Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:22

Sting schreef:
KimD schreef:
Wij ook, gaan buiten lekker op een bedje liggen met een boek. Ik neem ook altijd een boek mee in de sauna, hou ik het veel makkelijker vol.

Hoe doe je dat? :wow: Volgens mij zou ik mijn boek echt laten doorweken van het zweet ín de sauna :)) .


Oh nee ik lees ook graag. Drie regels en dan lig ik te snurken... Maar mijn boek blijft droog! +:)+

Niet in de sauna overigens. Ik red de 15 min altijd wel. In Elysium hebben ze een voorlees sauna!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:37

Ja hier ook een liefhebber!! Ik ga t liefste naar de Veluwse bron in emst :)

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:00

Heeft iemand een aanrader omgeving Amersfoort? Ik wil binnenkort toch maar die drempel over om alleen te gaan, lijkt me namelijk aan de andere kant ook wel superrelaxt. O:)
Maar ik wil dan niet helemaal naar Emst te hoeven rijden.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:21

Soesterberg?
Nu ben ik daar zelf nog niet geweest want ga meestal naar de Veluwse Bron :) Nu is het wel zo dat ik mensen ken die daar werken dus dan kom ik er sowieso al niet zo snel haha..
En voor mij geen badkledingdagen, op de sportschool doe ik het wel altijd maar echt een dagje sauna in badkleding zou ik niet kunnen..

Vroeger ook meerdere keren naar o.a. de Zwaluwhoeve geweest maar als ik daar nog eens naartoe ga is het sowieso doordeweeks en buiten de vakantie. Veel te druk anders. Maar ook bij de VB ga ik het liefst doordeweeks.. :)

En ik ga eigenlijk te weinig.. Maar moet voor het eind van de maand nog wel even een dagje plannen want ik heb nog gratis kaartjes liggen.. :=

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:38

Mandarijn schreef:
Heeft iemand een aanrader omgeving Amersfoort? Ik wil binnenkort toch maar die drempel over om alleen te gaan, lijkt me namelijk aan de andere kant ook wel superrelaxt. O:)
Maar ik wil dan niet helemaal naar Emst te hoeven rijden.


Soesterberg :)

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:48

Mandarijn schreef:
Heeft iemand een aanrader omgeving Amersfoort? Ik wil binnenkort toch maar die drempel over om alleen te gaan, lijkt me namelijk aan de andere kant ook wel superrelaxt. O:)
Maar ik wil dan niet helemaal naar Emst te hoeven rijden.


Sauna drome Putten.

Ik ga daar regelmatig alleen heen en dat kan prima.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:48

De sauna in Putten was mijn eerste sauna ervaring! Maar dat is wel een paar jaar geleden inmiddels... :=

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:54

Wij komen uit Amersfoort en gaan voor een kort saunabezoek vaak naar Soesterberg of Putten. Soesterberg is net wat dichterbij maar Putten vinden we fijner haha.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:15

Mandarijn schreef:
Heeft iemand een aanrader omgeving Amersfoort? Ik wil binnenkort toch maar die drempel over om alleen te gaan, lijkt me namelijk aan de andere kant ook wel superrelaxt. O:)
Maar ik wil dan niet helemaal naar Emst te hoeven rijden.

Thermen Houten is ook nog te doen, is een klein half uur rijden. Ik vind het een fijne sauna, niet zo massaal.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:39

Weet niet of Maarssen te doen is vanaf Amersfoort? Daar heb je Spa Sereen, die is ook tof :)

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:03

Lunteren vond ik ook fijn, toendertijd wel wat verouderd (7 jaar geleden)

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:25

Afgelopen zaterdag heerlijk genoten in Bussloo. :j

Nieuwe opgietingen gezien van Nienke, Marijn en Fabian. Ik heb nu al zin in het NK :))

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:35

Heeft iemand ervaring met een haman behandeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:53

linnnh schreef:
Afgelopen zaterdag heerlijk genoten in Bussloo. :j

Nieuwe opgietingen gezien van Nienke, Marijn en Fabian. Ik heb nu al zin in het NK :))


Ik ook :)) even kijken of ik langs kan, verheug me op Barry, Paula en Rob uit Houten :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:02

Ik heb alleen ervaring met de Veluwse Bron en ga niet heel vaak, omdat ik samen met mijn moeder ga en die heeft net als ik altijd een volle agenda. Maar nu via de week van zorg en welzijn een welness bon gehad voor een dagje sauna en die moest natuurlijk gebruikt worden. Dus nu binnenkort lekker een dagje Veluwse Bron :j . Ik zou best vaker willen, maar geen ander sauna maatje en ik vind alleen gaan niet leuk. Deel van de ontspanning is toch ook dat je eindelijk wel de tijd hebt voor die goede diepgaande gesprekken.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:45

Ik heb twee gratis kaarten voor Zwaluwhoeve, vindt iemand het leuk om met mij mee te gaan? Voorkeur voor doordeweeks.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:27

_black_rose_ schreef:
Hier ook een liefhebber, tot nu toe hebben we gehad:
-Carolus thermen, Aachen
-Mediterana, Bergisch Gladbach
-Thermen& Badewelt, Euskirchen
-Wellnesboot, Mill
-Thermen Binnenmaas, 's Gravendeel

....

Hoe was het daar? Ik wil hier samen met een vriendin naar toe deze zomer.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:39

KimD schreef:
Wij ook, gaan buiten lekker op een bedje liggen met een boek. Ik neem ook altijd een boek mee in de sauna, hou ik het veel makkelijker vol.



ik dacht dat ik de enige gek was :D
ik heb al heel wat 'saunaboeken'.. van die half verschrompelde uitgedroogde pagina's, of van die banden die spontaan wat los gaan laten, gewoon omdat t eigenlijk te droog en te heet is voor papier lol..

ik kan ook echt niet zonder want dan houd ik het nog geen 5 minuten vol.. met een boek erbij kan ik rustig liggen en na een minuutje of 7 leg ik het boek aan de kant en doe ik nog efkes een paar minuten mijn ogen dicht soms.

ik zie verder bijna nooit iemand die een boek mee de cabines inneemt, alleen ik zei de gek

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:41

Als je lijmbinding hebt gaat het ook smelten in de hete sauna's :+

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:41

Zijn er hier ook mensen die meer naar de saunas in het zuiden van het land gaan?
Mijn vriend en ik gaan graag naar thermen son. Mooi ruim opgezet en niet overdreven groot.
Is spa puur in tilburg iets? Dat zou een stuk dichterbij zijn

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:42

Boek mee heb ik nog nooit aangedurfd, ook nog niet eerder gezien eigenlijk. Ik ga daarom vaak naar opgietingen, dat houd ik veel beter vol, heb ik wat om naar te kijken :+ of naar een goed gesprek sauna of luistersauna oid.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:42

nardxash schreef:
Heeft iemand ervaring met een haman behandeling?


ja maar dan in turkije, heeeeeeerlijk, als ze t goed doen.

Jans schreef:
Lunteren vond ik ook fijn, toendertijd wel wat verouderd (7 jaar geleden)


uit mijn eerdere reactie lol..


sauna de Veluwe vond ik helemaal niets, te klein veel te druk en het moorse bad leek wel een kippenhok, waar twee vrouwen elkaar zaten te uhhh hoe zeggen we dat vriendelijk.. ach, wie weet was t touwtje bij allebei afgebroken en waren ze bij elkaar aan het zoeken?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:44

elenaMM77 schreef:
nardxash schreef:
Heeft iemand ervaring met een haman behandeling?


ja maar dan in turkije, heeeeeeerlijk, als ze t goed doen.


En dat is precies de reden dat ik het hier niet (meer) doe, na een echt goede hamam in marokko voelt dit een beetje als slap geaai :+

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:49

Laura82 schreef:
En dat is precies de reden dat ik het hier niet (meer) doe, na een echt goede hamam in marokko voelt dit een beetje als slap geaai :+



idem hier.. heb 2x een in Nederland geprobeerd, maar is het gewoon niet..

heb ooit ook een heerlijke verwendag op bali gehad.. ohhhhhhhh top.. was nog de goedkoopste ook, 35 euro omgerekend voor meer dan 4 uur behandelingen..

eerst een lekkere scrub (mochten t niet zelf afspoelen of soppen, je werd dus echt gedoucht), daarna in een warm bad (buitenruimte, prive badkuip per 'hokje) gezet vol met bloemblaadjes.. korte pauze met een bakje heerlijke thee en een versnapering.. Uitgebreide massage, gevolgd door een hoofdhuidmassage en haren wassen (zoals bij de kapper, maar dan veel uitgebreider), om tot slot nogmaals van top tot teen gewassen en gedoucht te worden. en nog een bakje thee met versnapering om het af te leren..

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:57

Ooooh dat klinkt heerlijk!! :oo


Ik vind de (lange) Hamam bij TB erg fijn, maar heb ook nog nooit ergens anders hamam gehad.