30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:09

Ooh ik vind boho beautiful echt 10x niks. Paar keer geprobeerd haar te volgen maar iedere keer weer afgezet omdat ik me aan haar irriteerde. Geen idee waarom precies.

Ik ben zelf groot fan van flow with adee. Zij is wat meer gericht op flexibiliteit en wat meer flow. Daar hou ik wel van.

Insta: yl_aerial


Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:47

Dreamy schreef:
Voor mensen zoals ik, met weinig balans en die niet bepaald soepel zijn (plus voor mij na sowieso 6 weken lichamelijke verplichte rust te moeten hebben genomen, mocht mijn armen niet boven mijn schouders, niet zwaarder dan 2 kilo tillen, niet bukken en niet rennen) zitten er best wat pittige dingen tussen ja :j

Mijn pezen bij mijn heupaanhechting zijn kort en zitten op de grond, in welke houding dan ook, gaat ´m niet worden. Alles wat liggend gaat, draai ik verder mijn hand meestal niet voor om. Ook met apparaten geen moeite.
Maar ik zal even doorkijken wat ze verder nog doet behalve op de grond zitten om te kijken of het wat voor me is.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:04

Ik ga het topic volgen.
Wil ook wat meer aan yoga gaan doen.
Had gister een yoga dag en merk dat ik daar zo blij van wordt.
Weet alleen nog niet of ik ook naar een yoga school wil, of alleen maar filmpjes thuis ga doen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 20:40

Net dag 9 gedaan, wel gecheat want iets meer rust genomen tussendoor :+ Kon me er niet helemaal toe zetten vandaag. Beetje een off-day.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:27

Juist dag 2 gedaan :)

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:26

Vanochtend weer lekker yoga gedaan, begin er steeds meer in te komen. Ik ben wel overgestapt op de filmpjes van Mady Morrison, een Duitse yogadocente. Die filmpjes gebruikte ik al regelmatig en ik vind haar fijner dan Adriene en veel van de andere bekende yogadocenten. Gisteravond heb ik een deep stretch gedaan, dat viel nog wel echt even tegen :o . Morgen wil ik weer een lesje bij de yogaschool proberen, ben benieuwd of ik alweer een beetje mee kan komen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 11:59

Ik ga eens naar haar kijken, prulletje. Thanks voor de "tip".
Net dag 10 achter de rug. Vergeleken met de rest was deze erg easy en snap ik dat mensen deze erg saai zouden vinden :j

fjordjes

Berichten: 12016
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:24

Ik zou graag zoiets in het Nederlands willen maar tot op heden niks gevonden

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Jorinda

Berichten: 13458
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:32

Ik heb de eerste net gedaan. Best pittig nog zeg! :P

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 08:51

Ben gewoon oprecht vergeten te yoga-en gisteren :oo vandaag 2x ga ik denk ik niet doen, dus dan maar gewoon verder :j

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:36

Af en toe een dagje rust is ook niet zo slecht, gewoon verdergaan inderdaad :) . Ik heb vanochtend wel even gemediteerd, ben nog aan het twijfelen of ik ook nog yoga ga doen. Heb gisteren nogal een flinke workout gehad + stevige wandeling door de heuvels dus ik heb auw :') . Misschien maar even een paar stretch- en ontspanningsoefeningen doen.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:49

Dag 1 overgeslagen, dag 2 en 3 in een keer gedaan. En dan nog het idee dat ik niet echt iets doe. Doe ik iets verkeerd?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:57

Yoga gaat niet om iets doen ;) Yoga is een mindset en daarnaast fijn voor het verlengen van spieren etc.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:14

Nou voor de mindset heb ik het echt niet nodig. Verlengen wel, maar ik kan daar in maar zo ver. Ik ga niet door pijn heen.
Ik heb trouwens heel andere lichaamsverhoudingen dan haar, zoals korte armen en benen. Dat maakt erg uit bij bepaalde dingen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:23

Maar dat is dan ook weer juist het mooie van yoga, hoe je er ook uit ziet, wat je ook kan. Yoga is altijd goed en er zijn altijd tig tussenstappen mogelijk in een bepaalde houding. En al die tussenstappen zijn ook goed. Dus ook met korte armen en benen kan je prima aan yoga doen.
Bij yoga leer je een beetje naar de pijn toe te ademen , zo houd je ( als het goed is ) een houding langer vol.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:35

Wat zou je zelf eruit willen halen Lusitana, met welk idee doe je yoga? Misschien past een andere vorm van yoga beter bij je, misschien een andere sport. Het ligt er allemaal aan wat je doel is.
En wat verlengen betreft is geduld key. Zoals Maris al zegt, leren je adem te gebruiken om dieper in een pose te kunnen komen en het langer vol te houden.
Ik heb ook andere verhoudingen dan de meesten, ben maar 1.52m met vrij korte ledematen en een relatief lang bovenlijf. Bij sommige oefeningen is dat een voordeel, bij sommigen een nadeel. Dat zal iedereen zo ervaren. Bij yoga gaat het er niet om per se zo of zo ver te kunnen buigen, het gaat erom je eigen grenzen op te zoeken en stukje bij beetje te verleggen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:51

Lusitana: als zitten niet lukt helpt het vaak op om enkele dubbelgevouwen dekens te zitten zodat je achterste hoger is dan je knieën. Yoga gaat juist om jezelf te aanvaarden zonder oordeel. Dus nooit door pijn heengaan, nooit over de grens.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 11:55

