Harde schijf boven borst

Moderators: Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Harde schijf boven borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 12:49

Hooi,

ten eerst, ik ga binnenkort bij de huisarts langs, maar voor nu vraag ik hier toch even naar ervaring want het zit me gewoon niet lekker:

Ik merk sinds kort dat er een schijf zit ter hoogte van mijn oksel maar precies boven het midden van mijn rechter borst (dus niet direct bij de oksel). Het viel me eigenlijk op omdat ik daar wel vaker wrijf zonder aanleiding en deze keer voelde het wat aan als een blauwe plek.

Als ik van rechts naar links wrijf kom ik over een soort bobbel van een halve centimeter hoger dan de rest, het beweegt niet mee, lijkt vast te zitten aan de ribben en het lijkt een schijf van een cm of 2 breed al loopt het heel vloeiend over naar bot, ik kan het einde dus niet echt voelen. Het is hard, alsof het bot is, aan de linker kant zit het niet en het is verder niet zichtbaar, was dus echt een toevalstreffer dat ik het opmerkte. Ik heb verder geen bultjes of wat dan ook in mijn borsten en borstkanker komt wel voor in de familie maar pas op late leeftijd. Verder ben ik gewoon actief en fit, wel overgewicht en extreme spierspanning maar verder is er niks alarmerend wat ik bemerk. Bloedbeeld van november vorig jaar was ook prima.

Ik ben benieuwd wat bokt mij hierover kan vertellen tot ik bij de huisarts ben geweest. Ik heb niet zo'n vertrouwen in mijn huisarts dus wil goed voorbereid daar naartoe.

Thanks!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:53

Verstandig dat je dit laat nakijken. Dat kan van alles zijn. Van een verstopte klier tot een cyste tot aan kanker. Daar kunnen wij niks van zeggen. Goed dat je het opmerkte in ieder geval. Wanneer ga je naar de huisarts?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Shirley

Re: Harde schijf boven borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:57

Voel je het bewegen als je je arm omhoog doet?
Kan ook gewoon een spier zijn.
Maar verstandig dat je langs de dokter gaat!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:00

Heel vaak is zoiets vals alarm, dus geen reden tot paniek, maar verstandig dat je het laat nakijken.

Kort een vraag: vertrouw je specifiek deze huisarts niet of huisartsen in het algemeen?

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 13:07

Thanks voor de vlotte reacties! Huisarts is nu niet bereikbaar dus ik bel morgen, gok zo dat ik woensdagochtend of vrijdagochtend dan terecht kan.

Het gaat mij voornamelijk om mijn eigen huisarts, ik vind het wat lastig oordelen, hij behandelt mij liever niet en laat me zelf zwemmen, over het algemeen is er ook niet echt wat aan de hand achteraf, maar er blijven toch vaak dingen hangen zoals bijvoorbeeld het pms syndroom, dat wordt bij mij vermoed naar niet naar gekeken want ik moet eerst maar afvallen, en veel dingen worden daar op geschoven, gewoon niet lekker interactief.

Anyways, het beweegt niet mee als ik mijn arm beweeg, huid en spier schuift er overheen, mij zusje heeft even gevoeld en die omschreef het juist als een deuk en niet een bobbel, zou inderdaad ook kunnen maar het heeft te weinig definitie om goed te kunnen bepalen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:31

Matig hoor, zo'n huisarts!

Enfin: als je expliciet vraagt of hij naar dat plekje wil kijken zal hij dat wel doen. Dat is voor dit consult het belangrijkste.

(Mbt pms: verdiep je eens in 'de hormoonbalans' - sommige pillen etc van de huisarts helpen wel tegen pms, maar hebben weer sloten andere nadelen. Ik redde mij doorgaans met een paar dagen weinig koolhydraat en voldoende brandnetelthee (jummie!) en abrikozen.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie