Gezonder leven challenge!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:19

Daar begint mijn hele ongezonde levenstijl mee.. :o Teveel snoozen en te weinig tijd om normaal te ontbijten, normaal klaar te maken voor werk en dat resulteert weer in te veel ongezond eten. O:)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:22

_/-\o_ _O-

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:23

Dat is dan weer een van de dingen waar ik geen problemen mee heb. :+

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:36

Hoe doe je dat dat dan? Zo fris en fruitig uit bed stappen? Ik heb echt een hekel aan mezelf klaar maken.....

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:24

Wat het aller-aller beste helpt is gewoon op tijd gaan slapen en uitgerust wakker worden. Dat is het enige dat echt alle moeite wegneemt. Een nieuw ritme ontwikkelen. :)
Wat anders een goede regel is is de 5 second rule. Dit vond ik een hele inspirerende tedtalk! https://www.youtube.com/watch?v=2Lz0VOltZKA&t=1031s Ze benoemt onder andere het snoozen.

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:05

Wat is bij jullie een goed tijdstip om te gaan slapen?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:11

Nu :+

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:36

Ik lig altijd tussen half 10 en half 11 in bed, en sta dan ook rond half 8 (soms half 9) op. :)

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 23:05

Ik heb dat heerlijke overstreste tiener probleem: ik ben altijd moe. Dus die snoozeknop sloop ik onderhand met hoeveel ik die ‘s ochtends wel niet gebruik :+

Of ik nou 3 uur of 7 uur of 10 uur of 13 uur of zelfs meer slaap, het maakt allemaal niet uit. Ik ben de hele dag moe omdat ik in mijn kop nooit tot rust kom. Ik heb ook echt de ene dag dat ik rond etenstijd (5-6 uur) al in slaap val op de bank en niet wakker te krijgen ben, en de andere keer lig ik vanaf 9 uur braaf in bed en lig ik urenlang maar te draaien en te doen omdat ik niet in slaap kom. Volgens mij niet erg gezond maar wat ik daaraan moet doen vind ik niet zo 1,2,3 op YouTube :')

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:44

EJ, daar heb ik ook enorm last van! Ik maak 8-10 uur per nacht (met uitzondering zoals vandaag niet, omdat ik moet oppassen bijv) maar de andere dagen (en ook in het weekend!) houd ik me echt vast aan mijn ritme. Ik ben nog steeds heel moe, maar het is echt veel en veel beter dan eerst!

Ik kon ook echt mn bed niet uitkomen, was veel te moe. Maar consequent zo veel slapen is een verbetering. En in mijn opzicht helpen alle kleine beetjes :')

Ook neem ik sochtends ruim de tijd om te ontbijten, aan te kleden en mn bed op te maken + om daarna nog wat aan te rommelen. Rustig de ochtend beginnen is ook echt heel fijn!

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:52

Ondanks dat ik vrij weinig heb aangepast, gewoon wat kleine dingen ben ik toch afgevallen ik woog ooit 56, nu weeg ik 50,7 en ben ik best tevreden.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:01

Gisteren kwam al mijn stress eruit en heb ik een halve zak chips gegeten en veel snoepjes.
Zo hardlopen in het bos en vanmiddag de barbecue aan. Hopelijk is na het hardlopen mijn hoofd een beetje leeg.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:28

Ik merk een beetje dat ik na elke maaltijd moét bewegen van mijzelf. Even in de gaten houden of dat niet te “dwangmatig” wordt, voor nu voelt het iig prettig dus ik doe het gewoon.
Meer mensen die dit hebben? :+

Ook mensen hier die wandelen? Deed het gisteren voor het eerst sinds lange tijd en wil het er eigenlijk wel inhouden!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:59

Ik moet eigenlijk wandelen, maar ik vind het echt niet leuk. Vooral omdat ik snel last heb van mijn benen.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:49

Ik ga meestal tussen half tien en tien uur naar bed. Mijn wekker gaat op werkdagen om 6:40 (trein om 7:45) en ik heb mijn slaap echt nodig. Maar dan nog spring ik meestal niet fris en fruitig uit bed haha :') Ik merk ook wel dat ik op vrije dagen net een uurtje later wakker word.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:34

Dreamy schreef:
Ik merk een beetje dat ik na elke maaltijd moét bewegen van mijzelf. Even in de gaten houden of dat niet te “dwangmatig” wordt, voor nu voelt het iig prettig dus ik doe het gewoon.
Meer mensen die dit hebben? :+

Ook mensen hier die wandelen? Deed het gisteren voor het eerst sinds lange tijd en wil het er eigenlijk wel inhouden!


Ik wandel sinds kort ook gisteren 5 km gedaan. Half jaar terug liep ik veel en fanatiek hard. Maar kreeg last van scheenbeen en door drukte verwaarloosd. Nu wil ik het weer oppakken, maar wel langzaam. Dus eerst lekker wandelen.

Anoniem

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:39

Afbeelding
Net een lekkere en gezonde lunch op! Gevulde paprika! Heerlijk! Recept: 1 paprika snij je door midden. Daar heb ik wat chineese roerbak groenten, een uitje, sla, ananas en gerasperde kaas in gedaan. 20 min in de oven, even afkoelen en klaar! Beetje kwark en wat fruit erbij. Super!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 14:48

Ziet er lekker uit, AmoorM!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:55

Net lekker 11km naar de sportschool gewandeld en nu bovenlichaam trainen :):)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:02

Omg, ik ben me aan het klaarmaken voor mudmasters, ben best een beetje gespannen!!!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:10

barbar schreef:
Omg, ik ben me aan het klaarmaken voor mudmasters, ben best een beetje gespannen!!!!


Heel veel succes ! :D

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:12

Mudmaster wil ik ook zo graag nog een keer doen, of de strong viking run of iets. Maar vind het zegmaar net ietsje veel te duur :+
Het gezonder eten wil hier nog niet zo lukken.. Veel stress van werk de laatste weken en zodra ik thuis kom beginnen de vreetbuien, echt een ramp. Gezondere dingen probeer ik wel te pakken, maar hebben wij bijna nooit in huis en als er dan continue koekjes voor je neus gezet worden is dat toch wel erg verleidelijk (moeders doet de boodschappen en wil persee koekjes)
Ik denk als het er niet zou staan ik er ook wel makkelijker vanaf kon blijven, heb geen neiging tot kopen namelijk, ben veel te moe na werk om nog naar de supermarkt te gaan, maar dat geld dan natuurlijk ook voor het gezondere eten :+
De discipline is ver te zoeken hier.. :')

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:20

Ik ga morgen de halve marathon in enschede lopen.. best spannend met 25 graden. Dat is veel te warm, ik presteer het best bij een graad of 8, dus dit wordt afzien.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:24

Loopwedstrijden doe ik niet meer. Je loopt voor jezelf, maar ik kom altijd als een van de laatste aankakken. Dus dan houd ik de eer liever aan mezelf :o

Mudmasters ed lijkt me ook verschrikkelijk leuk. Maar dat gaat m niet worden als permanent brildragend :') (lenzen geen optie, alleen lensimplantaten mogelijk)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:26

Ik zou er niet aan moeten denken, een halve marathon met 25 graden, ik kom straks nog af en toe water of modder tegen.