Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:31

Noem het en ik ben er bijna wel al geweest. Helaas zonder resultaat.

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:31

Hilary, eens. Ik weet dat niet iedereen er baat bij heeft, maar sinds ik cbd-olie geprobeerd heb, zijn mijn meeste klachten weg. Ik moet natuurlijk blijven opletten met wat ik doe, maar ik werk weer fulltime na een paar jaar eigenlijk fysiek aan de grond te hebben gezeten. En geen enkele dokter die daar dus eigenlijk een significante rol in gespeeld heeft.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:39

Ik hoor ook hele goede verhalen over cbd-olie.

Hilary schreef:
...
Ik denk dat dit soort ziekten, net als fibromyalgie, PDS etc grotendeels kan worden verminderd / verholpen door behandelingen buiten het reguliere circuit.


bruintje123 schreef:
Noem het en ik ben er bijna wel al geweest. Helaas zonder resultaat.


Ik ben ervan overtuigd dat veel klachten kunnen verminderen of verdwijnen met voeding.
Ik had ontzettend veel last ook van die schildklierproblemen zoals continue moe zijn, maar doordat ik Paleo ben gaan eten (of zoveel mogelijk i.i.g.) zijn veel klachten minder geworden.
Alleen... heb ik dat na 2 jaar weer laten versloffen... moet ik nodig weer eens oppakken, want ik voel me weer bar slecht. En vooral ook heftige stemmingswisselingen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:43

Voeding is ook belangrijk inderdaad. Hoewel ik allergisch was (ben?) voor een flink aantal voedingsmiddelen, maar sinds behandelingen eigenlijk niet meer. De drempel voor jeuk is in ieder geval veel hoger geworden, alsof mijn lichaam de allergenen beter kan verwerken (zal wel, ik ondersteun nog steeds m'n lever). Veel suiker moet ik mee oppassen, en nieuw hooi triggert ook altijd even, maar echt een stuk minder heftig dan vroeger.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:44

Ik heb bijna een jaar koolydraat vrij gegeten. En toen uiteraard ook zo min mogelijk gewone suikers.
Dat heeft helaas ook niet geholpen.
Ben ook een paar jaar vegetarier geweest maar een arts rade mij aub aan weer vlees te eten.
Gelijk had hij wel want krijg nu B12 injecties, dus dat ik een tekort had klopte wel.

Thc en cdb olie ook al gehad.
Maar goed dit is niet mijn topic :)
Hoop dat TS zich snel weer beter voelt.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:14

bruintje123 schreef:
Ik heb bijna een jaar koolydraat vrij gegeten. En toen uiteraard ook zo min mogelijk gewone suikers.
Dat heeft helaas ook niet geholpen.
Ben ook een paar jaar vegetarier geweest maar een arts rade mij aub aan weer vlees te eten.
Gelijk had hij wel want krijg nu B12 injecties, dus dat ik een tekort had klopte wel.

Thc en cdb olie ook al gehad.
Maar goed dit is niet mijn topic :)
Hoop dat TS zich snel weer beter voelt.

Het is niet jouw topic, maar we ervaren allemaal hetzelfde en ieder bericht kan TS ook weer verder helpen.

Ben je al eens bij een mesoloog geweest? Het is ook in het alternatieve circuit, maar die kan je doormeten en zo meten waar een probleem zit. Zo kwam bij mij eruit dat ik zo veel mogelijk alle vormen van zuivel moest schrappen uit mijn voeding. En mijn PDS is na een paar weken voor 90% verminderd.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 21:36

bruintje123 schreef:
Ik heb bijna een jaar koolydraat vrij gegeten. En toen uiteraard ook zo min mogelijk gewone suikers.
Dat heeft helaas ook niet geholpen.
Ben ook een paar jaar vegetarier geweest maar een arts rade mij aub aan weer vlees te eten.
Gelijk had hij wel want krijg nu B12 injecties, dus dat ik een tekort had klopte wel.

Thc en cdb olie ook al gehad.
Maar goed dit is niet mijn topic :)
Hoop dat TS zich snel weer beter voelt.


Ik ben erg blij met wat je deelt, of het nou wel of niet op mij van toepassing is maakt niet uit.

Als ik er al een fijn gevoel bij krijg bij het lezen zullen meer dat hebben dus deel vooral je ervaring!

Voeding is een goede, ik merk sinds de Pfeiffer dat ik veel meer behoefte heb aan stevig eten. Ik ben gaan proberen te lijnen een tijd geleden maar werd daar zo slap van terwijl dat niet zou moeten. Jammer want ik voelde dat het ook goed was, ik kon alleen bijna niet de hele dag functioneren.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:59

Ja mesoloog ben ik geweest.
Heb toen diverse potjes supplementen geslikt.
Helaas zonder resultaat.

Heb via het keac laten testen op voedsel tolerantie.
Daar Kwamen groente uit als sla en spinazie.
Wat wel klopt. Dan zit ik binnen een half uur op het toilet.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:01

Erg fijn dit topic. Ik heb vorig jaar aug ook Pfeiffer gehad. Niet ziek geweest, alleen wel hele erg vermoeidheid. Heb eerst geprobeerd minder te werken, 20u ipv 32. Dat heb ik volghouden tot half dec 2017 en toen stortte ik in. Ik kon echt niks meer, behalve mezelf 1x per dag naar mijn zieke paard slepen die ik ook moest verzorgen. Gestopt met werken ook helemaal. Heb 2 mnd niet gewerkt. Sinds jan merk ik dat mijn energielevel weer in stijgende lijn is, maar heel langzaam. Sinds half febr wat begonnen met werken, beetje 6 u per week. Nu net weer ziek geweest van griep 2x, wat mijn vermoeidheid weer erger heeft gemaakt. Sinds qua energielevel weer terug bij af voor mn gevoel. Ik heb in mijn ergste vermoeidheid kruiden gehad om mijn lever te ondersteunen. Daar had ik ook zin in merkte ik aan mijn lichaam. Ik heb via mijn HA fysiotherapie gekregen, ritmische massage therapie (zoek maar eens op), dat lijkt ook wat te helpen om meer energie te krijgen. Ook heb ik hepatodoron gekregen (antroposfisch middel van wijnstokblad en aardbeiblad) maar daar merkte ik niet veel van dat dat hielp. Verder probeer ik zo weinig mogelijk toegevoegde suikers te eten, genoeg eiwitten en veel groente en fruit. dat helpt wel in meer energie krijgen. Als ik slechter eet een tijdje omdat ik zo moe ben dat ik geen puf heb voor gezond eten, dan wordt ik meteen meer vermoeid, slaap slechter en heb stemmingswisselingen. Ik slaap nog steeds 10u per nacht wat veel is voor mij. En werk nu zon 2 middagen id week weer. Dat vind ik wel erg leuk, maar tis jammer dat ik nu niet meer kan.

Heeft iemand nog tips wat verder kan helpen om energielevel weer op peil te krijgen? behalve afwachten? Ik vind de tip van het boek wel een goeie, die ga ik zeker proberen te lezen. Ik ben zo bang dat ik er veel restverschijnselen aan overhou qua vermoeidheid. Ik wil nog veel te graag veel dingen doen in het leven.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:04

Ik heb ongeveer 10 jaar ‚last‘ gehad van pfeiffer na een acute fase waarin in een tijdje letterlijk niets kon.
Last tussen aanhakingstekens omdat het goed te managen was aangezien ik niet zo’n wild leven had. Ik kon gewoon niet korter dan 8 uur slapen want dan had ik standaard de dag erna meteen weer keelpijn.
Tegen mijn 30 was het echt weg voor mijn gevoel.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:23

bruintje123 schreef:
Ja mesoloog ben ik geweest.
Heb toen diverse potjes supplementen geslikt.
Helaas zonder resultaat.

Heb via het keac laten testen op voedsel tolerantie.
Daar Kwamen groente uit als sla en spinazie.
Wat wel klopt. Dan zit ik binnen een half uur op het toilet.

Jeetje... Dit klinkt echt wel een beetje om moedeloos van te worden.
En wel herkenbaar, want ik ben ook een hele zoektocht gestart van orthomoleculaire arts, paleo-dieet, mesoloog, etc. Maar ik heb nog wel enigszins resultaat. Helaas niet voor het overgewicht, maar dat is een andere discussie.

Boek toch maar ook gelijk besteld. Na 3x in een week tijd dat boek voor m'n snufferd te hebben gekregen, moet dat wel een teken zijn. Wel een uitgave (30 euro), maar als het zoveel brengt als ik hier en daar lees, is dat het mij wel waard.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:30

Is dat boek ook in het Nederlands?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:49

marleen_usar schreef:
Is dat boek ook in het Nederlands?

Ja. Deze wel. Ik krijg 'm vandaag binnen. *\o/* Ben heel benieuwd!

De versie voor alleen schildklierproblemen is helaas alleen in het Engels te vinden. Bummer. -O-

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:32

Iemand postte hier dat CBD helpt ivm de Pfeiffer klachten; hoe dat zo? Omdat het de weerstand zou boosten? Hoe snel had je resultaat?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kunnen ziekte van Pfeiffer klachten terugkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:36


Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:12

Bhriseis schreef:
Iemand postte hier dat CBD helpt ivm de Pfeiffer klachten; hoe dat zo? Omdat het de weerstand zou boosten? Hoe snel had je resultaat?


Ik denk dat je mij bedoelt. Ik had ook vooral pijnklachten (zie mijn post eerder), dewelke voor pakweg 80% zijn verdwenen. Ik had resultaat na drie weken, al had ik vanaf dag 1 een betere slaap.

Maar cbd is niet zaligmakend. En velen reageren er zelfs slecht op, zoals mijn moeder.