Al 2 dagen overgeslagen := ik heb het wandelen ontdekt en wil met dit weer lekker naar buiten en daarna even helemaal niks. Ik denk dat ik het op de mindere dagen er weer bij ga pakken.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:42

@prulletje. Wat ik er uit wil halen? Ik heb iets tegen yoga (mijn zus moest ook hard lachen toen ik zei dat ik hieraan begonnen was), maar vind dat je niet anti zoiets kunt zijn zonder dat je het eerst ervaart, dus dit is puur uitdaging.
Ik hoop een beetje meer rek te krijgen, maar heb geen onrealistische verwachtingen. Er zijn dingen die lichamelijk alleen mogelijk zijn onder narcose met spierverlapper en dan nog scheuren ze de boel als ze mijn knieën te wijd van elkaar duwen bv. Ik ben al gewaarschuwd toen ik twintig was dat het erger zou worden, en ik ben nu 57 en ik heb aan het paardrijden te danken dat mijn heupen niet helemaal stijf zijn geworden.
Handen omgekeerd op je onderrug zetten is schier onmogelijk met korte armen. Mijn polsen buigen ook niet zo ver trouwens.


Voor mijn mindset hoeft het niet. Mijn hoofd is leeg, ik ben zo "zen" dat ik in slaap val bij de tandarts als ik niet oplet gewoon omdat de stoel zo lekker ligt. Met ontspannen geen moeite. :+ .
Daarom is yoga eigenlijk niks voor mij en doe ik liever gewoon gym of alle oefeningen in een noodvaart achter elkaar. Maar ik zet door, maar wel sneller dan zij het doet.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Jorinda

Berichten: 13458
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:00

Ik heb nu 2 dagen gedaan, maar ik erger me een beetje aan hoeveel ze praat. Soms sta je dan al oncomfortabel half in zo'n houding en dan praat ze eerst nog een minuut vol tot je weet wat ze nou uiteindelijk bedoelt :+ Niet helemaal mijn ding, dus ik denk dat ik een van de andere ga proberen die hier genoemd werden!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:59

Jorinda schreef:
Ik heb nu 2 dagen gedaan, maar ik erger me een beetje aan hoeveel ze praat. Soms sta je dan al oncomfortabel half in zo'n houding en dan praat ze eerst nog een minuut vol tot je weet wat ze nou uiteindelijk bedoelt :+ Niet helemaal mijn ding, dus ik denk dat ik een van de andere ga proberen die hier genoemd werden!

Ik dacht het aan mijn lag, maar dat heb ik dus ook. Geef gewoon instructie, doe het voor, maar dat gezwets...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:18

Ik denk dat yoga een beetje een gevalletje is van als je wilt dat het werkt, dan werkt het. Ga je er met een sceptische blik in, dan haal je er waarschijnlijk ook niet alles uit wat erin zit. Ik heb een jaar of 14 geleden eens een paar keer yoga gedaan omdat mijn moeder dat wilde, ze vond dat ik moest leren ontspannen. Ik deed het braaf maar vond het onzin, dus deed het ook helemaal niks voor me. Zo´n twee jaar geleden ben ik opnieuw begonnen, dit keer geen tegendraadse puber meer en bewust op zoek naar die "mindset". Vanaf de eerste les verslingerd :j .
Als het je allemaal te langzaam gaat zou je eens kunnen kijken naar vinyasa yoga filmpjes, ook wel yoga flow genoemd. Daarbij worden de poses in vloeiende bewegingen achter elkaar uitgevoerd.
Maar als je uiteindelijk beslist dat yoga echt niets voor jou is, ook prima toch? Dan zou ik me er ook niet te lang mee kwellen.

Qua Engelstalige yoga-youtubers vind ik Yoga with Kassandra altijd fijn, die is ook een stuk rustiger dan Adriene. Maar mochten jullie goed Duits verstaan dan zou ik echt Mady Morrison aanraden, die maakt naar mijn mening veruit de beste video´s.

Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:46

Ik ga googlen op beide namen, leuk !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:21

Mag ik ook met jullie meekletsen? Ik wilde al een tijdje met yoga beginnen en dit is een fijne stok achter de deur.

Om meteen met de deur in huis te vallen, een vraagje; hebben jullie aanraders voor filmpjes die ik kan kijken die iets korter zijn dan deze 30 dagen challenge? Ik wik de yoga gaan doen om een beetje tot rust te komen voor ik naar bed ga en dan is een half uur eigenlijk net te lang. Ik ben op zoek naar iets rond de 15/20 min. max. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Aanraders?

Show a little faith, there's magic in the night

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 07:09

Leuk dat je ook gaat beginnen! Gewoon op YouTube een term als bedtime yoga intikken, de meeste van die routines zijn ook niet zo lang. Dan moet je nog wel even kijken welke docenten je bevallen. Je kunt ook in iemands afspeellijsten kijken, de meesten hebben hun video's daar vrij goed op thema ingedeeld :) .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Bagheera_206, Domi_94, DoretteK, furious, GoogleAdsense, Hannanasjuh, m9ara, Maaike_Indy, MariekeR, MyrtheJ, noor14, reina, Roulette_, Sokje_6, stalxpaard, Supervixen, Whisky00, xLillith en 159 bezoekers