FBO'ers gezocht!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 10:43

Hoi Bokkers,

Ik heb mij ingeschreven bij Forever Living Products. Ik ben erg benieuwd of er nog meer bokkers zijn die FBO zijn? Wellicht dat we hier ervaringen/tips kunnen delen?

Wat mijzelf betreft: het is voor mij nog heel erg nieuw. De planning voor nu is gewoon de producten testen en dan kijken of ze voor mij werken!

Ik hoor het graag! :)

Groetjes!

:D


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:45

oeh klinkt interssant

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 10:58

Het concept sprak mij erg aan! Ik ben gewoon erg benieuwd wat de ervaring van Bokkers met dit bedrijf is!

:D

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:06

Je hebt je ingeschreven als ‘verkoper’? Je beseft dat dit een piramide spel concept heeft?

We saw brilliance when the world was asleep

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 11:08

Jep ik ben inderdaad verkoper. Van Piramideverkoop is geen sprake! :) Ik koop rechtstreeks in bij de distributeur en niet bij mijn sponsor (degene die mij met dit bedrijf in contact heeft gebracht). Het klopt dat deze twee zaken vaak door elkaar gehaald worden. Dit is echter multilevelmarketing (netwerkmarketing). Iets heel anders én legaal! :)

:D

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:10

Netwerkmarketing/multi leven is een onderdeel van een piramide constructie :+

We saw brilliance when the world was asleep

Anoniem

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:12

Dit topic om gratis reclame te maken ? Klanten te krijgen ?

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 11:13

Onderdeel wellicht, maar het zijn toch echt twee verschillende dingen.

http://www.bodywrapsnederland.nl/netwer ... rkoop.html

Kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat zo wereldwijd actief is illegaal zou zijn. Idem voor bijvoorbeeld Tupperware: als dat zo illegaal is, bestaat het niet, toch?

@Gast4901: Nee zeker niet, het is bedoeld om ervaringen te delen met andere FBO'ers! :)

:D

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:22

Mijn ervaring: negatief.

Ik wilde inhoudelijke informatie, dat kon destijds alleen als ik verkoper werd - en een braaf verhaal dat de piramide moest verdoezelen.
(Aangezien het zulk prachtig spul was, zou ik binnenkort ook veel verkopen en daarna een verhaal over kortingen - ja daahaag...)

En noem het voor mijn part multilevel marketing - dat is een legale constructie, maar wat mij betreft piramide.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 11:25

Wat vreemd. Je bedoeld inhoudelijke info over het verdienmodel?
Wanneer was dit?

:D

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:27

Ik wilde inhoudelijke informatie over het spul zelf.

Dat kreeg ik alleen als ik verkoper zou worden.

Dat is een kleine tien jaar geleden.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 11:28

Was je al gebruiker van de spullen?

Vreemd, mijn ervaring hierover is evht positief. Ik kreeg een test box, brochures en product gidsen!

:D

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:33

Ja - dat bedoel ik dus.

Ik ken het plantje Aloë Vera. Het logo van de britse KNMvD draagt een Aloë.

Het valt waarschijnlijk in dezelfde categorie als curcuma, knoflook en hennep (touw, eiwitrijke zaden en CBD) - weldoeners van de mensheid.

Ik wilde meer dan brochures waarin stond hoe geweldig het spul is - want dat Aloë Vera dat is, wist ik al.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 13:48

Ah op die manier. Ik begrijp het. Als ik het kort samenvat is de ervaring met het product dus goed, maar met de manier van werken niet zo goed? Bedankt voor het delen van je ervaring! :)

:D

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:26

Nee.

De plant is geweldig - niet het fl spul.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:31

Ik ben hier 2 jaar geleden voor benaderd en toen was het wel degelijk een piramide concept! Je kocht rechtstreeks in maar de gene die jou heeft aangebracht kreeg ook weer een percentage.
Er werden gouden bergen beloofd maar ik ben er mooi niet ingetrapt

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 14:33

Dat is nog steeds zo. Je kunt hier dus geld mee verdienen door producten te verkopen, maar ook door nieuwe mensen te werven; het samenstellen van een eigen team.

:D

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:34


Eef_Bam

Berichten: 4065
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:36

De vraag is waarmee de meeste inkomsten worden gegenereerd. Is dat door het verkopen van die rommel, of het aandragen van mensen? Indien het laatste dan is het gewoon een piramidespel.

Let er ook op dat je niet meteen heel veel inkoopt van de producten onder de noemer "Korting". Als je de producten niet verkoopt blijf je er mooi mee zitten. En de grote baas van het bedrijf lacht zich stuk, die heeft ook nog even mooi verdient door jouw inkopen.

meggiemeg

Berichten: 12152
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:37

Je brengt veelal mensen aan uit je eigen omgeving dus is die markt ook snel verzadigd. Ik heb er ook naar gekeken maar niet gedaan uiteindelijk.
Het product is super dat weet iedereen wel, alleen voordat je er ook echt een leuk centje aan verdiend moet je echt heel veel omzetten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Anoniem

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:39

Volgens mij is een vriendin van mij hier ook mee in zee gegaan, ik zal haar maar even waarschuwen.

