Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:46

Vinden de andere (voormalige) assistentes in dit topic het nog steeds een normale assistente?
Ik heb ook kreupel rond gehupst > 2 weken en kreeg mij toch op mijn sodemieter van de dokter. Had mooi mijn banden ingescheurd en moest rust houden. Dat was niet gelukt en dankzij deze actie heb ik nu nog altijd last. Maar vanwege dezelfde soort assistentes vertik ik de HA te bellen. Altijd strijd om te mogen komen en vervolgens is de HA pissig omdat je er eerder had moeten zijn. Tja.. :roll:

Heel vervelend TS maar pas op met pijnstilling van een ander. Sterkte met de enkel.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:55

Ts, laat je vriend bellen dat je vandaag nog gezien wil worden, ronduit belachelijk dat je met zoveel pijn ondanks pijnstilling moet wachten tot vrijdag. Je hebt het dus al dik anderhalve week dus snap de assistente maar wanneer het ondanks pijnstilling zoveel pijn doet dan moet je ook nog uitkijken dat je geen posttraumatische dystrofie krijgt. Dus actie ondernemen want straks is het wel ernstig en krijg je te horen dat je maar eerder had moeten komen door de artsen in het ziekenhuis. Snap niet dat mensen zich zo laten overbluffen door een assistente, anders vragen naar een andere huisarts in de praktijk.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:17

mijn oude HA had daar ook een handje van, van die rare vragen

heb je koorts? nee .. waarom wil je dan komen.
ik was er op een gegeven moment klaar mee, ik bel niet voor niks dus doe je werk en zeur niet.
Ben daar dus weg en al ruim 8 jaar bij een ander, jeetje wat een verschil en helemaal niet van de rare vragen alleen maar waar het over gaat en wanneer ik langs wil komen.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:18

Ts ik zou terug bellen, als je haar weer aan de lijn krijgt om iemand anders vragen en je verhaal HEEL DUIDELIJK uitleggen, je kunt niet lopen van de pijn en een sok kan je al nieteens aanhebben, aangeven dat je er al een tijdje mee rondhinkeld en dat het niet beter wordt alleen maar verslechtert en vandaag gezien wil worden. Punt, niet in discussie gaan maar echt heel erg duidelijk zijn.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:19

ik zou gewoon de HA post uiteindelijk bellen, als hun je niet willen zien en het word alleen maar erger.
en gelijk een klacht indienen ( zou ik dan na je controle ha post doen)

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:23

Als ik de huisarts bel stelt de assistenten ook vragen vooraf, maar zulke rare vragen heb ik nog nooit meegemaakt.

Misschien een optie een andere huisarts te bellen/Zoeken?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:24

jasmijn16 schreef:
Ts ik zou terug bellen, als je haar weer aan de lijn krijgt om iemand anders vragen en je verhaal HEEL DUIDELIJK uitleggen, je kunt niet lopen van de pijn en een sok kan je al nieteens aanhebben, aangeven dat je er al een tijdje mee rondhinkeld en dat het niet beter wordt alleen maar verslechtert en vandaag gezien wil worden. Punt, niet in discussie gaan maar echt heel erg duidelijk zijn.

Dit
Zij kan ook niet weten dat het nu verslechterd als je er al een week mee rondloopt. Dan is voor hun de spoed er wel af en logisch. Dus echt aangeven dat het slechter aan het worden is.


StalNollie schreef:
ik zou gewoon de HA post uiteindelijk bellen, als hun je niet willen zien en het word alleen maar erger.
en gelijk een klacht indienen ( zou ik dan na je controle ha post doen)

Daar is die niet voor.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:29

TS wat vervelend dat er zo met jouw klacht om wordt gegaan. Los van het feit dat ik de intentie van de eerdere vragen wel begreep (de formulering ervan niet), vind ik dit ook een rare manier van doen. Ze had wellicht op zijn minst even met de HA kunnen overleggen. Hopelijk doen de pijnstillers wat voor je zodat je een beetje fatsoenlijk je dag door kunt. :(

