30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:09

:wave:

Ik ben een nieuwe uitdaging voor mijzelf aan 't zoeken, welke ik thuis (ook) gewoon kan uitvoeren, en ik kwam bij deze challenge terecht. Ben verder echt een leek wat yoga betreft, op een niet geheel serieus lesje na, maar het lijkt me interessant en ik wil dit wel eens gaan proberen. Wellicht lijkt dit meer mensen leuk? :D
Mocht je nou wel ervaring hebben met yoga en tips/tricks/etc. hebben, dan wordt delen zeer gewaardeerd! :)


De hele afspeellijst van alle dagen vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=TXU591O ... sZnnROBTIL

mar10tje
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:21

Ja, is een hele fijne serie om te doen vind ik! Al ben ik er vorig jaar mee aan de slag gegaan, en dan drie keer per week, ipv elke dag.
Wat ik pas later begreep, is dat er volgens mij een newsletter is waarvoor je je kunt aanmelden, daarin worden bepaalde poses uitgelegd.Soms was het even zoeken wat ze bedoelde.
Maarre, matje uitrollen en beginnen maar, veel plezier!

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:26

Leuk idee! Ik ben een tijd flink fanatiek met yoga bezig geweest, maar doordat ik een paar maanden ziek ben geweest moet ik nu qua kracht en lenigheid weer vanaf nul beginnen. Ik doe dus graag mee, leuke manier om er weer een beetje in te komen!

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:46

Ik doe ook mee!
Ik heb toevallig voor het eerst in m'n leven een poging gedaan, ook met een van haar filmpjes :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:57

Nou, ben net klaar met dag 1 en het is echt een behoorlijke uitdaging! Merk echt dat ik niet bepaald soepel ben :))
Nou ben ik net na 6 weken niks met mijn arm/borst-spieren mogen doen, vanwege een operatie, eergisteren voor het eerst kracht gaan trainen en gisteren een dagje festival gaan pakken.. dus voelde mijn spieren al behoorlijk :D Stond net ook wel erg te trillen.

mar10tje schreef:
Ja, is een hele fijne serie om te doen vind ik! Al ben ik er vorig jaar mee aan de slag gegaan, en dan drie keer per week, ipv elke dag.
Wat ik pas later begreep, is dat er volgens mij een newsletter is waarvoor je je kunt aanmelden, daarin worden bepaalde poses uitgelegd.Soms was het even zoeken wat ze bedoelde.
Maarre, matje uitrollen en beginnen maar, veel plezier!


Vind het wel onhandig dat ik nog steeds naar het beeld moet kijken omdat ik de oefeningen inderdaad nog niet ken, waardoor ik mijn nek niet echt kan ontspannen. Dus ik ga zo wel even wat oefeningen opzoeken (en de newsletter) zodat ik dat misschien wat minder hoef te doen!

Heb ook de neiging om dag 1 net zolang over te doen (als in, morgen weer) totdat ik het goed doe :+ Maar heb besloten toch gewoon naar de volgende dag te gaan en wellicht over 30 dagen weer opnieuw te beginnen om te kijken of het allemaal al soepeler gaat! :D
(als ik het dan nog leuk vind)

Ik wil dit dus uiteindelijk na de challenge blijven doen op mijn "rustdag" (ik ben van plan weer krachttraining te gaan opbouwen), om de spierpijn eruit te werken en soepeler te worden, maar merk dat dit ook best wat kracht kost. Wat raden jullie aan? Een kracht-dag vervangen voor dit, of kan dit wel gewoon zoals ik in mijn hoofd heb?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:58

Adriene legt alles super uit. Op haar YouTube kanaal heb je ook allemaal korte filmpjes met uitleg van veel yogahoudingen. Het leert super snel !

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:16

Ik volg mee. Ik start morgen. Vind het wel interessant.