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 14:47

troi schreef:


Bedankt voor je reactie! :j

Ik ben zeker voorzichtig! Ik heb ook onderzoek gedaan naar het bedrijf, en de berichten op internet zijn niet altijd positief. Echter is jouw tweede link wel iemand die positief is. Volgens mij probeert deze man je enkel bewust te maken dat het niet komt aanwaaien.

Ik ben ook niet met FLP begonnen om snel rijk te worden. Ik denk dat ik hiermee mijzelf kan ontwikkelen. Ik ben me ervan bewust dat het geld je niet zomaar komt aanwaaien. Juist omdat ik ook alle berichten op internet heb gelezen, ben ik benieuwd naar ervaringen van Bokkers, vandaar dit topic!


@Eef_Bam: Je maakt een X percentage (afhankelijk van op welke 'trede' je staat > hard werken, goede restulaten wordt beloond door treden omhoog) winst. Door het werven van mensen verdien je ook weer geld. Het is echter aan jezelf via welk 'kanaal' je geld gaat verdienen.

Daarnaast biedt FLP ook niet tevreden, geld terug garantie. Dit geldt ook voor mij als FBO. Mocht ik binnen het jaar niet tevreden zijn en komt het niet van de grond, nemen zij alle producten weer terug. Ze raden aan bij starten het startpakket te kopen, maar dit heb ik niet gedaan ivm dat het voor nu een te grote investering is.

Ik begrijp de gedachte van iedereen: toen ik werd benaderd was ik ook bijzonder sceptisch. Echter gedurende het gesprek (en ik ben me ervan bewust dat dat natuurlijk ook het doel is, maar toch) werd het mij meer duidelijk. Het is wat mij betreft een transparante samenwerking: neem je niets af, betaal je niets. Neem je wel iets af, dan betaal je dus ook en maak je direct winst. Er wordt geen startkapitaal gevraagd en je mag dus eigenlijk blanco beginnen.

:D

Memories

Berichten: 2603
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:48

Ik ben zelf geen verkoper bij Forever Living of dergelijke bedrijven geweest en zal het ook nooit worden, maar heb er helaas wel mensen hun volledige (sociale) leven door zien kwijtraken. Gingen helemaal op in 'hun' product en het aanprijzen daarvan tot het (zelf)destructieve aan toe. Mijn ervaring is dus negatief. Van wat ik gezien heb hebben de meeste van dit soort bedrijven imo verwoestende (tot soms zelfs sektarische en hersenspoelende) strategieën die met name inspelen op en schadelijk zijn voor naïeve/'zwakkere' mensen.

En het loopt zeker niet bij iedereen die eraan begint zo af, dat weet ik ook wel. :j Maar dat is voor mij al genoeg om het geen zuivere koffie te vinden. Het soort groepen wat hier veel te vatbaar voor is wordt namelijk juist getarget en niet tegen zichzelf beschermd. En wil ook niks zeggen over de kwaliteit van de producten, natuurlijk is dat niet zo hallelujah als wordt gezegd maar troep is het ook niet altijd. Ben gewoon geen van van de strategie die erachter schuilt.

LieveLoes

Berichten: 1674
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 14:48

meggiemeg schreef:
Je brengt veelal mensen aan uit je eigen omgeving dus is die markt ook snel verzadigd. Ik heb er ook naar gekeken maar niet gedaan uiteindelijk.
Het product is super dat weet iedereen wel, alleen voordat je er ook echt een leuk centje aan verdiend moet je echt heel veel omzetten.


Wat is jouw overweging geweest om het niet te doen?

:D

Eef_Bam

Berichten: 4065
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:54

LieveLoes schreef:
Ik begrijp de gedachte van iedereen: toen ik werd benaderd was ik ook bijzonder sceptisch. Echter gedurende het gesprek (en ik ben me ervan bewust dat dat natuurlijk ook het doel is, maar toch) werd het mij meer duidelijk. Het is wat mij betreft een transparante samenwerking: neem je niets af, betaal je niets. Neem je wel iets af, dan betaal je dus ook en maak je direct winst. Er wordt geen startkapitaal gevraagd en je mag dus eigenlijk blanco beginnen.


Wat mij betreft maak je hier toch wel een grote denkfout. Neem je iets af, dan betaal je en maak je op dat moment verlies. Pas als je het voor meer geld aan iemand verkoopt maak je winst. Als er niemand is die jouw product wil kopen, want of ze geloven er niet in, of ze geloven er wel in en kopen het zelf voor inkoopprijs in bij het bedrijf. Je zegt dat ze het product terugnemen en je geld teruggeven als je het niet verkocht krijgt. Mijn tip: probeer eens iemand te vinden bij wie dat werkelijk is gebeurt .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers