planks werkt dit niet.


Dit inderdaad! Echt opletten dat je niet vanuit je pols jezelf omhoog drukt, maar vanuit je hand (met gespreide vingers) :j

Natuurlijk komt er met dit soort oefeningen wel wat druk op je polsen, dus tussendoor even lekker je handen draaien kan ook fijn zijn.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 13:07

Super bedankt voor de tips +:)+
Net dag 4 gedaan, die viel me echt heel erg mee :D heb ook het gevoel dat ik al wat stabieler begin te worden in mijn core en bewuster ben van wat ik precies doe&voel, ipv de juiste houding te moeten vinden.

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:59

Leuk!! Ik ga ook meedoen. Vanavond ga ik beginnen met de eerste video. Ben benieuwd!

Anoniem

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:09

GDG, dankjewel! Dan ga ik het zeker doen. :D

Doen jullie de 30 days challenge uit de openingspost, of haar TRUE serie? (In 2018 op youtube gezet). Ben daar wel benieuwd naar. Ze heeft wel echt heel veel filmpjes zeg :')

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:20

Deetjeeuh schreef:
Doen jullie de 30 days challenge uit de openingspost, of haar TRUE serie? (In 2018 op youtube gezet). Ben daar wel benieuwd naar. Ze heeft wel echt heel veel filmpjes zeg :')

Euh, ik heb niet verder gekeken :') dus ik doe die uit de OP ja :+ .

Net dag 4 gedaan, ging niet zo lekker. Ik was al erg moe, maar ben vooral erg misselijk geworden tijdens de oefeningen. Wel afgemaakt maar dat was misschien niet zo slim want nu ben ik nog steeds flink misselijk. Gek, heb ik nog nooit gehad tijdens/door yoga.

Anoniem

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:39

Vervelend GDG! Hopelijk ben je wel snel opgeknapt?

Ik heb net de eerste dag gedaan en mijn god.... Op het begin was ik ZO erg aan het strugglen. :') Dat zitten lukte me in eerste instantie niet eens. Voelde me zeker het eerste kwartier zo stijf en houterig. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik geen enkele andere beweging vandaag heb gedaan (wat ik normaal wel doe). Dus dag 2 ga ik eens proberen nadat ik heb gelopen/gesport! Aan het einde voelde het namelijk toch wel beter.

Hadden jullie dit gevoel ook?

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:04

Jaaa omg ik voelde me ook zo'n hork. :D Ik ben ook niet heel soepel van mezelf, maar had toch nog een iets hogere dunk op. :') Maar op het laatst ging het steeds beter. Zo dag 2 doen, ben benieuwd! Vond de eerste video wel echt lekker rustig, inderdaad "ease into it". Tijd was zo om!