Spierpijn bovenbeen na het rijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 14:06

Hoi Bokkers,

ik vroeg mij af, zijn er meerdere mensen die vaak spierpijn hebben de dagen na het paardrijden? Dan heb ik het over de spier in je bovenbenen aan de binnenkant. Toevallig afgelopen zaterdag 2 paarden gereden, dus nu voel ik het weer redelijk goed, maar heb hier wel vaker last van.

Een collega wees mij erop dat dit een ruiterblessure kan zijn? Of ben ik het niet gewend en moet ik die spier sterker maken...

Wie kent dit gevoel ;)?

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:10

Spierpijn is geen "blessure", beetje dramatisch van je collega.
Spierpijn daar is normaal bij ruiters, zijn je adductoren ( sluit je je benen mee).
Regelmatig paardrijden is prima training, en als je dat verstandig aanpakt en overbelasting vermijdt gaat dit snel genoeg over.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:18

Zo lang de spierpijn niet langer dan 3 dagen aanhoud lijkt het me geen probleem. Rij je wel regelmatig? Dan zou de spierpijn wel minder moeten worden na een tijdje.

mystery1980
Berichten: 4220
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:32

zit je wel ontspannen? of druk je jezelf misschien wat omhoog uit het zadel?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:40

Het klinkt alsof je onbewust klemt met je bovenbenen.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 14:51

Ik rijd 3 dagen per week, soms 4. Het zou inderdaad kunnen dat ik klem met mijn bovenbenen.. Maar dan is het inderdaad onbewust, zal er vandaag eens op letten! Ik merk wel dat ik gauw de neiging heb om mijn tenen naar buiten te draaien. Omdat ik een paard rijd wat nog niet zo aan het been is. Probeer dan vaak mijn been er meer vanaf te houden als hij in het juiste tempo loopt.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:09

Ik herken het wel, maar bij mij komt het omdat ik steeds niet regelmatig kan rijden (natte/bevroren bak of blessure paard).

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:27

Shauniraquel schreef:
Ik rijd 3 dagen per week, soms 4. Het zou inderdaad kunnen dat ik klem met mijn bovenbenen.. Maar dan is het inderdaad onbewust, zal er vandaag eens op letten! Ik merk wel dat ik gauw de neiging heb om mijn tenen naar buiten te draaien. Omdat ik een paard rijd wat nog niet zo aan het been is. Probeer dan vaak mijn been er meer vanaf te houden als hij in het juiste tempo loopt.


Als je je teen naar buiten draait, dan is het heel moeilijk, bijna onmogelijk om met je bovenbeen aan te klemmen. Ik denk dat dat de oorzaak niet is.

Is het al lente?

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Spierpijn bovenbeen na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:30

Als het lokaal aan de bnnenkant richting je liezen zit kan het ook zijn dat je last hebt van je beugelriem ophanging.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jorissie, SentiBot, Zoe_97 en 135 bezoekers