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:30

bruintje wel als de HA je niet wilt zien je moet iets?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:32

Nee, dan nog niet. Dan op je strepen gaan staan bij de HA. Dan mag je wel komen hoor.
Maar te vaak zijn mensen dan te netjes van ja het kan nog wel een dagje wachten. Nee het kan geen dag meer wachten, dat heb ik al een week gedaan!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:32

Jeetje wat een gedoe in Nederland, ik begrijp dat de artsen het druk hebben maar zo ga je toch niet met mensen om? :\

Mogen jullie niet rechtstreeks naar de huisarts vragen als het te bont wordt?

Hier zit ook een assistente (belgiƫ) en die vraagt ook waarvoor je belt in de zin van: of je de dokter wil spreken of dat je gewoon voor gekende voorschriften belt, ik heb medicatie die ik de rest van mijn leven zal moeten blijven nemen en daar mag ik dus ook gewoon voor bellen gezien dat in mijn dossier staat. Dan worden de voorschriften klaar gelegd en kan ik die 's avonds gaan halen. Maar als ik zo'n kruisverhoor moest doorstaan om mijn dokter te spreken... :\

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:34

Herhaal recept kun je zo krijgen, zowel telefonisch als bij veel apotheken online. Zonder vragen.

Sommige huisartsen hebben een inloop uurtje, die van ons bijvoorbeeld niet.
En zo hebben er ook een telefonisch spreekuur, die van ons ook niet.
Maar eigenlijk kan ik wel dezelfde dag terecht en anders de dag er op, dus wel weer goed.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:39

Mijn huisarts heeft iedere dag vrij spreekuur tussen 8 en 9u. Hier loop je dus gewoon binnen en meld je bij de dokters assistent en gaat in de wachtkamer zitten tot je aan de beurt bent. Heeft jouw huisarts dat niet?

Mocht je iets hebben wat meer tijd in beslag neemt maak je een afspraak.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:40

Flut HA praktijk zeg.

Je verrekt blijkbaar van de pijn...sowieso zomaar ontstekingsremmers slikken is geen goed idee. Diclofenac is troep (met vele contra indicaties, oa nier problemen etc).

Ik zou als je bij de HA bent toch even melding van die assistente maken.

Overigens hier nooit klachten over de HA praktijk....., maar ik laat mij ook niet met een kluitje het riet in sturen zeg maar. (kom nooit bij de HA)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:49

Bij de HA hier kan ik online een afspraak maken en de assistentes zijn ook wel ok.

Laatste keer dat ik aanvaring had met een assistente was toen ik de HAP belde toen ik gek van de pijn wakker werd met een keelontsteking.

Ik gaf aan dat ik het benauwd had en enorme pijn met slikken en praten.

Krijg ik me daar toch een vragenvuur.
Ik kon alleen maar wat piepen en had niemand die voor me kon bellen.

En die vrouw bleef me maar onderbreken met dat ze me echt niet kon helpen als ik niet wat duidelijker praatte en al die vragen beantwoordde.

Ik heb een uur of 8 later nog maar eens gebeld, toen zat haar dienst er op.
Van de assistente die er toen zat mocht ik gelijk komen en toen ik later in de wachtkamer zat hoorde ik ze praten over dat die van de dienst ervoor weer een vreselijk humeur had en weer voor de nodige klachten had gezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:51

jasmijn16 schreef:
Ts ik zou terug bellen, als je haar weer aan de lijn krijgt om iemand anders vragen en je verhaal HEEL DUIDELIJK uitleggen, je kunt niet lopen van de pijn en een sok kan je al nieteens aanhebben, aangeven dat je er al een tijdje mee rondhinkeld en dat het niet beter wordt alleen maar verslechtert en vandaag gezien wil worden. Punt, niet in discussie gaan maar echt heel erg duidelijk zijn.