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:39

Ik ben hier ook mee begonnen. Allemachtig, ik ben nog niet half zo soepel als ik gehoopt had wel te zijn :+
Goede oefeningen wel, ik voel echt dat ik mijn lichaam heb gebruikt als ik het gedaan heb.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:42

Ik volg ook mee, zit er al tijdje aan te denken om zoiets te doen en dit is heerlijk laagdrempelig. Eens zien of ik vanavond nog halfuur tijd kan maken! Elke dag gaat niet lukken, maar zeker wel aantal keer per week.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:49

Ik doe mee! Morgen doe ik de eerste dag :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:53

Leuk, ik doe mee! Heb vanavond lekker buiten de eerste dag gedaan, was heerlijk om weer eens te doen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:29

Net dag 2 gedaan, ben gesloopt :') (heb wel anderhalf uur gesquashed vanochtend)
En waar zij bijvoorbeeld helemaal plat kan, kan ik nog niet eens op 1/3e. Ben erg benieuwd hoe snel dat gaat veranderen.
Ik had op instagram gezet dat ik deze challenge ging doen en een kennisje van mij reageerde net dat ze wel wilde helpen, aangezien ze er al ervaring in heeft en in september ook de opleiding tot yoga-docente gaat doen. Denk dat het wel handig is als ik even iemand heb die meekijkt, voordat onbewust toch een verkeerde houding aanneem!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:30

Ik vind dat juist een sterk punt van yoga en de filmpjes van Adriene. Er zijn allerlei tussen oplossingen/ houdingen mogelijk en die geeft Adriene ook heel vaak.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:38

Maris schreef:
Ik vind dat juist een sterk punt van yoga en de filmpjes van Adriene. Er zijn allerlei tussen oplossingen/ houdingen mogelijk en die geeft Adriene ook heel vaak.


Klopt, ze zei ook dat het niet erg was als je nog niet tot daar kwam :D maar ben wel erg benieuwd wanneer ik dat punt wel bereik :Y)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:47

Dag 2 was gelijk een stuk pittiger hè ~~}> ? Ik was niet gesloopt, maar vond er wel momenten tussen zitten dat ik het echt wel even pittig vond.

mar10tje
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:03

"Practice with intention" heet dat
Het gaat om de intentie, de tijd en aandacht die je aan jezelf gunt, waarbij de prestatie ondergeschoven is aam de intentie.
Enne, het is ook een kwestie van wennen en oefenen hoor..ik merk dat ik door de jaren heen echt wel soepeler ben geworden, maar sommige oefeningen blijven om te huilen..dat is zoals het is!
Wel fijn aanbod heb je gekregen om iemand mee te laten kijken, gewoon aanpakken en een paar lesjes samen doen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 16:16

True :) Je hebt gelijk! Het is ook wel fijn om te voelen dat je lekker bezig bent :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:30

Dreamy schreef:
Ik wil dit dus uiteindelijk na de challenge blijven doen op mijn "rustdag" (ik ben van plan weer krachttraining te gaan opbouwen), om de spierpijn eruit te werken en soepeler te worden, maar merk dat dit ook best wat kracht kost. Wat raden jullie aan? Een kracht-dag vervangen voor dit, of kan dit wel gewoon zoals ik in mijn hoofd heb?


Kan best, je moet alleen goed kijken wat voor yoga je dan wilt gaan doen. Er zijn verschillende soorten yoga waarbij de een intenser is als de andere.

Ik zelf gebruik yoga vooral voor flexibileitstraining en ben helemaal weg van flow with adee op youtube. Heeft veel rustige flows die ik heerlijk vind na een dagje hard trainen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:34

Ik doe een soort van mee als dat mag! Ik heb met een app genaamd Daily Yoga al een keer de 10 dagen challenge gedaan en ik denk dat ik die gewoon nog een paar keer ga doen := dan kan ik ook meteen kijken of de challenge echt nut heeft :D

edit:
Ik ben ondertussen al ongeveer 2 maanden met yoga bezig en merk opzich wel verschil, ik ben al iets soepeler maar nog niet veel.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:39

Oh ik wil al heel lang yoga proberen misschien is dit wel iets voor mij!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:10

Ik doe mee! Ben zo stijf als een plank :') hopelijk wordt ik er soepeler van en kan ik makkelijker mijn spieren ontspannen, ga vandaag beginnen!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:15

Leuk! Ik doe al een tijdje yoga met Adrienne en ook 1x per week op een yogaschool. Ik ben van mijzelf heel lenig en ik vind het heel leuk om te doen. Mijn vriend doet ook wel eens mee en dat is zo grappig :+

Anoniem

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:22

Wat een leuk topic! Ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken om misschien met yoga te beginnen, dus eigenlijk komt dit topic als geroepen. :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:23

Ik had in het begin ook wel last met het kijken naar de tv elke keer. Maar na een tijdje ken je de oefeningen wat beter :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 13:21

Ik twijfel, heb straks rond 5 uur bootcamp.. daarvoor of daarna yoga doen? :+