Dit inderdaad..
De huisartenpost is niet bedoeld voor dit soort zaken. Bel de huisarts terug en maak duidelijk dat je vandaag nog gezien wil worden. Desnoods vraag je of je een andere assistente of de arts zelf mag spreken. Dit los je zelf op met je huisarts, dien een klacht over de assistente en klaar, maar ga hiermee geen plek op de huisartsenpost bezet houden.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:53

Ongeacht hoe de triage wel of niet hoort, als iemand voor de tweede keer belt en zelf duidelijk aangeeft veel pijn te hebben dan geef je die netjes een afspraak en gedraag je je niet als een heks.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat mijn collega's en ik onze patiƫnten te woord staan zoals we zelf ook te woord gestaan zouden willen worden.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:56

Ik vind het ook niet zo'n drama hoor, als iemand daarvoor naar de HAP gaat. Die kunnen hun collega's ook aanspreken. Ik vind het nogal makkelijk om te vragen van patienten, vanuit hun nogal ongelijkwaardige positie, dat ze de slechte organisatie van een praktijk gaan oplossen. TS heeft nu twee keer gebeld - dat zou meer dan voldoende moeten zijn om duidelijk te maken dat dit iets is waar de huisarts aan te pas moet komen.

Een klacht en/of andere huisarts lijkt me niet gek, maar is niet meer vandaag te regelen waarschijnlijk, en het doet wel heel erg zeer. Als TS, of een partner of iemand anders kan bellen: ook goed. Maar als dat om welke reden dan ook niet goed lukt door de TS, dan nog mag ze wel fatsoenlijke zorg krijgen. Als dat via de HAP gaat, dan moet dat maar. Had voorkomen kunnen worden, maar we hoeven de TS geen schuldgevoel aan te praten omdat de assistent zo raar doet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:58

Maar je vind het wel drama als je 3 uur in de wachtkamer zit bij de hap.
En dat komt door mensen die er niet horen.
Nu kunnen we ts daar niet op aanrekenen, maar wel mensen die te gemakkelijk denken over naar de hap te gaan.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:15

Ik vind het per definitie geen pretje, 3 uur in de wachtkamer.
HAP of iets anders.

Mijn ervaring is dat de HAP erg netjes en zorgvuldig is met triage - maar soms is het druk.
*poep gebeurt*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:16

Maar als de helft al eens thuis bleef die er niet horen dan is de wachttijd tenminste ook weer de helft korter.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:21

Littera schreef:
Vandaag heb ik weer gebeld en ik kreeg dezelfde assistente. Haar reactie was: "Het even aankijken duurt geen dag hoor." Ze legde uit dat je met dit soort klachten ongeveer twee weken moet wachten. Pas als het na twee weken nog zo zeer doet, is het de bedoeling om de huisarts te bellen.

Toen heb ik wel even gezegd dat ik het belachelijk vond. Ik kan nu helemaal niet meer op die enkel staan en zelfs de aanraking met een sok doet gemeen zeer. Ze besloot in haar eigen woorden om coulant te zijn en nu kan ik vrijdag terecht. 8)7

Mijn vriend had het erover om straks de huisartsenpost maar te bellen en ik denk dat we dat gaan doen. Een vriendin had een tijdje geleden diclofenac op recept gekregen en ze had nog wat pillen over, dus die komt ze straks brengen. Ik vind het vrij bijzonder dat het moet gaan.



Nou jaaa!! -O- -O-

Vreemde gang van zaken dit.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:25

Opnieuw bellen Ts?

en ik zou ook zeggen dat de reactie je niet aanspreekt.

Hap is daar niet voor. Ik ben ook naar de hap geweest maar dat was vanwege een ongeluk in het weekend. Ik zou eerder een afspraak eisen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:26

Of vragen of de huisarts je vandaag kan terugbellen?

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Assistente van de huisarts stelt aparte vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:35

Volgens mij is iedereen in Nederland vrij om te wisselen van huisarts (binnen bepaalde zone ivm spoed). Misschien een optie wanneer je niet tevreden bent met de huidige huisarts of assistente?